Skocz do zawartości

BMW E46 330Ci - Oxfordgruen 2


lukeu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Zastanawiałem się, czy robić ten temat, jednak co jakiś czas wrzucam coś do "Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie", więc czemu by nie zebrać tego w jeden post 🙂 

Najpierw trochę historii, z E46 zrobiłem dwie relacje, zapraszam do obejrzenia 🙂

 

 

No i na początek pewne wyjaśnienie tytułu, bo przecież jeszcze chwilę temu było 318Ci.... Wiem, że forum o kosmetyce, ale odrobina mechaniki nie zaszkodzi 😄 

 

No to spełniły się moje marzenia, zrobiłem SWAP z 2.0 143hp na 3.0 231hp! Jest męskie 6 cylindrów, jest odpowiednia moc, jest banan na twarzy podczas każdej jazdy 😉 

 

Tak wyglądał dawca. Trafił mi się fajny egzemplarz, nie chciałem silnika z palety. Samochód zadbany, z automatem, jeżdżony po trasach (widać po zbitym przodzie od kamieni). Pierwszy właściciel, pełna historia od początku do końca z fakturami na wszystko z jednego serwisu. 

IMG-5905.jpg



IMG-5906.jpg
IMG-5914.jpg

IMG-5917.jpg 

Silnik został przetransportowany do zakładu odpowiedzialnego za swapa. Ustalono zakres serwisu (nazbierało się troche tematów 🙂). 

IMG-6175.jpg

Oczywiście do tego nowe sprzęgło, duży dyfer itp...

IMG-6176.jpg

Ja w miedzyczasie kupiłem korek oleju z M3, jako wisienkę na torcie 😄 
IMG-6032.jpg

Po 1,5 tygodnia dostałem pierwsze zdjecie komory. Brud, nieporządek, ale jaka radość 🙂 

67180529199-AB6216-F4-AA49-4381-8-C90-05

Małe przypomnienie jak wyglądało to wcześniej. 

IMG-6211.jpg

I jest. Pierwsze zdjecie pod odbiorze 🙂 Do poprawy kilka kabli, sprzątanie komory itp, ale to kosmetyka. 

IMG-6756.jpg

 

Zostało tylko jedno. Tankowanie i testy 😄 Na mokrym na zimówkach musiałem się mocno skupić, różnica potężna. 


IMG-6593.jpg
IMG-6598.jpg

Następny dzięń to pierwsza wycieczka i odkrywanie auta na nowo. Jedynie umyte po kilku tygodniach u mechaników, stacjach diagnostycznych itp. Na zdjęciu wygląda super, jednak masa żywicy z drzew, waterpotów, błotniki zjechane od opierania się mechaników itp. 

IMG-6831.jpg


W tzw. międczyczasie odbszyłem na nowo słupki A, bo przy zmianie podsufitki zostawiłem je oryginalne, jednak były trochę zbyt blade w porównaniu do reszty. Dodatkowo są podbite pianką i wyglądają duuużo lepiej. 


IMG-7003.jpg

 

Szybkie mycie, ale przy okazji zrobiłem dekontaminację chemiczną i mechaniczną powierzchni płaskich. Klasycznie Prickbort, D-Tox i ręcznik glinkujący ADBL. 


IMG-7098.jpg

 

Trochę posprzątałem komorę na sucho, nie lałem póki co wody, ale będę musiał, żeby pozbyć się kurzu. Do tego zamówiłem osłony na akumulator z druku 3d, brakujace zaślepeki itp. 


IMG-7166.jpg

No i zaczynam poprawki i przywracanie blasku 🙂 

Najpierw błotniki. Najpierw cięcię futerkiem i Koch H9 na przystawce rotacyjnej.  Zostało kilka grubych, ale nie walczę, szkoda lakieru. A prawda jest taka, że pokiereszowane były bardzo mocno, a w normalnym użytkowaniu bez latarki nawet tego nie widziałem 😄 

IMG-7175.jpg 

Wykończenie Koch Antiholo na żótej gąbkce i DA 12 mm. 


IMG-7178.jpg

Jest dobrze, bo H9 zostawił konkret balagan 😄 
IMG-7180.jpg

Na deser Dodo Rainforest Rub na błotniki, uwielbiam ich woski. 


IMG-7182.jpg

W międczyczasie powrót do mechaniki i modyfikacje komputera, poprawianie fabryki, zmiana softa na manual itp. 

IMG-7192.jpg

Mycie po korekcie błotników i na top ADS Bio Nano Pro v2. Uwielbiam ten QD. 


IMG-7208.jpg
 

Poprawki po warsztacie ciąg dalszy. 

