Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, kamykmm napisał:

1. co stosować do co tygodniowej pielęgnacji czarnych skór w aucie (przy okazji sprzątania i mycia auta czym dbać o czarne skóry)

2. czym pielęgnować drewniane wykończenia w aucie?

Czy PB Natural Look nada się do w obu przypadkach? 

co tygodniowa pielęgnacja skóry? trąci przesadyzmem. Chyba, że wozisz kurczaki.

Mam białą skórę, którą jest trudniejsza w utrzymaniu, i robie to raz na 3 miesiące zgodnie z zaleceniami producenta preparatu, a osobiście polecam Furniture CLinic Leather Kit (cleaner + protection cream). Dobrze czyści i zabezpiecza, przyjemnie sie pracuje, cena jest rozsądna.

 

PB NL bym nie stosował. Niby producent podaje, że można na skórę. ale jak dla mnie produkty do wszystkiego są do niczego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost napisał:

co tygodniowa pielęgnacja skóry? trąci przesadyzmem. Chyba, że wozisz kurczaki.

Mam białą skórę, którą jest trudniejsza w utrzymaniu, i robie to raz na 3 miesiące zgodnie z zaleceniami producenta preparatu, a osobiście polecam Furniture CLinic Leather Kit (cleaner + protection cream). Dobrze czyści i zabezpiecza, przyjemnie sie pracuje, cena jest rozsądna.

 

PB NL bym nie stosował. Niby producent podaje, że można na skórę. ale jak dla mnie produkty do wszystkiego są do niczego.

 

 

może trochę źle się wyraziłem - przy sprzątaniu auta zazwyczaj przecieram fotele i boczki suchą MF żeby pozbyć się kurzu itp, ale zastanawiam się czy nie lepiej użyć jakiegoś preparatu do pielęgnacji skór 

a co z 2 pytaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamykmm napisał:

1. co stosować do co tygodniowej pielęgnacji czarnych skór w aucie (przy okazji sprzątania i mycia auta czym dbać o czarne skóry)

Do takiej ogólnej pielęgnacji mogę polecić Ci produkt Nielsen Leather Maintainer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamykmm napisał:

może trochę źle się wyraziłem - przy sprzątaniu auta zazwyczaj przecieram fotele i boczki suchą MF żeby pozbyć się kurzu itp, ale zastanawiam się czy nie lepiej użyć jakiegoś preparatu do pielęgnacji skór 

a co z 2 pytaniem?

sucha MF wystarczy żeby zebrać kurz, a reszta tak jak mówiłem, co 3 miesiące pełne czyszczenie plus zabezpieczanie (lub wg wskazań jeżeli inny preparat).

Jeżei nie jest wymagane doraźne czyszczenie, to bez powodu nie używałbym za często na skórze produktów zawierających cleanery.

 

A do lakierowanego drewna w pełni nadają się woski naturalne. W końcu to nadal bezbarwny. Najlepiej żeby miały przyjemny lub niewyczuwalny zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie polerowania i woskowania.... jeśli samochód wypoleruję i później użyję alkoholu IPA, czy przed woskowaniem należy samochód umyć czy po IPA nie trzeba. Szukałem na necie i na forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,dioniz "

To zależy jakiego wosku chcesz użyć. Zazwyczaj przed woskowaniem stosuje się dedykowany cleaner w celu mocniejszego przylegania wosku do lakieru (żywotność wosku). W Twojej konfiguracji odpowiednim woskiem będzie,, Collinite"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, dioniz napisał:

Mam pytanie odnośnie polerowania i woskowania.... jeśli samochód wypoleruję i później użyję alkoholu IPA, czy przed woskowaniem należy samochód umyć czy po IPA nie trzeba. Szukałem na necie i na forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Po IPA leć z woskiem i będzie cacy;)nie musisz już nic myć😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, kamykmm napisał:

1. co stosować do co tygodniowej pielęgnacji czarnych skór w aucie (przy okazji sprzątania i mycia auta czym dbać o czarne skóry)

2. czym pielęgnować drewniane wykończenia w aucie?

