Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, alexander.p napisał:

@Szurszur1 proponuje zapiąc futro lub mf i wyciąć porządnie. Poprawić żółtym NAT.  

 

aaaa co będziesz  sie bawił w łanstepy na twardzielu

 @Streat @ghost @alexander.p taki twardziel ze swirle sie w pol roku porobily, myślę że od osuszania ręcznikiem, albo od patrzenia

na merca w203 tak pomyślałem o niebieskiej NAT + EX 04-06. Coś z tego będzie na 1stepa, czy wyjdzie hejz  jak myślicie ? 🙂

 

20200209_144450(0).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szurszur1 napisał:

taki twardziel ze swirle sie w pol roku porobily

twardość łatwiej określić po kombinacji pada/pasty potrzebnych do korekty niż po warunkach użytkowych, które są bardzo zmienne

swirle da się zrobić na każdym lakierze, nawet ceramicznym

 

druga sprawa to większość ludzi nie wie, że ma ponownie malowane pół samochodu, a na każdym elemencie inny lakier, innej marki i o różnych właściwościach. Jak się im zwróci na to uwagę to chcą zjeść człowieka żywcem, pomijam przypadki gdzie nawet kolory są źle dobrane 

"przecież sprzedawca mówił, że bezwypadkowy"

"przecież miernik pokazuje taką samą grubość to bezwypadkowy"

dialog z życia:

Cytat

 

-ten, ten i ten element powtórnie lakierowane, na resztę nawet jeszcze nie patrzyłem

-co pan za głupoty gadasz, wszystko fabryka

(odchylenie uszczelki, a tam tandetne odcięcie po malowaniu, w innych miejscach zapylenie lakiernicze)

-a to co? febryka drugi raz lakier kładzie po latach?

-a widzisz pan, kto by pomyślał

 

 

a co do sedna

4 godziny temu, Szurszur1 napisał:

jak myślicie ?

9mm to zabawka do finishu i cleanerów

co do padów

kup kilka niebieskich tnących, kilka pomarańczowych średnich/one step, kilka czerownych fnishowych i wybierz w trakcie takie, które robią robotę, tu nie ma gotowego przepisu

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leciwe MB jak Twój  @Szurszur1 miały naprawdę twardy lakier. zamiast upierać się z cleaner'em (drugie latanie po aucie z DA) użyj na początek MF z mocną pastą a po tym wykończ "one step'em" 😉  na W221 i lakierze "197" (czarny) DA 9 mm prawie żadnego wrażenia nie robiło 😉 natomiast co do elementów malowanych; taj jak @ghost pisał - "twardość łatwiej określić po kombinacji pada/pasty potrzebnych do korekty".

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
@Streat nie rozumiemy się ale tak bywa. 

Wracając do tematu macie jakieś doświadczenia z padami Honey Combination? 

Ostatnio zrobiłem 2 auta tymi gąbkami i jestem pozytywnie zaskoczony trwałością i stopniem cięcia danego koloru pada. Jechałem na nich pastami Sonax 04-06 i menzerna fg 400,2500,3500
Baardzo dobre wg mnie pady. Mam dobrych killa sztuk i daja rade. Rzep sie nie odkleja a szeroka gama daje duzo opcji do dobrania wlasciwej kombinacji. U mnie niektore pady zaliczaja wlasnie 3 rok zycie i maja sie swietnie, chodz warunki im nie sprzyjaja( czesto wrzucam pady na kupke a wilgoc w garazu jak nie ogrzewam duza)

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sadam55  eh 3 lata mieć pada/y , pewnie leżą w gablocie, bo raczej nie pracują ciężko... 😋 

U mnie średnio, parę aut i kosz i kosz i kosz,  apropo pasty polerskie ile wam wytrzymują?? 😁  

Przeciez to są materiały które się zużywają, nawet częste pranie padow nie jest dobre, dla mnie w późniejszym czasie piana traciła swoją właściwość, dlatego teraz tylko pad washer 3000d, bardzo fajna praleczka.

