Skocz do zawartości

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Dystrybutor
15 godzin temu, sata napisał:

Witam Was.A ja mam takie pytanie odnośnie robienia one stepa co roku.Czy w takim przypadku nie sciagniemy powłoki?I co po tej korekcie,nakładanie qd czy nową  warstwę? 

Wszystko zależy od stanu lakieru :) Podstawą jest uświadomienie klienta czym jest powłoka, dlatego też oddając samochód, klient częstowany jest kawą i godzinną rozmową.
Wtedy też podawane są warunki gwarancyjne, proces dbania o powłokę itp. Często jednak klienci zapominają o niektórych "przykazaniach detailera" i myją lakier tą samą szmatą co felgi, jeżdżą na szczotki itp. Wtedy też powstają zarysowania trochę głębsze niż od codziennego użytkowania i "Szybkie odświeżenie" może nie starczyć.
Jeżeli ktoś zdecydował się na usługę za 3-4tys zł to uważam, że odnowienie powłoki nawet po 3 latach nie zrujnuje budżetu firmy, zważywszy, że jest to banalnie proste porównując do samochodu bez powłoki.
Mówię tutaj o Polsce, gdzie zakładamy 1-2 warstwy, za granicą nie ma tego problemu ale tam również są trochę inne pieniądze.
Oczywiście każda marka powłok ma inną politykę, nauczeni doświadczeniem wiemy, że nie ma trwalszej więzi niż ta między mężczyzną a jego samochodem (czasami żona jest na pierwszym miejscu :D). Dlatego też zadowoleni klienci często wracają z samochodem żony/kolegi/teścia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
3 minuty temu, sata napisał:

W sumie nie zrozumialem,czy robiąc tego onestepa powiedzmy pastą finiszowa sciagniemy tą powloke i musimy założyć nową i czy wogole tak można,czy trzeba sciagac tą powłokę do lakieru i wtedy nowa.


Powłoki można warstwować w nieskończoność :)

Zapraszam do działu Nano Ceramic Protect -pytania do NCP - nie chcę robić prywatnego wątku z ogólnego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

Proszę doświadczonych kolegów o kilka porad. Niedługo odbieram pierwsze w życiu nowe auto. Ford, lakier race red. Oczywiście pomysł jest prosty - powłoka. Pytanie - która?

Chciałbym coś długodystansowego, ułatwiającego bieżące czyszczenie i przyciemniającego. Nie mam problemu z prawidłowym umyciu auta raz na jakiś czas i zrobieniu reloada czy dodatkowym zabezpieczeniu. Sama aplikacja - uczę się szybko ale wciąż to mój debiut i jestem laikiem.

Moje pomysły i wątpliwości:

1. Optimum gloss-coat bo niby pięknie wygląda i na jakimś forum us czytałem, że niezbyt dbana leżała 2,5 roku. Wątpliwości mam co to w ogóle jest bo czasem jest opisane jako polimer+ceramika a czasem jako polimer.

2. Sonax cc36. Mając na uwadze banalną aplikację i pomysł zabezpieczenia ceramiki polimerem zdaje się to ciekawe. Zalecane do pielęgnacji BSD akurat mam prawie całe ale.. nie przepadam ani za lookiem ani za tępotą w dotyku. Poza tym kurz na tym siada inaczej niż na dobrym wosku/qd.. Umiałbym o to zadbać tak, żeby zrobiło dystans. Można też na to kłaś polimer net shield, może nie jest taki tępy.

3. Tanie k2 bo jest tanie?

Jak napisał kolega powyżej powłoki można warstwować. To rozwińmy temat. Powłoka też się rysuje. Warstwować ale czy dowolną inną powłoką? Czy dowolną ale też ceramiką? Czy poprzednią powłokę trzeba spolerować? Do lakieru czy tylko wyrównać? Jak z trudnością polerowania powłoki vs normalny cc? Czy można po prostu kłaść na górę robiąc niezniszczalną kanapkę, której grubość będzie rosła? ;-)

Sam nie wiem - proszę o wasze luźne opinie i wskazania. Chciałbym coś co zabezpieczy lakier i o co będę mógł sobie sam zadbać. Totalnym stoperem dla mnie jest info, że wytrzyma coś rok - to dwa razy fk1000p położę ;)

