Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, buka napisał:

@Fredi88 jaki masz silnik w Leonie i jak to Tobie się sprawuje?

1.4 tsi 125km. 9.4 do setki jest w zupełności wystarczające dla mnie, w większości i tak jeżdże 130-140kmh na zapiętym tempomacie. Spalanie bajka (6l z 30 tys km) więc nie ma na co narzekać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i ja potrzebuję pomocy. Za jakiś czas mam zamiar kupić drugie auto, tym razem bardziej rodzinne (czyli kombi). Budżet 20-25 tys zł. Przebiegi roczne ok 20 tys km. Priorytet to oczywiście jak najmniejsza awaryjność i bagażnik (wózek i te sprawy). Nie wiem czy iść w diesla czy pb. Diesel niby oszczędniejszy, ale mają zdecydowanie większe przebiegi i jak się zacznie sypać to wyjdzie drożej jak jazda pb'kiem. No i moc ma jeszcze znaczenie. Nie chcę się za bardzo uwsteczniać, obecnie w Golfie mam 145KM więc drugie auto dobrze gdyby miało min te 140KM. Poki co na tapecie są Alfa 159, Citroen C5 III, może Passat b6. Jakieś sugestie, inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flatron007 a ja proponowałbym c5 z 2.0 silnikiem benzyna lub diesel. Ten i ten bez większych bolączek. Benzynę możesz zagazować, a 2.0 hdi to jeden z lepszych diesli na rynku. Cytryny są bogato wyposażone i mają solidny ocynk na blachach. Ze sprawdzonego źródła nie trzeba bać się świetnego zawieszenia hydroactive. Skrzynie automatyczne średnie i mulaste.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nowoczesnych dizli bez bolączek. Klapy, egry, dpfy i masa osprzętu który przy przebiegach ponad 200k km lubi dawać o sobie znać. Pisze to jako wieloletni posiadacz JTD czyli klekota uchodzącego za jednego z najlepszych, a mimo to ekologia dawała się we znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 159 to myślałem nad silnikiem 1.9 JTDM 150KM tylko bagażnik ma mały jak na kombi.

O C5 właśnie słyszałem że 2.0HDI to bdb silniki i w sumie ich jest najwięcej. Tylko jak to w "nowych" dieslach ekologia może dawać znać o sobie... to nie stare dobre diesle, no ale cóż takie czasy i chyba trzeba się z tym pogodzić, albo szukac beznyny, tylko tu też nie ma w czym wybierać.Ja chyba bardziej skłaniam się ku C5, natomiast druga połówka ku 159

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.9 jtdm na dzień dobry do usunięcia klapy w kolektorze bo nagminnie sie urywały i leciały na zawory. Ogólnie bardzo fajne auto. Dobrze wykonane i wyposażone. Niektóre części dosyć drogie no ale AR to tak zwany segment premium.

Ewentualnie mój typ to Laguna III z 2.0T plus LPG. Bezproblemowy silnik, niedrogie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pływak napisał:

Jest co prawda jeszcze 2.2Jts ale różne opinie o tym silniku chodzą.

To chyba zmodyfikowana jednostka GM? Mam u siebie pierwszy 2.2 Opla z nowej generacji, które ma przejechane 214 tysięcy i nie sprawia żadnych problemów, a też większość ludzi na forach na nie narzeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flatron007 też stoję przed podobnym wyborem i czytając fora oba auta mają swoje wady i zalety, więc trzeba iść na jakiś kompromis. Silniki zarówno 2.0HDI jak i 1.9JTDM są chwalone (dużo lepsze od VW 2.0TDI, podobno dopiero 2.0TDI na CR są w miarę ok). C5 ma fajne zawieszenie (tylko trzeba uważać bo nie każdy egzemplarz ma hydro), jak już @paperson wcześniej pisał skrzynie automatyczne takie sobie, a manuale znowu nie tak precyzyjne jak w autach z koncernu VW. W Alfie z tym silnikiem 

13 godzin temu, Pływak napisał:

do usunięcia klapy w kolektorze

do tego awaryjne skrzynie biegów, najczęściej winne są łożyska, no i 159 jest mniejsza (mniejszy bagażnik), wygląd raczej na + dla Alfy (kwestia gustu oczywiście), wnętrze na pewno bardziej podoba mi się w Alfie, ja raczej będę szukał 159 chyba że pojawi się jeszcze jakaś alternatywa.

