Skocz do zawartości

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator

[ref=#000033]Fran3k[/ref], [ref=#663399]CAR CRAZY[/ref], z moich obliczeń wynika, że jest to możliwe. Przy założeniu, że całkowita powierzchnia blachy w samochodzie wynosi 20m2 i cała buteleczka 30ml idzie na to auto w jednej wartstwie to grubość powłoki (pomijamy odparowanie i ścieranie ją fibrą) wynosi 15 mikronów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

[ref=#00aa00]krd[/ref], Z moich obliczeń wychodzi trochę inaczej:

 

1mikrometr = 0,001mm

20m kw = 20 000 000 mm kw

 

objętość wychodzi : 20 000 mm sześciennych = 20ml

 

podsumowując: żeby uzyskać grubość 1 mikrometra zużyjemy "teoretycznie" 20ml powłoki (oczywiście jest to nie do osiągnięcia bo każda powłoka kurczy się, zostaje na aplikatorze i w mikrofibrze, do tego dochodzi fakt że najczęściej z butelek 30ml ludzie robią po 2, a nawet 3 auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

1cm3 = 1ml

1cm2 -> h=1cm (mamy 1ml)

10cm2 -> h= 1/10cm = 1mm

100cm2 -> h=1/100cm = 1/10mm

1000cm2 = 1m2 -> 1/100mm = 10um czyli pokrycie 1m2 1ml powłoki daje grubość 10um

20m2 = 1/2000mm = 0,5um (z 1ml produktu)

20m2 -> 15um (z 30ml produktu)

 

Mam nadzieję, że jest to super jasne i się nie pomyliłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref=#ff3366]mygakzy[/ref], każda powłoka to błąd statystyczny jeżeli chodzi o grubość warstwy. Najgrubiej będzie pewnie kilka warstw jakiejś powłoki, którą można warstować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

[ref=#ff3366]mygakzy[/ref], Ogólnie grubość zabezpieczenia w przypadku powłok zależy od ilości położonych warstw, ale... w wielu przypadkach jest sytuacja że ciężko jest nam położyć np 10 warstw danej powłoki, nawet jak byśmy mieli na to czas, ponieważ może wystąpić problem z przyjęciem przez powłokę kolejnej jej warstwy najczęściej objawia się to problemem z polerowaniem, mazami, równomiernym rozprowadzeniem (powłoka próbuje kropelkować) itp.

 

W przypadku Virtuous-a wszystkie testy jakie robiliśmy były wykonane na zabezpieczeniu 2+2 (2 warstwy Virt 1 + 2 warstwy virt 2), przy tej opcji klasyczny miernik raczej nie wskaże różnic albo różnica będzie bardzo duża bo granica błędu jest sporo większa niż grubość zabezpieczenia. Chcąc iść w kierunku jak najgrubszym w przypadku Virtuous-a można pokusić się o więcej warstw Virt. I , w przypadku Virt II już druga warstwa może stwarzać problemy jeżeli odstęp między 1 warstwą Virt II a 2 będzie kilkugodzinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

I tutaj do końca zgodzić się nie mogę, ale kierunek częściowo jest dobry @Krd @Carcrazy ;)

Jest jeszcze jedna ważna rzecz, której nie wzięliście pod uwagę.

 

Z jednym bezsprzecznie zgoda - warstwowanie produktów nie jest oczywiste i nie jest oczywiście łatwe - kolejne warstwy nie przywierają tak dobrze do poprzednich, które przecież mają właściwości hydro i oliofobowe. No bo jeśli coś ma odpychać to dlaczego miałoby przyciągać kolejną warstwę powłoki?

 

Prywatnie nie znam nikogo kto położyłby na czarne uni w hondzie 10 warstw jakiejkolwiek powłoki i nie narobił bałaganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne jeżeli w miejscu takim jak drzwi i błotniki gdzie gromadzi się najwiecej pyłu z jezdni, powłoka ceramiczna przestaje kropelkować ? W czystszych miejscach jest Ok a tu gdzie nalot pyłu w ogóle nie kropelkuje. Wodę lalem na brudny samochód. W tych miejscach efekt kropelkowania sie skończył (Suchy zanieczyszczony lakier po deszczowej pogodzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po ręcznym myciu nie wróci kropelkowanie to coś jest nie tak.

