Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

A ja nie do końca się zgodzę co do zeetexa. Miałem osobiście 3 modele ich opon: 2xlato i raz zimę. Zima lipa w pierwszym sezonie jeszcze ujdzie ,potem coraz gorzej ,jeśli chodzi natomiast o lato, to pierwszy rok rewelacja, drugi sezon też bardzo fajnie, natomiast 3 to już lipa,a czwarty tragedia. Na wodzie są w czwartym sezonie tak śliskie ,że strach jeździć.

I nie są to tylko moje odczucia, kilku kolegów zakupiło te opony po moich ochach i achcach w pierwszym sezonie ,a w kolejnych było jak pisze powyżej.

Fajna opona letnia na dwa sezony😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się opona do SUV od zwykłej w tym samym rozmiarze? Chodzi o boczną ściankę?

Mam Dacie Duster opony 215/65R16 szukam zimowych do tego auta jest pseudo napęd 4x4, ale offroad nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexen N Blue HD - ktoś kojarzy? Dadzą radę pojeździć kilka lat, czy nie dziadowac i kupić Michelin/Conti? Mają być porządne, bo dźwigać będą jakieś 2400 kg

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexen N Blue HD - ktoś kojarzy? Dadzą radę pojeździć kilka lat, czy nie dziadowac i kupić Michelin/Conti? Mają być porządne, bo dźwigać będą jakieś 2400 kg

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Miałem w foce dwa sezony - w tej klasie cenowej wg mnie jedna z lepszych opcji. Bardzo ciche, do przyczepności nie mialem zastrzeżeń (choć 1.6 demonem prędkości nie był).

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z trwałością? Prowadzeniem w deszczu?

Opony wyższej klasy to niemały wydatek w tym rozmiarze. Myślałem o HK, ale u brata po dwóch latach wyszły na nich jakieś dziwne mikropęknięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ghost @FilipO @W1Michal właśnie dumam nad zmianą na lato i na radarze mam te dwa modele. Oba w testach stabilnie w czołówce. Zmiana z CONTI siport contact3 235/40/18 i liczę, że będą i bardziej dynamiczne i bardziej komfortowe i jeszcze lżej się toczyć 😉

Macie już praktyczne doświadczenie z tymi oponami?

Do opon planuje też lekkie felgi 18 do 9.5kg, taki mini upgrade na wiosnę. Fabryczne fordowskie niby ford performance a ponad 12.5kg sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzator napisał:

@ghost @FilipO @W1Michal właśnie dumam nad zmianą na lato i na radarze mam te dwa modele. Oba w testach stabilnie w czołówce. Zmiana z CONTI siport contact3 235/40/18 i liczę, że będą i bardziej dynamiczne i bardziej komfortowe i jeszcze lżej się toczyć 😉

Macie już praktyczne doświadczenie z tymi oponami?

Do opon planuje też lekkie felgi 18 do 9.5kg, taki mini upgrade na wiosnę. Fabryczne fordowskie niby ford performance a ponad 12.5kg sztuka

Bierz PS4 Michelina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@W1Michal jakieś praktyczne doświadczenie w porównaniu do innych opon high performance? to że kleją to wiem natomiast pytanie o subiektywny comfort opory szumy na różnych nawierzchniach wybieranie drobnych niedoskonałości i w jakim rozmiarze jeździłeś, na jakim aucie?

Ciekaw też jestem jak z reakcją na kierownicę.

Moje sport contact 3 były fabrycznie z autem. To są bardzo dobre opony natomiast w kolejnych generacjach jest dużo poprawek. Zakładam że nowe będą zauważalnie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzator  Jezdziłem na Passacie 2013r koła 18stki.  Jaki masz rozmiar u siebie ? Sporo latałem na Conti Sport 5, dobra opona ale przez pierwsze dwa lata, potem traci właściwości. Szukasz na maxa przyczepności czy stawiasz na komfort ? Micheliny na których jeżdziłem były dosć twarde ale miały wysoki indeks prędkosci Y. Podaj rozmiar to se zerknie w jakich indeksach PS4 są oraz np czy są Goodyear Assymetric 5  (dobre i komfortowe) Sa jeszcze Conti Premium 6 takze trzy modele do rozważenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We@W1Michal 235/40/18 zdaje się że fabrycznie 89 y ale to z pamięci. Ford Focus z profilu.

