Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe ze jeszcze nikt nigdzie nie  pokazal auta z powloka o trwalosci 5, 8 lub 10 lat po wlasnie takim okresie :D

 

  • Moderator
Opublikowano

Wszystko zależy od przebiegów jakie się robi i jak się dba o auto.

Nie będę autorytetem niestety - na moim Mk1 UNCr siedzi po dwóch latach jak szalony ale ja robię przebiegi 5000 rocznie 😉 W tym roku auto było wymyte tylko  5 razy 😄 w 2017 po aplikacji myłem co tydzień. Może nie jestem obiektywny ale dla mnie super powłoka 😄  🙂 Zrzuca jak szalona 🙂

Na MK3 siedzi od 4-5 miechów ? a już około 4000 zrobiłem i też siedzi jak szalone a myte raz w tygodniu 😉 od kilku tyg dołozyłem sobie dla funu MoonLighta 😉

Stare polskie przysłowie mówi "jak dbasz tak masz - fizyki nie oszukasz". Na nowe auto "daily" też wrzuce UNCr

  • Super 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Michał126 napisał:

@ghost, czemu zatem przyczepność świeżej powłoki do takiej starej, bez hydro, wyjałowionej zabiegami przygotowawczymi jest niższa od powierzchni stricte jałowej, ergo nie powinno się tak kłaść? 😉

Przyznam, że nie do końca rozumiem pytanie 😉 

Opublikowano

No jak niby nie ma powłoki, to powinny występować warunki do reaplikacji. A w przypadku UNCra bez realnie jałowej powłoki takich warunków nie ma.

Opublikowano

Ale ferment zapanował. Ale to dobrze, dla mnie to forum to jedyne obiektywne odniesienie . Bo jak widze te posty studiow "zaaplikowano ceramiczna powłokę mp uncr o trwałości nawet do 3'lat"... 

Gdy tylko dopnę kwestie przeprowadzki do sedna to ogarne na a6 test porownawczy kilku powlok. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
48 minut temu, Michał126 napisał:

No jak niby nie ma powłoki, to powinny występować warunki do reaplikacji. A w przypadku UNCra bez realnie jałowej powłoki takich warunków nie ma.

Uszkodzenie powłoki nie musi być równoznaczne z poprawnym przygotowaniem powierzchni do aplikacji nowej.

 

22 minuty temu, Crasher napisał:

Gdy tylko dopnę kwestie przeprowadzki do sedna to ogarne na a6 test porownawczy kilku powlok. 

Od dłuższego czasu przymierzam sie do testu zarysowań... ale to muszę przygotować powłoki a szkoda mi otwierać nowe tylko na test, więc najpewniej w wakacje.

 

@Crasher tu masz też ciekawe dwa testy długoterminowe powłok i innych LSP

34 zabezpieczenia na przestrzeni 8 miesięcy:

 

oraz 20 zabezpieczeń na przestrzeni 20 miesięcy

wraz z filmami pośrednimi na kanale.

 

W którymś z odcinków jest też porównanie waterspotów.

 

Opublikowano
W dniu 9.12.2018 o 17:09, SzaKal napisał:

Tak, kiedyś tak było, ale od według najnowszych badań laboratoryjnych lepszym połączeniem jest aplikacja produktów o tym samym rozpuszczalniku. Pozwolę sobie na wklejenie tekstu :

 

Przeprowadzone w ostatnim czasie w Max Protect badania laboratoryjne nie pozostawiają złudzeń: aplikacja powłok o tych samych rozpuszczalnikach jest rozwiązaniem lepszym i trwalszym, niż aplikacja, w której rozpuszczalniki różnią się od siebie. Te same rozpuszczalniki to na przykład Ultimate Nano Coat-R, Ultimate Nano Coat-R 1.5 i Max Protect Pro Elite.

Przy aplikacji wspomnianych wyżej powłok na powłoki o innych rozpuszczalnikach, musimy mieć pewność, że są one w odpowiednimstopniu utwardzone. Przykładowo: aplikując Ultimate Nano Coat-R na niewystarczająco utwardzoną powłokę UNC v1, ryzykujemy tym, że rozpuszczalniki tych powłok zaczną się ze sobą “gryźć”, co w efekcie wpłynie negatywnie na trwałość zarówno jednej, jak i drugiej.

