Szurszur1 Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 @Streat @ghost btw na lakierze od paź. jest fusso+(ssw+qd1 tydzien temu) XD
Moderator Streat Opublikowano 9 Lutego 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 @Szurszur1 pamietaj zeby robić zdjecia z odbiciem słonca bo led w telefonach jest za słaby tutaj widać tylko troche swirli
Szurszur1 Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 Godzinę temu, alexander.p napisał: @Szurszur1 proponuje zapiąc futro lub mf i wyciąć porządnie. Poprawić żółtym NAT. aaaa co będziesz sie bawił w łanstepy na twardzielu @Streat @ghost @alexander.p taki twardziel ze swirle sie w pol roku porobily, myślę że od osuszania ręcznikiem, albo od patrzenia na merca w203 tak pomyślałem o niebieskiej NAT + EX 04-06. Coś z tego będzie na 1stepa, czy wyjdzie hejz jak myślicie ?
ghost Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 3 godziny temu, Szurszur1 napisał: taki twardziel ze swirle sie w pol roku porobily twardość łatwiej określić po kombinacji pada/pasty potrzebnych do korekty niż po warunkach użytkowych, które są bardzo zmienne swirle da się zrobić na każdym lakierze, nawet ceramicznym druga sprawa to większość ludzi nie wie, że ma ponownie malowane pół samochodu, a na każdym elemencie inny lakier, innej marki i o różnych właściwościach. Jak się im zwróci na to uwagę to chcą zjeść człowieka żywcem, pomijam przypadki gdzie nawet kolory są źle dobrane "przecież sprzedawca mówił, że bezwypadkowy" "przecież miernik pokazuje taką samą grubość to bezwypadkowy" dialog z życia: Cytat -ten, ten i ten element powtórnie lakierowane, na resztę nawet jeszcze nie patrzyłem -co pan za głupoty gadasz, wszystko fabryka (odchylenie uszczelki, a tam tandetne odcięcie po malowaniu, w innych miejscach zapylenie lakiernicze) -a to co? febryka drugi raz lakier kładzie po latach? -a widzisz pan, kto by pomyślał a co do sedna 4 godziny temu, Szurszur1 napisał: jak myślicie ? 9mm to zabawka do finishu i cleanerów co do padów kup kilka niebieskich tnących, kilka pomarańczowych średnich/one step, kilka czerownych fnishowych i wybierz w trakcie takie, które robią robotę, tu nie ma gotowego przepisu 1
CarlosBlack Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 leciwe MB jak Twój @Szurszur1 miały naprawdę twardy lakier. zamiast upierać się z cleaner'em (drugie latanie po aucie z DA) użyj na początek MF z mocną pastą a po tym wykończ "one step'em" na W221 i lakierze "197" (czarny) DA 9 mm prawie żadnego wrażenia nie robiło natomiast co do elementów malowanych; taj jak @ghost pisał - "twardość łatwiej określić po kombinacji pada/pasty potrzebnych do korekty". 1
Szurszur1 Opublikowano 9 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2020 ex04-06 i MF - zjadliwe? nie chciał bym kupować dwóch osobnych past, oszczędzam :D
alexander.p Opublikowano 10 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2020 ex04-06 i MF - zjadliwe? nie chciał bym kupować dwóch osobnych past, oszczędzam :DMoże być ok na twój lakier.Kup jeszcze pada średniego, którym ew poprawiszWysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka 1
Szurszur1 Opublikowano 10 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2020 12 godzin temu, alexander.p napisał: Może być ok na twój lakier. Kup jeszcze pada średniego, którym ew poprawisz Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka A co sądzisz o carpro fixer, jak on wypada na tle ex
yas Opublikowano 10 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2020 3 godziny temu, Szurszur1 napisał: A co sądzisz o carpro fixer, jak on wypada na tle ex a moze 3d one, tylko pady zmieniasz 1
Szurszur1 Opublikowano 11 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2020 20 godzin temu, yas napisał: a moze 3d one, tylko pady zmieniasz Swietna propozycja. Teraz muszę kupić pady. Myślę nad adbl. Pracowal ktos na nich, dobre? Podobają mi sie bo mają skosne krawedzie. Czy dla spokoju brać Nat'a?
