Jump to content

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Recommended Posts

  • Administrator

Mamy odzielne tematy o Cquartzie, C1 i innych powłokach, ale brakuje tematu zbiorczego na wzór "Coś z wyższej półki" o woskach naturalnych, więc już jest ;) Wszelkie pytania, spostrzeżenia, uwagi o produktach z kategorii "coating" - tutaj.

 

To ja może zacznę - Optimum Opti Coat 2.0. Ktoś używał ? Jakieś doświadczenia, zdjęcia, video ? Bo ten, no...przymierzam się :D

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nie tylko, chociaż nie ukrywam że lubię sprawdzać nowości na naszym rynku. Bardziej chodzi mi o inne kwestie :

 

-dość pozytywne opinie na zagranicznych forach

-w przeciwieństwie do CarPro i Gtechniqa nie wymaga dodatkowego produktu z linii producenta żeby pokazać pełnie swoich możliwości, jak to jest w przypadku ww. i odpowiednio Reloada i C1.5.

Link to comment
Share on other sites

  • Master
To ja może zacznę - Optimum Opti Coat 2.0. Ktoś używał ? Jakieś doświadczenia, zdjęcia, video ? Bo ten, no...przymierzam się :D

 

W mojej opinii jest więcej niż dobrze. Poniżej krótka relacja z zabezpieczenia Panamery po korekcji.

 

http://www.detailer.pl/blog/2012/06/por ... -coat-2-0/

 

...właściciel chwali sobie ten produkt , dość szybko po zrobieniu Panamery zdecydował się na zabezpieczenie nowego Campera Viano.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jako, że ostatnio na forum zamieszanie robią powłoki kwarcowe pozwolimy sobie zamieścić taki nasz mały teścik Cquartza, który przeprowadzaliśmy jakiś czas temu. Dotyczyć ma ochrony przeciw rysom.

 

Okej zaczynamy!

P1240004.jpg

 

Mega miękki fiatowski czarny uni został najpierw doprowadzony do idealnego stanu.

P1230994.jpg

 

Po odtłuszczeniu aplikujemy CQ.

P1240011.jpg

 

Tutaj już widzimy efekt po utwardzeniu i przejściu całej procedury aplikacji.

P1240013.jpg

 

Pierwsze próby zarysowania lakieru. Postaraliśmy się powtórzyć test z legendarną zapalniczką. Jak widać na zdjęciu, co prawda został ślad ale..

P1240020.jpg

 

.. po przetarciu mikrofibrą zarysowanie zniknęło. Można powiedzieć, że powłoka przejęła na siebie zarysowanie, zminimalizowało się zarysowanie samego lakieru.

P1240021.jpg

 

Ciąg dalszy zabaw z zapalniczką, teraz troche mocniej. W tym przypadku widzimy mocniejsze zarysowania na krawędzi odcięcia miedzy lakierem zabezpieczonym powłoką Cquartz oraz lakierem niezabezpieczonym. Widać mniejsze zarysowanie po prawej stronie gdzie zaaplikowana została powłoka kwarcowa.

P1240026.jpg

 

Tym razem przygotowaliśmy i zaaplikowaliśmy powłokę na tylną klapę innego auta. Tym razem przeprowadziliśmy test na mocne pocieranie mikrofibrą.

P1240060.jpg

 

Tutaj efekt doświadczenia na części niezabezpieczonej powłoką Cquartz. Oczywiście przed testem powłoka była w stanie idealnym bez żadnych zarysowań i niedoskonałości.

P1240062.jpg

 

Po prawej stornie gdzie była zaaplikowana powłoka Cquartz widać, iż nie posiada tak dużo zarysowań co lewa strona.

P1240065.jpg ]

 

To samo pod ledem. Ponownie po lewej niezabezpieczonej stronie lakier jest w siatce zarysowań.

P1240068.jpg

 

Po prawej zabezpieczonej, powłoką kwarcową Cquartz, stronie ponownie widzimy, iż zarysowań jest o wiele mniej.

P1240070.jpg

 

Dziękujemy :D

Link to comment
Share on other sites

Shine Factory, po pierwsze: jaaaaka mina :D.

 

Po drugie: tę stronę niezabezpieczoną można traktować jako bez żadnego LSP, zgadza się? ;) Ciekawe czy różnice byłyby tak duże w przypadku porównania części lakieru zabezpieczonego LSP (wosk, zwykły sealant) z fragmentem pokrytym powłoką kwarcową :o.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki plan, żeby na dach mojego auta oraz dolne partie drzwi położyć jakąś powłokę kwarcową. Mam cquartza, ale czy np. c1 jest lepsze? A może jeszcze inny specyfik. Prosze o odpowiedź, bo rodzinka wyjeżdża na weekend i garaż mam tylko dla siebie przez kilkadziesiąt godzin.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Ja bym celował w C1, dla mnie polerowanie cquartza to istna katorga.

 

 

Jestem po pierwszej aplikacji OC 2.0, bije na głowę dwa pozostałe pod względem łatwości aplikacji. Potrzeba trochę wprawy, ale jak się złapie o co chodzi to praktycznie w ogóle nie wymaga polerowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Idea OC 2.0 jest taka że po nałożeniu się sam "poziomuje" , podobnie jak Opti Seal, więc przy idealnej aplikacji w ogóle nie wymagałby dotknięcia mikrofibrą. Poleruje się tylko "high spoty", gdzie produktu jest więcej. W zasadzie to nawet nie jest polerowanie tylko dalsze roprowadzenie produktu, bez żadnego docisku. Nie używałem na Leonie , tylko na kilku innych elementach na innym aucie. Poszło tyle co nic, do nasączenia pada jakieś 6 kropli, potem wystarczy 1-2 na element. Strzykawka z dozownikiem to fajny patent, można dozować pojedyńcze krople a tyle potrzeba żeby pokryć element po nasączeniu pada. Tak jak C1 wydał mi się średnio ekonomiczny, głównie przez wielki otwór w buteleczce, tak OC daję rade pod tym względem.

Link to comment
Share on other sites

Stad tez moje pytanie, bo 30ml nie wystarczy w mojej ocenie na pokrycie duzego kombi, mi sie to nie udalo, a OC 2.0 jest sprzedawana z tego co sie orientuje w mniejszym opakowaniu niz konkurencja, z tego co wiem na plus dla OC 2.0 jest brak dopalacza hydrofobowego tak jak ma to CarPro i GTechniq.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Użytkownicy OC 2.0 podaja średnio wielkości od 5ml na małe hatchbaki do 10ml na większe sedany i kombii z tego co widziałem,myślę że jest to bez problemu osiągalne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.