Ponadto - nakładam na nowe auto. Domyślam się, że dobre mycie + dekontaminacja + 2,3x ipa i o ile nie ma jakiejś lepszej rysy z salonu to lecimy z tematem?

edit - wiem, że większość z nas będzie miała problem z porównaniem produktów, które maja siedzieć latami, pod tym względem, bo nie są dostępne od dekad ;) serio liczę na luźne rady i ukierunkowanie, nie tylko od doświadczonych ale i po prostu lepiej oczytanych kolegów :) z premedytacją nie podaję też budżetu bo sam nie wiem ile chcę wydać. Nie chcę wtopić, narobić szkód, kupić czegoś co trzyma trochę lepiej niż sealant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego dorzuć glinkę. To że nowe auto nie znaczy że będzie wolne od osadów drogowych ( choćby w transporcie do salonu a Ford nie zabezpiecza aut w transporcie:)) Co do powłok to się nie wypowiem bo wolę woski i zabawę z nimi przy aucie.

Pewnie bardziej doświadczeni koledzy naprowadzą cię na prawidłowe tory;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 3.08.2017 o 12:17, mariocccp napisał:

Można położyć powłokę na chromowane elementy wydechu lub na folie w połysku?

 

Mariusz, powłoki można kłaść na wszystko, na folie ochronne również, bez znaczenia czy połysk czy mat, możesz dobrać takie preparaty które nie "zaburzą" matu i takie które nadadzą jeszcze większego połysku. Chromowany wydech jak najbardziej kwalifikuje się do zabezpieczenia ;) napisz do mnie, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@trillest - jest to dopuszczalne, ale pamiętaj o tym, że przez okres, gdy na powłoce będzie leżał wosk, stracisz zewnętrzne właściwości powłoki (hydrofobowość, właściwości optyczne) na rzecz właściwości wosku. Sam wosk od DJ krzywdy powłoce nie zrobi - musiałyby na nią zadziałać silniejsze rozpuszczalniki, niż te zawarte w wosku.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Eidos71 napisał:

@trillest - jest to dopuszczalne, ale pamiętaj o tym, że przez okres, gdy na powłoce będzie leżał wosk, stracisz zewnętrzne właściwości powłoki (hydrofobowość, właściwości optyczne) na rzecz właściwości wosku. Sam wosk od DJ krzywdy powłoce nie zrobi - musiałyby na nią zadziałać silniejsze rozpuszczalniki, niż te zawarte w wosku.

Z tego co czytałem zeszłoroczną dokumentację producentów wosków - NIE jest dopuszczalne.

Występuje ryzyko uszkodzenia powłoki a nawet lakieru, po reakcji powłoki z rozpuszczalnikami i produktami naftowymi (składnik większości wosków).

Ale kto zabroni jak ktoś lubi ryzykować :lol:

 

Jest na to rada, za granicą była premiera już wcześniej, u nas wchodzi na rynek:

 

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arkeolowy Kładłem, na 2 samochody. Fabia 1 sedan i Astra H GTC. Z butelki 50ml poszły dwie warstwy na oba auta. Była to pierwsza powłoka z jaką miałem do czynienia - ale siadło nawet bezproblemowo (tylko na docieranie trzeba uważać i zapewnienia o kilku minutach włożyć między bajki). Na mojej Astrze leży od maja, przebieg około 5 tyś. Kropelkuje, po spłukaniu demineralką względnie czysto. Aplikuję co jakiś czas po myciu CarPro Ech2O w proporcji 1:10 i wygląda jak w dniu położenia. Przed ryskami nie chroni - bo na masce już mi sie kilka pojawiło od wycierania / docierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎08‎-‎15 o 22:02, analyzator napisał:

Cześć

Oczywiście pomysł jest prosty - powłoka. Pytanie - która?

Moje pomysły i wątpliwości:

1. Optimum gloss-coat bo niby pięknie wygląda i na jakimś forum us czytałem, że niezbyt dbana leżała 2,5 roku. Wątpliwości mam co to w ogóle jest bo czasem jest opisane jako polimer+ceramika a czasem jako polimer.

edit - wiem, że większość z nas będzie miała problem z porównaniem produktów, które maja siedzieć latami, pod tym względem, bo nie są dostępne od dekad ;) serio liczę na luźne rady i ukierunkowanie, nie tylko od doświadczonych ale i po prostu lepiej oczytanych kolegów :) z premedytacją nie podaję też budżetu bo sam nie wiem ile chcę wydać. Nie chcę wtopić, narobić szkód, kupić czegoś co trzyma trochę lepiej niż sealant.

cześć!

