Skocz do zawartości

Pytania/prośby/pomysły do administracji


Rekomendowane odpowiedzi

Pomysł geniusza.

Zgadzam się ,że dla nowicjuszy (czyli dla mnie ) forum jest za bardzo rozbudowane.Aby dotrzeć do jakiegoś ważnego tematu trzeba przeczytać setki a nawet tysiące postów.Bardzo trudno jest coś z tego wybrać bez pytania się . Ale jak się zapytasz to odp-"poszukaj na forum".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że na tym forum jest ciężko nowicjuszom, jest faktem.

Łatwo sie też mówi 'poszukaj, bo było' i tutaj właśnie jest problem.

Wpisując słowa kluczowe w szukajke, niemal za każdym razem pojawia sie temat Krótkie pytanie - krótka odpowiedź w którym jest 709 postów (powodzenia w szukaniu tej właściwej odpowiedzi) Kolejne pozycje to tematy ogólne typu; Wszystko o glinkach, wszystko o kosmetykach AutoGlym, które także posiadają po kilkaset postów.

 

Moje zalecenia:

1. Krótkie pytanie - krótka odpowiedź. Co 100postów blokować i wrzucać do archiwum. Znacznie zawęży obszar poszukiwania i zwiększy efektywność opcji "Szukaj"

2. Pierwsze godziny jakie spędziłem na forum, przeznaczyłem na znalezienie tematu/ działu w którym by były recenzje ogólnodostępnych kosmetyków. Recenzje mogłoby być pisane przez wszystkich użytkowników, tzn każdy dodaje swoje spostrzeżenia, tak aby końcowa recenzja była spójna. Dodać też można podobne produkty innych producentów. To co pisze opakowaniu to jedno, a to co osoby które przetestowały, to drugie. Do tego ocena, cena/jakość.

3. Efekty powyższej sugestii dorzucić do FAQ, które pomogło mi sie tutaj odnaleźć.

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się na bieżąco uzupełniać FAQ, ale też nie jestem w stanie wychwycić wszystkiego stąd moja prośba, że jak widzicie jakiś fajny temat lub naprawdę pomocny post to wpisujcie w wątek z FAQ, a ja będę to dopisywał.

 

Wspólnie zrobimy naprawdę obszerne FAQ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zaproponować przebudowę FAQ, bo więcej znalazłem informacji po przeszukiwaniu wątków i za pomocą google, niż przy pomocy FAQ.

FAQ w bieżącej formie wprowadza tylko większy zamęt, nie podaje informacji a stanowi zbiór linków do tematów, w którym prowadzone są żywiołowe dyskusje i prezentowane są różne zdania i stanowiska głównie na temat różnych środków - na tym ma być budowana wiedza? Najbardziej sytuację wyjaśnił mi tak na prawdę słownik - nie można byłoby go rozbudować i awansować do stanowiska FAQ?

Poza tym o istnieniu FAQ dowiedziałem się przypadkiem, po przeczytaniu jednego z tysiąca postów, na którym był link do FAQ - normalnie niewidocznego i niedostępnego dla niezalogowanych. O słowniku dowiedziałem się jeszcze bardziej przypadkowo, po tym jak chciałem wrócić do zamkniętego FAQ.

 

Prawda jest taka, że informacja jest bardzo trudno dostępna - gdyby przygotować dobre FAQ, w formie przynajmniej przez większość ekspertów akceptowalnej, to:

- byłoby mniej użytkowników - mniejsze obciążenie dla bazy danych forum z powodu kolejnych kont, kolejnych powitań i przede wszystkim,

- byłoby mniej pytań typu czy taki zestaw i taka kolejność i takie środki.

Ludziki po prostu zyskali by wiedzę na podstawie samego FAQ i zakładali by konta w większości by zadać istotne pytania, albo dla tego że stali się fanami detailingu i zyskalibyście nowego członka Waszej społeczności.

W tej chwili na własne życzenie forum pozyskuje tygodniowych użytkowników, którzy nie mogą dotrzeć do właściwej informacji, są zmuszani do założenia konta i zadają bzdurne pytania, gdyż wyłowić wartościową informację z tematów-tasiemców jest problemem a funkcja search nie jest magicznym rozwiązaniem tego problemu.

 

Poza tym co właściwie za posty siedzą w TESTACH??? Przecież rzetelna recenzja środka z opisem właściwości i wyraźnym wskazaniem funkcji (cleaner, glaze, cleaner/glaze, a nie co osoba to opinia i zastosowanie inne) rozwiązałaby też dylematy - zostałyby pytania - co lepsze? W tej chwili w testach są pytania, które powinny być w dziale Szukam pomocy.

tak więc ja widziałbym FAQ uschematyzowane następująco:

- słownik

- skrócona wersja łańcuszka czyszczącego, (np. mycie, cleaner, wosk)

- pełna wersja łańcuszka czyszczącego (np. mycie, glinka, cleaner, odżywka, wosk) która może być uzupełniona o przykładowe środki, tak by czytający wiedział o jakich środkach mowa.

