Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Saczi napisał:

Na 100% masz dpf'a, chyba, że został "wyłączony".

W listopadzie miał przegląd w DE - ważny do 2023 roku to chyba jest "włączony" 🙂

17 minut temu, Saczi napisał:

Potwierdź te normy w Fordzie. PSA stosowało jakieś wynalazki z adblue i stąd ta moja wstrzemięźliwość. Jak masz tego adblue, to trzymaj się zaleceń, jak nie, to dowolny olej z normą C2/C3 będzie ok.

Jutro podjadę do Ford Service i wypytam jaki zalecają . Dzięki za fachowe doradztwo .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

Ktoś się wypowie, wspomoże wiedzą? 

Pacjent Leon 1.4 TSI 150km. Nalot 75kkm. Rocznie do 10kkm.

Wybór pomiędzy Texaco Havoline 5W30 albo co innego?

https://allegro.pl/oferta/texaco-havoline-pro-ds-v-5w30-4l-zawieszka-11965280869?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=6d01be8d-205c-4b7f-9951-57a974f8a468#

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz stosunkowo taniego oleju pod norę VW504/507, proponuję Oren Max Expert V:
https://allegro.pl/kategoria/oleje-silnikowe-syntetyczne-253184?string=Orlen Max Expert v
Droższe propozycje to Shell, Castrol i przede wszystkim Mobil 1 ESP.

Proponowany przez Ciebie Texaco jest olejem poprawnym.
Tutaj masz analizy innych olejów tego producenta:
https://www.oilclub.pl/index.php?forums/texaco.127/

Poniżej analiza tego oleju z silnika TSI - kaczorek979 jest mechanikiem samochodowym:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/texaco-prodsv-5w-30-vw-golf-7-1-4-tsi-cxsa-122-km.1272/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy - pacjent Superb z silnikiem CFGB, zrobiony STAGE1 - obecnie mam Eurol Syntence 0w30+Archoil AR9100 - od wymiany rok temu przejechałem 8tys km - jest sens wymieniać po roku czy dobić jeszcze km? - jak do 15tys km, to zajmie mi to kolejny rok 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz chłopie idiotyzmów. Półtora roku to nie 10 lat chyba. Wystarczy wejść na stronę byle jakiego oleju i masz jasno napisane żywotność najczęściej 2 lata przy normalnym użytkowaniu. I to przy znacznie większym przebiegu. Zatem przy tak dobrym oleju bez jakiegokolwiek ryzyka.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie co byście polecili do Citroena Xsara Picasso 1.6 HDi.  Przebieg 366k z haczykiem. Aktualnie od paru dobrych wymian lata na Amsoli 5w30 + AR9100. Nie narzekam na ten zestaw, ale jestem ciekaw czegoś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę😀

Pacjent to Toyota Avalon 2006. Silnik 3.5, o oznaczeniu 2gr-fe. Poprzedni właściciel jeździł na 5w30 jaki się trafił, wymieniany co 15 000 km. Jako że trafił mi się egzemplarz biorący olej, zdecydowałem że zrobię rewizję silnika i wrzucę chociaż nowe pierścienie. I tu się nasuwa moje pytanie, czyli lać 5w30 toyota, czy coś innego? Instrukcja mówi 5w30, ale myślę też o 0w40 albo 5w40. Auto z lpg. Aktualnie mam wlany specol Gold 5w40, i też w podobna półkę celuję (Orlen, Shell, Specol, itp) , w sensie nie musi to być olej hiper mega bo to stary wolnosaak i w zasadzie nie wybrzydza😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@keza, lej zwykłego Totala 9000 i sie nie przejmuj.

 

Godzinę temu, BarWnu napisał:

Pacjent to Toyota Avalon 2006. Silnik 3.5, o oznaczeniu 2gr-fe. Poprzedni właściciel jeździł na 5w30 jaki się trafił, wymieniany co 15 000 km. Jako że trafił mi się egzemplarz biorący olej, zdecydowałem że zrobię rewizję silnika i wrzucę chociaż nowe pierścienie.

...

I tu się nasuwa moje pytanie, czyli lać 5w30 toyota, czy coś innego? Instrukcja mówi 5w30, ale myślę też o 0w40 albo 5w40.

To zaleca Toyotaimage.png.8ec6a7e9f7942b48bd6b71a651433d98.png do

image.png.9c09452c6d7a6c6b224eed6602e166b1.pngimage.png.140f61932a3ad4320a85adb7108ad32d.png

z Land Cruisera w wersji europejskiej. Niestety, nie ma w dobieraczce Toyoty modeli z USA.

 

Trzeba to przetłumaczyć w ten sposób, że możesz lać olej o dowolnej klasie lepkości w zakresie 5w30 do 10w40i jakości ACEA/API.
Z doświadczenia wiem, że "japońce" najlepiej się czują z olejami o niskich lepkościach, więc proponuję 5w30 w klasie A5/B5, ewentualnie A3/B4.
A5/B5 jak chcesz z oferty Orlena/Lotosa/Specola sobie dobierz, który ma ładniejsze opakowanie.
5w30 A3/B4 polecam tylko i wyłącznie od Shella (Helix Ultra). Shell ma również olej w klasie A5/B5, więc i ten możesz od tego producenta wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.