Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad maszyną do cleanerów, SRP i podobnych. Więc raczej coś lekkiego, niekoniecznie mocnego, łatwego i przyjemnego w prowadzeniu. Ma być ułatwieniem sobie życia na stare lata przy kładzeniu tego typu siuwaksów. Jakieś porady? Budżet w sumie bez limitu, ale ze względu na zastosowanie (nie będę polerował/robił korekty) i to że maszyna ma być na 1 samochód to nie chcę popłynąć finansowo.

 

Rady, porady?

Opublikowano
10 minut temu, alfaJersey napisał:

Zastanawiam się nad maszyną do cleanerów, SRP i podobnych. Więc raczej coś lekkiego, niekoniecznie mocnego, łatwego i przyjemnego w prowadzeniu. Ma być ułatwieniem sobie życia na stare lata przy kładzeniu tego typu siuwaksów. Jakieś porady? Budżet w sumie bez limitu, ale ze względu na zastosowanie (nie będę polerował/robił korekty) i to że maszyna ma być na 1 samochód to nie chcę popłynąć finansowo.

 

Rady, porady?

Wymagania podałeś tak małe, że 90% maszyn spełni kryterium.

 

Jak masz miękki lakier TYLKO do cleanerów polecam DA 9mm, bezdyskusyjnie najłagodniejsza i można często i bezstresowo "cleanerować" w połączeniu z miękkimi gąbkami.

Jak maszyna ma byc jednak uniwersalna z opcją polerki to DA 15, ogarnie różne samochody i trudniej zatrzymuje ruch obrotowy na nieregularnych kształtach.

Możesz wziąć maszynę planetarną Evoxa lub Flex 8mm, z wymuszonym ruchem.

 

Rotacją jak najbardziej też można cleanery, ale rozważniej. Niskie obroty, miękkie pady, szybsze ruchy ramienia. Ale mimo wszystko do cleanerów nie polecam.

 

DA21 w ogóle nie polecam bo to bez sensu.

 

 

Jak zależy CI żeby latem czerpać przyjemność,

to DA9, osoby z wyższym poziomem wtajemniczenia w jednej ręce trzymają drink, drugą ręką bezstresowo prowadzą DA9 bo łatwo sie kontroluje,

po tym kładziesz Swissvaxa, i mówisz sobie życie jest piękne bez przesadnego wkładu pracy 😄

 

 

 

 

  • Okay 1
Opublikowano
9 godzin temu, ghost napisał:

Rotacją jak najbardziej też można cleanery, ale rozważniej. Niskie obroty, miękkie pady, szybsze ruchy ramienia. Ale mimo wszystko do cleanerów nie polecam.

 

8 minut temu, AudiBlask napisał:

@ghost Dlaczego rotacji do cleanerów nie polecasz? 

Rotacja wymaga większego skupienia na pracy niż DA 9mm.

Dualkę poprowadzi nawet amator jedną ręką i efekty go ucieszą.

Ot inna technika pracy na obu maszynach

  • Okay 2
Opublikowano

Dzięki, zamówiłem Evoxę HDF8, zobaczymy czy mnie łapy będą mniej boleć po weekendzie niż zazwyczaj po ręcznym nakładaniu SRP 😄 Swisswaxa nie zapiję Martini, został mi Sherbet Fizz do przetestowania z zeszłego roku 😉 Ale potem kto wie.

Opublikowano

 

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy któraś z nich będzie odpowiednia do korekty lakieru One Step? Chciałbym użyć pada one step z firmy Royal Pads oraz pasty Rupes Uno Protect. Dodam, ze lakier na którym będę pracować jest dość miękki. Może ktoś ma inne propozycje do 350zł DA?

Meec Tools DA 125mm skok 9mm 650w

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/srodki-do-woskowania-i-polerowania/polerki-elektryczne/polerka-014140?gclid=CjwKCAjwj6SEBhAOEiwAvFRuKEtlaDTNUI6ZgKGBkmXBml8lGLEdMrNPnSIFSIx6Un0S5n5tgCTgWBoCHUgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Chińska polerka DA 150mm skok 21mm 700w (spodobała mi się najbardziej, lecz boje się ze dysk 150mm + skok 21mm narobią bałaganu na lakierze przy korekcie one step, nie posiadając nic z mniejszym skokiem do finiszu)

https://pl.aliexpress.com/item/4000843614669.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1f335c0fWDOjY1

 

Yato DA 150mm skok 20mm 720w

https://allegro.pl/oferta/polerka-samochodowa-oscylacyjna-yato-3x-gabka-10209490107?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr=Spawarki,+szlifierki+i+polerki+oraz+pozostałe&gclid=CjwKCAjwj6SEBhAOEiwAvFRuKL9g0yg1E65MUk9lzeYPCJIsdLzbjhP1JwIRPuJfbzK-IJHmWXWaYBoCscwQAvD_BwE

 

