KUBA46 Opublikowano 3 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2020 Cześć! W tym temacie zaprezentuje Wam zabezpieczenie najnowszego modelu Toyoty Corolli z silnikiem(o zgrozo) 1.2 Turbo. Wersja bez hybrydy. Silnik nie powala, za to we wnętrzu znajdziemy bardzo dużo dodatków i każdy z możliwych asystentów(park assist, lane assist itp). Z zewnątrz... hmm? Toyota moim zdaniem się postarał i jest to model, który nawet w cywilnej wersji może się podobać. Auto fabrycznie nowe. Już podczas wyboru auta było zapowiedziane, że leci na robotę do mnie Miałem, więc czas na rozmyślenia co by tu położyć. Wachałem się między Aqua 9h i UNCR. Padło na UNCR z racji tego, że ma lepsze właściwości samoczyszczące, a właściciel myje auta głównie na bezdotyku. Dzień przed odbiorem byłem już zaopatrzony w V1 oraz UNCR od Max Protect. Użyta chemia: -Max Protect V1 i UNCR -CarPro Eraser -CarPro Dlux -Shiny Garage Sleek&Bubbly -ValetPro Combo 2 -Rupes Big foot MkII -ADBL Roller i wiele innch Zaczynamy zabawę. Arsenał przygotowany. Miksujemy pianę Valet Pro w Glorii FM30 Kilka zdjęć przed. Nic specjalnego. Samochód prosto z salonu trafił do garażu i tam czekał na mój przyjazd. W dniu odbioru padało, więc widoczny tylko lekki film drogowy. Odrazu zdejmuje blachę. Zaczynam od kół. Prewash z piany VP. Opony myte APC AllRound od Shiny Garage. Felgi po prewashu, szorowane Sleek&Bubbly od SG. Akcesoria do mycia kół to: Detail Brush od SG oraz szczotka Prostaff. Teraz będzie się działo. Co jakiś czas czy tu na forum czy na fb pojawia się zagadnienie "czy trzeba robić dekontaminację w nowym samochodzie". Odpowiedź znajdziecie na zdjęciach. Tak, iron przy nowym samochodzie to konieczność. Żeby dłużej poleżał wrzucamy piankę od VP. Iron leżał już wystarczająco długo. Płuczemy. Przygotowanie do mycia właściwego. Tutaj Autoland Aktywny z odrobiną Sleeka. @Good Stuff Albino i niezastąpiona gąbka od Microfiber Madness. i delikatnie detale... Potem było spłukiwanie i iron po raz drugi. Po kilku chwilach wypracowanie irona rękawicą. Moim zdaniem bez mechanicznej ingerencji nie usuniemy 100% opiłków. Płuczemy. Suszymy Fluffym. Wnęki K2 Molly+Ech2o Śnieżno biała i pachnąca. Nówka sztuka nie śmigana. Oto dowód: Teraz oklejamy taśmą CarPro. Chwila prawdy... Inspekcja. Inspekcja takiego lakieru jest dość trudna. Trzeba znaleźć odpowiedni kąt żeby cokolwiek zobaczyć. Tutaj dosyć miłe zaskoczenie. Nie licząc elementów piano, lakier w świetnym stanie. Każdy salonowy samochód tak powinien wyglądać! Jednak żeby nie było tak kolorowo na tylnym lewym błotniku znalazłem lekkie holo. Przed aplikacją powłoki oczywiście musze usunąć resztki zabezpieczeń z fabryki i salonu. Z pomocą przychodzi CarPro Reflect. Żółty Royal na @ADBL Roller i czerwony @Royal_Pads na Rupesie. Taki zestaw bez problemu usunął holo z błotnika. Dodatkowo mam pewność, że jeśli nie zauważyłem holo w innych miejscach, podczas inspekcji to po tym lekkim finishu napewno go usunąłem. Detale musiałem robić ręcznie. Docieranie pasty nową fibrą od SG. Finish zrobiony. Czas odtłuścić powierzchnie. Mój ulubieniec CarPro Eraser i nowa fibra od SG. Były 2 przejazdy Erasera dla pewności Pół godziny czekamy na odparowanie resztek Erasera. Teraz aplikacja V1. Po 2h docieramy. Teraz sytuacja jest następująca. To był mój drugi raz z UNCR i zdjęć z aplikacji nie mam. Kto kładł UNCR ten wie dlaczego Do aplikacji zużyłem 3 aplikatory od @Fireball i 5 fibr. Jeden z aplikatorów był jak kanapka posmarowana masłem... ...spadł oczywiście masłem do podłogi Zrywamy taśmy. UNCR leży i się wygrzewa. W tym czasie zabieramy się za zabezpieczenie pozostałych elementów. W roli głównej CarPro Dlux. Felgi też zabezpieczam Dluxem. Finishing touch dla kół. SG Polymer. Szyby najpierw wyczyszczone Glass Polishem od SG. Odtłuszczone Eraserem i aplikujemy G5 od @Gtechniq Polska Na boczne szyby wleciał Autoland w 2 warstwach. Najlepszy moment podczas każdej z robótek garażowych- wyjazd na słońce Wnętrze odkurzone i zabezpieczone C6. Na kierownice wleciał Lederversiegelung od @Colourlock Praca nad fabrycznie nowym samochodem to czysta przyjemność. Mimo, że nie ma tak spektakularnych efektów jak przy aucie używanym. Myśle, że wybór UNCR to był strzał w 10. Świetnie podbił ten perłowy kolor, a zrzut wody to wisienka na torcie . Dzięki, że zajrzeliście do mojej relacji i do następnego razu! 20 2