No i fakt jest taki że u mnie jest duży przemiał tych aut, tak więc sprawdzenie wytrzymalosci  takich materiałów polerskich jest codziennością. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sadam55  eh 3 lata mieć pada/y , pewnie leżą w gablocie, bo raczej nie pracują ciężko...  
U mnie średnio, parę aut i kosz i kosz i kosz,  apropo pasty polerskie ile wam wytrzymują??   
Przeciez to są materiały które się zużywają, nawet częste pranie padow nie jest dobre, dla mnie w późniejszym czasie piana traciła swoją właściwość, dlatego teraz tylko pad washer 3000d, bardzo fajna praleczka.
No i fakt jest taki że u mnie jest duży przemiał tych aut, tak więc sprawdzenie wytrzymalosci  takich materiałów polerskich jest codziennością. 
 
U nas to zalezy od sezonu bo w tamtym roku w zasadzie nie bylo klientow na korekty, tylko glownie srodek i tzw podstawa z zewnatrz z ew jakims AIO. Nie zyjemy z tego, ale przez te kilka lat sporo sie juz tego przewinelo.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że pady LC HDO niebieski oraz pomarańczowy wraz z pastami 3d ruszyły może z 40% lakieru na VW Tiguan 2009r na maszynie DA. W tym roku chciałbym zabrać się do tego porządniej, lecz kupić większa ilość padów tańszych, gdyż zakładam, ze jakiś może się rozlecieć. Na stanie będzie Hamron DA 125mm. Zastanawiam się nad połączeniem :
pad z mikrofibry 135mm flexipads (cut) lub nat lub royal pads air micro 

Reilingi aluminiowe - mam autosol aluminium, do tego pad filcowy. Trochę mała powierzchnia jak na 125mm. Może jakieś inne ciekawe sposoby 🙂

Co do wykończenia to nie mam pojęcia, ponieważ lakier jest dosyć twardy tak jak wyżej opisałem i nie wiem jakimi padami go ruszyć. Futro czy gąbka? Nat czerwony średnio miekki lub rp air soft czerwony?  Chętnie dowiem się jak wy to widzicie. 

Pasty nad jakimi się zastanawiam to :

Koch Chemie Heavy Cut H 8.02

Koch Chemie Antihologram M3.02 <- do DA wydaje mi się bez sensu, chociaż piano na bocznych szybach pewnie zrobiłoby robotę, ale może coś do obu z tych rzeczy, może Koch Chemie M3.02 Micro Cut?

 

Dzięki za pomoc 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawel316i napisał:

Witam, czy z  maszyna da można używać gabek 150mm i do jakich maszyn podejdą rotacyjne gabki 150mm? musi być backing plate 150mm czy lepiej 125?

Jak od strony rzepu masz 125 to mozna. Niektore pady sie rozszerzaja ale podstawe mają ta sama. Z tego co wyczytalem parę stron wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@salvien rozumiem, że problemem jest za słabe cięcie? A jaka pastą robiłeś poprzednio? Jak ma być mocno no to można spróbować na przykład prowool, albo mikrofibra z nata, albo futro z evoxy. Ja bym najpierw próbował twarda gąbka i cutmax, ale nie wiem co już było próbowane i w jaki sposób. Leciałeś całe auto jedną gąbką czy zmieniałeś i czysciles pada? Pad się zapycha, mięknie i traci siłę. 

Pasty no to co kto lubi. Jedni lubią menzerne 400, bo dość mocno tnie i jest tania, Koch H8 też fajny. Cutmax fajnie tnie. Tyle że jak idziemy w futro lub mf no to przynajmniej 3 etapy będzie trzeba zrobić, ale to wychodzi w praniu podczas pracy. 

@pawel316i co to znaczy rotacyjne? Że bez dziury w środku? A kto Ci zabroni używać tych bez dziury na da. Ja wolę z dziura, ale jak nie ma takiej, a pełna akurat jest to robię pełną. Pad trzeba dostosować średnicą do średnicy dysku wsporczego, żeby eliminować wibracje i obciążenie maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, PPatryk napisał:

@salvien rozumiem, że problemem jest za słabe cięcie? A jaka pastą robiłeś poprzednio? Jak ma być mocno no to można spróbować na przykład prowool, albo mikrofibra z nata, albo futro z evoxy. Ja bym najpierw próbował twarda gąbka i cutmax, ale nie wiem co już było próbowane i w jaki sposób. Leciałeś całe auto jedną gąbką czy zmieniałeś i czysciles pada? Pad się zapycha, mięknie i traci siłę. 