Opublikowano

Co wy wszyscy z tym ONE step? Jesteście tacy zajebiści żeby doprowadzić lakier do "przyzwoitości"  w jednym etapie? Ja jakoś wolę zrobić sobie 2 etapową korektę niż "cudować" z wykończeniem lakieru średnią gąbką .  No chyba że jako ONEstep ktoś określa tylko liźnięcie finischem , a nie prawdziwą  korektę lakieru w jednym etapie , czyli współgranie pada, pasty , obrotów i nacisku , co jest cholernie trudne i na pewno nie szybkie 😉

Co do polerki wziąłbym Yato i dokupić 125mm BP

Opublikowano
3 minuty temu, powalla napisał:

Co wy wszyscy z tym ONE step? Jesteście tacy zajebiści żeby doprowadzić lakier do "przyzwoitości"  w jednym etapie? Ja jakoś wolę zrobić sobie 2 etapową korektę niż "cudować" z wykończeniem lakieru średnią gąbką .  No chyba że jako ONEstep ktoś określa tylko liźnięcie finischem , a nie prawdziwą  korektę lakieru w jednym etapie , czyli współgranie pada, pasty , obrotów i nacisku , co jest cholernie trudne i na pewno nie szybkie 😉

Co do polerki wziąłbym Yato i dokupić 125mm BP

Dzięki za odpowiedź. Myślę ze One Step jest idealny na początek przygody z polerowaniem, gdyż nie narobisz szkód, jeśli coś pójdzie nie tak. Co więcej, chodzi mi o delikatne odświeżenie lakieru, usunięcie drobnych rys wynikłych ze zwyczajnego użytkowania auta.

Opublikowano
Godzinę temu, powalla napisał:

Ewidentnie mylisz ONE step z finischem . 

Oczywiście ze mogę to mylić, dopiero zaczynam. Jeśli się mylę możesz poprawić. One step delikatnie tnie, poleruje oraz zabezpiecza lakier (inaczej, szybkie odświeżenie), finish usuwa hologramy, oraz doprowadza powierzchnie do ładu. 
 

a odnosnie polerki, mam jeszcze pytanie. Co sadzisz o adbl 125 skok 9mm

Opublikowano

Czyli po one stepie  zostawisz sobie holo na lakierze  i będzie Ci to pasować?  Ta pasta to AIO , czyli taki oszukaniec jak menz 3w1 i inne takie cudaki . To się nadaje do zrobienia aut w komisie, a nie dla detailera 😉 

Wiesz jak trudno jest jednym padem i pastą polerska zrobić odświeżenie lakieru (wyciąć rysy, a nie je zapchać wypełniaczami) i nie zostawić holo? Trzeba zgrać pastę , pad , prędkości maszyny i jej docisk do lakieru ... żeby było jeszcze  śmieszniej każdy lakier zachowuje się inaczej , czytaj ww. rzeczy nie są uniwersalne i powtarzalne , czyli co auto, to inna kombinacja . Przez to mnie dziwi że ktoś kto nie umie dobrać maszyny chce się brać za one step ... no ale nie ja będę się wstydził przed kościołem hologramami 😉 

 

Co do ADBLa, to nie znalazłeś na forum żadnego o niej info? No chyba że nawet nie szukałeś ...

Opublikowano
W dniu 28.04.2021 o 21:02, powalla napisał:

Co wy wszyscy z tym ONE step? Jesteście tacy zajebiści żeby doprowadzić lakier do "przyzwoitości"  w jednym etapie? Ja jakoś wolę zrobić sobie 2 etapową korektę niż "cudować" z wykończeniem lakieru średnią gąbką .  No chyba że jako ONEstep ktoś określa tylko liźnięcie finischem , a nie prawdziwą  korektę lakieru w jednym etapie , czyli współgranie pada, pasty , obrotów i nacisku , co jest cholernie trudne i na pewno nie szybkie 😉

Co do polerki wziąłbym Yato i dokupić 125mm BP

No nie wiem, czy wszyscy jesteśmy zajebiści 😀😀, ale nawet w przypadku amatora odpowiednim doborem pasty i padów idzie zrobić coś ciekawego w jednym kroku. Oczywiście lakieru nie wyprowadzimy na igłę. Wczoraj robiłem one stepa na dostawczaku z ostro zajechanym lakierem. Na niektórych detalach lakier 25-30 glossów, na innych 60-70st. Niebieski nat i 3d one poległy więc kombinacja m400 i biały nat dały bardzo ładny efekt na białym lakierze. Gloss ponad 100.  Maszynka- YATO DA15mm. Oczywiście idealnie byłoby wjechać fibrą i później zrobić wykończenie...ale efekt po one stepie jest bardzo dobry.

Aha...co to Yato to na nawet daje radę na płaszczyznach, ale niestety dotknięcie krawędzi, migacza wstrzymuje ruch. Tutaj dla przykładu adbl roller wypada o niebo lepiej.

Masz rację- ludzie mylą często one stepa z np.: AIO.

Opublikowano
19 minut temu, nossy napisał:

ale efekt po one stepie jest bardzo dobry.

