Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@PiterG co dokładnie chcesz wiedzieć? Moi teściowie mają taką z tym że 2014r. Kupili w lipcu 2014 nówkę. Przebieg znikomy bo w 6 lat teściowa przejechała jakieś 50tys km. Przez ten czas żadnych awarii, samochód bezproblemowy. Jedynie ten silnik przydał by się mocniejszy, ale do normalnej jazdy jest ok. Spalanie według mnie trochę duże. Na trasie do Wrocławia (200 km w jedną stronę) dało się zejść do ok 8l przy prędkościach ok 120km/h. Po miejscu pewnie 9-10l trzeba liczyć. Wygodnie się nią jeździ, spore gabarytowo zewnątrz, w środku ok choć bagażnik średni. Jedynym słowem fajny wóz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lotek900 napisał:

@PiterG co dokładnie chcesz wiedzieć? Moi teściowie mają taką z tym że 2014r. Kupili w lipcu 2014 nówkę. Przebieg znikomy bo w 6 lat teściowa przejechała jakieś 50tys km. Przez ten czas żadnych awarii, samochód bezproblemowy. Jedynie ten silnik przydał by się mocniejszy, ale do normalnej jazdy jest ok. Spalanie według mnie trochę duże. Na trasie do Wrocławia (200 km w jedną stronę) dało się zejść do ok 8l przy prędkościach ok 120km/h. Po miejscu pewnie 9-10l trzeba liczyć. Wygodnie się nią jeździ, spore gabarytowo zewnątrz, w środku ok choć bagażnik średni. Jedynym słowem fajny wóz. 

To spalanie nie jest duże. 

Sportydż jest dużym i wyższym bryłowo autem a ma niedoładowany silnik 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem muł straszny, ale silniki bezproblemowe. Spalanie jak na jego gabaryty normalne. Tylko jedno auto przychodzi mi na mysl jesli chodzi o bezawaryjnosc ale tez brak dynamiki. Mianowicie Mitsubishi ASX 1.6. Podejrzewam ze Sportage duzo tanszy w utrzymaniu. 
Powiem Wam, ze mialem tez juz te najnowsze i mam wrazenie ze jeszcze bardziej przymulone, silnik chyba ten sam ale to przyspieszenie jesli juz chcemy zmierzyc to z kalendarzem a nie stoperem 😉
Do tego gdzies tam godziloby mnie wytlumienie i kilka innych rzeczy ale przy aucie za pieniadze nie ma sie czego te tak naprawde spodziewac. 
Wdzieczny, bezproblemowy dziadkowoz. Jesli tego szukają to strzal w 10tke. 
pozdro

4788D599-F92B-44D2-B545-1EB02530757A.jpeg

4130B6A2-665A-4842-B104-ABAED91BD6AD.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma sluzyc mojej mamie. Dojazd do pracy jakies 4 km. Plus zakupy w miescie.
Akurat znajomy sprzedaje taka kijanke i bedzie pewnie zrodlo... chociaz ojciec chcial jej kupic cos duzo mlodszego i mocniejszego. Dla niego po jezdzie probnej brakuje mocy, mama natomiast twierdzi, ze do miasta jej wiecej nie potrzeba.
Dzieki za wszelkie informacje.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lukaso napisał:

Ci byście polecili za 30k wielkościowo średni sedan, benzyna najlepiej doładowana powyżej 250 km bym chciał żeby się jakoś zbierało, do gazu. Fajnie jakby silnik miał więcej niż 4 gary. Blacha Bez tendencji do rdzewienia. W co można by celować? 

 

Nie chce dizli 

Czytając te wymagania przyszło mi do głowy jedno. e46.

Nie wiem czy polecam, ale nie widzę w tym budżecie innych możliwości. No może A4 B7 z 1.8T.

