Skocz do zawartości

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja robilem w zeszylm roku X5 F15. Na lekkie i srednie defekty twardy pad i EX 04/06. Auto bylo czarne, a fokus byl na blask, a nie korekte. Ostatnio testowalem na BMW twardy pad i ClearCut. Po ClearCut wlasciwie nie trzeba finishu. Pytanie jak wyglada lakier...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Nim trafiłem na to forum a to niedawno trochę pobawiłem się detalingiem,niekoniecznie do końca właściwie.Tak duże czyszczenie wykonałem na razie raz a później to tylko Chemical Guys P40 Detailer Carnauba Quick Detailer Spray.Auto to srebrna Insignia 2012r.

1.Opłukanie Karcherem K2.100,niepotrzebnie przed pianowaniem.
2.Pianowanie tym co miałem czyli Plak Atlas Profesional Line Dimer i pianownicą z Karchera.
3.Szampon ADBL Snowball Shampoo.
4.Glinkowanie ValetPRO Yellow Poly Clay Bar.
5.Pierwszy wosk ADBL Synthetic Spray Wax SSW i suszenie.
6.Drugi "wosk" Chemical Guys P40 Detailer Carnauba Quick Detailer Spray
7.Mycie szyb wewnątrz i zewnątrz Shiny Garage Perfect Glass Cleaner
8.Czyszczenie felg wpierw K2 Roton a później Gliptone Rim Guard.
9.Czyszczenie plastików wewnętrznych i komory silnika 303 Aerospace Protectant
10.Czyszczenie chromów Autosol DURSOL Metal Polish,mam jeszcze Sonax i nie wiem która lepsza.
11.Usuwanie smoły MacSerien Prickbort.
12.Czyszczenie kierownicy skórzanej zestawem Colourlock.
13.Dresing opon  K2 Bold (stary zapas,ale dobre).

Narzędzia do pracy,różne kolory szmatek z podziałem na prace.

DeepGloss New Fluffy Soft Dryer 90x60cm 600g/m2
DeepGloss Mikrofibra do szyb waflowa 40x40cm
DeepGloss Aplikator do opon 2-kolorowy
WaxPro Premium Black Microfiber 40x40cm 360G/m2
WaxPro Premium Grey Microfiber 40x40cm 360G/m2
WaxPro Premium Blue Microfiber 40x40cm 360G/m2
Liquid Elements Black Sponge Applicator - nie użyłem
DeepGloss Magiczna gąbka NANO - nie użyłem
DeepGloss Soft Microfiber White Applicator 280g/m2
WaxPro NoLimit Blue 40x40cm 360gsm
WaxPro Premium White Microfiber 40x40cm 360G/m2
BLACK MAMBA Nitrile Glove Rozmiar L 2 sztuki
Colourlock Chusteczka do pielęgnacji tapicerki skórzanej
Sonax Microfaser Handschuh Rękawica z mikrofibry
WaxPro NoLimit Blue 40x40cm 360gsm

Mam zamiar zakupić :

ExceDe Ultimate Wheel Cleaner 500ml
ADBL APC Pro 500ml
IPA Alkohol Izopropylowy 500ml
ADBL Glass Cleaner PRO 500ml - do sprawdzenia
Collinite #476s Super DoubleCoat 266ml wosk na zimę
ValetPRO pH Neutral Snow Foam 1000ml
ADBL Vampire Liquid 1000ml
Pianownicę PA
Pędzelki
Butelki do rozcieńczania z atomizerami.

Tak więc mały zestaw mam i tu pytanie co by zmienić by było PRO ?

Opublikowano

@inmar - podejście PRO to przede wszystkim świadome, przemyślane i mądre działanie. Na drugim planie będzie, czy opony zabezpieczysz produktem K2, czy Gyeon'a, a lakier SSW ADBL, czy Zymol Glasur. Najważniejsze, aby zrobić to dokładnie, przemyślanie, szczegółowo i dbać o auto regularnie. Jeśli chodzi o dobór kosmetyków i metody działania przy detailingu auta - wszystko i dużo więcej masz podane na forum (testy, opinie, co i czym działano przy autach, oraz efekty tych działań). Poczytaj, wyciągnij wnioski, sam również podziel się własnymi doświadczeniami. Nikt Ci nic nie poda na tacy - jednemu będzie pasował SSW od ADBL, innemu - Quartz Max od Tac System.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Może z tym PRO przesadziłem,chciałem tak ogólnie może poznać opinię,czy coś mam zbędne i czego brakuje.Czytam sporo forum,ale czasu trzeba ogarnąć to.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
36 minut temu, stepniak.p napisał:

Czy moglby ktos mi wytlumaczyc o co chodzi w przypadku odtykania powloki? 

Na czym to polega? 

Żeby powłoka miała maksymalną skuteczność hydrofobową musi być czysta.

Z czasem brud i osady mineralne osadzają się i zmniejszają skuteczność.

 

W przypadku najzwyklejszego brudu wystarczy zwykłe mycie. 

