Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do położenia powłoki (prawdopodobnie CQ UK + SIC) i takie bardzo podstawowe kwestie mnie jeszcze męczą typu:

1. Czy butelka z powłoką po otwarciu musi być zużyta w jakimś krótkim czasie czy może poczekać rok na kolejny raz?

2. Po czym poznać, że "szmatka" suede na aplikatorze jest już do wymiany? Trochę mnie stresuje, że powłoka na niej twardniejąc może narobić szkód. Jak wyczuć ten moment do wymiany?

3. Podobnie z mf do docierania. Kiedy wymienić na świeżą?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pitheron

1- Dobrze zakręć i owiń dodatkowo taśmą izolacyjną, lub jak masz zgrzewarkę próżniową, to jej użyj.

2. UK 3.0 aplikowałem jednym suedem na jedną warstwę , co do SiC to się nie wypowiem bo nie wiem.

3. Jedna fibra do powłok aby zebrać nadmiar np w Detailing House o nazwie Kings of Ceramics , do finalnego dotarcia mazów używałem K2 moli , po jednej sztuce na warstwę. Po aplikacji wrzucałem do ciepłej wody z APC. Do lakieru już tych fibr nie używam , tylko brudne robótki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @AudiBlask

Co do nakładania powłoki to jechałeś cały panel na raz czy dzieliłeś jakoś na sekcje (zwłaszcza te większe jak maska czy dach)? I jak to szło - powłoka na panel, docieranie (jedną i drugą mf od razu?) i kolejny panel? Czy może dawałeś więcej czasu przed docieraniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pikoko Albo zrób one step,  a jeśli faktycznie nie ma rys,  pasta finiszująca i mięciutki pad. 
Detailingowy Dziadzia poleca taki wosk czy może być i czy pad filcowy lub piankowy czarny byłby do tego wosku odpowiedni?

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełna jest do ostrego cięcia. Czarny pad dosyć miękki, jak na usuwanie rys. Tak naprawdę każdy lakier jest inny, jeśli chodzi o obróbkę, do delikatnego odświeżenia czerwony (mówię o skali twardości padów NAT) + finishowa/polishowa pasta powinny być OK. Przejrzyj kilka relacji PSB i do roboty

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pitheron nie mam kontrolowanych warunków , nie pamiętam jaka była temperatura , maskę dzieliłem na 4 części , dach na 6 , drzwi do listew na pół itd.

Nakładasz i od razu docierasz ale bez stresu i pośpiechu  , na spokojnie odkładasz sobie aplikator , bierzesz szmatkę do powłok i docierasz. Najpierw zbierasz nadmiar , następnie z użyciem latarki docierasz mazy. Carpro UK 3.0 to nawet z latarką w telefonie położysz , mega prosta powłoka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pikoko Więc w grę wchodzi jedynie pasta finiszująca z miękkim padem,  lub średnio twardy pad i pasta średniotnąca w celu usunięcia mikrorys,  przy czym potem i tak musisz zrobić finish aby pozbyć się chologramów... Pracowałem kiedyś na wkrętarce, ale już bym do tego nie wrócił 🙂

Mimo wszystko da się jeśli się postarasz,  ale na maszynie praca jest dużo przyjemniejsza. 

P.S. nie wiem jakie auto, jaki lakier,  ale bezpieczniej będzie użyć wkrętarki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecę na to pastę Menzerna 3800 z miękkim padem,  zazwyczaj są koloru czarnego.  Zapewne nie masz pad washera,  więc zaopatrz się w kilka padów i zmieniaj je co 1-2 elementy.  Ewentualnie czyść delikatną szczotką w międzyczasie. 

Nie spiesz się przy robocie i trochę dociskaj pada podczas pracy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do zabezpieczenia tego plastiku w którym są atrapy wydechów sprawdzi się Dlux? - plastik ten jest gładki

Drugie pytanie czy do przygotowanie tego plastiku pod powłokę mogę użyć cleanera Swissvax Fluid Medium a po nim IPA lub Gyeon Prep

Poniżej fotka tego plastiku o który mi chodzi 

 

xc028mm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku pracowałem na DA o skoku 10mm LE. Maszyna w miarę uniwersalna bo można  male pady zamontować i zrobić male elementy. Jak większe grubasy to trzeba dluuuuugo po tym jechać. Rozważam zakup skoku większego 15mm lub 21mm a tą obecna polerke używał bym na drugi lub trzeci etap. Ktoś zmieniał maszynę ze skoku 9/10mm na 15 lub 21 ?. Jak to wpływa na czas korekty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.