 

IMG-7383.jpg
IMG-7385.jpg

 

Odkurzanie i delikatna kosmetyka wnętrza IQD od Autograph. Bardzo lubię ten IQD za fajny, męski zapach. Uwielbiam to wnętrze - auto ma 19 lat na dzień dzisiejszy 😄 


IMG-7261.jpg

 

No i zabieram się na finish i wosk całego lakieru. Warunki nie są łatwe w delegacji, ale garaż mam więc to się liczy 😉 Po dekontaminacji minęło 2 tygodnie i trochę km. Robię mocny prewash, mycie ONR, odtłuszczenie, inspekcję polerowanych elementów i działam. Niektórzy mogą się łapać za głowę, ale moje auto, nic nie wybuchło, nic się nie stało 😉  

 

IMG-7339.jpg
IMG-7340.jpg

Żółty pad i przeterminowane Essence. Działa jak nowe 🙂 
IMG-7342.jpg

No i na deserek - prezent od żony na urodziny. Supergloss+. Czemu taki na lato? Mam mało czasu ostatnio, sporo jeżdżę, a wosk słyszałem, że jest bezproblemowy i do tego przyjemnie pachnie więc czemu nie. 
IMG-7343.jpg
IMG-7346.jpg 
IMG-7347.jpg
IMG-7351.jpg

 

Pierwszy look. Delikatne przyciemnienie i masa "supergrloss". Robi robotę na żywo. Wiem co mówię, bo znam ten lakier jak własną kieszeń. 


IMG-7365.jpg
IMG-7367.jpg
IMG-7368.jpg
IMG-7370.jpg
IMG-7372.jpg
IMG-7375.jpg
IMG-7377.jpg
IMG-7380.jpg
IMG-7382.jpg

Następny dzień i trochę lepsza pogoda. Uwielbiam wygląd świeżego wosku na lakierze, ciężko taki wygląd uzyskać po zwykłym myciu i QD. 

IMG-7395.jpg
IMG-7400.jpg
IMG-7402.jpg
IMG-7405.jpg
IMG-7406.jpg
IMG-7414.jpg 
IMG-7418.jpg
IMG-7421.jpg

 

Dzięki za uwagę i do usłyszenia 😉 
 

  • Lubię to 14
  • Super 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna relacja! Jak wrażenia z Superglossa? Ja go wrzuciłem, zrobiłem trasę, auto trochę postało po deszczu, złapało kurz i hydro jest przymulone mocno. Krople niekształtne. Na razie małe rozczarowanie.

Wysłane z mojego RMX3370 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2022 o 16:06, rombinik napisał:

o jasnoszarym wnętrzu z samochodu

Może, choć nie za bardzo mi się właśnie podobało to wnętrze u dawcy. Brązowe jak już 😎

W dniu 27.05.2022 o 17:06, Mumins napisał:

Jak wrażenia z Superglossa?

Pierwsze wrażenia opisałem, jednak co do trwałości, samooczyszczania itp to nie mogę się wypowiedzieć. Wosk aplikowany w tym tygodniu i nawet nie padało od tego czasu 😄 

19 godzin temu, Streat napisał:

Widać że kochasz to auto

To prawda, ciekawe czy do jakiegoś samochodu jeszcze kiedyś poczuję to „coś” aż tak.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 Jest, szanuję swoją kieszeń. Kiedyś mam marzenie zrobić z tego już taką typową weekendówkę, jak się dorobię innego BMW na codzień, to się usunie. Ogólnie to polecam, śmiga jak marzenie, różnic żadnych (oprócz tej podczas tankowania). 

 

Nie zamykam się na M-Pakiet zewnętrzny (w środku jest full M już), jednak na ten moment nie chcę być jak każde e46 na ulicy. Coupe polift ma całkowicie inny zderzak, niż każda inna wersja i to mi się podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@///MPower Haha świat jest mały 😉 Wydech poszedł, bo miał na jedną rurkę wejście. Poszukiwania nowej końcówki w toku. Chciałbym Eisenmanna (w ludzkich pieniądzach), ew. MG Motorsport. W planach na wydech są też barany Schmiedmanna. Pomysły na to auto chyba nigdy mi się nie skończą, byle tylko czasu i funduszów wystarczyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2022 o 17:06, Mumins napisał:

ak wrażenia z Superglossa? Ja go wrzuciłem, zrobiłem trasę, auto trochę postało po deszczu, złapało kurz i hydro jest przymulone mocno. Krople niekształtne. Na razie małe rozczarowanie.

Za krótko, żeby ocenić bardziej, bo zrobiłem ~700 km i to tylko 120 w deszczu, ale miałem to samo co Ty. Rozczarowałem się hydro, jakoś tak "dziwnie" się zachowywał. Dziwiło mnie to tym bardziej, że na filmach i z opinii woski IF mają dobre hydro. Zgodnie z zasadą "mądrego to dobrze posłuchać" skonsultowałem się z @ktm950, który ma duużo większe doświadczenie woskowe i zasugerował, że wosk mógł się wypocić. Poszedłem tą drogą, auto umyłem rinseless McKees 914 (spoko oczyszczający szampon) i hydro wróciło, jest bardzo dobrze😉 Lakier wygląda świetnie i mam wrażenie, że nie ciągnie kurzu. Będę obserwował dalej. 

Tydzień po woskowaniu, 100 km w deszczu, bardzo słabo to wygląda. 

