Hubee Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Ja robilem w zeszylm roku X5 F15. Na lekkie i srednie defekty twardy pad i EX 04/06. Auto bylo czarne, a fokus byl na blask, a nie korekte. Ostatnio testowalem na BMW twardy pad i ClearCut. Po ClearCut wlasciwie nie trzeba finishu. Pytanie jak wyglada lakier...
kamykmm Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2018 jest cała gama produktów do usuwania owadów, obecnie używam ADBL Beetle Juice Squeezer i daje sobie dobrze rade 1
inmar Opublikowano 1 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2018 Nim trafiłem na to forum a to niedawno trochę pobawiłem się detalingiem,niekoniecznie do końca właściwie.Tak duże czyszczenie wykonałem na razie raz a później to tylko Chemical Guys P40 Detailer Carnauba Quick Detailer Spray.Auto to srebrna Insignia 2012r. 1.Opłukanie Karcherem K2.100,niepotrzebnie przed pianowaniem. 2.Pianowanie tym co miałem czyli Plak Atlas Profesional Line Dimer i pianownicą z Karchera. 3.Szampon ADBL Snowball Shampoo. 4.Glinkowanie ValetPRO Yellow Poly Clay Bar. 5.Pierwszy wosk ADBL Synthetic Spray Wax SSW i suszenie. 6.Drugi "wosk" Chemical Guys P40 Detailer Carnauba Quick Detailer Spray 7.Mycie szyb wewnątrz i zewnątrz Shiny Garage Perfect Glass Cleaner 8.Czyszczenie felg wpierw K2 Roton a później Gliptone Rim Guard. 9.Czyszczenie plastików wewnętrznych i komory silnika 303 Aerospace Protectant 10.Czyszczenie chromów Autosol DURSOL Metal Polish,mam jeszcze Sonax i nie wiem która lepsza. 11.Usuwanie smoły MacSerien Prickbort. 12.Czyszczenie kierownicy skórzanej zestawem Colourlock. 13.Dresing opon K2 Bold (stary zapas,ale dobre). Narzędzia do pracy,różne kolory szmatek z podziałem na prace. DeepGloss New Fluffy Soft Dryer 90x60cm 600g/m2 DeepGloss Mikrofibra do szyb waflowa 40x40cm DeepGloss Aplikator do opon 2-kolorowy WaxPro Premium Black Microfiber 40x40cm 360G/m2 WaxPro Premium Grey Microfiber 40x40cm 360G/m2 WaxPro Premium Blue Microfiber 40x40cm 360G/m2 Liquid Elements Black Sponge Applicator - nie użyłem DeepGloss Magiczna gąbka NANO - nie użyłem DeepGloss Soft Microfiber White Applicator 280g/m2 WaxPro NoLimit Blue 40x40cm 360gsm WaxPro Premium White Microfiber 40x40cm 360G/m2 BLACK MAMBA Nitrile Glove Rozmiar L 2 sztuki Colourlock Chusteczka do pielęgnacji tapicerki skórzanej Sonax Microfaser Handschuh Rękawica z mikrofibry WaxPro NoLimit Blue 40x40cm 360gsm Mam zamiar zakupić : ExceDe Ultimate Wheel Cleaner 500ml ADBL APC Pro 500ml IPA Alkohol Izopropylowy 500ml ADBL Glass Cleaner PRO 500ml - do sprawdzenia Collinite #476s Super DoubleCoat 266ml wosk na zimę ValetPRO pH Neutral Snow Foam 1000ml ADBL Vampire Liquid 1000ml Pianownicę PA Pędzelki Butelki do rozcieńczania z atomizerami. Tak więc mały zestaw mam i tu pytanie co by zmienić by było PRO ?