Moderator Streat Opublikowano 3 Marca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2020 kawał dobrej roboty jedynie do czego bym sie przyczepił to że docierasz bez rękawiczek i nie uzywałbym lancy obrotowej do płukania auta lepsza jest szczelinowa
KUBA46 Opublikowano 3 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2020 43 minuty temu, Streat napisał: kawał dobrej roboty jedynie do czego bym sie przyczepił to że docierasz bez rękawiczek i nie uzywałbym lancy obrotowej do płukania auta lepsza jest szczelinowa Dzięki Co do docierania to spokojnie już "dojrzałem" do środków ochrony przy mocniejszej chemii. Zdjęcie typowo pod relacje, po docierce. Co do dyszy. Też wole standardową i z takiej korzystam u siebie. Jednak tym razem nie była to moja dziupla i korzystałem z tego co było
Moderator Streat Opublikowano 3 Marca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2020 Teraz, KUBA46 napisał: Też wole standardową i z takiej korzystam u siebie. Jednak tym razem nie była to moja dziupla i korzystałem z tego co było wszystko wyjasnia
robcok Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Dlaczego V1 docierales po 2 godzinach? Nie było z tym problemu?
ghost Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 17 godzin temu, KUBA46 napisał: Co jakiś czas czy tu na forum czy na fb pojawia się zagadnienie "czy trzeba robić dekontaminację w nowym samochodzie". Odpowiedź znajdziecie na zdjęciach. Nie bardzo rozumiem takich pytań... są dla mnie bez sensu. Czy trzeba robić świadczy o tym inspekcja aktualnego stanu a nie wróżenie pogody :) Asfalt/smołę łatwo wykryć, szczególnie na białym rzuca się w oczy. Trzyma się mocno, samo mycie nie pomaga, jak jest trzeba zastosować środek tg lub podobny. Opyłki metaliczne tu przyznam, że odpowiedzi nie znalazłem na zdjęciach bo oprysk jest przed myciem. Świeży nalot metaliczny łatwo schodzi nawet szamponem. IronX często nie ma co zbierać po myciu. Jeżeli po myciu inspekcja wykazuje jednak obecność, to oczywiście trzeba. Gdy po poprzednich trzech krokach rękawicą nitrylową lub przekładką foliową robimy inspekcję lakieru i jest chropowaty zamiast śliskiego, wtedy dokładamy oczyszczanie mechaniczne, czyli glinkę. Koniec delikatnego OT, ale skoro temat sie pojawia, to trzeba wytłumaczyć, że środki stosujemy wedle potrzeby, a nie wedle położenia planet i gwiazd :) A co do samego samochodu, potwierdzam, że to czysta przyjemność prace nad autem, które jest w bdb stanie. Poza tym na takiej miejskiej fajnej zabawce szybciej idzie niż na BMW 7 czy suvach gdzie więcej powierzchni do roboty :)
lukeu Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Fajna robota Przy takim przebiegu to no stress, więc czysta przyjemność Tak oglądając relację przypomniał mi się pewien temat: 18 godzin temu, KUBA46 napisał: Opony myte APC Kiedyś coś mi się obiło o uszy, że APC niszczy opony. To prawda czy mit? Potwierdzi ktoś?
Gozdziu23 Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 52 minuty temu, lukeu napisał: Fajna robota Przy takim przebiegu to no stress, więc czysta przyjemność Tak oglądając relację przypomniał mi się pewien temat: Kiedyś coś mi się obiło o uszy, że APC niszczy opony. To prawda czy mit? Potwierdzi ktoś? Zanim się zniszczą to wymienisz na kolejne
D@ViD Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 1 godzinę temu, lukeu napisał: Kiedyś coś mi się obiło o uszy, że APC niszczy opony. To prawda czy mit? Potwierdzi ktoś? Według mnie APC tak nie doczyszcza jak dedykowane produkty - Tire Cleanery
KUBA46 Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 7 godzin temu, robcok napisał: Dlaczego V1 docierales po 2 godzinach? Nie było z tym problemu? Nie było problemu W garażu akurat było dość zimno, a z tymi 2h może też przesadziłem. Zaaplikowałem, poszedłem na herbatkę, ogarnąłem w garażu i dotarłem. @ghost zwróc uwagę na to, że po myciu rękawicą zaaplikowałem ponownie irona i opiłki nadal były. Dużo mniej, ale jednak. @david2888 przy nowej oponie na szczęście nie ma to aż takiego znaczenia. Opona nowa także luzik
ghost Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Godzinę temu, KUBA46 napisał: zwróc uwagę na to, że po myciu rękawicą zaaplikowałem ponownie irona i opiłki nadal były. Dużo mniej, ale jednak. musiałem przeoczyć, i to ma sens
KUBA46 Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 @ghost dla mnie bezdotykowa deironizacja to jak mycie na bezdotyku. Coś tam usunie, ale nie do końca...
