Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Slovak napisał:

@MlodyKoguT, samo wyczyszczenie AG Car Glass Polish wystarczy. Nakładasz produkt za pomocą aplikatora z mikrofibry, pozostawiasz do wyschnięcia i dokładnie polerujesz mikrofibrą. Osobiście polecam mikrofibrę z krótkim włosiem.

Ale brud brudowi nierówny i niektórzy, choć nie do końca zdają sobie z tego sprawę, wożą tam pełno tłuszczu, pyłów i innych syfów, które nie zwracają uwagi dopóki się ich nie wyczyści, ale uwagę zwraca ich brak. :D Dosłownie wczoraj zrobiłem koledze szybę czołową, bo pieprzył, że mu źle wycieraczki ścierają, które mu kupiłem (Visee Aquatec). Mają pół roku. Oczyściłem szybę z zewnątrz IPą z wodą demineralizowaną (1:1), wymasowałem ręcznie na miękkim padzie mleczkiem do polerowania szyb Sonaxa, dotarłem, ponownie wymyłem, położyłem NW w dwóch warstwach i dotarłem. Same wycieraczki zaś (pióra) oczyściłem delikatnie IPą na płatku kosmetycznym i przesmarowałem cienko... dressingiem do opon, starłszy go zaraz potem (polecony mi tu kiedyś i skuteczny sposób na zrewitalizowanie gumek piór). A od środka umyłem IPą z wodą demineralizowaną, tylko i wyłącznie. Kolega się już drugi dzień spuszcza, że nie widzi szyby. :lol: A na fibrze od środka dosłownie czarny syf zostawał.

2 godziny temu, MlodyKoguT napisał:

Wracajac do ag cgp i tlustych szyb od wewnatrz.. Najpierw myjemy szybe zwyklym plynem do szyb nastepnie glass polish i tyle czy na koniec ipa?

A pytanie nr 2 temat walkowany ale nikt konkretow nie podal. Obecnie do dywanikow gumowych uzywam sg trim restorer (pisze juz o odswiezeniu) ale guma jest dosc sliska. Ktos tu wspominal o carpro perl i aplikacji na mokra gume. Faktycznie daje rade? A moze adbl black water lub gs black mamba? Obie mozna aplikowac na mokro. Jak myslicie testowal ktos? 

Tak jak wspomniałem. Warto przeczyścić najpierw płynem/IPą, dla CGP (lub jego odpowiednika) pozostawiając zasadniczą warstwę zanieczyszczeń.

@krd, dzięki. Czyli nie pozostaje mi nic innego, jak zaryzykować. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 a ma znaczenie czym nakladasz cgp? Bo Ty naklafasz miekkim padem, domel pisal o tricolorze a kolega o padzie z mikrofibry. Bedzie jakas znaczna roznica uzywajac ten lub inny aplikator? A na temat gum o ktore pytalem masz jakis sprawdzony patent?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MlodyKoguT, nie sądzę, żeby była jakaś specjalna różnica. Mówimy o aplikacji ręcznej, gdzie siłą rzeczy nie osiągnie się jakichś spektakularnych rezultatów w postaci usunięcia zarysowań (chociaż siła tych produktów w tej kwestii jest mocno ograniczona, właściwie to wprost bym powiedział, że prawie żadna, ze względu na twardość szkła), ważne za to, żeby ten aplikator był nowy/wyprany. Resztki i tak będzie trzeba zetrzeć mikrofibrą.

Na temat gum (dywaników) nie, bo gumy robię od wielkiego dzwonu ;) Na bardzo stare (suche i bardzo chłonne) daję żelowe dressingi, a na nowsze Black Mambę, ale ogólnie robię to na tyle rzadko, że nie chcę się na ten temat wypowiadać, żeby nie robić dziadostwa. Ale koledzy mieli ostatnio fajne rezultaty na dywanikach po ADBL Black Water. Ja też chcę to sprawdzić, bo mam tester.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Michał126 napisał:

Same wycieraczki zaś (pióra) oczyściłem delikatnie IPą na płatku kosmetycznym i przesmarowałem cienko... dressingiem do opon, starłszy go zaraz potem (polecony mi tu kiedyś i skuteczny sposób na zrewitalizowanie gumek piór).

