Rafal9304 Opublikowano 23 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Ktoś kupował "niemieckie" oleje od użytkownika Kolegaberlin na alle lub z jego strony internetowej ? Faktycznie oryginały niemieckie czy podróba ? Zna ktoś temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_harry Opublikowano 23 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Jeden z najstarszych sprzedawców olejów silnikowych w necie.Generalnie opinie dobre, co któraś trafia się opinia o totalnych podróbkach.Kto je pisze? Konkurencja? Nie wiem.Sam brałem od niego magnateki przez cztery lata do dwóch CDTI, około 200kkm przebiegu. Było ok ale czy to zasługa super olejów? Nie wiem.Czytaj w necie, podejmuj decyzję sam.Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 24 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 21 godzin temu, Rafal9304 napisał(a): ... Kolegaberlin ...oryginały ...czy podróba ? A robił ktoś szczegółową analizę składu i widmo? Chyba nie, więc większość opinii można sobie między bajki włożyć. 20 godzin temu, _harry napisał(a): Sam brałem od niego magnateki przez cztery lata do dwóch CDTI, około 200kkm przebiegu. Było ok ale czy to zasługa super olejów? Nie wiem. Czytaj w necie, podejmuj decyzję sam. Wierz mi, że gdybyś lał Lotosa, czy Orlena, też "było by OK". EDIT Chciałem przez to napisać, że nikt nie UDOWODNIŁ, że sprzedawane oleje są oryginalne i nikt nie UDOWODNIŁ, że są podrabiane. Ot jedna z wielu g.burz internetowych. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 24 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia Pytam z ciekawości, zakupów u niego robić raczej nie będę bo we wszystkich autach przechodzę na Orlen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_harry Opublikowano 25 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Do jednego mondeo 1.8 TDCI lałem 5w30 lotosa, przebieg na liczniku 354 tysiące (pewnie można dodać że 150k) śmigał do momentu sprzedaży i praktycznie nie brał oleju.Do drugiego 2.0 TDCI leję 5w30 Valvoline, 250k przebiegu , odpukać - jest ok.Czyli nie przesadzam w żadną stronę: staram się kupować w dużych sklepach za normalną cenę, wymieniam co 10-12kkm.Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 1 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Pytałem już kiedyś ale nie działa strona oilclub i nie mogę podejrzeć linków. Volvo V40 2014r. 1.6 D2 115 KM, silnik PSA, bez Adblue, suchy DPF. Aktualnie Valvoline 5W30 FE A1/B1 A5/B5, który Orlen będzie odpowiednikiem tego Valvo ? Przed wymianą wpadnie płukanka Archoil AR2820. EDIT/ Chyba znalazłem, PLATINUM Max Expert F 5W–30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 2 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Bardziej szedł bym w kierunku olei o mniejszej zawartości popiołów niż ten Orlen który ma tego sporo choć spełnia minimum dla normy pod ten silnik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal9304 Opublikowano 2 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego To jaki olej byś polecił do tego silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 2 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Orlen max expert xd, v lub v+. Z oferty Lotos, Synthetic C2+C3 i/lub 504/507. I właściwie te oleje można stosować z oferty dowolnego producenta, bo one są robione wg tego samego przepisu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 2 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Dokładnie tak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kandy Opublikowano 10 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Mam pytanie co do pacjenta Audi A4 2.0 40 TFSI 204KM 2021r 78kkm. U mnie będzie głównie trasa, rocznie ok 20kkm. Świeżo zakupione, wcześniej jeździło we flocie i oczywiście na LL. Co proponujecie, 5W30 jak wcześniej, czy trzymać się akutualnych sugestii 0W20? Wiadomo że przed zmianą płukanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 10 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego @kandy Audi dla wersji 204KM nie zalecało 0w20 chyba dokładnie w Twoim roczniku, dlatego najbezpieczniej kupić jakiś olej SAE30 ACEA C3/504507/MB229.51. Płukanka to raczej dla sprawniejszego zlania starego oleju. Do nowego na cały interwał wlej długodystansowego Oilsyna LL (ja zaczynam odpuszczać te 15 minutowe postojowe czyściki) i normalnie eksploatuj samochód. Co do konkretnego oleju, to wedle własnych preferencji .