Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Streat napisał:

Na koncu wleciał booster od aquy bo w sumie to od marca nic za bardzo nie kładłem na ten lakier 😄 

Jak wrażenia Twoje po boosterze od Aqua ? Trochę tępo co nie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@D@ViD troche bardzo 😂  nie dość że rozprowadzenie tępe, docieranie tępe do tego wykonczenie też tępe 😛 Tuz po aplikacji powłoki nie było źle ale teraz to troche trzeba było sie namachac 😛 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Gesiu_15 napisał:

Serwis olejowy wykonany

U mnie to samo - stuknęło kolejne 10kkm, więc czas na wymianę. 1h na spokojnie w kanale i po robocie ;)

  Clipboard01.jpg.7b7a5d0f90184d16784cf1cf43868786.jpg

20200929_171059.jpg.8ac493314431fade4cd04a805be7f799.jpg

Swoją drogą mógłbym też napisać post co mi dzisiaj poprawiło humor ;) Wszystkie filtry + olej = 187 zł 💰💰

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialem na koniec dnia sprawdzic czy czasem nie zapomnialem jak to sie robi 😉 
korekta lakieru na masce w czarnym A3 kolezanki. 
nie ustawialem jakos specjalnie lamp bo to wbrew pozorom dla mnie chwilowo klopotliwe.
wycinka punktowo na mikrofibrowym padzie i megs101, reszte oblecialem na onestepowym  padem ADBL i pasta 3D speed. 
Operacja na 25minut poza deironem i TG. 
Jak na to co bylo jestem usytasy. 

50294E7B-1D83-4218-B6BA-84EC5AD89948.jpeg

B65E47A0-DA30-4600-9F06-6C5B6E97F7A7.jpeg

515E1BC9-F956-4DDD-8C66-5221A7855164.jpeg

2D687644-3C55-4934-A9E0-F455B6ACBCF9.jpeg

561379AC-3CD4-4DBB-BF77-5176C2CB27DC.jpeg

AE99DFBF-DC8D-43B1-9452-346001452062.jpeg

CD0791EC-6337-48DB-9D80-4E8A550AEB1E.jpeg

582DF39A-D2BC-4D70-8F8B-AA2FF322DBAA.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mycie na bezdotyku, 4x piana, rękawica, deiron Ultracoat Iron+, glinka od Flexipads na padzie, ale używana  ręcznie (w lokalnym sklepie wykupili wszystko, co było z glinką 😉 ). Później osuszanie WS Beast i czyszczenie szyb wspaniałym Cartec Scheiben Reiniger- za każdym razem robi na mnie wrażenie. 

Dziś błotnik próbowałem ogarnąć padami mikrofibrowymi od Flexipads i pastami Menzerna, ale pracy jest więcej niż się spodziewałem, więc odpuściłem ze względu na brak czasu. I tak planuję odświeżyć jednoetapowo, wtedy zrobię drugie podejście. Dlatego dzień zakończyłem  Soft99 Mirror Shine Wax Dark. Jutro opony i plastiki Finish Karę Top Kote.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie detailingowo i może nie własnymi łapami (no dobra filtr powietrza sam zmieniłem 😛 ) ale trochę przy Xie zostało zrobione w ciągu ostatnich trzech dni. Wymienione przewody podciśnień, nowa odma, oczywiście kolektor ssący założony na nowych uszczelkach, wymiana oleju i filtrów, usunięty dpf i zrobiony program. W końcu ten kloc zaczął jechać.

Na wymianę halogenu nie starczyło już sił 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, ale według mojej ideologii, to z tym nie podoba mi się 😒

7 minut temu, Michał82 napisał:

usunięty dpf i zrobiony program

 

Sam jestem posiadaczem auta z grupy PSA i mam filtr cząstek stałych, ale "mokry" - FAP i twierdzę, że to co stworzył fabryka, to musi być. 