Sztarkel Opublikowano 5 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 W dniu 3.03.2020 o 19:04, KUBA46 napisał: wypracowanie irona rękawicą Co to za rękawica? W dniu 3.03.2020 o 19:04, KUBA46 napisał: Autoland Aplikowałeś nw autolandu słoneczkiem do wosku? Po jakim czasie dotarcie i druga warstwa?
KUBA46 Opublikowano 5 Marca 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 9 godzin temu, Sztarkel napisał: Co to za rękawica? Aplikowałeś nw autolandu słoneczkiem do wosku? Po jakim czasie dotarcie i druga warstwa? Tą rękawice kupowałem dawno temu u Młodego. Chińszczyzna, u mnie służy do zadań specjalnych. Tak to jest klasyczne słoneczko. Z autolandem znam się już dość długo. Robię to na czuja. Czasem dotre odrazu czasem po 10-15min. 1
KUBA46 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Nadszedł czas serwisu powłoki. Przebieg 11kkm. Czas 10 miesięcy. 90% czasu garażowany. W międzyczasie bezdotyki w sporej ilości i ok. 8 myć ręcznych. Szamponem jakim myłem na codzień był Sleek od Shiny Garage. Jak dla mnie rewelacyjny szampon. Dobra piana, super poślizg, wydajny. Nie używałem QD/QW ani innych boosterów. Jak serwis to i konkretny szampon. W tym przypadku CarPro Reset- 25ml/10l. Wleciał też Vampire od ADBL. Jako prewash Magifoam Blue. Zaczynamy od kół. Atom na tarcze i lecimy. Na kołach leży Dlux. Krople już powoli robią się pijane. Prewash Na robale Bug off od Shiny Garage. Na zadbanym lakierze radzi sobie nawet z tymi zaschniętymi robalami. Przy tym jest niezwykle bezpieczny dla LSP. Nawet dla wosków naturalnych. Vampire. Z tego etapu nie jestem zadowolony. Jak wspomniałem w pierwszym wpisie ten etap trzeba wspomóc rękawicą. Tu poszedłem na skróty i mimo, że vampire leżał koło 3minut to nie poradził sobie ze wszystkim. Bywa. Przy następnym myciu powtórze proces. UNCR przebiegiem ani czasem nie wzruszony. 4
Hawk Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2020 @KUBA46 Czym czyścisz opony? Nieważne. Już doczytałem Autko bardzo fajnie się prezentuje
D@ViD Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2020 @KUBA46 a rękawiczki i BHP to gdzie 1
KUBA46 Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2020 @Hawk w najnowszej relacji tire cleaner od Shiny. @D@ViD rękawiczki sprzedałem w czasach lockdownu teraz jestem milionerem ...a tak na serio staram się tego pilnować. 1
towi77 Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2020 Mega praca, dobry opis i fajne zdjęcia.
Rafał_RW Opublikowano 2 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Października 2020 Super robota. Też jeżdżę taką białą Corollą "Na kierownice wleciał Lederversiegelung od @Colourlock" - niestety ale kierownica , mieszek wykonane są z ekoskóry więc nie wiem czy ten preparat jest odpowiedni. Też byłem zaskoczony, że nie z naturalnej skóry. Potwierdzałem tą informację w salonie :(. Sorry, że się powymądrzałem. Pozdrawiam
Gardor Opublikowano 26 Lutego 2021 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2021 Fajna relacja Jak się spisuje uncr? Szukam ciekawej powłoki na Suzuki Swift w kolorze biała perła. Zastanawiam się właśnie nad uncr, co ciekawe z 2lata temu wszędzie o tej powłoce pisano i chwalono a teraz cisza, dziwne.
KUBA46 Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2021 @Gardor dzięki. UNCR ma się nadal świetnie. To już prawie 1.5 roku i 18kkm. Na bezdotyku domywa się do takiego stopnia, że praktycznie nie jest wymagane mycie zasadnicze. Dodam, że od położenia myta była zgodnie ze sztuką max 10 razy. Reszta to bezdotyki. Po zimie nałapała strasznie dużo smoły, więc będe robił serwis w najbliższym czasie. Z tym chwaleniem to wiesz jak jest Jest hype na coś to mało się nie pozabijają, potem przychodzi coś nowego i tak w kółko. Jak dla mnie UNCR jest wart swoich pieniędzy. Gdyby nie ta aplikacja...
Kamsyyo Opublikowano 14 Marca 2021 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 Toyota piękna, właściciel zadowolony z zakupu?
KUBA46 Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2021 @Kamsyyo Toyota tą generacją zrobiła krok milowy w kwestii designu. To prawda, po tych zabiegach Toyota może się podobać. Pozostałe kwestie to nadal stara Toyota czyli idealny wóz dla osób, które traktują auto jako środek transportu, a nie „coś więcej”. Właściciel, a właściwie właścicielka jest właśnie taką osobą, więc jest bardzo zadowolona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się