sadam55 Opublikowano 23 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2020 @Streat nie rozumiemy się ale tak bywa. Wracając do tematu macie jakieś doświadczenia z padami Honey Combination? Ostatnio zrobiłem 2 auta tymi gąbkami i jestem pozytywnie zaskoczony trwałością i stopniem cięcia danego koloru pada. Jechałem na nich pastami Sonax 04-06 i menzerna fg 400,2500,3500Baardzo dobre wg mnie pady. Mam dobrych killa sztuk i daja rade. Rzep sie nie odkleja a szeroka gama daje duzo opcji do dobrania wlasciwej kombinacji. U mnie niektore pady zaliczaja wlasnie 3 rok zycie i maja sie swietnie, chodz warunki im nie sprzyjaja( czesto wrzucam pady na kupke a wilgoc w garazu jak nie ogrzewam duza) Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
boT Opublikowano 24 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2020 @sadam55 eh 3 lata mieć pada/y , pewnie leżą w gablocie, bo raczej nie pracują ciężko... U mnie średnio, parę aut i kosz i kosz i kosz, apropo pasty polerskie ile wam wytrzymują?? Przeciez to są materiały które się zużywają, nawet częste pranie padow nie jest dobre, dla mnie w późniejszym czasie piana traciła swoją właściwość, dlatego teraz tylko pad washer 3000d, bardzo fajna praleczka. No i fakt jest taki że u mnie jest duży przemiał tych aut, tak więc sprawdzenie wytrzymalosci takich materiałów polerskich jest codziennością.
sadam55 Opublikowano 24 Lutego 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2020 @sadam55 eh 3 lata mieć pada/y , pewnie leżą w gablocie, bo raczej nie pracują ciężko... U mnie średnio, parę aut i kosz i kosz i kosz, apropo pasty polerskie ile wam wytrzymują?? Przeciez to są materiały które się zużywają, nawet częste pranie padow nie jest dobre, dla mnie w późniejszym czasie piana traciła swoją właściwość, dlatego teraz tylko pad washer 3000d, bardzo fajna praleczka. No i fakt jest taki że u mnie jest duży przemiał tych aut, tak więc sprawdzenie wytrzymalosci takich materiałów polerskich jest codziennością. U nas to zalezy od sezonu bo w tamtym roku w zasadzie nie bylo klientow na korekty, tylko glownie srodek i tzw podstawa z zewnatrz z ew jakims AIO. Nie zyjemy z tego, ale przez te kilka lat sporo sie juz tego przewinelo. Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
salvien Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Cześć. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że pady LC HDO niebieski oraz pomarańczowy wraz z pastami 3d ruszyły może z 40% lakieru na VW Tiguan 2009r na maszynie DA. W tym roku chciałbym zabrać się do tego porządniej, lecz kupić większa ilość padów tańszych, gdyż zakładam, ze jakiś może się rozlecieć. Na stanie będzie Hamron DA 125mm. Zastanawiam się nad połączeniem : pad z mikrofibry 135mm flexipads (cut) lub nat lub royal pads air micro Reilingi aluminiowe - mam autosol aluminium, do tego pad filcowy. Trochę mała powierzchnia jak na 125mm. Może jakieś inne ciekawe sposoby ? Co do wykończenia to nie mam pojęcia, ponieważ lakier jest dosyć twardy tak jak wyżej opisałem i nie wiem jakimi padami go ruszyć. Futro czy gąbka? Nat czerwony średnio miekki lub rp air soft czerwony? Chętnie dowiem się jak wy to widzicie. Pasty nad jakimi się zastanawiam to : Koch Chemie Heavy Cut H 8.02 Koch Chemie Antihologram M3.02 <- do DA wydaje mi się bez sensu, chociaż piano na bocznych szybach pewnie zrobiłoby robotę, ale może coś do obu z tych rzeczy, może Koch Chemie M3.02 Micro Cut? Dzięki za pomoc
pawel316i Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Witam, czy z maszyna da można używać gabek 150mm i do jakich maszyn podejdą rotacyjne gabki 150mm? musi być backing plate 150mm czy lepiej 125?
salvien Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 2 godziny temu, pawel316i napisał: Witam, czy z maszyna da można używać gabek 150mm i do jakich maszyn podejdą rotacyjne gabki 150mm? musi być backing plate 150mm czy lepiej 125? Jak od strony rzepu masz 125 to mozna. Niektore pady sie rozszerzaja ale podstawe mają ta sama. Z tego co wyczytalem parę stron wczesniej.