13 godzin temu, Pływak napisał:

Laguna III z 2.0T

Tego to jest mało, a jak są to raczej powyżej 25 tys zł, 2.0 140KM to może by coś znalazł w tym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2017 o 19:09, Maggot napisał:

Pany potrzebuję konkretów, a mianowicie:

Chciałem zakupić sobie BMW i tutaj pytanie: E46 czy E90 ?

Interesuje mnie na pewno diesel do 2l pojemności .

Chciałbym zmieścić się do 30tys.

 

Głównie nie ukrywam chodzi mi o koszta eksploatacji, czy są jakieś mega sensowne prawie bezawaryjne silniki w jednym bądź drugim modelu?

Przyjmijmy, że kupiłbym zadbany egzemplarz z przebiegiem 180-250tys. Jakie są najgorsze scenariusze jeśli coś padnie ?

Chodzi mi o części i +/- kwoty .

 

VW/AUDI ogarniam, ale w bmw mam mega braki, stąd liczę na Waszą pomoc :)

Miałem 3 lata e46 i 3 lata e90. Jeśli chodzi o e46 w twoim budżecie polecam silnik 3.0 diesel 204 KM. Jedna z najlepszych jednostek ciesząca się mała awaryjnością i super osiągami.  Co do 2 litrowego diesla to nie  polecam przedlifta (lata 98-01) 136 KM padają pompy vp44 regeneracja nawet 4 tys zł a i mocy z czasem mało i skrzynia 5. Jeśli już 2 litrowy diesel to polift montowany od końca 2001 czyli m47N 150 KM całkiem udana jednostka a po czipie na około 180 KM jeździ przyzwoicie.

Co do e90 to w tym budżecie zostaje tylko diesel 2.0. A i tutaj jest problem przedlift m47 163 KM miał problemy ze smarowaniem turbiny i często padały , polift n47 słynne problemy z rozrządem koszt wymiany około 3 tys zł natomiast dużo lepsza kultura pracy w stosunku do m47. Przy też kwocie także ciężko będzie dorwać zadbane e90 LCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zibi-M bardzo dobrze opisał jak jest. Nic bym do tego nie dodał. ;) Za 30 tys. można dostać bardzo fajne E46 i tak jak kolega napisał najlepiej z M57 czyli 3.0d. , w drugiej kolejności poliftowe 2.0d. E9X jedynie 2.0d w tej kasie, ale nie są to najlepsze jednostki... W tym przypadku również najlepiej 3.0d, ale 30k będzie za mało. Chyba, że E9X w benzynie z LPG? Przed zakupem swojej E91 szukałem informacji na różnych forach i pisali tam, że benzyniaki w E9X dogadują się z LPG, jedynie na tą wersie 320si narzekano dość mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zibi-M @KapselK , wielkie, wielkie dzięki Chłopaki ! Na takie konkrety czekałem :)

Słuchajcie, jednak chyba w e90 trzeba będzie iść (e46 dosyć staro już wygląda i ma prawo) .

Coś nadmiernie pada ew. coś mega groźnego i droższego w naprawie (powiedzmy 3tys+) występuje ?

Do aut z lpg nic nie mam ale u siebie nie chcę mieć po prostu, także tylko ew. benzyna .