Chyba, że coś nietuzinkowego w stylu Subaru Forester XT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saab 93 II 2.8T V6, pasuje mi do Twoich wymagań 🙂 

Benzyna doładowana jest, powyżej 250 koni jest, Gaz przyjmuje bez większych problemów, ma więcej niż 4 gary i blacha też nie jest jakaś bardzo chętna do zaprzyjaźniania się z rdzą 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lukaso napisał:

Ci byście polecili za 30k wielkościowo średni sedan, benzyna najlepiej doładowana powyżej 250 km bym chciał żeby się jakoś zbierało, do gazu. Fajnie jakby silnik miał więcej niż 4 gary. Blacha Bez tendencji do rdzewienia. W co można by celować? 

 

Nie chce dizli 

Volvo s40,60,80/Ford Mondeo Mk4 z silnikami 2.5 T. Miałem okazję jeździć S-maxem i silnik robi robotę. Gaz strasznie upchany ale działało to wujowi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KUBA46 napisał:

Czytając te wymagania przyszło mi do głowy jedno. e46.

Poza tym, że jest sedanem i można to zagazować, nie spełnia głównych kryteriów, ponieważ:

1. Silnik wolnossący

2. Moc - powyżej 250 KM, ma tylko M3

3. Kwestię blachy przemilczę 😜 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę z turbo bo można koxu dołożyć trochę i ma moment z dołu a wolnossak to musiałby mieć dużą pojemność żeby szedł z dołu. E46 to osiągami mięknie każda oprócz eMki pod moim S60 2.4 turbo 260 więc odpada. Z chipem to volvo już by pojechało jak trzeba i większość beemek kucnie. 

45 minut temu, Masa05 napisał:

Volvo s40,60,80/Ford Mondeo Mk4 z silnikami 2.5 T. Miałem okazję jeździć S-maxem i silnik robi robotę. Gaz strasznie upchany ale działało to wujowi. 

2.5 niezbyt rozwojowy motor, fajnie idzie z dołu ale szału to on nie robi. No w fordzie może i tak ale Volvo ma lepsze silniki 😉

 

Ja narazie rozważam między takim samym jak obecne ale w super stanie 2.4T5 S60 lub S80 II T6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 09:58, PiterG napisał:

Auto ma sluzyc mojej mamie. Dojazd do pracy jakies 4 km. Plus zakupy w miescie.
Akurat znajomy sprzedaje taka kijanke i bedzie pewnie zrodlo... chociaz ojciec chcial jej kupic cos duzo mlodszego i mocniejszego. Dla niego po jezdzie probnej brakuje mocy, mama natomiast twierdzi, ze do miasta jej wiecej nie potrzeba.
Dzieki za wszelkie informacje.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Piotrek sami jesteśmy na etapie sprzedaży Antary. Patrzę za nowym SUV-em. I o ile na początku brałem pod uwagę tylko Sportage 1.6turbo, t6o po pewnych przemyśleniach będzie to wolnossący silnik 1.6 w Sportage-u. Niestety Dorota też ma ok. 6km do pracy i po drodze jeszcze szkołę i przedszkole do ogarnięcia. Dlatego też tylko wolnossący. Żadnych turbo.

Ogólnie wszystkie te koreańskie pozostawiają wiele do życzenia względem komfortu jazdy. Są słabo wytłumione, wszystkie nierówności, wszelkie hałasy spod kół są przenoszone na budę. Ale jako miejskie wozidło + raz w roku do 100km jakoś się nada ;).

Z tego co czytałem o tych silnikach, że to dość udane konstrukcje. Tylko uważam, że w przypadku auta używanego zwracaj uwagę co ile były robione np. serwisy olejowe i na jakim to oleju jeździło, bo w PL z tego co pamiętam to seryjnie ASO lało Lotosa.

Widziałęm już taką Kijankę z przebiegiem 120tkm i rozrząd tam nie istniał (Lotos + długie interwały)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pływak napisał:

@Slovak Mam konia 6 generacji w GT co chcesz wiedzieć?

Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, wykonanie wnętrza i czy mocno odstaje prowadzeniem od europejskich aut. Troszkę zraziłem się przy Leonie do europejskiej motoryzacji i szukam jakieś alternatywy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Slovak napisał:

Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, wykonanie wnętrza i czy mocno odstaje prowadzeniem od europejskich aut. Troszkę zraziłem się przy Leonie do europejskiej motoryzacji i szukam jakieś alternatywy. 