Jaki kolor? Biały lub jakiś  jasny ? Zrób to na czarnym , poświeć latarką i już wiesz że żeby zrobić jedną pastą i jednym padem korektę od A-Z to naprawdę wyjdzie dłużej niż 2 etapy . 

Opublikowano

A widzisz...czyli na jasnych może być już oki, a na ciemnym może wyjść be. No to poszło już na białym, wiśniowym, ciemnym granatowym metaliku e46 i grafitowym metaliku Toyoty itp. Oczywiście powtórzę....lakieru nie wyprowadzimy na igłę. Mówię tylko, że amatorowi przy odpowiednim doborze past i padów, idzie uzyskać bardzo dobre efekty. A jak ktoś ma czas to pewnie, że dwuetapówka, a jak więcej to i jewelling, czy jak to się tam nazywa.

  • Moderator
Opublikowano
W dniu 2.05.2021 o 15:28, nossy napisał:

A jak ktoś ma czas to pewnie, że dwuetapówka,

musze zgodzić sie z @powalla

W dniu 28.04.2021 o 21:02, powalla napisał:

współgranie pada, pasty , obrotów i nacisku , co jest cholernie trudne i na pewno nie szybkie 😉

Szybciej zrobi sie dwa etapy niż jeden porządny ONE Step niestety. Amator ma czas i moze sie pobawić w rozne kombinacje padów, past maszyny i obrotów. Sam tak sie bawie niekiedy i raz to juz mi brakło auto do testów aby dobrac odpowiednia kombinacje do ONE Stepa, gdzie dwa etapy zrobiłbym znacznie szybciej niż szukanie tego jednego etapu 🙂 

Opublikowano

Posiadam Krussa R3 Mini (pady do 75mm) i zastanawiam się czy czy "uciągnie" on okazyjnie talerz 125mm przy polerowaniu auto czy szkoda go męczyć i lepiej kupić Kraussa P7.

R3 mini był kupiony do polerowania detali niezwiązanych z motoryzacją, w 80% na padzie 75mm, ale teraz potrzebuje dużej rotacji i zastanawiam się czy jest konieczność kupowania dużej rotacji zamiast używania R3 mini z padem 125mm?

Opublikowano

Mam pytanie: doczytałem że od grudnia polerka 2020 Evoxa HDF12 jest oferowana z talerzami BP 125 i 75. Czy to oznacza, że modele wcześniej wyprodukowane (i oferowane bez BP 75 mm) nie mają możliwości montażu takowego talerza? 

Opublikowano

Panowie
Rewitalizacja czarnego lakieru. Pierwsza maszynka -> DA.

Co kupić żeby miało jak najwięcej użytezcnych części w zestawie. Budżet ok. 1000 i co do tego najlepiej żeby zrobi 2/3 stepy 

Będzie to moje pierwsze polerowanie maszyną

Opublikowano

Cześć, pomóżcie w wyborze maszyny do cliner i wosku plus co dokupić bym miał wszystko do tych czynności. 

Stosowane na 1 auto ( Ford mk5 17r, lakier metalic perła) 

Oczekiwania, stosunek jakości do ceny Dobry, jedno urządzenie do wykorzystania (jeśli da się zrobić jakąś drobną korektę lakieru, to super) 

Moj wybór :

EVOXA HDF 8 HEAVY DUTY 125mm+75mm

2 ADBL Roller D09125-01

3 Heckmann N6800 czy S15 15mm

Budrzet do 600 zł ( z uwagi na nie częste stosowanie, nie wiem czy jest sens na droższą maszynę) 

Dziekuje za Twój czas jak i pomoc. 

PS. Mogę kupić używaną, w stanie idealnym 535008886 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Którą polecacie? W promocji w Jula za 139zł jest ponoć DA (podobna do adbl roller). Ostatnio za 159zł był też Vonroc na amazon. Niesamowicie te ceny spadły polerek.

jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/srodki-do-woskowania-i-polerowania/polerki-elektryczne/polerka-014140

amazon.pl/VONROC-mimo%C5%9Brodowa-maszyna-polerowania-650/dp/B08D3XM98G

  • Moderator
Opublikowano

Panowie mam do was pytanie, gdybyście mieli do wyboru kupno maszyny polerskiej da 15mm to która byście wybrali i dlaczego? 
Osobiscie zastanawiam sie nad:

1.Evoxa HDD 15

2.Rupes Big Foot LHR15 Mark III

3. FLEX XFE 7-15

która według was maszyna jest najlepsza i dlaczego? A może jeszcze cos innego byście wybrali? 

  • Moderator
Opublikowano
14 minut temu, D@ViD napisał:

a czemu DA 15 a nie 21 😜

osobiscie wiecej pracuje na 8 i 15 niż na 21 😛 dlatego taki wybór 😄 Ciekawy jestem własnie jakie sa wady i zalety poszczególnych maszyn 

 

33 minuty temu, alexander.p napisał:

Flex xce ?

mam HDX, wiec bez sensu XCE 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.