Słyszałem, że 2.0 150km przed liftem e90 niby udana, także może ten kierunek hmm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli e90 z 4 cylindrową benzyną to tylko przedlift z n46, przy przebiegu +/- 200 tyś. będziesz zapewne musiał wymienić uszczelniacze zaworowe (można bez zdejmowania głowicy) bo to standardowa przypadłość w tych silnikach, lpg spokojnie założysz

poliftowe e90 to silniki n43 a tam wadliwe cewki, wtryski (obecnie w aso ponad 800 zł sztuka a trzeba wymieniać komplet bo jak wymienisz jeden, reszta zaraz padnie), sonda nox, która sypie błędami, kat nox zapychający się siarką w miejskiej eksploatacji i nie założysz gazu

jeśli n43 to tylko z potwierdzonym przebiegiem i po akcja serwisowych w aso (wtryski,cewki), inaczej stracisz kupę nerwów i kasy na diagnozę i naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maggot poczytaj po forach. ;) Informacji jest naprawdę sporo. Ja szukając E91 celowałem od razu w 3.0d także o 2.0d informacji nie szukałem. ;) 

 

48 minut temu, Maggot napisał:

Coś nadmiernie pada ew. coś mega groźnego i droższego w naprawie (powiedzmy 3tys+) występuje ?

Jeśli chodzi o diesla to wystarczy że turbo Ci padnie to już taka kwota się robi, wtryski to też droga zabawa, dwumasa to samo. Najczęściej chyba te podzespoły padają. 

 

 

48 minut temu, Maggot napisał:

Słyszałem, że 2.0 150km przed liftem e90 niby udana, także może ten kierunek hmm.

Też tak słyszałem, 2.5 tez ma dobre opinie. ;) Mówię o przedlifcie, na polift za mało złotówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wobbjack zacznę od prozaicznej sprawy, czyli opadające podszybie, bo przez to woda leje się na silnik i wszystko gnije i rdzewieje. 2.0 to ulubiony silnik wszystkich dożeraczy, więc koniecznie sprawdź jego kondycję. Warto też sprawdzić działanie mechatroniki wszystkich klapek nawiewów jeśli klima jest auto. Lubią padać małe siłowniki, a wtedy trzeba rozbebeszyć pół kokpitu. Ogólnie mega fajna i komfortowa  fura szczególnie w wersji coupe do zdobycia w dobrych pieniądzach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś może powiedzieć o Citroenie DS5 1.6T 200KM? :)


Planujemy zakupić u nas w rodzinie ;) Interesuje mnie usterkowość pojazdu oraz to czy ten silnik w tej budzie daje rade ;) I czy model godny polecenia ;)


Rok 2013 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=14569]wobbjack[/mention] zacznę od prozaicznej sprawy, czyli opadające podszybie, bo przez to woda leje się na silnik i wszystko gnije i rdzewieje. 2.0 to ulubiony silnik wszystkich dożeraczy, więc koniecznie sprawdź jego kondycję. Warto też sprawdzić działanie mechatroniki wszystkich klapek nawiewów jeśli klima jest auto. Lubią padać małe siłowniki, a wtedy trzeba rozbebeszyć pół kokpitu. Ogólnie mega fajna i komfortowa  fura szczególnie w wersji coupe do zdobycia w dobrych pieniądzach. 
Dzięki wielkie za wskazówki zastanawiam się jeszcze nad 1,6 ale boję się że będzie mulasty.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wobbjack wiadomo słabszy silnik (mam na myśli sprawdzoną konstrukcję 16v, nie trochę późniejsze vti, czy thp, których w tym roczniku bym unikał), ale zawalidrogą nie jest :good:Również udana konstrukcja, można montować lpg. Swego czasu tak mi się c4 podobało, że przetestowałem kilka silników :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47, ubezpieczenia to taki temat-rzeka, że nawet nie warto czegokolwiek tutaj spekulować. Oprócz zniżki mnóstwo zależy od towarzystwa i (tak, tak) miejsca zamieszkania. Sam ubezpieczam kilka samochodów, są zarejestrowane w Tarnowskich Górach i Bytomiu i polisy dla tych z Bytomia, przy porównywalnych pojemnościach silnika i tych samych zniżkach, są o kilkanaście procent droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.