Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Michał126 napisał:

Kupił dwa komplety, pasowały mu, to niech na tej podstawie wyrabia sobie zdanie.

Tak jak pisałem dla mnie nokian jest bardzo dobra opona, chociaż  jak pamiętam gdy kupowałem G2 w 2011 też miał zła sławę jeżeli chodzi o rosyjska produkcje- problemy z wyważaniem (ASO citroena na mój komplet też narzekalo). Z D3 już tych problemów nie było. Liczę że Michelin będzie nie gorszy, a wręcz duzo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Michał126 napisał:

Kupił dwa komplety, pasowały mu, to niech na tej podstawie wyrabia sobie zdanie.

Właśnie na tej podstawie Nokian nadal króluje na forach. Ktoś kupił kiedyś Nokiana do dzisiaj go kupuje i nie bierze pod uwagę, ze mogła się w międzyczasie pojawić jeszcze lepsza alternatywa. Żeby mnie nikt nie zrozumiał Nokian to nie jest zła opona ale z wielu testów wynika, ze jest trochę lepszych opon na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Założyłem conti TS850P nowe wczoraj.  Na plus reakcja na skręt i lekkość z jaką chodzi kierownica - nie czuć że to zimówka wogóle. W porównaniu do troche ospałych TS830P jest duża różnica. Na mokrym nie widze różnic, hamuje jak powinna i tak jak poprzednie, na suchym tak samo. Zobaczymy jak na śniegu ale powinny być troche lepsze od 830P.  Minus nowych opon jest taki ze jest wysoki bieżnik i przy gwałtownych manewrach lekko buja autem. Ale to ma każda zimówka, jest miękka jak diabli. Co do hałasu - na suchym troche je słychać, na pewno głośniejsze niż letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, alexander.p napisał:

kierunkowe a asymetryczne o to jest pytanie? macie swoje doświadczenie?

Kierunkowe zazwyczaj najlepiej spisują się w warunkach prawdziwej ostrej zimy. Głęboki śnieg, ślisko itd.

Asymetryczne są bardziej uniwersalne, na różne warunki pogodowe. Gorzej na zimowych górskich serpentynach, ale np. lepiej na deszczu w trasie/ mieście.

 

Wśród opon letnich stosuje się głownie asymetryczne. Szczególnie przy większych mocach.

 

Z tego co pamiętam jeździłem na zimówkach Michelin Pilot Alpin, Dunlop, Goodyear, Kormoran, Dębica, Nexen, Fulda, Nokian, Continental, Hankook, Vredestein i jescze pare innych...

Najlepiej mi się jeździło w warunkach prawdziwej zimy:

1. Dunlop Wintersport / Michelin Pilot Alpin

2. Goodyer Ultragrip / Conti / Nokian (nie rosyjski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy o polecanych a ja napiszę jakich opon się wystrzegać. Bridgestone potenza s001. TRAGEDIA! Poza przyzwoitą przyczepnością są beznadziejne. Ekstremalnie głośne nawet jako nowe. Wyząbkowały się przez co huczą jak stare kartofle. Po ok 30 tys km zjechane praktycznie do ograniczników. U mnie wypada akurat 6 msc na letnie i 6 msc na zimowe opony. Zimówki mają jeszcze spokojnie połowę do ograniczników a bridgestony już do śmieci idą. Zrozumiałbym gdyby auto było mocne ale 125km to żadna moc a od 2 lat jak auto posiadam to może 3 razy ruszyłem gdzieś ciut bardziej dynamicznie. Nie warte zakupu nawet gdyby były tańsze niż chinole.

20181021-150939.jpg
20181021-150952.jpg
20181021-150955.jpg
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... mam S001 i mam zupełnie inne odczucia. Może to wynikać trochę z tego że są na zupełnie innym samochodem niż u Frediego ale uważam że są świetne. Po 16000km praktycznie nie widać zużycia mimo eksploatacji dużo bardziej agresywnej. Na suchym trzymają świetnie. Przy temp z ostatniego tygodnia faktycznie głośne i trzymanie przed rozgrzaniem słabsze ale generalnie nie mam żadnych zastrzeżeń. 

Inna sprawa że montowanie ich do rodzinnego kompakta w kombi to trochę... to przecież typowa opona UHP z betonową ścianką i dużymi klockami na boku bieżnika. Na wodzie mistrzem nie będzie, podobnie z hałasem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dudek_t napisał:

Inna sprawa że montowanie ich do rodzinnego kompakta w kombi to trochę... to przecież typowa opona UHP z betonową ścianką i dużymi klockami na boku bieżnika. Na wodzie mistrzem nie będzie, podobnie z hałasem. 