- baza środków - skoro tak wiele osób już z nich korzysta, to zrobić prawdziwą bazę produktów. Jako wzór wskażę opinię użytkowników serwisu ngt.pl - można zrobić czytelną bazę? można - i każdy wie czego można się spodziewać.

- i przede wszystkim opisać cel danego procesu i poziom istotności dla pierwszego, kolejnego, pozimowego przygotowania samochodu.

- na koniec tak jak są teraz linki w FAQ do wątków w określonych tematach, zrobić grupy dla środków chemicznych i podlinkować prawdziwe recenzje i testy środków - tak by każdy mógł wiedzieć, że np. Deep crystal polish to tylko politura (choć właściwie nie wiem czy to tylko politura czy może politura/cleaner - wynika to z tego całego bałaganu informacyjnego).

 

Chyba że odpowiada Wam sytuacja taka jaka jest i bawi Was odsyłanie do google i do search.

 

Ciekawostka - odsyłanie do google stało się tak popularne, że jak szukam rozwiązania jakiejś kwestii to w 70% przypadków wyników zwróconych przez google, trafiam na post założony przez takiego ludka jak ja, któremu na postawione pytanie zostaje udzielona odpowiedź "sprawdź sobie w google"...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka - odsyłanie do google stało się tak popularne, że jak szukam rozwiązania jakiejś kwestii to w 70% przypadków wyników zwróconych przez google, trafiam na post założony przez takiego ludka jak ja, któremu na postawione pytanie zostaje udzielona odpowiedź "sprawdź sobie w google"...

:good: rozbawiło mnie to, ale nie wątpie, że to prawda, co już takie wesołe nie jest.

Myślę, że prędkość rozwoju forum nas nieco zaskoczyła, przecież wstępny plan ojca założciela vel dyrektora oscylował koło śmiesznych 100userów po roku, o ile nie mniejszej ilości...

soosa, fajnie, że chciało Ci się zebrać taką ilość uwag, to cenne spostrzeżenia, myślę, że musimy zainicjować jakąś większą dyskusję, zebrać to do kupy i może nieco zmienić konstrukcję niektórych tematów.

Pamiętaj jednak, że z racji podstawowego założenia forum, czyli 100%-owej niezależności, część postulatów jest niespełnialna, produktów jest tyle, że zawsze coś zostałoby nieopisane i niezrecenzowane, co dyskryminowałoby ten produkt, wobec opisanych i przedyskutowanych środków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym o istnieniu FAQ dowiedziałem się przypadkiem, po przeczytaniu jednego z tysiąca postów, na którym był link do FAQ - normalnie niewidocznego i niedostępnego dla niezalogowanych. O słowniku dowiedziałem się jeszcze bardziej przypadkowo, po tym jak chciałem wrócić do zamkniętego FAQ.

 

Z tego co sobie przypominam to każdy nowo zarejestrowany user otrzymuje od razu PW z linkami do tych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jednak, że z racji podstawowego założenia forum, czyli 100%-owej niezależności, część postulatów jest niespełnialna, produktów jest tyle, że zawsze coś zostałoby nieopisane i niezrecenzowane, co dyskryminowałoby ten produkt, wobec opisanych i przedyskutowanych środków...

Nie zgadzam się. W tej chwili osoba taka jak ja bazuje na dwóch rzeczach - poleceniu i opisie w sklepie... mnie kompletnie to nie satysfakcjonuje... choć trochę chciałbym wiedzieć np. o właściwościach, o spodziewanym efekcie, o współpracy z innymi środkami. Inną kwestią jest to, że sami w sumie już podstawy stworzyliście - jedyne czego zabrakło to formy. Przecież jest dział TESTY, tyle że jest w nim wszystko a nie testy. Jeszcze raz przywołam ngt.pl (chodzi mi o sposób prezentacji produktu - niekoniecznie o oceny) - na temat jednego produktu czasem wypowiadają się różne osoby - jeśli jedna osoba coś przemilczy, jest szansa że druga to uzupełni - taka informacja jest zawsze pełniejsza od tego co oferują w pięciu linijkach sklepy, czy to, co próbuje się wyławiać z bałaganu informacyjnego na forum.

 

Poza tym o istnieniu FAQ dowiedziałem się przypadkiem, po przeczytaniu jednego z tysiąca postów, na którym był link do FAQ - normalnie niewidocznego i niedostępnego dla niezalogowanych. O słowniku dowiedziałem się jeszcze bardziej przypadkowo, po tym jak chciałem wrócić do zamkniętego FAQ.
Z tego co sobie przypominam to każdy nowo zarejestrowany user otrzymuje od razu PW z linkami do tych rzeczy.

