Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu kupiłem Goodyear Eficentgrip Performance 215/50 r17 i pierwsze wrażenie autko trochę pływało, bardzo ciche, jeżeli masz twarde zawieszenie to polecam bo komfort jest, nie czuć dziur na drodze
Ogólnie jeżdżę spokojnie więc mi osobiście odpowiadają.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto czego szuka, Pilot sport to opona sportowa, przyczepność ma genialną,  goodyeary są właśnie troche bardziej komfortowe, zalezy też od profilu, przy dość wysokim dla mnie taka opona odpada bo nie lubie jak auto pływa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Pilot Sport 3 w e28 i naprawdę wspaniałe opony,ciężko było je wytrącić z równowagi.

W e39 dojeżdżam Michelin Alpin 4 i też mam o nich bardzo dobre zdanie przede wszystkim ciche no i przyczepne na miarę możliwości w każdych warunkach, tak samo mogę powiedzieć o letnich goodyearach F1 Asymetric 2  .

Do Corsy w tym roku wpadły Klebery Krisalp HP3 ,zachęcony testami z ADAC i mogę też śmiało polecić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Znajomy szuka opon zimowych do swojego auta (Mini Cooper S, a więc z pazurkiem) w rozmiarze 205/45 R17.

Wyboru za dużego w tym rozmiarze niestety nie ma, a nie chciałby też wydawać na to dużej kwoty (choć nie jest to priorytetem). Chodzi przede wszystkim o stosunek cena/jakość. Wg mnie powinien postawić na coś premium lub kilka znanych marek z klasy średniej. Np. Nokian A4?

Moglibyście coś doradzić? Bo my z dostępnymi w tym rozmiarze oponami nie mamy żadnego doświadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kepacz napisał:

. Np. Nokian A4?

Jak znajdzie Michelin, Dunlop Wintersport, Goodyer UG, Continentale każde z tych może brać w ciemno. Patrz na rocznik żeby był świeży.

Nokiany są troche tańsze. Całkiem fajny stosunek jakości do ceny.

D4 są w cięższe warunki śniegowe. A4 są asymetryczne w troche lżejsze warunki i stabilniejsze przy jeździe po trasie. Choć w tym rozmiarze D4 chyba nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pływak napisał:

Jak chcesz kompromis miedzy przyczepnością, trwałością, a hałasem to Premium

Szkoda, że Premium nie ma run flat, brałbym je. Sport Contacty mi się odwidziały, wolałbym coś trwalszego i tu mam orzech do zgryzienia jakie opony kupić... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie legenda głosi że im lepsza przyczepność opony tym sie bardziej zużywa więc coś za coś. Opony sportowe o znakomitej przyczepności zawsze bedą lecieć szybciej niż opony klasy premium ale z pólki "komfort".   Brat ma Sport 5 zrobiłna nich 30 000 km i bieżnika jeszcze mają sporo, myśle że zrobi 45 000 km więc zależy co dla kogo jest szybkim zużyciem. Mi np taki przebieg by starczył. Co do pilotów z tego co czytam na jakiś zagranicznych forach zużycie jest w normie biorąc pod uwage jak te opony kleją sie do asfaltu.

 

Michał126 nie znam sie na zwierzętach wiec zamiast o świstakach pisz konkretnie co masz na myśli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości, żeby twardsza i trwalsza mieszanka kleiła tak samo, jak ta typowo sportowa - miękka. A to, że przy normalnej eksploatacji w zwykłym, cywilnym aucie różnica będzie nieodczuwalna, to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że kleją tak samo, tylko że "nie odbiega",  czyli nie ma aż takiej róznicy aby Kowalski w cywilnym aucie na drodze odczuł pomiędzy nimi róznice w przyczepności w czym zresztą sie zgadzamy.   Tak twierdzi inżynier z Continentala, na jakimś filmiku na youtube gdzie te opony testowali na BMW, nie ja, bo ja Premium 6 na razie nie użytkowałem. Chyba że ty te opony porównywałeś na tej samej furze i możesz opisać róznice to jak najbardziej by to było przydatne :)    czy sportowa opona letnia jest wykonana z miękkiej mieszanki to bym też polemizował, za miękka nie może być bo taka opona sie ugina i jest nie stabilna, zimówki też są miękkie a na suchym i mokrym są gorsze od letnich więc bardziej chyba chodzi o mieszanke i konstrukcje bieżnika niż o gume jak plastelina. Po za tym dlaczego te niby miękkie sportowe opony są mniej komfortowe ? Bo generalnie Premium contact 5 jest bardziej komfortowa niż sport 5 tu akurat porównanie mam, nie macałem ich ale jak dla mnie to sportowe odpowiedniki są twardsze a nie miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.