 

Jeżeli brud jest bardzo uporczywy, sięgamy po środki mocno oczyszczające, bardziej agresywne (coś typu reset lub lakkie zasady)

Jeżeli są to osady mineralne, np po twardej wodzie. Wtedy specjalne środki delikatnie kwasowe.

 

Po takich zabiegach właściwości hydrofobowe powłoki powinny zostać przywrócone.

 

W przypadku zastosowania skrajnie mocnej chemii, jest ryzyko uszkodzenia samej powłoki. Dlatego należy stosowac srodki dedykowane, i wg instrukcji.

 

WIęcej tu:

 

 

 

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra, ja już zbaraniałem. Ile ludzi tyle opinii. Od kilku po pracy siedzę tutaj godzinami i opracowałem sobie plan działania ale ciągle nie mam odpowiedzi na jedno pytanie. Czy warto glinkować jeżeli nie będę robił żadnej korekty? Chciałbym ręcznie wypastować samochód i nie wiem czy mam glinkować czy nie.

 

Mój plan działania to:

- myjka bezdotykowa

- osuszyć

- prickbort

- mycie na dwa wiadra

- osuszyć

- glinka

- spłukać

- osuszyć

- cleaner Dodo juice

- ipa 

- collinite 476s 

 

Kosmetyków nie chciałbym zmieniać bo takie posiadam na stanie. Mam jeszcze APC ale nie wiem w jakim kroku użyć.

 

Samochód: Vectra C jasny granat, ciemny niebieski, coś w ten deseń.

Opublikowano

Jak lakier jest w miarę czysty to wystarczy Ci prickbort i deiron jakiś, po sobie widzę że jak dobrze przygotujesz lakier to glinka mało co zbiera a dokłada zawsze jakieś mikro rysy. Możesz zmieszać APC z szamponem to zrobisz mocniejsze kombo myjące. Jak byś jednak jechał z glinką to możesz pominąć suszenie po myciu na 2 wiadra, i tak bd psikał czymś do poślizgu. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Lakier nie był nigdy glinkowany więc pewnie jest mocno zabrudzony. W piątek odbieram od mechanika więc teraz nie jestem w stanie sprawdzić. Ogólnie planuję po chemii dotykiem sprawdzić stan zabrudzeń i wtedy zdecydować o glince. Oczywiście najpierw jakiś mało widoczny fragment, żeby nie narobić szkód. 

Używać w ogóle cleanera Dodo przed woskiem? I czy colli 476s lubi iść na cleaner czy na jałowy?

Opublikowano

Skoro tak. To i glinka i cleaner będzie wskazane użyć. Tylko cleaner wymyj bo coli lubi jałowy lakier.
Dodo trochę za drogi i szkoda w tym przypadku.

By HUAWEI

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ja bym to widział tak...

- myjka bezdotykowa "umyj" mikroproszkiem, pozbędziesz się grubszych zanieczyszczeń

- mycie na 2 wiadra

- osuszyć

- prickbort

- po kilku minutach dorzucić deironizer i niech pogryzą zanieczyszczenia trochę

- płukanie pod ciśnieniem

- mycie na dwa wiadra ( lub 1 - auto jest już czyste)

- płukanie ale nie osuszać bo zaraz będziesz glinkował

- glinka

- spłukać (ja zawsze myję na szybko. Mam pewność że nie będzie żadnych zacieków)

- osuszyć

- cleaner Dodo juice

- ipa 

- collinite 476s 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dokładnie, robię tak samo i jest git, w razie czego omijam glinkę, rozważ kupno innego cleanera, szkoda go zmywać po wypracowaniu (sam tak robiłem ale ostatnio kupiłem SG PPC).

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ok, dziękuję za pomoc. Wyjaśniło się kilka spraw. Jaki inny cleaner polecacie w takim razie jeżeli i tak będę go zmywał? Teraz i tak zrobię Dodo bo nie mam czasu na zakup innego ale będzie na przyszłość.

I jeszcze jedno - prickbort spokojnie na plastiki lać czy mikrofibra i od razu przecierać?

Opublikowano

@Mylxxd z prickbordem na plastikach trzeba bardzo uważać to oczywiście też zależy w jakies kondycji są platiki ale mogą pojawić się białe ślady.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie :
Po obejrzeniu setki filmików każdy proces dekontaminacji wykonuje inaczej tzn :
Jedni najpierw smoła później iron , drudzy na odwrót , jedni iron na mokry lakier drudzy koniecznie na suchy . Jak to dokładnie jest :
1.Piana
2.Mycie na dwa wiadra
3.Suszenie
4. Pirckbort
5.Mycie i suszenie
6. Iron
7.Mycie i suszenie
8. Glinka

Poprawnie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

@kondziukret jak auto mocno brudne to :

1.Piana 
2.Mycie na dwa wiadra 
3.Suszenie 
4. Pirckbort 
5. Porządne płukanie i odczekanie aż lakier sam obeschnie trochę
6. Iron 
7. Mycie
8. Suszenie 
9. Glinka 

Opublikowano
4 minuty temu, david2888 napisał:

@kondziukret jak auto mocno brudne to :

1.Piana 
2.Mycie na dwa wiadra 
3.Suszenie 
4. Pirckbort 
5. Porządne płukanie i odczekanie aż lakier sam obeschnie trochę
6. Iron 
7. Mycie
8. Suszenie 
9. Glinka 

Zależy też jakich produktów do odsmalania/deironizacji używasz. Prick szybciej spłynie od Vasco, VL szybciej od zwykłego Vampira itd.