Jedyna korozja jaka sie u mnie pojawia to ta na elementach zawieszenia i to raczej taka powierzchowna no i lubia pojawiać się czasem purchle na ratach maski bo jest z alu i sie utlenia. Wykonanie wnętrza jak to w aucie amerykańskim jest ładnie ale jakościowo bez szalu. Jednakże ja przesiadłem sie z Megane RS wiec i tak jest lepiej jak w reno. Prowadzenie? Zależy do czego porównać bo na pewno prowadzi sie gorzej od M4 czy C63 ale to sa auta ponad dwukrotnie droższe i ogolnie to nie bardzo jest z czym porównać bo to auto nie ma w swoim budżecie konkurencji w europie. Moim zdaniem prowadzi sie dobrze jak na swoją klasę, to już nie te mustangu co nie skręcają i nie hamują. Wersja GT ma albo 4tloczek i tarczę 350mm albo 6tloczek i 380mm, szpera jest w standardzie i dodatkowo to pierwszy Mustang z niezależnym zawiasem na tyle więc naprawdę prowadzi się to przyzwoicie. W dodatku V8 kręci się dość wysoko bo do 7k obrotów i nie odstaje od wolnossących konstrukcji konkurencji.

 

Tutaj porównanie z M4 oczywiście dostaje baty ale biorąc pod uwagę różnice w cenie to jakieś przepaści nie ma nawet na torze.

http://www.zeperfs.com/en/duel4935-5447.htm

A tutaj do e92 czyli ostatniej wolnossacej M3jki i tu już wypada niemal identycznie bo osiągi i czasy na torze zbliżone

http://www.zeperfs.com/en/duel1598-5447.htm

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, Lukaso said:

B7 to średnio bo moc nie taka poza tym cena tych samochodów trochę są pogięte 

Zgadza sie ładne zawsze beda w cenie tak samo jak bmw czy inne starsze auta klasy premium. 
wyobraz sobie ze uzytkujesz takie auto, lubisz jezdzic wygodnie i bezpiecznie a nie stac Cie na nowe auto. Wymieniasz co Cie mierzwi w efekcie cale zawieszenie jesli to nie quattro zakmnie Ci sie +/- 12-14tys zl jesli np jezdzisz nim pare lat i wydales juz na zawieche 70%tej kwoty ale sytuacja zmusza Cie do sprzedazy to  jesli wszystko masz na lemforderze i pozostale podzespoly tez nie byly z dolnych polek, z jakiej racji mialbys wolac za taki samochod 15tys zl? Za ladne a4 b6 jesli juz uda sie znalezc bez problemu zaplaca 25-26tys zl i mam takie 2 osoby w kolejce jesli trafie. 

@Lukaso Spokojnie mozna tez celowac w Exeo ktore tez latalo z 1.8T (BFB/BZB) i znosi LPG.

Lecz bez dobrej mapy(Nie chipa) bedziesz sie irytował słabym dołem.

Sa tez 2.0 ale tu juz trzeba uwazac (szczegolnie na CCZA) bo wolne od drogich w naprawie wad sa jednostki z wczesnych etapow produkcji 2007-08 (CAVA/CAVB) byly produkowane chwile a pozniej juz od 2011 nieliczna grupa modelowa otrzymywala te usprawnione jednostki EA888 trzeciej generacji. Generalizujac czy a 4 b6 /b7 czy exeo wszystko to jest oparte na plycie PL46 z a4 b6 produkowanym od 2001 roku do 2014/15 w exeo. Zobaczcie jak ponadczasowa musiala byc to konstrukcja.


 Za 30tys zl szukalbym troche moze wiekszego audi a6 c6 z motorem 2.4 lub 3.0. Gazu sie nie boja. 

Volvo z tym 2.4 mialem na dalsze trasy. Zrobilem nim ponad 100tys km na LPG ktory sam zakladalem. 9l trasa 11 miasto... coprawda bylo to jakies 14lat temu, ale jak znajdziesz zdrowa jednostke to zapewne wielu lepszych opcji nie ma. 