Możesz rozwinąć ten wątek o reanimacji piór? Testowałeś i jak się sprawdza? Troche mi skrzypia moje pióra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 jak zrobisz test to mozesz napisac nawet na pw jak ze sliskoscia? Bo o to glownie sie rozchodzi. Mambe mam zamiar kupic na wiosne bardziej ze względu na opony ale pewnie testowo poleci tez na dywaniki. Dzieki za wyvzerpusjace odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, david2888 napisał:

Możesz rozwinąć ten wątek o reanimacji piór? Testowałeś i jak się sprawdza? Troche mi skrzypia moje pióra 

Gliceryna 1:1 z wodą i docieranie, najlepszy sposób na podratowanie piór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, david2888 napisał:

Możesz rozwinąć ten wątek o reanimacji piór? Testowałeś i jak się sprawdza? Troche mi skrzypia moje pióra 

Ogólnie polecił mi go tutaj jeden kolega, już nie pamiętam kto (przepraszam). Potraktowałem tak pióra Visee w Corsie u dziewczyny i pojeździły jeszcze rok i ponad 10 tys. km. Wtedy jedno pióro zaczęło piszczeć po przetarciu go chusteczką do czyszczenia szyb Sonaxa, nasączoną alkoholem. Ogólnie to dość dziwne, bo podobnie zrobiłem w takim samych piórach w innym aucie i nic się nie stało, mam je do dziś. Ale wtedy się nauczyłem, że po wycieraczkach się po prostu nie trze.

Zatem wtedy zrobiłem tak: przetarłem gumę leciutko, odrobina dressingu na fibrę i zostawiłem. Po jakimś czasie pióro przestało skrzypieć (nie od razu), więc sposób uznałem za skuteczny. A teraz, u kolegi, przypomniałem sobie o tym, tylko zrobiłem to bardziej metodycznie - po pierwsze, dokładnie oczyściłem szybę i nałożyłem NW, a po drugie, do działania z wycieraczkami użyłem płatków kosmetycznych i stosowałem minimalny docisk. Jeszcze wycieraczek nie używał, bo nie było potrzeby. Raz włączył przez przypadek na sucho i nic nie zaskrzypiało. :P W dressingach do opon też są silikony i gliceryna, więc moim zdaniem to są właściwe preparaty także do takiego podratowania wycieraczek.

10 godzin temu, MlodyKoguT napisał:

@Michał126 jak zrobisz test to mozesz napisac nawet na pw jak ze sliskoscia? Bo o to glownie sie rozchodzi. Mambe mam zamiar kupic na wiosne bardziej ze względu na opony ale pewnie testowo poleci tez na dywaniki. Dzieki za wyvzerpusjace odpowiedzi ;)

Na dywanikach było trochę ślisko, jak się to udeptało, to przestało - podejrzewam, że jakbym bardziej przyłożył się do dotarcia, to by efekt śliskości był zniwelowany. Czerń i hydrofobowość dość długa, z 1,5 miesiąca zeszłej zimy mi to trzymało z przodu, parę razy płukałem dywaniki na bezdotyku.

Szczerze mówiąc, to ja z czasem przestałem być fanem Black Mamby, ale czasem robię auto rodzinne, a dla mojego ojca żelowe dressingi wyglądają jak na wiejskie wesele, no i na posmarowanie na czas leżakowania jest idealna, bo opony mają ochronę, a przy zakładaniu ręce i ubrania się nie brudzą (bo od żelowych tak - ostatnio dopompowywałem koła na stacji - pięknie sobie utłuściłem kolano dotykając opony świeżo wydressingowanej żelowym Sonaxem ;)).