Eidos71 Opublikowano 1 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2018 @inmar - podejście PRO to przede wszystkim świadome, przemyślane i mądre działanie. Na drugim planie będzie, czy opony zabezpieczysz produktem K2, czy Gyeon'a, a lakier SSW ADBL, czy Zymol Glasur. Najważniejsze, aby zrobić to dokładnie, przemyślanie, szczegółowo i dbać o auto regularnie. Jeśli chodzi o dobór kosmetyków i metody działania przy detailingu auta - wszystko i dużo więcej masz podane na forum (testy, opinie, co i czym działano przy autach, oraz efekty tych działań). Poczytaj, wyciągnij wnioski, sam również podziel się własnymi doświadczeniami. Nikt Ci nic nie poda na tacy - jednemu będzie pasował SSW od ADBL, innemu - Quartz Max od Tac System. 2
inmar Opublikowano 1 Września 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2018 Może z tym PRO przesadziłem,chciałem tak ogólnie może poznać opinię,czy coś mam zbędne i czego brakuje.Czytam sporo forum,ale czasu trzeba ogarnąć to.
stepniak.p Opublikowano 21 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2018 Czy moglby ktos mi wytlumaczyc o co chodzi w przypadku odtykania powloki? Na czym to polega?
ghost Opublikowano 21 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2018 36 minut temu, stepniak.p napisał: Czy moglby ktos mi wytlumaczyc o co chodzi w przypadku odtykania powloki? Na czym to polega? Żeby powłoka miała maksymalną skuteczność hydrofobową musi być czysta. Z czasem brud i osady mineralne osadzają się i zmniejszają skuteczność. W przypadku najzwyklejszego brudu wystarczy zwykłe mycie. Jeżeli brud jest bardzo uporczywy, sięgamy po środki mocno oczyszczające, bardziej agresywne (coś typu reset lub lakkie zasady) Jeżeli są to osady mineralne, np po twardej wodzie. Wtedy specjalne środki delikatnie kwasowe. Po takich zabiegach właściwości hydrofobowe powłoki powinny zostać przywrócone. W przypadku zastosowania skrajnie mocnej chemii, jest ryzyko uszkodzenia samej powłoki. Dlatego należy stosowac srodki dedykowane, i wg instrukcji. WIęcej tu:
stepniak.p Opublikowano 21 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2018 @ghost wielkie dzieki za pomoc
Mylxxd Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2018 Dobra, ja już zbaraniałem. Ile ludzi tyle opinii. Od kilku po pracy siedzę tutaj godzinami i opracowałem sobie plan działania ale ciągle nie mam odpowiedzi na jedno pytanie. Czy warto glinkować jeżeli nie będę robił żadnej korekty? Chciałbym ręcznie wypastować samochód i nie wiem czy mam glinkować czy nie. Mój plan działania to: - myjka bezdotykowa - osuszyć - prickbort - mycie na dwa wiadra - osuszyć - glinka - spłukać - osuszyć - cleaner Dodo juice - ipa - collinite 476s Kosmetyków nie chciałbym zmieniać bo takie posiadam na stanie. Mam jeszcze APC ale nie wiem w jakim kroku użyć. Samochód: Vectra C jasny granat, ciemny niebieski, coś w ten deseń.
arturf Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2018 Jak lakier jest w miarę czysty to wystarczy Ci prickbort i deiron jakiś, po sobie widzę że jak dobrze przygotujesz lakier to glinka mało co zbiera a dokłada zawsze jakieś mikro rysy. Możesz zmieszać APC z szamponem to zrobisz mocniejsze kombo myjące. Jak byś jednak jechał z glinką to możesz pominąć suszenie po myciu na 2 wiadra, i tak bd psikał czymś do poślizgu. 1
Mylxxd Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Lakier nie był nigdy glinkowany więc pewnie jest mocno zabrudzony. W piątek odbieram od mechanika więc teraz nie jestem w stanie sprawdzić. Ogólnie planuję po chemii dotykiem sprawdzić stan zabrudzeń i wtedy zdecydować o glince. Oczywiście najpierw jakiś mało widoczny fragment, żeby nie narobić szkód. Używać w ogóle cleanera Dodo przed woskiem? I czy colli 476s lubi iść na cleaner czy na jałowy?
