Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Potrzebuje porady. Silnik 2.2HDi występujący w Peugeocie i Citroenie, mnie interesuje akurat w budzie C5 ten w wersji 205KM.

Warto się nim interesować? Jest tak samo dobry jak słynne 2.0 HDi 163KM? Lepszy, gorszy? Jakieś typowe bolączki, słabe strony?  

Ułatwiło by mi to poszukiwania bo większy wybór niż tylko 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat automatu pewnie znany ze smarta... kalibracje, aktuator, szukanie fachowca z Lexią/DB... wolałbym dużo bardziej 2.0 z AM6. Do charakterystyki pracy pewnie jesteś przyzwyczajony. 1.6 zły nie jest jest, problemy z sitkiem w układzie smarowania, podkładkami pod wtryskami i ewentualnie stan zapełnienia FAP to rzeczy, na które uważałbym przy zakupie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci dzięki. Tak do pracy skrzyni w smarcie jestem przyzwyczajony, typowy emeryt 🙂 Też bym wolał 2,0 ale to ma być 2 auto w domu, więc ze względu na koszty ubezpieczenia tylko 1,6 wchodzi w grę. Najlepiej w wersji exclusive co jest trochę ciężkie do znalezienia. Jak się już trafia to zazwyczaj rocznik 07-09 i duży przebieg. Parcia nie ma, po prostu smart mi się już trochę znudził 🙂 Starzeję się chyba i komfortu szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Xsara Picasso z silnikiem 1.6 i przelotem ponad 384k. Silnik pracuje bez problemu, regularnie wymieniany olej co 10k + dodatek AR9100. Każdorazowo jest robiona szybka płukanka przed wymianą oleju. Ostatnio jeździł na Amsoil ale ze względu na cenę zmieniłem na Mobil ESP 5W-30 + mieszanka AR9100 i AR9200. U mnie zrobił ponad 160k. Jeśli chodzi o spalanie to okolice 6/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.04.2023 o 12:52, piotrek305 napisał(a):

@xadamx okreśł budżet, jakie wymagania co do rocznika, wielkości auta, tego ile będzie robił przebieu rocznie itp to może coś pomożemy.

BTW. Jak kupisz zdrowego japończyka i o niego zadbasz to będzie ok.

Jednym z kierunków poszukiwań jest Civic IX polift 1.8 benzyna. Ktoś, coś na jego temat?

Audi A5/A6 roczniki 2012-2015 diesel 2.0 lub benzyna 2.0.

Focus ST MK3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Szukam auto w okolicy 50 tys. zł. Sprzedałem e60 535d. Obecnie robię dziennie jakieś 140 km do pracy. Raczej diesel albo coś co zniesie LPG. Auto raczej po 2012 roku. Minimum 140 KM. Skrzynia manulana albo sprawdzony automat. Spalanie około 5-6l w trasie ON albo adekwatnie LPG. Wymagania kombi lub duży sedan. Mam dwójkę bliźniaków i awaryjnie potrzebuje zamontować 2x isofix i włożyć wózek do bagażnika. Ogólnie dzieci mają na co dzień Forda Galaxy. Tutaj chodzi o plan B. Miejsce z tyłu raczej tak aby weszły 2 osoby.

Ogólnie chciałbym coś co będzie wymagalo mniejyuwahi niż e60 i będzie tańsze w serwisie głównie mniej płynów i tańsze tarcze klocki.

Patrzyłem za Octavia 2.0 tdi Passat B8 albo superB.
Renault Talisman 2.0 dci
Ford Mondeo 2.0 tdci.
Citroen C5
Toyota Avensis Auris.

Z fajnieszych podoba mi się w212 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat b8/superb mondeo lub talisman to za 50 tys zł będą ulepy albo przebiegi 300+

Na Talismana ładnego trzeba mieć 60-65, passat b8 to samo lub bardziej okolice 70, mondeo też 65-70, superb 3 to bez 80 tys zł zapomnij o ładnej sztuce.

Najpędziej C5 z HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, pamiętam za ile był sprzedawany ten Superb którego robiłem i to było dużo więcej, niż 50k... fakt, że w wersji L&K, ale na te 50k bym się nie nastawiał. Za to C5 w tej kasie będzie w bród, można przebierać.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprzedałem Astrę J i teraz szukam czegoś innego.

Ogólnie po przygodach z silnikiem w Oplu szukam czegoś w kwocie max 60 tysiecy złotych a najlepiej to mniej 🙂

Chcialbym benzynę, myślałem nad Megane 4 ale trochę się po Oplu zraziłem do tych małych silników ze sporą mocą.

Miał ktoś do czynienia z tym silnikiem 1.2 TCe w Megane?

Może Kia Cee'd 1.6 GDI, tu już chyba jest wtrysk bezpośredni.

Rozważam tez Megane 3 z końca produkcji z silnikiem 1.6 110 KM.

Może polecicie coś o czym zapomniałem a jest oczywistym wyborem 🙂

Rocznie robię około 13 tys km autem, kompakt mi zupełnie wystarczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie miales problemy z silnikiem? Rozumiem ze miales 1.4t? Megane 4 sam silnik raczej bez zastrzezen, ale cala reszta... No cóż, honda civic 1.8 ewentualnie mazda 3, tam będą dobre silniki bez turbo. A jak kompakt z malym bagażnikiem Ci wystarczy to idz w lexusa ct. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.