Jesli dotychczas jezdzisz polonezem to oczywiascie jakis hyundai czy kia beda wypasione w kosmos lecz jesli rozbijasz sie 20tetnim bmw5 w mpakiecie i szukas czegos o rownym komforcie to wahlarz jest troche inny. 
pisz smialo co znajdziesz, jesli bede potrafil podpowiem na co zwrocic uwage lub czego unikac. 
Wszystkiego nie wiem ale ponad 20lat sprzedazy srednio po 150aut rocznie chyba daje mi jakies swiatlo na rozne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefONE C6 fajne bo ładne i dobrze wykonane, ale tam żaden silnik mnie nie przekonuje. 2.4 do takiej budy? Jedynie do przemieszczania się a nie komfortowej jazdy. Z Tymi audi to wiem o czym mówisz i rozumiem, jednakże myślę że wolałbym już to volvo z większym i 5cylindrowym silnikiem niż coś z 1.8T które i tak bedzie wolniejsze. Chyba że po włożonej kupce pieniędzy. O Volvo co mówisz że miałeś to chyba jednak nie ten co ja bo doładowana benzyna 260 koni nie spali w mieście 11l nigdy 🙂 On tyle pali poza miastem. No i jakoś wolę 2.4l w 5 cylindrach niż 1.8l w 4 cylindrach 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mefONE napisał:

2014/15 w exeo

Swego czasu meeega jarałem się tym autem. Miałem przyjemność być na jeździe testowej sedanem z 1.8t pod maską. Jechało to przyzwoicie, ale gdzieś się wystraszyłem stanu silnika i jego licznych zapoceń... Jak się później doczytałem, to zbędny stres a autka już nie było. 

Coś więcej możesz o exeo powiedzieć? Nie wiem czy nie opchnąć rapida 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Karbo said:

Swego czasu meeega jarałem się tym autem. Miałem przyjemność być na jeździe testowej sedanem z 1.8t pod maską. Jechało to przyzwoicie, ale gdzieś się wystraszyłem stanu silnika i jego licznych zapoceń... Jak się później doczytałem, to zbędny stres a autka już nie było. 

Coś więcej możesz o exeo powiedzieć? Nie wiem czy nie opchnąć rapida 😄 

Co tu duzo pisać odgrzewany 14letni kotlet z grupy VAG, ale za to udany. Silniki raczej idioto odporne jezeli trafisz na oryginalnym zawieszeniu i bedziesz robil wszystko na dobrych czesciach i najlepiej u zaufanego mechanika co wyczyści Ci smok olejowy a nie tylko tak powie to bedziesz zadowolony.  Mimo tego że nowoczesne plyty podwoziowe MQB sa modularne dają możlowości rożnych rozkładów masy, środków ciężkości to przesiadająć się z najnowszego golfa R, GTI, Cupry i innych rodzinnych czy tez sportowych aut z grupy VAG z ktorymi mam na codzien styczność to wsiadając w swoje exWeekendowe RS4 B7 czy też B6 zony ja tego przeskoku technologicznego az tak nie czuje ale to tez w duzej mierze wlasnie za sprawą aluminiowego wielowahaczowego zawieszenia, ktore dla laikow i mniej kumatych mechanikow do dziś jest zmorą i najbardziej kosztownym elementem eksploatacyjnym.
Oczywiście powyższe to tylko właściwości jezdne ktore podnosza komfort i bezpieczenstwo jazdy.
Co innego silnik i jego wysterowanie, ktore jest mocno archaiczne na dzisiejsze warunki i dynamike miejskiego ruchu.
Obowiązkowo trzeba dac nową mapke (1100-1300zl) i wystroić troche lepiej z dolu. osobiście uważam że silniki te powinny mieć 200-210 koni i przy tej masie jest to optymalny wynik aby w miare sie to odpychalo ze startu. taką też moc samą mapą powinien uzyskać każdy magik ze zdrowej jednostki 1.8T.
Jak wsiadam w zony auto to po mapie udalo mi sie zejsc do 13.5/14l jak sie postaram to 11.5 zamkne.
Wcześniej 18 przestawalo mnie zaskakiwac... tyle samo palil mi RS4 z silnikiem 4.2 gdy sie nie spieszylem... 
Zona nie robi power slide'ow i jak po niej wsiadam to widze srednie 10.5 🙂
Dla porownania dodam, że 350 konny golf R 2018r palil mi przy satysfakcjonujacej jezdzie 11,7 a na torze 16-17 ale serio tor w Toruniu mamy krotki i kręty, idealny do latania bokiem zatem biegi max do 4 i w jedym miejscu  5 wbijam poza tym 2-3 tylko lata.