M.in. po to stworzono produkty o konsystencji żelowej, by nie odparowywały tak szybko i mogły działać na wilgotnej powierzchni bez spływania. Ja osobiście, przed dekontaminacją, preferuję dzień/kilka godzin wcześniej zrobić pre-wash i opłukać auto z bieżącego brudu, by nie tracić czasu na mycie i suszenie przed zapodaniem odsmalacza na lakier. 

Opublikowano

@Mumins Też dobre rozwiązanie 🙂 ja używam Deirona od SG - D-TOX. Daje na lekko wilgotny -robi robotę, a potem jeszcze lekko wzruszam go na lakierze 🙂

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

W przyszły weekend mam zamiar rozdziewiczyć siebie oraz auto w temacie woskowania lakieru :D Jedzie już do mnie soft 99 fusso coat. Do tego mam zamiar dokupić: tar & glue remover, odtłuszczacz oraz deironizer z rr customs (może być rrc? czy polecacie inne produkty? bądź nie ma to większego znaczenia? :D)

Mam kilka pytań związanych z przygotwaniem auta do woskowania:
- Proces powinien wyglądać mniej więcej tak?
mycie -> tar & glue remover -> mycie -> deironizer -> mycie -> odtłuszczacz -> mycie oraz osuszenie karoserii -> woskowanie -> dotarcie wosku ?
Czy po każdej chemii trzeba myć ręcznie na dwa wiadra z szamponem? czy wystarczy opłukać wodą karoserię? 

- Używając tar & glue, deironizera oraz odtłuszczacza musze auto jeszcze glinkować? Jeżeli tak to możecie jakąś glinkę polecić i powiedzieć czy do glinkowania można użyć jakiegoś QD, żeby miała poślizg? Czy sama woda wystarczy? 

- Jeżeli mam na lakierze trochę odprysków po kamyczkach to czy któryś z ww. preparatów może bardziej zaszkodzić tym miejscom? 

- Czy preparat do do czyszczenia felg również może nadawać się jako deironizer do karoserii? (nie jestem pewny ale wydaje mi się, że może być za mocny? )
- Jeżeli auto wcześniej nie miało, żadnej powłoki ochronnej do żadnego cleanera przed woskowaniem nie muszę już używać?

Nie jest to żaden show car, więc zastanwiam się czy te wszystkie kroki o których napisałem są normalną rzeczą przy woskowaniu czy może przesadzam? :D
Jeżeli macie jeszcze jakieś porady to z chęcią poczytam na ich temat :)

Opublikowano
15 minut temu, pioTrazZ napisał:

mycie -> tar & glue remover -> mycie -> deironizer -> mycie -> odtłuszczacz -> mycie oraz osuszenie karoserii -> woskowanie -> dotarcie wosku ?

Jeśli nie masz bardzo brudnego auta to

T&G - deiron - spłukanie - mycie - suszenie - cleaner - IPA/Wipe Out - wosk

Glinkę odpuść jeśli korekty nie robisz.

18 minut temu, pioTrazZ napisał:

Czy preparat do do czyszczenia felg również może nadawać się jako deironizer do karoserii?

Tak

 

18 minut temu, pioTrazZ napisał:

żadnego cleanera przed woskowaniem nie muszę już używać?

Nic nie musisz. Ale powinieneś

Opublikowano

W zeszłym tygodniu dotarłem myłem auto i poczęstowałem je QD więc najgorzej nie jest. 
Czyli rozumiem, że  korzystanie w jednym oprysku z T&G oraz deironizera nie jest żadnym problemem?  
Z tego co widzę chciałęm sobie dołożyć niepotrzebnie z roboty z myciem po każym oprysku 😉
Cleaner jakiś możesz mi polecić? Oczywiście jak na 1szy raz nie potrzebuję chyba jakiegoś wypasionego więc coś przystępniejszego by się przydało 🙂
Jeszcze kwestia mycia. Mam zamiar na samym początku podskoczyć na myjnię bezdotykową która jest jakieś 2,3 km od miejsca w któym będę mył auto. Czy po przejechaniu takiego dystansu będę mógł użyć od razu preparatów czy jest to głupotą, żeby jechać na myjnie a potem te kilka km przejechać bo auto i tak się porbrudzi podczas tej trasy? 

Bo coś czuję, że trzeba będzie podjechać najpierw na bezdotykową a potem na miejscu raz jeszcze przemyć auto wodą (tyle, że na miejscu mycia auta będę miał dostępny tylko wąż z końcówkami). 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.