No może w przypadku "suchych" filtrów DPF jest inaczej 🤔 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Voodoo199 napisał:

Fabryka to stworzyła po to żeby sprzedać samochód na danym rynku, bo tak wymusily przepisy eko. Gdyby nie te przepisy to nie było by takich rzeczy, a silniki byly by mocniejsze i mniej awaryjne:)

Masz rację, ale do czasu aż mnie to nie kuje w portfel, to nie dotykam 😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wycięciu dpfa auto odżywa diametralnie. Co 10k km filtr zapchany. Jedno wypalanie 600 zł. Po dwóch razach wyje**łem to w cholere i też zrobiłem mapę korzystając z okazji. Czuć że auto odetchnelo, spalanie spadło wszystko si 👍

  • Okay 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wy macie z tymi dpf-ami. U mnie, 2 samochody z dpf przebiegi 220+ i nic się z nimi nie dzieje. Jeden sprzedany i kolejny właściciel jeździ dalej.

...a i był jeszcze Crafter przy 170kkm został DPF usunięty, ale ostatecznie zakupiliśmy nowy. Po usunięciu była nieznaczna poprawa w przyspieszeniu, kosztem smrodu gnojówy...

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży problem z DPF to użytkownicy i brak znajomości procedury. W BMW musi być temp płynu i sprawny układ żarowy oraz ilość paliwa. Wystarczy jeden termostat który się nie otworzy i 75 stopni płynu chłodzącego i procedury nie ma.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania też, że jeśli nie stwarza problemu to niech sobie tam siedzi. Natomiast jeśli chcemy np podnieść moc przez zmianę mapy sterownika silnikiem, ten filtr jest pierwszym miejscem gdzie limiter powie że więcej się nie da podkrecic, a jeśli chcesz więcej to wywal filtr. W następnej bo kolejności jest recyrkulacja spalin, ale wtedy znowu dłużej bedzie dogrzewac się silnik.
Głównym problemem jaki tworzy problemy z tymi rzeczami jest styl jazdy, czyli dużo krótkich odcinków i mało dawania "w palnik "

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie kazdy producent robi nas w bambuko przy tzw. akcjach serwisowych auta słabną i palą wiecej i w ogole ich zycia raczej to nie wydłuży. Kazda mapa napisana pod konkretne parametry i wydajnosc podzespołow jesli dobrze jest napisana bedzie lepsza niz fabryka. Z DPF czy tez bez niego. Serio. Choc sa modele bardziej problematyczne to zawsze wystarczy zapukac w odpowiednie drzwi aby najlepiej zrobil to ktos wyspecjalizowany w tych konkretnych przypadkach/modelach. 
Zreszta o slusznosci robienia jak aso kazalo mam swoje zdanie, wspolpracowalem dosc dlugo z wieloma salonami i podam najprostrzy przyklad gdzie nie trzeba znac niczego od kuchni.  wymiany oleju co 30tys w zaleceniach producenta? Pachnie dymańskiem z daleka 😉  jak bedzie napisane w serwisowce skocz z mostu to skoczysz? 
Nie dosc ze polityka serwisow aso opiera sie na wsparciu przez rozlewnie tych sikow to jawnie kaza nam jak to okreslam oleje kujawskie wlewac bo gwarancje stracisz 😉 
pamietajcie ze kazdy serwis ASO ma obowiazek wlac wam Wasz olej, oczywiscie pod warunkiem ze spelnia on normy. Czasem zaznaczaja to w systemie ale nie ma to wplywu na gwarancje, jesli spotkales sie z odmowa zostales wprowadzony w blad. 

Wczoraj mialem bardzo produktywny wieczor. Planowalem tylko dokonczyc jedno auto, ale że piątek to niezapowiedzianie wpadła morda autem swojej zony na woskowanko przed zimą. 
Tym sposobem wyszlismy z garazu o 5.30 ale Paseratti błyszczy tak, że jak wracal do domu to mowil ze pod chata mu sasiedzi brame robili bo mysleli ze wesele 😉 

na zdjeciu 50/50 na pasku 3 rozne woski z kombinacją roznych cleanerow i wipeoutow.
Zrobilem pełna dekontaminacje i caly proces przygotowania pod powloke z pominieciem glinki.