W takim exeo montujesz tylko zmieniarke cyfrową z BT firmy WEFA i mozesz cieszyc sie komfortem jak w nowoczesnych samochodach ale tez trwaloscia ktorej te nowe są w duzym stopniu pozbwione.

 

6 hours ago, Lukaso said:

@mefONE C6 fajne bo ładne i dobrze wykonane, ale tam żaden silnik mnie nie przekonuje. 2.4 do takiej budy? Jedynie do przemieszczania się a nie komfortowej jazdy. Z Tymi audi to wiem o czym mówisz i rozumiem, jednakże myślę że wolałbym już to volvo z większym i 5cylindrowym silnikiem niż coś z 1.8T które i tak bedzie wolniejsze. Chyba że po włożonej kupce pieniędzy. O Volvo co mówisz że miałeś to chyba jednak nie ten co ja bo doładowana benzyna 260 koni nie spali w mieście 11l nigdy 🙂 On tyle pali poza miastem. No i jakoś wolę 2.4l w 5 cylindrach niż 1.8l w 4 cylindrach 🙂

 

Faktycznie to nie te same jednostki, mialem kilka modeli w wersji polestar czy jakos tak ale tez nie pamietam nawet czy taka sama pojemnosc byla, poki z czyms nie mam problemu albo nie przewija sie czesto to ciezko ''nauczyc sie '' eksploatacji albo unikania usterek.
Wiem tylko ze te T5 chwalili, ja za to nauczylem sie unikactych pierwszych automatow w tym modelu... Nie mialem wowczas magikow od takiej roboty a dzis to wyslalbym lawete do poznania i za tydzien wrocilaby z rozwiazanym problemem i portfelem szczuplejszym o5-6 tys zł 🙂
Jak 2.4 W A6 za slabe choc bezpieczne do LPG to jest jeszcze 3.0 bena ktora wystroisz na te 250-260km - moze szalu to nie robi wzgledem serii, ale niestety bez wiekszych inwestycji nie ma tam potencjalu. za to charakter silnika zmienia sie bardziej niz moc i to przeklada sie na lepsze osiagi z mniejszym spalaniem.
Rozpatrywalbym miedzy tymi 2 modealmi  choc  wyrwanie e60 2.5 czy 3.0 w benzynie w mpakiecie tez byloby dobrym ruchem, ale wez tu znajdz calą w m pakiecie...  i jeszcze do 30 tys.

Peace!
 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefONE no właśnie, bmw też spoko, podoba mi się buda, dobrze wykonane fajnie się jeździ. Ale no właśnie znaleźć normalny niezajeżdżony i nie odwijany z słupa egzemplarz to ciężki temat i tak jak mówisz pewnie nie w tym budżecie. Jeszcze taka sprawa dochodzi do tego że 258 km w wolnossący silniku i sporym samochodzie wcale szału nie zrobi osiągami, a tak porównam jeść że raz do Volvo gdzie 260KM + sam chip to 310-320, lub S80 T6 seria 286 a to turbo więc również chip na 310 i pod 500NM więc myślę że porobi taką bmw jak zechce. Nie chodzi o ściganie i zapierdalanie, ale lubię czasem pocisnąć szybciej i mieć czym wyprzedzić na autostradzie. A w obu silniki w razie co rozwojowe i 400 KM na seryjnym słupku nie jest problemem. 

I tak nie mam zbytnio innych opcji. Mocny hot hatch z plastikiem w środku i fotelem na wajchę chyba mnie nie przekonuje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.