Aplikacja produktów o tych samych rozpuszczalnikach eliminuje wspomniane wyżej problemy. Co więcej, stosując dwie warstwy Ultimate Nano Coat-R lub Max Protect Pro Elite, do minimum ograniczymy późniejsze powstawanie na lakierze mało estetycznych water spotów. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że drugą warstwę aplikuje się zdecydowanie prościej niż pierwszą. Dzięki przestrzeganiu zasady dotyczącej używania powłok o tych samych rozpuszczalnikach, nie musimy też długo czekać - drugą warstwę nałożyć możemy już po 30 minutach od nałożenia warstwy pierwszej. Nie tylko więc mniej ryzykujemy, ale też oszczędzamy czas.

Możemy np. aplikować UNC-R 1,5 jako bazę pod Pro Elite. Zwiększając tym trwałość, szklistość, śliskość itp.

Też słyszałem taką opinię od chłopaków z clinic4car gdy robiłem ostatnio research odnośnie porównania UNC-R i pro elite

Podobno robili testy porównawcze wytrzymalości i najlepsza była dla dwóch warstw teej samej powłoki. Co do wytrzymałości pro elite ponieważ nie ma żadnych dowodów ile pociągnie poradzili żeby tak naprawde najlepiej dać UNC-R a po 2-3 latach położyć następną warstwę UNC-R efekt murowany ( przy tej okazji pytanie jak przygotować pod to kolejne nałożenie starą powłokę ?  )

Z tego co widzę na stronie max protect to nie zabardzo nadążają za swoim laboratorium :)))

Cytat ze strony https://max-protect.pl/sklep/max-protect-unc-r-pro-elite.html
To innowacyjna powłoka, przygotowana dla najbardziej wymagających klientów. Z racji permanentnego wiązania się z powierzchnią lakieru przeznaczona jest jedynie do użytku profesjonalnego. Została w całości opracowana przez inżynierów z Max Protect. Oznaczona nazwą PRO ELITE to najlepsza, najtrwalsza i najbardziej szklista, hydrofobowa z dotychczas znanych powłok. Jest wyjątkowo odporna na uszkodzenia mechaniczne (mikrozarysowania) i uszkodzenia chemiczne (od mocnych kwasów do mocnych zasad). Max Protect PRO ELITE nie jest dostępna dla hobbystów, ponieważ w przypadku nieprawidłowego naniesienia powłoki, jej usunięcie będzie wymagało agresywnego, mocno ściernego, mechanicznego polerowania. Dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów, efektu samochodu oblanego szkłem, a także maksymalnej trwałości, rekomendowana jest aplikacja na powierzchnię uprzednio zabezpieczoną powłoką UNC-v1. Dzięki zastosowaniu powłoki V1 czas wiązania się UNC-R PRO ELITE zostanie wydłużony, a właściwości powłoki będą jeszcze lepsze 

??????

Opublikowano
Wszystko zależy od przebiegów jakie się robi i jak się dba o auto.
Nie będę autorytetem niestety - na moim Mk1 UNCr siedzi po dwóch latach jak szalony ale ja robię przebiegi 5000 rocznie W tym roku auto było wymyte tylko  5 razy w 2017 po aplikacji myłem co tydzień. Może nie jestem obiektywny ale dla mnie super powłoka   Zrzuca jak szalona
Na MK3 siedzi od 4-5 miechów ? a już około 4000 zrobiłem i też siedzi jak szalone a myte raz w tygodniu od kilku tyg dołozyłem sobie dla funu MoonLighta
Stare polskie przysłowie mówi "jak dbasz tak masz - fizyki nie oszukasz". Na nowe auto "daily" też wrzuce UNCr
Ja mam UNCra na aucie rodziców.
Aplikowałem w wersji dla biednych, jedną warstwę. Sporadycznie myte z doskoku przeze mnie, najczęściej bezdotyk. Przebieg 24 tys. Czas blisko 2 lata.
Raz w tym okresie był grany deironizer na lakier. Większość myty mikroproszkiem lub SG Citrus.
Siedzi jak zły. Postaram się w najbliższym czasie wrzucić filmik po myciu właściwym.

Wysłane z mojego FRD-L19 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@hubi0111 

Aby uzyskać jak najlepszy efekt końcowy, lakier musi być w stanie idealnym, tzn. oczyszczony i bez zmatowień, hologramów czy swirli.

Zalecane jest odtłuszczenie za pomocą tzw. środków Panel Wipe lub IPA.

UNC-R może być używany jako samodzielny produkt, ale dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów, efektu samochodu oblanego szkłem, a także maksymalnej trwałości, rekomendowana jest aplikacja na powierzchnię uprzednio zabezpieczoną powłoką UNC-v1.