Ale z tego co opisałeś to wg Mnie "zapchała" się powłoka.

Wyatarczy jej podstawowe mycie na dwa wiadra

P.s Jaka powłoka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat jest obszerny, ilość producentów powłok bardzo duża więc ciężko sie odnaleźć nie spedzając kilka wieczorów przed komputerem.

 

Jaką powłokę polecicie na fabrycznie nowy samochód (nie stał na stocku więc tylko transport 2-3 tygodnie) z miękkim lakierem, niemetalizowanym (Ford stealth grey).

 

Czy będę w stanie aplikować to sam czy muszę oddać w ręce fachowców ? ( wiem, ze są różne powłoki w trudności aplikacji).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką kwotę chcesz przeznaczyć na zabezpieczenie auta, ale moim zdaniem z tych topowych to Ceramic Pro 9h, a jak coś z powłok tańszych to Max Protect UNC-R :good: Jeśli to miekki lakier i do tego niemetalizowany to radziłbym ci oddać w ręcę fachowców, jeśli nigdy wcześniej nie miałeś styczności z powłokami. Podejrzewam, że przydałoby sie napewno jakieś odświeżenie lakieru przed aplikacją. Przed odbiorem auta radziłbym o poproszenie handlowca, żeby nikt tego auta nie mył przed wydaniem ani nie dotykał lakieru czymkolwiek. Różne auta w różnym stanie wyjeżdżają nowe z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Pol roku temu kladłem na auto 3 warstwy cquartza uk po korekcie. Nieszczesliwie sie zdarzylo ze ktoś strzelil mi obcierke na boku auta i skonczylo sie to lakierowaniem drzwi i blotnika. Jak pozbyc się reszty powłoki z drugiej strony samochodu? Położyłbym teraz np unc-r wiec raczej auto musi byc znowu przygotowane i gołe. Na lakierze nie ma zadnych rys wiec jak sie pozbyc tego cquartza? miekki czarny pad + menzerna 4000 na DA wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpinając się pod temat chciałem zasięgnąć opinii o powłoce Gtechniq C2 v3

 

https://mrcleaner.pl/powloki-ceramiczne ... cja-500-ml

 

Testował ktoś to cudo? nakładałem to na kilka samochodów po korekcie, ogólnie wyglądało to bardzo fajnie i pierwsze kilka dni cechowało sie to fajną hydrofobowością i efektem szkła na lakierze, jednak po umyciu auta ręcznie efekt trochę osłabł. Producent pisze że ma sie to trzymac 8 miesiecy.

 

Po korekcie używałem IPA Cleaner od Tenzi'ego i odrazu nakładałem tą powłokę. Czy według Was to dobry sposób aplikacji?

W przyszłym sezonie chce wystartowac juz z powłokami Max Protect UNCr'a dla lepszych efektów, ten Gtechniq "na szybko" był wprowadzeniem, cena jest dobra jak na 500ML ;)

 

Jaka jest Wasza opinia, warto sie w to bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C2v3 w takiej formie, jak w linku, to nie powłoka - to bardziej QD, które ma za zadanie konserwować znajdującą się na lakierze powłokę, lub zabezpieczyć (jako samodzielny produkt) maksymalnie na kilka tygodni (przy "dobrych wiatrach") lakier. C2v3 występuje też jako koncentrat - nie sprawdzałem jego działania w formie skoncentrowanej, ale to również nie będzie miało trwałości typowej powłoki kwarcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli przyjmując, że to taki lepszy QD, osiągnąłbym lepsze zabezpieczenie nakładając po korekcie wosk naturalny i na ten wosk C2v3?

 

Nie bardzo ma to sens. Generalnie nigdy nie kładzie się wosku naturalnego pod produkt syntetyczny. Większy sens miałoby położenie jakiejś hybrydy (np. Colli 476), lub typowego syntetyka (np. FK1000, lub Soft99 Fusso Coat), a później wspomagać takie zabezpieczenie stosując C2v3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.