Pasty no to co kto lubi. Jedni lubią menzerne 400, bo dość mocno tnie i jest tania, Koch H8 też fajny. Cutmax fajnie tnie. Tyle że jak idziemy w futro lub mf no to przynajmniej 3 etapy będzie trzeba zrobić, ale to wychodzi w praniu podczas pracy. 

@pawel316i co to znaczy rotacyjne? Że bez dziury w środku? A kto Ci zabroni używać tych bez dziury na da. Ja wolę z dziura, ale jak nie ma takiej, a pełna akurat jest to robię pełną. Pad trzeba dostosować średnicą do średnicy dysku wsporczego, żeby eliminować wibracje i obciążenie maszyny

3d max cięcie i finisz plusi lc niebieski/pomarańczowy. Wcześniej miałem słabą polerkę tryton i też trochę błędów popełniłem, ale nie był to efekt, który sobie wyobrażałem. Właśnie fibra z nata będzie ok. 3 etapy na 3 pastach? Chciałem zrobić cięcie fibrą i wykończyć tak jak wyżej. W takim wypadku jaki zestaw menzerny/kocha polecasz oraz jakie pady na finish?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@salvien 

Możesz zacząć od menzerny 400 lub kocha h8 no i zobaczysz co się będzie działo. Jak nie będzie schodzić to może problem w technice pracy. 

Finish na twardym lakierze robi się bez problemu średnimi padami (żółty nat/adbl/SS) i pośrednią pastą. Jak chcesz próbować MF to spróbuj i zobaczysz jak to będzie wyglądało. Kwestia czy mf zostawi duży bałagan czy nie. Jeśli lakier twardy to może wystarczy cięcie MF+h8, Polish PF+średni pad. No ale może też okazać się że po MF będzie trzeba zebrać bałagan twardą gąbką i dopiero robić Polish i ewentualnie finish np kochem antiholo lub sonaxem 0306 na przykład z czerwonym padem. Past jest dużo i wszystko wychodzi w pracy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie cięcia napisałem kilka słów w wiadomości prywatnej, ale w skrócie powtórzę w temacie, może się przyda.

Pasty 3D są skuteczne, trzeba tylko odpowiednio do nich podejść. Pasty cutting czyli ACA500/AAT501 mają stałe ziarno/nie rozbijamy, dajemy 3-5 groszków na pad, rozprowadzamy i od razu wchodzimy na wyższe biegi, wypracowujemy pastę - kilka przejazdów, sprawdzamy, zostawiamy lub poprawiamy.

Docisk w zależności od tego jaki jest stan lakieru - kwestia podejścia 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PPatryk napisał:

@salvien 

Możesz zacząć od menzerny 400 lub kocha h8 no i zobaczysz co się będzie działo. Jak nie będzie schodzić to może problem w technice pracy. 

Finish na twardym lakierze robi się bez problemu średnimi padami (żółty nat/adbl/SS) i pośrednią pastą. Jak chcesz próbować MF to spróbuj i zobaczysz jak to będzie wyglądało. Kwestia czy mf zostawi duży bałagan czy nie. Jeśli lakier twardy to może wystarczy cięcie MF+h8, Polish PF+średni pad. No ale może też okazać się że po MF będzie trzeba zebrać bałagan twardą gąbką i dopiero robić Polish i ewentualnie finish np kochem antiholo lub sonaxem 0306 na przykład z czerwonym padem. Past jest dużo i wszystko wychodzi w pracy..

Ok, spróbuję koch h8 czy może 9.01 i fibrę? Chociaż tutaj innego rozwiązania nie widzę na lepsze cięcie na twardym lakierze, ponieważ futro może zostawić jeszcze gorszy bałagan z tego co czytałem wyżej. Polecasz coś delikatniejszego do cuttingu? Czy lepiej zastosować inny pad?

Co oznacza skrót PF ? Co do polishu byś polecał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, salvien napisał:

Na detailing mafia koles robil kochem 8 na hdo od lc one stepa i wyszlo naprawde kozacko na vw t5

Przecież jak dobierzesz odpowiednią kombinacje i dobra technika, to czemu miałbyś nie wykonać OS pastą Cuttingową - Koch H08 🙂  Wszystko idzie 🙂 

Kolega @marco80 może potwierdzić, bo wiem, że nie raz tak robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.