Pełne utwardzenie powłoki UNC-v1 następuje po 48 godzinach, i jest to najlepszy moment na aplikację kolejnej powłoki, UNC-R.

Lepszym, trwalszym i szybszym połączeniem niż UNC-v1 + UNC-R, będzie aplikacja powłok o tych samych rozpuszczalnikach, np. UNC-R 1,5 jako podkład (powłoka przez dłuższy czas odparowywania jest łatwiejsza do zastosowania od klasycznego UNC-Ra) .Stosując dwie warstwy Ultimate Nano Coat-R, do minimum ograniczymy późniejsze powstawanie na lakierze mało estetycznych water spotów. Dzięki przestrzeganiu zasady dotyczącej używania powłok o tych samych rozpuszczalnikach, nie musimy też długo czekać - drugą warstwę nałożyć możemy już po 30 minutach od nałożenia warstwy pierwszej. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że drugą warstwę aplikuje się bardzo prosto, i ekonomicznie.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@SzaKal, jaką sekwencję aplikacji proponujesz przy zastosowaniu tej nowej metody? Aplikację jednej powłoki na cały samochód (u mnie to od 2 do 4 godzin w zależności od wielkości auta - od Malucha po Skodę Karoq, większych nie miałem) i bezpośrednio potem aplikację drugiej w tej samej kolejności doboru paneli, czy pilnowanie tych 30 minut i "żonglowanie" powłokami?

Powoli szykuję się mentalnie na nadjeżdżający daleko na horyzoncie nowy nabytek rodziny. Kompromisów nie będzie. Auto będzie ubrane w powłoki w całości.

Postscriptum - chciałbym zauważyć (choć było to już podnoszone), że UNCr ma w obecnym okresie pewną mało przyjemną cechę. Otóż ze względu na charakter (membrana, nie ceramika) dość mocno kumuluje sadzę na poziomych panelach. I w ten sposób przy ostatnim myciu miałem (nie pierwszy raz) praktycznie zanik hydro na dachu, masce i ukośnej klapie, aż do drugiego płukania. Panele pionowe, pierwotnie uwalone solą i piachem, pokazały piękne hydro już przy spłukiwaniu piany aktywnej.

Opublikowano

@Michał126 Aplikując drugą warstwę, najszybciej możesz po około 30 min ( w okresie letnim i po około dwóch godz. w okresie zimowym) ale czy to zrobisz po 4, 12 godzinach czy za parę dni to już nie ma znaczenia.  Co do płukania , samochód trzeba myć a nie płukać, jak na powłoce jest już dużo zabrudzenia to jest to oczywiste że nie będzie to kropelkować.  Najbardziej co niszczy powłokę to własnie zbyt rzadkie ręczne mycie.

  • Okay 1
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 11.12.2018 o 10:32, robcok napisał:

Ciekawe ze jeszcze nikt nigdzie nie  pokazal auta z powloka o trwalosci 5, 8 lub 10 lat po wlasnie takim okresie 😄

 

Tylko informacyjnie: UNC V1 + UNC-R, po 14 miesiącach ciężkiej eksploatacji, jakieś 60kkm przebiegu (90% autostrady): przód auta, maska, dach, klapa bagażnika - płaska część, skośne panele tylnych słupków - brak śladów hydrofobowości. O dziwo - wszystkie panele pionowe - hydrofobowość nadal występuje, choć z osłabionym efektem zrzutu wody. Test i ocena przeprowadzona po dokładnym oczyszczeniu całego lakieru. Auto garażowane. 

Tyle w temacie żywotności powłok podawanych w latach 🙂

Opublikowano
10 godzin temu, Cyber_GD napisał:

Tylko informacyjnie: UNC V1 + UNC-R, po 14 miesiącach ciężkiej eksploatacji, jakieś 60kkm przebiegu (90% autostrady): przód auta, maska, dach, klapa bagażnika - płaska część, skośne panele tylnych słupków - brak śladów hydrofobowości. O dziwo - wszystkie panele pionowe - hydrofobowość nadal występuje, choć z osłabionym efektem zrzutu wody. Test i ocena przeprowadzona po dokładnym oczyszczeniu całego lakieru. Auto garażowane. 