Masz rację, tyle że na to forum trafiłem bezpośrednio z google'a i ponad tydzień zapoznawałem się z informacjami bez zakładania konta i bez świadomości, że coś takiego jak FAQ istnieje. Zarejestrowałem się dopiero po tym, jak znalazłem link do FAQ - byłem ciekawy co w nim jest ale niestety oczekiwania bardzo rozminęły się z oczekiwaniami. Teraz pytanie - ile dziennie osób, szczególnie teraz na wiosnę, wpada na to forum w poszukiwaniu wiedzy? Zamiast dostępnej, czytelnej informacji natrafiają na wątki pisane skomplikowanym, tajemniczym językiem, zalewem różnych informacji, i po 15 minutach zakładają konto właściwie tylko po to by zadać kolejne pytanie z serii co mam zrobić.

 

Sami zaznaczacie że 99% ludu nie zwraca uwagi na takie szczegóły jak Wy - oni też tu zaglądają. W bieżącej formie forum niestety generuje zbędny ruch, ponieważ spośród 99% przedstawicieli narodu są osoby które chcą czasem jednorazowo sprawdzić efekt i w ten sposób forum zgarnia jednorazowych bywalców. Tymczasem przy odpowiednio dostępnej informacji podstawowej (wyjaśnienie podstawowych pojęć, określenie kolejności czynności i znaczenia dla efektu, alternatywnych rozwiazań) jest wysokie prawdopodobieństwo tego, że na forum zarejestruje się osoba gotowa stale poświęcać swój czas, kształtować swoją wiedzę i dzielić się doświadczeniami.

 

Wydaje mi się, że dobrze przygotowane FAQ, dostępne od ręki, bez potrzeby rejestrowania się, pozwoli uniknąć wielu niepotrzebnych rejestracji, pytań i irytacji odpowiadających. Wtedy również każdy z dumą będzie mógł powiedzieć - sprawdź w FAQ.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja postawiłbym inne pytanie: Jaki jest cel istnienia tego forum? Od odpowiedzi na to pytanie powinna zależeć forma forum. Jeśli miałoby to być forum wyłącznie dla znawców, profesjonalistów i specjalistów to może należałoby przemyśleć formę zdobywania użytkowników, ograniczyć dostęp dla osób z zewnątrz a na pewno dostęp google'a - po prostu zamknąć się na innych i strzec tajemnic niczym cechy rzemieślnicze.

Jeśli nadal ma być tak otwarte jak jest - no cóż, to nie z moich odpowiedzi i wypowiedzi wynika znużenie pytaniami userów... @Julian, czemu dostrzegasz tylko i wyłącznie dwie skrajności - albo sztywność albo max uległość... Czy dopracowanie FAQ nie stanowiłoby ułatwienia dla wszystkich? To nie jest niewiadomo jakie rozwiązanie, a jako moderator miałbyś argument dla nieposkromionych... odsyłanie do "szukaj" albo nawet wskazywanie konkretnych wątków nie sprawdza się dla nowicjuszy. Szukać można, ale opinii jest mnogo, a tematy które były wskazywane jako odpowiedzi na pytania userów, nie zawierały właściwej odpowiedzi na postawione pytania.

Pozwoliłem sobie zapoznać sie z tym wątkiem - wynika, iż moje propozycje to nic nowego. Może tylko mniej radykalne od innych.

 

za wiki: FAQ (Frequently Asked Questions) - to zbiory "często zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone głównie po to, aby uwolnić się od ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i nudne (dla odpowiadającego) pytania.

Gdzie te pytania i zbiór odpowiedzi na nie? - niestety nie w FAQ a rozsiane po całym forum i mnożące się...

 

Nikt nie każe przebudowywać gruntownie forum, unowocześniać... Przecież w jakiejś mierze sprawdza się. Chodzi tylko i wyłącznie o usprawnienie jego działania i odciążenie od ciągłych, powtarzających się pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A może by tak zablokować możliwość zmieniania nazwy użytkownika? Po prostu czasem trudno się zorientować, o co chodzi, kiedy ktoś odwołuje się do wypowiedzi innego forumowicza, którego w ogóle nie ma...

 

Możliwość zmiany nazwy użytkownika ma tylko Administrator. Jeżeli jest jakiś powód do zmiany to dokonujemy takich zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fernando napisał/a:

A może by tak zablokować możliwość zmieniania nazwy użytkownika? Po prostu czasem trudno się zorientować, o co chodzi, kiedy ktoś odwołuje się do wypowiedzi innego forumowicza, którego w ogóle nie ma...

 

 

Możliwość zmiany nazwy użytkownika ma tylko Administrator. Jeżeli jest jakiś powód do zmiany to dokonujemy takich zmian.

 

Spoko, dzięki za odpowiedź, bo odniosłem wrażenie, że każdy zmienia sobie nicka kiedy chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.