Waldek Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Skoro tak. To i glinka i cleaner będzie wskazane użyć. Tylko cleaner wymyj bo coli lubi jałowy lakier. Dodo trochę za drogi i szkoda w tym przypadku.By HUAWEI 1
Fredi88 Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Ja bym to widział tak... - myjka bezdotykowa "umyj" mikroproszkiem, pozbędziesz się grubszych zanieczyszczeń - mycie na 2 wiadra - osuszyć - prickbort - po kilku minutach dorzucić deironizer i niech pogryzą zanieczyszczenia trochę - płukanie pod ciśnieniem - mycie na dwa wiadra ( lub 1 - auto jest już czyste) - płukanie ale nie osuszać bo zaraz będziesz glinkował - glinka - spłukać (ja zawsze myję na szybko. Mam pewność że nie będzie żadnych zacieków) - osuszyć - cleaner Dodo juice - ipa - collinite 476s 1
arturf Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Dokładnie, robię tak samo i jest git, w razie czego omijam glinkę, rozważ kupno innego cleanera, szkoda go zmywać po wypracowaniu (sam tak robiłem ale ostatnio kupiłem SG PPC). 1
Mylxxd Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Ok, dziękuję za pomoc. Wyjaśniło się kilka spraw. Jaki inny cleaner polecacie w takim razie jeżeli i tak będę go zmywał? Teraz i tak zrobię Dodo bo nie mam czasu na zakup innego ale będzie na przyszłość. I jeszcze jedno - prickbort spokojnie na plastiki lać czy mikrofibra i od razu przecierać?
paperson Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 @Mylxxd pod wosk syntetyczny polecę: z tańszych Poorboy’s Proffesional Polish, z droższych McKee's 37 Coating Prep Polish
rafgix Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 @Mylxxd z prickbordem na plastikach trzeba bardzo uważać to oczywiście też zależy w jakies kondycji są platiki ale mogą pojawić się białe ślady.
kondziukret Opublikowano 13 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2018 Pytanie : Po obejrzeniu setki filmików każdy proces dekontaminacji wykonuje inaczej tzn :Jedni najpierw smoła później iron , drudzy na odwrót , jedni iron na mokry lakier drudzy koniecznie na suchy . Jak to dokładnie jest :1.Piana 2.Mycie na dwa wiadra 3.Suszenie 4. Pirckbort 5.Mycie i suszenie 6. Iron 7.Mycie i suszenie 8. Glinka Poprawnie ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
D@ViD Opublikowano 14 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2018 @kondziukret jak auto mocno brudne to : 1.Piana 2.Mycie na dwa wiadra 3.Suszenie 4. Pirckbort 5. Porządne płukanie i odczekanie aż lakier sam obeschnie trochę 6. Iron 7. Mycie 8. Suszenie 9. Glinka
Mumins Opublikowano 14 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2018 4 minuty temu, david2888 napisał: @kondziukret jak auto mocno brudne to : 1.Piana 2.Mycie na dwa wiadra 3.Suszenie 4. Pirckbort 5. Porządne płukanie i odczekanie aż lakier sam obeschnie trochę 6. Iron 7. Mycie 8. Suszenie 9. Glinka Zależy też jakich produktów do odsmalania/deironizacji używasz. Prick szybciej spłynie od Vasco, VL szybciej od zwykłego Vampira itd. M.in. po to stworzono produkty o konsystencji żelowej, by nie odparowywały tak szybko i mogły działać na wilgotnej powierzchni bez spływania. Ja osobiście, przed dekontaminacją, preferuję dzień/kilka godzin wcześniej zrobić pre-wash i opłukać auto z bieżącego brudu, by nie tracić czasu na mycie i suszenie przed zapodaniem odsmalacza na lakier.
