Skocz do zawartości

Jaka maszyna polerska dla początkującego ?


nOx

Rekomendowane odpowiedzi

To ja tak jeszcze z innej beczki. Bo wiele osób też chwali LARE, pytanie czy taki zestaw:

http://showcarshine.pl/home/1769-zestaw ... ipads.html

 

Ma rację bytu i jest wystarczający na start do zrobienia paru samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem K2 Masner 2msc temu. Przeleciałem do tej pory 3auta i spisuje się wyśmienicie - absolutnie nic się nie dzieje z maszyną oraz jak na moje wymagania/możliwości zupełnie wystarczy. Kupowałem w http://www.motostacja.com

Właśnie w Motostacji kupowałem to wadliwe K2 też ok 2 mies temu. Sama firma jest w porządku - kasę zwrócili błyskawicznie , można zaryzykować - w razie czego się odeśle i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już mam mętlik bo za dużo czytam na forum :(

Chciałem rotacje bo niby daje większe możliwości, szybsza praca i przy tym lepiej tnie. Ale teraz czytam o DA np. BASS BP-5119 i też zbiera dobre opinie, niby też dobrze tnie przy odpowiednim dobraniu pada i pasty...

 

Rotacją też nałożę cleanery jak w DA ?

 

Teraz mam dylemat:

- K2/Masner + wiadomo zestaw mniejszych i większych padów

- Ntools RP180E + jw.

- dołożyć i zestaw LARE EPL 11 - na pewno na dłużej by mi już starczyło

- ew. DA BASS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj, że tam, gdzie zaoszczędzimy czasu na cięciu jednocześnie zyskamy go na wykończeniu.

Ostatnio na forum widzę największe zapotrzebowanie na odświeżenia lakieru. Nic w tym dziwnego z resztą. A tutaj zdecydowanie króluje DA.

Widzę, że bardziej skłaniasz się ku rotacji. Okej. Ale nikt kto przerobił co najmniej kilkaset godzin przy polerowaniu, ma głowę na karku i szanuje swój czas nie zabiera się za rotację przy średnich, miękkich i wiadomo - ultra miękkich lakierach. Jak przyjeżdża twardziel to futro na rotacji i znów przesiadka na DA.

To już nie ten sprzęt i nie to know-how co 8 lat temu.

W środowisku mamy ogromny hype na Rupesa. I tu się zgadzam, Tez mnie to kłuje. Ale na szczęście nie samym Rupesem detailing stoi ;)

Swoje słowa opieram na sporym już doświadczeniu z rotacją, DA 8/15/21mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]booohal[/ref], - słuszna uwaga. No ja pracować będę na początku na 3szt volvo, nie wiem jaki tam jest lakier. W większości będzie to raczej odświeżenie lakieru. Ale teraz jeśli myślę o DA to też mam dylemat które wybrać. Czy np. między BASS a Krauss DB 900W jest odczuwalna różnica czy nie warto dopłacać do Krauss'a ?

 

Chciałem rotacje bo po opiniach wydawała mi bardziej uniwersalna do wszelakich zadań - choć wymagająca większej wprawy. Ale faktycznie jeśli 20-30% mojej pracy to będzie jakieś większe cięcie to na DA też da radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tańszych DA miałem Vandera. Zamieniłem go na Kraussa 5800 ze względu na większą (realnie) moc. Bassa w rękach nie miałem także nie porównam. Nie wiem jaka realna jest tam moc bo na maszynie chińczyk może wszystko napisać. Teraz Vandera bym pewnie nie zmieniał bo i tak S15 obrabiam znakomitą większość. 5800 ma zapięty mały BP do lamp, zderzaków itp. Rptacja leży i się kurzy. Pajęczyny z niej zdejmuję tylko przy szybach i tlenku.