Na takich wyjechał z salonu... więc dużego wyboru nie miałem. Tak czy siak kiepskie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie zimówek. Po latach doświadczeń z różnymi oponami, budżetowymi, premium i średniakami (na ogół nowymi, bo używek nie lubię) dochodzę do wniosku, że najważniejszymi punktami dobrej zimowej opony są, po pierwsze - dobra mieszanka gumy, która pozostaje elastyczna na mrozie, a zarazem nie robi się zbyt miękka w cieplejsze dni. I po drugie, na co większość osób w ogóle nie zwraca uwagi - głębokość nacięcia lamel. Zwróćcie uwagę, że w wielu oponach (zwłaszcza klasy premium) lamele są nacięte mniej więcej na 1/4 głębokości całego klocka bieżnika. W miarę użytkowania po prostu znikaja, co mocno pogarsza parametry opony. W tym roku zupełnie świadomie wybrałem nowość z niższej półki - Barum Polaris 5. Właśnie ze względu na głębokie lamele. Kiedy opona pod naciskiem masy auta "kładzie" się na śniegu czy śliskiej nawierzchni, to właśnie ruchome lamele odpowiadają za tarcie i przyczepność. Odprowadzanie wody to kolejna sprawa, ale każdy w miarę nowoczesny bieżnik kierunkowy spełnia to zadanie.

Same wymyślne kształty bieżników rodem z kosmosu, pseudotechnologie o dziwnych nazwach to dla mnie tylko chwyt marketingowy. Dlatego uważam, że nie zawsze warto przepłacać za "premium".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona premium ma lamele na 1/4 głębokości ? zakładamy że ma 8 mm czyli wg twojej teorii przy 6 mm powinien być gładki bieżnik ? ciekawa teoria :)  czy nie ma sensu dopłacać do premium to też sprawa dyskusyjna. jak ktoś ma 70 koni i jezdzi po mieście to może i nie odczuje wielkiej różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Viento napisał:

(zwłaszcza klasy premium) lamele są nacięte mniej więcej na 1/4 głębokości całego klocka bieżnika

Pomyliłeś chyba teorie. Obecnie Michelin w swych nowościach ma 2 składnikowe i mieszanki i lamele cięte do końca przez co chwali się, że opona do 2mm jest bezpieczna (zimowa), zaś klasa ekonomiczna Kormoran ma lamele cięte gdzieś do 4,5mm bieżnika, ale nie jest to 1/4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kierowałem się kształtem bieżnika, jego "agresywnością". Wg mnie zimówka powinna być kierunkowa - ale to wg mnie, wiem, że są dwie szkoły i są też zwolennicy asymetrii - każdy ma swoje upodobania. I najbardziej mnie urzekły BF Goodrich Gforce winter 2, jej bliźniaczki czyli Kleber  Krisalp HP3 oraz Michelin Alpin 5. Wybrałem te pierwsze, bo tu zadziałała psychologia - jakoś nie trawie Kleberów,  ekonomia - Micheliny i doświadczenie - byłem bardzo zadowolony z poprzedniego modelu BFG. Koledze @Viento chodziło chyba o głębokość tych charakterystycznych nacięć a nie głębokość bieżnika.

Pytanie z innej beczki. Nabyłem te oponki ale z oznaczeniem XL - były tańsze od zwykłych oraz wg etykiety EU miały mniejsze opory toczenia (co wg mnie jest paradoksem, opona XL powinna mieć chyba większe opory?) Ktoś potrafiłby określić wady/zalety opon XL na samochodzie osobowym, które nie będzie zbytnio przeciążane wagowo. W internetach piszą, że lepiej się sprawują podczas dynamicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na całorocznych w każdym aucie.

Kupuje Goodyeara albo nokiany i jest git.

W górach nie mieszkam, ale czasem w nie jade zima.

Jest cicho, bezpiecznie, stabilnie.

Kazde auto ma ponad 200km i 450nm na tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, W1Michal napisał:

Opona premium ma lamele na 1/4 głębokości ? zakładamy że ma 8 mm czyli wg twojej teorii przy 6 mm powinien być gładki bieżnik ? ciekawa teoria 🙂 czy nie ma sensu dopłacać do premium to też sprawa dyskusyjna. jak ktoś ma 70 koni i jezdzi po mieście to może i nie odczuje wielkiej różnicy

Nie miałem na myśli całego bieżnika, tylko nacięte lamele (zygzakowate wzorki) na poszczególnych jego klockach. Co do premium...Wypowiadam się o oponach zimowych w raczej standardowych rozmiarach. Dla zjadaczy chleba, a nie posiadaczy Audi RS4. Myślę jednak, że niezależnie od ilości koni pod maską, zimą żadna opona nie zastąpi wyobraźni. Raczej nikt rozsądny nie wyciska siódmych potów z auta w warunkach stricte zimowych.

 

8 godzin temu, Arkeolowy napisał:

Pomyliłeś chyba teorie. Obecnie Michelin w swych nowościach ma 2 składnikowe i mieszanki i lamele cięte do końca przez co chwali się, że opona do 2mm jest bezpieczna (zimowa), zaś klasa ekonomiczna Kormoran ma lamele cięte gdzieś do 4,5mm bieżnika, ale nie jest to 1/4...

Nie twierdzę, że wszystkie opony premium są złe. Z Kormoranem nie miałem doświadczeń, ale są opony na których nacięcia lameli są wręcz "symboliczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że twoja teoria mówi że lamele znikną przy biezniku 6 mm skoro są nacinane tylko do 1/4 głębokości nowej. Bzdura totalna. Może i nie są nacinane "do końca" opony ale do czego ci opona zimowa z bieżnikiem 3 mm ?  ani do nie odprowadza wody ani nie ma ciągu w śniegu. Więc i tak w pewnym momencie sa do wywalenia czy są lamele czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.