Czy PB Natural Look nada się do w obu przypadkach? 

Również odradzam PB Natural look. Jak na plastikach daje sobie świetnie radę, tak według mnie nadaje skórze nadmierny połysk  oraz staje się ona twardsza w dotyku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nawoskowałem samochód jakimś woskiem w mleczku który dostałem od znajomego (chłop nie ma cierpliwości do tego😂) . Nakładalem to aplikatorem , docierałem od razu mikrofibra bo bardzo szybko zasychał. Efekt dał , woda ładnie sie kropelkuje , podczas jazdy od od razu spływa . Alee .. np. Na masce zostały gdzie niegdzie jakies białe małe kropki i paski po tym wosku . Docierałem na pewno dobrze nic nie było widać . Dopiero po deszczu to wyszło . Docierać jeszcze raz cały samochód czy jakos inaczej to zmyć ? Co z tym zrobić ? Mam czarny samochód i białe ślady bardzo widać . Na pewno jest to zaschnięty wosk . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie odnosnie wosku Angelwax Body. Czy ktos kto go uzywal zwrocil uwage na m.in. sliskosc lakiero po woskowaniu? U mnie tuz po nalozeniu wosku lakier byl dość tępy, mało śliski - zupelnie inaczej niz w przypadku np Soft99 Fusso czy  Nattysa Reda/blue czy nawet FK1000. Kropelki po deszczu na lakierze są dosc przyjemne, ale znowu zrzut wody (nawet w trakcie szybkiej jazdy) wydaje mi sie slabszy niz w przypadku wczesniej wspomnianych.
Wosk kladlem jak zawsze, mycie, cleaner Amigo maszynką i wosk aplikatorkiem Zymola:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, KapselK napisał:

Muszę wymienić akumulator, oryginalny BMW po 11 latach jest już na wykończeniu. 90AH 720A - Centra futura czy Bosch Silver? ;)

Jaki masz silnik. 

Ja też po 10,5 roku wymieniałem na Centrę Futura ale model CA1000 100AH 900A. Wziołem Futurę bo w  poprzednim e46 wytrzymał 7,5 roku. Jak będziesz zmieniał akumulator to nie zapomnij go zarejestrować np. INPĄ. Gdybyś zmieniał na inną pojemność akumulatora niż miałeś to musisz to zaprogramować np. NCS-Expert Tools.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rkom napisał:

Jaki masz silnik. 

Ja też po 10,5 roku wymieniałem na Centrę Futura ale model CA1000 100AH 900A. Wziołem Futurę bo w  poprzednim e46 wytrzymał 7,5 roku. Jak będziesz zmieniał akumulator to nie zapomnij go zarejestrować np. INPĄ. Gdybyś zmieniał na inną pojemność akumulatora niż miałeś to musisz to zaprogramować np. NCS-Expert Tools.

Silnik 3,0D M57T2D30 231KM. Wolałbym kupić ako z takimi samymi parametrami co teraz. Mówisz, że nie wystarczy wyjąć stary i włożyć nowy akumulator? Będę musiał podjechać do mechanika z tym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KapselK napisał:

Silnik 3,0D M57T2D30 231KM. Wolałbym kupić ako z takimi samymi parametrami co teraz. Mówisz, że nie wystarczy wyjąć stary i włożyć nowy akumulator? Będę musiał podjechać do mechanika z tym? 

Mam taki sam silnik. U mnie oryginalny akumulator miał 90AH 900A. Co ciekawe ważył 25 kg. Bosch, Varta, Centra ważą w granicach 20-21 kg. Chyba dlatego BMW daje 7 lat gwarancji na swoje akumulatory. Ale one w serwisie kosztują około 1100 - 1200 zł.

Musisz zarejestrować zmianę akumulatora i w razie zmiany pojemności zaprogramować nową wartość, bo będziesz miał ciągle niedoładowany akumulator. Poszukaj na forum BMW-klub.pl kogoś z twojego miasta lub okolicy to ci to zrobi za darmo lub symboliczne piwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.