Przyczepność sc3 jest ok. Na co liczę głównie to niższe opory i kultura. Sc3 hałasują jak jest mniej niż 15*c i się tłuką trochę. Czucie i kierowalność też do poprawy. Na mokrym jeżdżą doskonałe. Sc3 już mają kilka lat od projektu i myślę że takie hity jak PS4 powinny być lepsze we wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.11.2019 o 13:00, Lukasek13 napisał:

Ja również kupiłem już drugi kpl. Dębicy Frigo HP2 i dają radę. Rok temu 16" obecnie 17". Jak kolega wyżej napisał ,wcale nie są takie głośne jak sugeruje etykieta i na mokrym też jest spoko.

Bieżnika jest niecałe 9 mm Polecam

Ja też w zeszłym roku kupiłem 2 szt Dębicy Frigo HP2 , 205/55/16. Bieżnik wysoki, bardzo dobrze się sprawdziły w zimie, cena też dobra. Opony mam na przedniej osi ciągnącej w samochodzie i w zeszłym roku już pojawiły się problemy zaraz po założeniu, drgania na kierownicy przy większej prędkości od 140km/h do 160km/h. Byłem wyważyć koła na maszynie Hunter i poprawa była można powiedzieć w 100%. w tym roku zmieniłem koła w Listopadzie, mam całe koła z felgami i od tego wyważenia w zeszłym roku nic z kołami nie robiłem, nie była ściągana opona i ta sama sytuacja pojawiły się drgania. Z tyłu na osi mam używane opony Barum które kupiłem z felgami, robiłem już zamianę kół przód z tyłem i jak mam te barumy używane z przodu to nic się nie dzieje.  Tak że muszę znowu pojechać na wyważenie i zobaczę co będzie. A może jakieś felerne się trafiły i je zareklamować? Pierwszy raz mam takie problemy z oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze wywazenie to sie robi raz i potem czekamy az sie zjedzie bieznik i kupujemy nowe opony ? Czasem wystarczy np. jedno ostre hamowanie i  trzeba ponownie wywazac . Jedz , wywaz i jesli beda problemy dopiero wtedy sprobuj zarejlamowac ...zycze powodzenia, bo to ciezki temat 😉 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, powalla napisał:

Myslisz ze wywazenie to sie robi raz i potem czekamy az sie zjedzie bieznik i kupujemy nowe opony ? Czasem wystarczy np. jedno ostre hamowanie i  trzeba ponownie wywazac . Jedz , wywaz i jesli beda problemy dopiero wtedy sprobuj zarejlamowac ...zycze powodzenia, bo to ciezki temat 😉 

Ja to rozumie że tak może być, sam fachowiec od opon powiedział że wyważenie zmienia się średnio co 7tyś km bo opona się ściera.  Do tej pory jak nie miałem potrzeby zdejmowania opony to jezdziłem na jednym wyważeniu do zdarcia opon i nic się nie działo. Jutro jak się uda to jadę wyważyć i zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilku moich znajomych jeździ na Frigo HP2 i sobie chwalą. Jest 3 mozliwości, albo masz krzywe felgi (aczkolwiek drżałoby na starych oponach), albo źle wyważone, albo po prostu trafiłeś na felerny model, co się mogło oczywiście zdarzyć 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używane opony które maja max 2 lata kosztują prawie tyle co nowe. A jak kupisz 5 łatki to już słabiej trzymają i pewnie jakiś czas chcesz na nich pojeździć.

Kupuj nowe nawet chinczyki, co nowa guma to nowa. Chyba ze masz 300 koni i jeździsz jak Kubica.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.