Kilkunastoletnie Volvo mają bardzo przyjazny w obróbce lakier. Chociaż miałem kiedyś V40 z akrylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem K2 Masner 2msc temu. Przeleciałem do tej pory 3auta i spisuje się wyśmienicie - absolutnie nic się nie dzieje z maszyną oraz jak na moje wymagania/możliwości zupełnie wystarczy. Kupowałem w http://www.motostacja.com

 

Ja swoją kupiłem w grudniu. Na razie 1auto obleciało bez żadnych przypadłości. Teraz niestety nie pamiętam już gdzie zakupione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego bassa kupiłem na wypadek gdyby rupes lhr15 odmówił posłuszeństwa, ale do tego jeszcze nie doszło więc BP5119 bawiłem się tylko w domu. Porównywać do rupesa ni widzę sensu, ale mogę powiedzieć, że bassem da się pracować. Raziła mnie morka która była na nowej pralce (lakier średnio twardy) więc ją usunąłem papierami. Bass wyprowadził od p2500 i obyło się bez rzucania mięsem :) Podsumowując: robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chłopaki dzięki za konkrety, dlatego teraz myślę nad tym Kraussem 5800, niby skok tylko 8mm ale myślę że i tak wszystko co muszę to nim zrobię a najwyższej przy niektórych pracach zajmie mi to więcej czasu - ale nikt mnie nie goni. Pytanie czy warto brać taki zestaw : http://showcarshine.pl/maszyny-polerski ... ipads.html czy lepiej samemu coś skompletować ?

 

[ref]booohal[/ref], - szyby raczej nie zrobię przy użyciu DA prawda ? trochę szkoda bo boczne mają dużo drobnych rysek i dobrze by im zrobił szlif :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na chwilę obecną jestem zdecydowany na Bass'a - jak na pierwszą rotacje powinno wystarczyć, szczególnie do 2-3 samochodów na początek.

 

Z drugiej strony w cenie zestawy Krauss'a można mieć i Bass'a oraz do tego K2 rotacje... A taki zestaw tańszego DA + Rotacja K2 na pewno będzie dużo bardziej uniwersalny niż sam Krauss czy też inna w tej cenie DA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to tylko pytanie o osprzęt do BASS'a - zastanawiam się nad Padami i pastami.

Czy takie zestawienie będzie dobre:

- do większego cięcia FLEXIPADS MICROFIBRE + Koch Chemie 8,02 HEAVY CUT

- do średnich rzeczy ROYAL PADS DA Żółty + (i teraz pytanie czy lepiej użyć HEAVY CUT czy Antihologram ?)

- wykończenie ROYAL PADS DA Czerwony + Koch Antihologram

 

?

 

edit: post do usunięcia bo nie chciałem go w tym temacie, a nie wiem jak mogę sam usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzeczona dowiedziała się, że przymierzam się do kupna polerki i na urodziny sprawiła mi taki oto prezent:

 

79d5876c4a9b.jpg

 

jak widać zestaw "profesjonalny" :D W sumie nie dziwne jak o pomoc w wyborze poprosiła kolege który ma do czynienia z lakiernikami ;)

Ogólnie byłem już zdecydowany na DA bassa żeby hobbystycznie nakładać sobie jakiś cleanerek czy one step w celu zaznajomienia się z tematem. No ale wyszło że muszę skoczyć trochę głębiej i stąd moje pytanie czy z tą maszyną którą mam jest w ogóle sens skakać? Najbardziej zastanawia mnie mianowicie prędkość obrotowe i jej zakres 1500-4000 obr/min, regulowany co 500 obr. :o Czy przy takim zakresie ujdzie coś w ogóle zdziałać, czy będzie męczarnia? Rozumiem, że o nakładaniu jakiegoś cleanera czy glejza mogę zapomnieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kitu jest ten zakres obrotów. My potrzebujemy regulacji płynnej to raz, a dwa 1500rpm to już duża prędkość i rzadko się takiej sięga. Jak założysz na to futro i pastę które dostałeś to możesz sobie szkód narobić.

 

Dodane po 37 sekundach:

W każdym razie narzeczoną na rękach nosic za to, że się stara :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość robocza to chyba właśnie 1500-2000? gorzej z rozprowadzeniem i wykończeniem. Nie wiem czy dokupić pady i pasty i spróbować coś podziałać czy pogonić w cholere (maszyne nie narzeczoną) ;) A akcesoriów lakierniczych które dostałem w zestawie nie zamierzam uzywać, no chyba ze na aucie teściowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.