Tyle w temacie żywotności powłok podawanych w latach 🙂

Czym było oczyszczane? 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

To nie wiem, ale u mnie 2 warstwy unc v1 + jedna v2 po 2 latach minimalnie slabiej zrzucalo woda na masce, ale ciagle efekt byl widoczny. Natomiast pozostale elementy jak w pierwszych tygodniach.

zapewne jest wiele czynnikow na ktore sklada sie zywotnosc powloki, jak przygotowanie lakieru czy sama aplikacja oraz pozniejsza chemia uzywana do mycia.

moze sie zatkala poprostu, ja co jakis czas odtykalem shampo pro od adbl ...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Większość tematu przeczytałem a i tak nie wiem jaką kanapkę wrzucić na czarną alfę 159. Co i w jakiej kolejności rzucić, tak, żeby efekt był jak najlepszy?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżę trochę wątek 🙂 
W poniedziałek kładłem sobie UNC-R (to nie jest mój pierwszy kontakt z tą powłoką). Szczęście w nieszczęściu, że kładłem na swoje czarne uni, bo... pozostały ogromne mazy, które zobaczyłem wczoraj. Dziś próbowałem je spolerować czystą IPĄ i niestety nie ruszyło. Zamówiłem WSR od MaxProtect. Jakieś inne sugestie jeszcze? 

Opublikowano
2 godziny temu, krissolek napisał:

Odświeżę trochę wątek 🙂 
W poniedziałek kładłem sobie UNC-R (to nie jest mój pierwszy kontakt z tą powłoką). Szczęście w nieszczęściu, że kładłem na swoje czarne uni, bo... pozostały ogromne mazy, które zobaczyłem wczoraj. Dziś próbowałem je spolerować czystą IPĄ i niestety nie ruszyło. Zamówiłem WSR od MaxProtect. Jakieś inne sugestie jeszcze? 

Niestety mam złe wieści. Od poniedziałku to ta powłoka tak się utwardziła, że nic z tym nie zrobisz. Nawet godzinę po by nic nie dało. Takie uroki UNCR. Atakuj jeszcze raz. Dużo fibr, szybkie ręce i dasz radę 😉

Opublikowano
14 godzin temu, krissolek napisał:

Odświeżę trochę wątek 🙂 
W poniedziałek kładłem sobie UNC-R (to nie jest mój pierwszy kontakt z tą powłoką). Szczęście w nieszczęściu, że kładłem na swoje czarne uni, bo... pozostały ogromne mazy, które zobaczyłem wczoraj. Dziś próbowałem je spolerować czystą IPĄ i niestety nie ruszyło. Zamówiłem WSR od MaxProtect. Jakieś inne sugestie jeszcze? 

Pozostało Ci tylko polerowanie, WSR nie usunie niedotartej powłoki on jest do usuwania osadów kamiennych z lakieru. 
 

 

Opublikowano
7 godzin temu, Gardor napisał:

Pozostało Ci tylko polerowanie, WSR nie usunie niedotartej powłoki on jest do usuwania osadów kamiennych z lakieru. 
 

 

Tak, wiem jak działa WSR jednak w tym wątku sporo się mówiło o tym, że WSR miałby te mazy usuwać (nie mam pojęcia jak - nie wnikam). 

Dziś będę robił drugie podejście z WSRem. Zobaczymy. Całe szczęście, że mazy są widoczne jedynie w pochmurny dzień jak auto jest świeżo po myciu 😜 

20 godzin temu, KUBA46 napisał:

Niestety mam złe wieści. Od poniedziałku to ta powłoka tak się utwardziła, że nic z tym nie zrobisz. Nawet godzinę po by nic nie dało. Takie uroki UNCR. Atakuj jeszcze raz. Dużo fibr, szybkie ręce i dasz radę 😉

Mówiąc atakuj jeszcze raz masz na myśli kładzenie powłoki od nowa, czy kolejna próba z IPĄ 😜 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta. Dalej stosujecie UNC-R?

Mam zamiar położyć wersję Pro i tak czytałem te 39 stron i do końca nie wiem czy aplikować na jałowy lakier czy może podkład z V1? 

Opublikowano

Możesz aplikować bez v1.. po prostu jak dasz 2 powłoki to efekt będzie troszkę lepszy i dłużej się utrzyma i taka różnica :) ja jakoś zwykle wolę jedną warstwę.. przy warstwowaniu zwykle wychodzą większe problemy. Łatwiej o high spota, trudniej się nakłada 2 warstwę itd.

  • Okay 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A gdzie kupujecie tego Elite PRO ??

Obecnie mam na aucie UNC-R wspomagany 2x ich silk coat i jest rewelacja - warto spr z PRO ??
I testował ktoś ich resztę produktów ?? Głownie chodzi mi o coś na felgi czy szyby ??

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.