 

Przed tygodniem położyłem Optimum Gloss Coat na swoją RAV4.

Lakier był w stanie idealnym ale wszelki wypadek przepolerowałem całość Optimum Hyper Polish (doskonała pasta (a właściwie spray) wykończeniowa).

Powierzchnię lakieru po wypolerowaniu przetarłem na mokro mikrofibrą zmoczoną roztworem Optimum No Rinse (1:256) i na ta mokrą powierzchnię psiknąłem preparatem odtłuszczającym Paint Prep (też od Optimum). Można stosować roztwór IPA 15% ale Paint Prep jest podobno lepszy i powoduje lepsze wiązanie Gloss Coata.

Potem załączonym aplikatorem nałożyłem na poszczególne panele Gloss Coat.

Po odczekaniu aż preparat prawie z całości powierzchni (piszą o 90-95%) odparuje (widać, gdzie warstwa jest za gruba)-całość DELIKATNIE  się przeciera (ledwo się muska mikrofibrą)

Zrobienie przygotowanego auta to z 30 min?-1 godz max!

Po godzinie auto może być wystawione na działanie deszczu.

Mycie z szamponem po tygodniu.

Efekt jest doskonały-lakier wygląda jak oblany szkłem. Odpychanie wody jest doskonałe i auto wyraźnie mniej się brudzi.

Zobaczymy jak z trwałością.

Mój opis jest po to, żeby ukazać jak prosta jest aplikacja tej powłoki (mam co prawda już dość duże doświadczenie z podobnym co do sposobu aplikacji produktem jakim jest Optimum Opti Seal-też po nałożeniu się czeka aż ok. 95% odparuje i przeciera MF)

Na forach amerykańskich ten produkt jest bardzo wysoko oceniany!

Konserwacja-nie jest wymagana- tylko mycie na 2 wiadra szamponem lub metodą bez spłukiwania (ONR)-to moja ulubiona metoda ew. do suszenia używam dodatkowo Opti Seal (1 psiknięcie na mokry panel i przetarcie MF). Można smarować dowolnym woskiem ale będzie on nietrwały (dla hobbystów lubiących pieszczenie lakieru)

 

Odnośnie składu produktu: "Gloss-Coat is a hybrid containing both SiO2 and SiC components"-cytat z forum Optimum (Ron -Administrator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Mam pytanie odnośnie powłoki APP Nano Guard Car Body. Czy ktoś z Was ją już stosował i może wyrazić swoją opinię na jej temat (trwałość, połysk, głębia koloru itp.).

Otóż zamówiłem nowe auto (golf mk 7,5) gdyż kończę leasing na obecny samochód. Auto będę odbierał na przełomie roku. Kolor będzie biały perłowy Oryx. Podczas zamawiania okazało się, że salon nakłada powłokę na życzenie klienta. Tą powłoką jest właśnie wspomniane wcześniej APP. Ponieważ jak najbardziej  myślałem o położeniu czegoś na lakier dlatego chciałbym wiedzieć czy warto akurat w nią inwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bardziej techniczne - jaka jest najbardziej optymalna wilgotność powietrza w pomieszczeniu do aplikacji powłoki ceramicznej np. Gyeon Mohs i podobnych ? czy aplikacja przy 70-80% wilgotności będzie miała wpływ na wiązanie/wytrzymałość powłoki ? im mniejsza wilgotność tym lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, SzaKal napisał:

Im mniejsza wilgotność tym cięższa aplikacja, ale powłoka szybciej zwiąże, i na odwrót przy wysokiej wilgotności tzn. łatwiejsza aplikacja ale dłuższe wiązanie powłoki.

Dzięki za odp. ale dopytam jeszcze, chodzi o wiązanie powłoki po aplikacji do momentu możliwości wydania samochodu? (utwardzenie) czy o czas wiązania w trakcie aplikacji, czas ścierania nałożonej powłoki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.