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kandy Opublikowano 11 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego @Saczi dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Serwis teraz do wszystkich tfsi i TSI leje 0w20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Jakieś 1,5 roku temu kumpel miał nową A6 właśnie chyba z 2021r z 2.0tdi 204km. Pojechał na serwis ze swoim olejem 0w20 OEM VW. Stwierdzili, że do wersji 204km, Audi sae30 poleca. A że on nie w cieniu hity poprosił ich o pokazanie tych zaleceń i faktycznie takie "w systemie" zalecenia się pokazały. Natomiast ja w diselach 0w20 tak średnio widzę... Nie jestem w stanie przekonać się że silniki, które z natury pracują na niższych obrotach jak benzyny (również z doładowaniem), mają zalecenie 0w20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Wl TDI SCR 2 lata temu lali mi jeszcze 0w30 ale teraz już 0w20. W serwisie skody gość mówił że do aut na gwarancji z tsi jak leci wszystkie 0w20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Ja mam coraz mniej "szacunku" do "zaleceń" ASO. Bo skoro 2 lata temu "zalecali" 0w30 o nie m9Na było używać 0w20, to co się zmieniło w silniku tego konkretnego egzemplarza, że nagle zalecają 0w20? Od tego czasu już można lać 0w20? Dla mnie to jest nielogiczne i mało wiarygodne. Takich przykładów można przytoczyć kilka w różnych markach. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Dla nich jest to logiczne. Mają jeden olej do wszystkich i jaki "ekologiczny". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slovak Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 11 hours ago, Saczi said: Ja mam coraz mniej "szacunku" do "zaleceń" ASO. Tych absurdalnych zaleceń jest coraz więcej, zrzut z książki mojego Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrewZS Opublikowano 12 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 8 minut temu, Slovak napisał(a): Tych zaleceń jest coraz więcej, zrzut z książki mojego Audi. Samodzielnie pozbawiają się przychodów serwisowych. W większości przypadków żadna z tych czynności nie przypadnie w okresie gwarancyjnym, a po gwarancji mało kto pojedzie do nich, aby przepłacić x3 za serwis. Abstrahuję już od tak kuriozalnych oszczędności jak wymiana filtrów co 2 lata albo 90 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mk4tdi Opublikowano 1 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca Silnik 2.0HDI 140KM. Zbliża się wymiana oleju i myślę żeby przejść z Total Ineo ECS 5W30 na Total Ineo First 0W30? Będzie jakaś różnica na + lub-? Czy w ogóle zalać jakiś inny olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 1 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca @mk4tdi , a jakiej różnicy się spodziewasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mk4tdi Opublikowano 1 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca Nie wiem, ogólnie pytam czy ma sens taka zmiana? No i czy trzeba trzymać się tego C2 czy C3 też można lać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saczi Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca @mk4tdi, oleje 2312 mają parametry lepkościowe bardzo blisko granicy SAE20. Cały zysk z niskiej lepkości może być w przypadku eksploatacji na krótkich odcinkach, gdzie olej jest jeszcze nie do końca rozgrzany. W takim przypadku lepsza płynność i pompowalność zapewniają szybsze docieranie oliwy do węzła tarcia. Jak to wygląda w liczbach - pojęcia nie mam. To takie teoretyzowania. C2, C2+C3 i C3 możesz stosować. Lepkości włącznie z SAE40, przy czym im olej ma wyższą lepkość, tym "gorzej" dla silnika na zimno. Na autostradzie różnice lepkości w 100C nie są tak bardzo duże, jak na zimno. Dotyczy to nawet SAE20 vs SAE40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kerad Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca Nie wiem, ogólnie pytam czy ma sens taka zmiana? No i czy trzeba trzymać się tego C2 czy C3 też można lać?Ale Total ineo first 0W30 był C1, a w świeżych wersjach jest już na bańce nabite C2, ale póki co daje zdjęcie z zeszłorocznej wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się