D@ViD Opublikowano 14 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2018 @Mumins Też dobre rozwiązanie ja używam Deirona od SG - D-TOX. Daje na lekko wilgotny -robi robotę, a potem jeszcze lekko wzruszam go na lakierze
pioTrazZ Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Cześć, W przyszły weekend mam zamiar rozdziewiczyć siebie oraz auto w temacie woskowania lakieru :D Jedzie już do mnie soft 99 fusso coat. Do tego mam zamiar dokupić: tar & glue remover, odtłuszczacz oraz deironizer z rr customs (może być rrc? czy polecacie inne produkty? bądź nie ma to większego znaczenia? :D) Mam kilka pytań związanych z przygotwaniem auta do woskowania: - Proces powinien wyglądać mniej więcej tak? mycie -> tar & glue remover -> mycie -> deironizer -> mycie -> odtłuszczacz -> mycie oraz osuszenie karoserii -> woskowanie -> dotarcie wosku ? Czy po każdej chemii trzeba myć ręcznie na dwa wiadra z szamponem? czy wystarczy opłukać wodą karoserię? - Używając tar & glue, deironizera oraz odtłuszczacza musze auto jeszcze glinkować? Jeżeli tak to możecie jakąś glinkę polecić i powiedzieć czy do glinkowania można użyć jakiegoś QD, żeby miała poślizg? Czy sama woda wystarczy? - Jeżeli mam na lakierze trochę odprysków po kamyczkach to czy któryś z ww. preparatów może bardziej zaszkodzić tym miejscom? - Czy preparat do do czyszczenia felg również może nadawać się jako deironizer do karoserii? (nie jestem pewny ale wydaje mi się, że może być za mocny? ) - Jeżeli auto wcześniej nie miało, żadnej powłoki ochronnej do żadnego cleanera przed woskowaniem nie muszę już używać? Nie jest to żaden show car, więc zastanwiam się czy te wszystkie kroki o których napisałem są normalną rzeczą przy woskowaniu czy może przesadzam? :D Jeżeli macie jeszcze jakieś porady to z chęcią poczytam na ich temat :)
Strus Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Kwietnia 2019 15 minut temu, pioTrazZ napisał: mycie -> tar & glue remover -> mycie -> deironizer -> mycie -> odtłuszczacz -> mycie oraz osuszenie karoserii -> woskowanie -> dotarcie wosku ? Jeśli nie masz bardzo brudnego auta to T&G - deiron - spłukanie - mycie - suszenie - cleaner - IPA/Wipe Out - wosk Glinkę odpuść jeśli korekty nie robisz. 18 minut temu, pioTrazZ napisał: Czy preparat do do czyszczenia felg również może nadawać się jako deironizer do karoserii? Tak 18 minut temu, pioTrazZ napisał: żadnego cleanera przed woskowaniem nie muszę już używać? Nic nie musisz. Ale powinieneś
pioTrazZ Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Kwietnia 2019 W zeszłym tygodniu dotarłem myłem auto i poczęstowałem je QD więc najgorzej nie jest. Czyli rozumiem, że korzystanie w jednym oprysku z T&G oraz deironizera nie jest żadnym problemem? Z tego co widzę chciałęm sobie dołożyć niepotrzebnie z roboty z myciem po każym oprysku Cleaner jakiś możesz mi polecić? Oczywiście jak na 1szy raz nie potrzebuję chyba jakiegoś wypasionego więc coś przystępniejszego by się przydało Jeszcze kwestia mycia. Mam zamiar na samym początku podskoczyć na myjnię bezdotykową która jest jakieś 2,3 km od miejsca w któym będę mył auto. Czy po przejechaniu takiego dystansu będę mógł użyć od razu preparatów czy jest to głupotą, żeby jechać na myjnie a potem te kilka km przejechać bo auto i tak się porbrudzi podczas tej trasy? Bo coś czuję, że trzeba będzie podjechać najpierw na bezdotykową a potem na miejscu raz jeszcze przemyć auto wodą (tyle, że na miejscu mycia auta będę miał dostępny tylko wąż z końcówkami).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się