IMG-7451.jpg

Woda jakby przyklejona do lakieru, dmuchawa nie daje rady. 
IMG-7452.jpg

 

Po umyciu szamponem jest petarda, dmuchawa świetnie ściąga wodę. 
 IMG-7545.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę cisza w temacie, bo i nie może być inaczej. Ja teraz musiałem wyjechać na kilka miesięcy z pracy, ale zbroję się do dokończenia swapa od A do Z. Do pełni szczęścia brakuje mi półosi i dużych hamulców na tył. Czekam tylko na zwrotnice tylne od zaufanego sprzedawcy części 😉 

Udało mi się kupić praktycznie nowe grube półosie z flanszami w najmocniejszej konfiguracji (z automatu) i to w dacie produkcji moich urodzin w 2015 roku 😄 Trochę je odświeżyłem APC i wrzuciłem Koch Motorplast. Zależało mi głównie na zrobieniu kilku zaprawek lakierniczych. Przed montażem poprawię czyszczenie.

unnamed-1.jpg  

unnamed.jpg

No i teraz będzie solidne 50/50. Zaciski stan agonalny. Co prawda działaly, ale i tak poszły do kompleksowej regeneracji w Alpaka Garage. 
IMG-9482.jpg
IMG-9483.jpg

W międzyczasie kupiłem komplet klocków P+T Ate Ceramic po testach @Domel. Jeżdżę delikatnie, a po 130 km z pracy do domu już bardzo dużo zanieczyszczeń na felgach, jakby klocki się "kruszyły". Zobaczymy na tych 🙂 

IMG-9777.jpg

No i po regeneracji. Cudownie to wygląda 🙂 

IMG-0249.jpg

IMG-0251.jpg

PS Taki smaczek. Po 2 latach szukania trafiłem używkę Sprint Boostera. Same pozytywne opinie o tym urządzeniu słyszałem. Nie mogę się doczekać, żeby przetestować z 3.0 😉 
IMG-0119.jpg
IMG-0120.jpg

 
Pozdro 😉

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Lato przybywaj. Stare 18" sprzedane. Kupiłem felgi dedykowane do F10/F11 M Pakiet, 8j i 9j- styling 613 - wg obliczeń powinny pasować idealnie 😉

Ktoś przeleciał kwasem, ale masa smoły i naklejek po odwaznikach została (odważników kiedyś była masa, ale jak ja założyłem opony to minimalna ilość - widocznie ktoś zmieniał opony i nie czyścił tego nigdy). 

Bawiłem się kiedyś ChuSol'em, jednak 10x szybciej i efektywniej jest krążkiem na wiertartkę 🙂 

IMG-1809.jpg

IMG-1803.jpg
IMG-1805.jpg

4 felgi i 4 opony osobno - Corsa to jednak pojemne auto 🙂

IMG-1819.jpg\

 

Przed rozpoczęciem czyszczenia szybka przymiarka choćby jednego- no cudownie to siedzi ❤️ 


IMG-1831.jpg

Każde koło dostało Vasco Prewash, D-Tox, a opony T&R cleaner. 


IMG-1838.jpg

Pomagam pędzelkiem. 


IMG-1840.jpg
IMG-1841.jpg

IMG-1847.jpg
IMG-1844.jpg

Szkoda chemii na kolejne podejście, jakieś małe pozostałości kończę glinką. 


IMG-1846.jpg

IMG-1848.jpg

Bigboi robi robotę - kto się zastanawia to brać (od siebie polecam @Gloss Factory)
IMG-1851.jpg

Pierwsze odtłuszczenie Wipe Out z ADBL - bardzo mocny, must have dla mnie. 
IMG-1852.jpg

Drugie odtłuszczenie już FX Protect, odczekanie 15 minut i zakładam ADS Wheel Coat. Na każdą wczesniejszą felgę kładłem CarPro Dlux - byłem zadowolony, natomiast zawsze może być lepiej (zwłaszcza domywanie bez chemii lub dotyku) - porównamy 🙂 Nakładanie bajka - z 10 ml zrobiłem całość 2x i zostało jeszcze pół butelki. Tak FYI to dowiedziałem się od dystrybutora @CAR CRAZY, że można nakładać na lampy - więc nie muszę kupować Dluxa póki co. 
IMG-1859.jpg

Felga sama w sobie po czyszczeniu już ładna, natomiast powłoka wydobyła jeszcze trochę do wyglądu - oceńcie sami. 

IMG-1875.jpg

IMG-1874.jpg

IMG-1871.jpg
IMG-1866.jpg 

Opony to klasyk - @ADBL Tire Dressing. 

IMG-1879.jpg

No i taki produkt końcowy (x4) pakuję do oddychających pokrowców, na stojak i byle do wiosny. Nowe dekielki i zakrętki wentylków już zamówione. 


IMG-1940.jpg
IMG-1942.jpg
 

IMG-1948.jpg

Pozdrawiam 🙂 
 

  • Lubię to 13
  • Super 5
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.