Auto w grudniu ubieglego roku mialo robiona polerke i szczerze powiedziawszybnic nie czulem po deironie i TG zeby pod palcem sie ostalo w newralgicznych miejscach. 
Cleaner: HD cleanse, Prima amigo, shiny garage. 
Wipe out od ADBL oraz Gtechniq panel wipe. 
Woski: znienawidzony juz chyba do reszty soft99 12mth, zymoll carbon, house of wax daimond. 
Zdjec standardowo jak na lekarstwo, nie robilem zbytnio bo czas. Wazne ze wiem co gdzie siedzi i bede obserwowal przy myciu raz na miesiac jak to sie zachowuje. Narazie wizualnie przyznac musze najladniej prezenstuje sie kombinacja Zymoll z cleanerem ale zaraz za nim rownie kozacko siedzi PA+s99. 
 

Srebrna szczala juz tylko mycie na szybko zaliczyla ale tez i na nią smalec siądzie niebawem. 

takze wczoraj ogarnalem 3 auta i nie tkne nawet polerki przez weekend. Teoretycznie nawet mam zakaz 😉 pozdr!

51C4297A-40A4-4A84-AD4F-14BCE9945719.jpeg

EEDCEF54-C37B-4372-8796-6C5FC7A6C3A9.jpeg

8F94A4C8-E26F-4064-8AC1-9CBDB4CA7E4A.jpeg

310B60F3-F05C-4123-993D-75D3670080AA.jpeg

852A8F78-133E-4EFC-A5DF-0C7303DD98D2.jpeg

DC020BDC-9C70-427C-85DF-4D1DCA36EB36.jpeg

50111A6C-D99A-496B-90DB-57A602AF7FB0.jpeg

7ADFBFA5-D3B8-4D94-A6B1-ED87978DAE3E.jpeg

BF7B7EAF-2665-446A-908D-0F317D0C172E.jpeg

5CCA529C-9EED-4899-9304-056EFFF5C06C.jpeg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mechaniki i mimo trudniejszych warunków (Trochę dziś zawiewało) doprowadzenie auta wewnątrz i z zewnątrz do stanu akceptowalnego.

Jak widać wyprzedaż w SWAG 😉

Udało się wymienić:

- Poduchy pod skrzynią 

- Łącznik i podporę wału

- Dyfer wraz ze świeżym olejem

 

Potem już w domu komplet łącznie z testami ostatnich zakupów. SG EF Wheel Cleaner z Bubble Maker (wlałem kapkę za dużo) w recznej pianownicy bardzo dobrze się spisał w domywaniu zarówno kół jak i opon. Bardzo przyjemnie się tym duetem pracowało. Tym razem zamiast piany oprysk SG Citrus Oil - poradził sobie całkiem dobrze ale trochę za mało zaaplikowałem na spód progów i tam musiałem poprawiać (oblepiły się żółtą gliną z remontowanej drogi przy wyjeździe z osiedla). Dla urozmaicenia tym razem szampon Bilt Hamber. Piana szybko znikała ale domywanie i wypłukiwanie świetne. Potem aplikacja ServFaces Wet Seal & Care oraz suszenie już w tempie ekspresowo sprinterskim bo wiatr się zmienił i pomimo ustawienia między budynkami zaczął przeszkadzać. ServFaces bardzo fajnie "szkiełkuje" i ma genialne hydro. Całkiem żywotne jak na produkt tego typu - podziękowania dla @ShiningCar za próbkę. Na opony zakurzony trochę SG Back2Black, na elementy plastikowe Perl, we wnętrzu Nielsen Choice. Na szybach jeszcze siedzi Glass Science Rain Clear ale o ile na bocznych czy tylnej działa świetnie ale na czołowej ewidentnie sobie nie radzi. Następnym razem przetestuje duet SG Glass Polish i Drop Off. Zdjęcia z wyłączonym HDR. 

 

20201003_091313.jpg

20201003_091439.jpg

20201003_150559.jpg

20201003_145505.jpg

20201003_150615.jpg

20201003_150637.jpg

20201003_151155.jpg

20201003_151737.jpg

20201003_154542.jpg

20201003_154551.jpg

20201003_154728.jpg

20201003_160037.jpg

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.