@paperson sprawdził na dywanikach ADBL Black Water i według mnie prezentuje się to lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Michał126 napisał:

@paperson sprawdził na dywanikach ADBL Black Water i według mnie prezentuje się to lepiej :)

Z tego co pamiętam, to chyba pisał, że ślizgawka na dywanikach niezła po ADBL Black Water :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, david2888 napisał:

Z tego co pamiętam, to chyba pisał, że ślizgawka na dywanikach niezła po ADBL Black Water :) 

O, rzeczywiście. Tego nie doczytałem. :lol: Przepraszam. Wcześniej ładnie to wyglądało i ogólnie opinie były pozytywne :) Ja zapewne i tak swój tester otrzymany przy zakupach zużyję na dywaniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/embed/yDWOn7ogwBg?feature=oembedPrzerobiony marolex z lanca, bez też tak było i nie wiem czemu tak przerywa. Za duża dziurka? Filce nowe gloria plastikowe z 2 wkładami. wcześniej na zwykłych ze sklepu tak samo. ADBL yeti ok 40-50ml na 1.5l wrzucone.
Tutaj kolega Michał podpowiadal że może być za duże ciśnienie. Ktoś pomoże dlaczego tak się dzieje?

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, krd napisał:

@Michał126, zakładam, że po prostu odparowują rozpuszczalniki czy emulgatory, które są dodawane do wosków w celu lepszego wyglądu, aplikacji itp  ;)

Siadło jak złoto. Po prostu trochę zmodyfikowałem kolejność nakładania i docierania. Zwykle kładę jeden panel, potem drugi i docieram pierwszy, trzeci i docieram drugi itd. A teraz kładłem jeden panel, drugi, trzeci i docierałem pierwszy, potem czwarty i docierałem drugi itd. Zero kłopotów. Jednym Puffym obleciałem. Wosk to mój ulubiony Colli 845. Glinkowanie w taką pogodę też bez niespodzianek, przy zachowaniu BHP (glinka maczana w ciepłej wodzie przed każdym panelem, następnie panel spryskiwany lubrykantem i dopiero jazda), tylko ręce marzły :)

A nawet jak trwałość wosku ma nie być tak wysoka jak przy nakładaniu w temperaturze o 10*C wyższej, to dla samej pełnej dekontaminacji było moim zdaniem warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gozdziu23 Jeśli chodzi o ten papier to ten pewnie  ?  http://allegro.pl/3m-trizact-p3000-50414-krazek-na-rzep-150mm-i6941503805.html#thumb/1 . Szczerzę powiedziawszy to trochę się cykam papierem to atakować :D a bardziej agresywnym padem i pastą ? Domyślałem się, że cudów nie będzie bo ostatecznie też może zostać tak jak jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eryk13 napisał:

@Gozdziu23 Jeśli chodzi o ten papier to ten pewnie  ?  http://allegro.pl/3m-trizact-p3000-50414-krazek-na-rzep-150mm-i6941503805.html#thumb/1 . Szczerzę powiedziawszy to trochę się cykam papierem to atakować :D a bardziej agresywnym padem i pastą ? Domyślałem się, że cudów nie będzie bo ostatecznie też może zostać tak jak jest :D

Do odważych świat nalezy :D
Przy papierze 3000 mordka na prawde ledwo co schodzi więc mozesz spróbować i schodzic po glebszy papier jeżeli nei ma efektów :)
Jak masz czujnik to chyba powinno pokazywac grubosc lakieru i kontrolwoc przy scieraniu :) Nie ma takiej tragedii, tylko kup 3m bo mirki i indasy to bardziej głaskają niż coś robią ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eryk13 napisał:

@Gozdziu23 to może gdzieś bliżej końca spróbuje najwyżej walnę sobie jednego na odwagę :D Pierwsze tym papierem samym, a potem normalny pad i pasta polerska ? Czy jakieś inne magiczne techniki polecasz ?

Nie, zrób tak jak mówisz papier na mokro. Pytani tylko czemu bak motoczkla pomalowałes proszkiem a nie normalnie ? z jakimś 3 stopniowym systemem w sensie baza - perła xyralic - klar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam maszyny powoli na sezon czyli P7 zastępuje Flex 14-2, dochodzi s75, autotriz 2.0 i Makita PO6000C. Pytanie następujące kupowałem Krauss'a s15 w razie "w" lub do wykończenia, ale teraz te funkcję będzie pełniła raczej Makita i nie wiem sprzedać - hajsy wydać na kosmetyki czy zostawić sobie, a nóż widelec? Chociaż wydaje mi się, że z takim zestawem raczej nie będzie mi potrzebna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.