PPatryk Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 @salvien rozumiem, że problemem jest za słabe cięcie? A jaka pastą robiłeś poprzednio? Jak ma być mocno no to można spróbować na przykład prowool, albo mikrofibra z nata, albo futro z evoxy. Ja bym najpierw próbował twarda gąbka i cutmax, ale nie wiem co już było próbowane i w jaki sposób. Leciałeś całe auto jedną gąbką czy zmieniałeś i czysciles pada? Pad się zapycha, mięknie i traci siłę. Pasty no to co kto lubi. Jedni lubią menzerne 400, bo dość mocno tnie i jest tania, Koch H8 też fajny. Cutmax fajnie tnie. Tyle że jak idziemy w futro lub mf no to przynajmniej 3 etapy będzie trzeba zrobić, ale to wychodzi w praniu podczas pracy. @pawel316i co to znaczy rotacyjne? Że bez dziury w środku? A kto Ci zabroni używać tych bez dziury na da. Ja wolę z dziura, ale jak nie ma takiej, a pełna akurat jest to robię pełną. Pad trzeba dostosować średnicą do średnicy dysku wsporczego, żeby eliminować wibracje i obciążenie maszyny
salvien Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 13 minut temu, PPatryk napisał: @salvien rozumiem, że problemem jest za słabe cięcie? A jaka pastą robiłeś poprzednio? Jak ma być mocno no to można spróbować na przykład prowool, albo mikrofibra z nata, albo futro z evoxy. Ja bym najpierw próbował twarda gąbka i cutmax, ale nie wiem co już było próbowane i w jaki sposób. Leciałeś całe auto jedną gąbką czy zmieniałeś i czysciles pada? Pad się zapycha, mięknie i traci siłę. Pasty no to co kto lubi. Jedni lubią menzerne 400, bo dość mocno tnie i jest tania, Koch H8 też fajny. Cutmax fajnie tnie. Tyle że jak idziemy w futro lub mf no to przynajmniej 3 etapy będzie trzeba zrobić, ale to wychodzi w praniu podczas pracy. @pawel316i co to znaczy rotacyjne? Że bez dziury w środku? A kto Ci zabroni używać tych bez dziury na da. Ja wolę z dziura, ale jak nie ma takiej, a pełna akurat jest to robię pełną. Pad trzeba dostosować średnicą do średnicy dysku wsporczego, żeby eliminować wibracje i obciążenie maszyny 3d max cięcie i finisz plusi lc niebieski/pomarańczowy. Wcześniej miałem słabą polerkę tryton i też trochę błędów popełniłem, ale nie był to efekt, który sobie wyobrażałem. Właśnie fibra z nata będzie ok. 3 etapy na 3 pastach? Chciałem zrobić cięcie fibrą i wykończyć tak jak wyżej. W takim wypadku jaki zestaw menzerny/kocha polecasz oraz jakie pady na finish?
PPatryk Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 @salvien Możesz zacząć od menzerny 400 lub kocha h8 no i zobaczysz co się będzie działo. Jak nie będzie schodzić to może problem w technice pracy. Finish na twardym lakierze robi się bez problemu średnimi padami (żółty nat/adbl/SS) i pośrednią pastą. Jak chcesz próbować MF to spróbuj i zobaczysz jak to będzie wyglądało. Kwestia czy mf zostawi duży bałagan czy nie. Jeśli lakier twardy to może wystarczy cięcie MF+h8, Polish PF+średni pad. No ale może też okazać się że po MF będzie trzeba zebrać bałagan twardą gąbką i dopiero robić Polish i ewentualnie finish np kochem antiholo lub sonaxem 0306 na przykład z czerwonym padem. Past jest dużo i wszystko wychodzi w pracy..
ShiningCar Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 Odnośnie cięcia napisałem kilka słów w wiadomości prywatnej, ale w skrócie powtórzę w temacie, może się przyda. Pasty 3D są skuteczne, trzeba tylko odpowiednio do nich podejść. Pasty cutting czyli ACA500/AAT501 mają stałe ziarno/nie rozbijamy, dajemy 3-5 groszków na pad, rozprowadzamy i od razu wchodzimy na wyższe biegi, wypracowujemy pastę - kilka przejazdów, sprawdzamy, zostawiamy lub poprawiamy. Docisk w zależności od tego jaki jest stan lakieru - kwestia podejścia
salvien Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2020 4 godziny temu, PPatryk napisał: @salvien Możesz zacząć od menzerny 400 lub kocha h8 no i zobaczysz co się będzie działo. Jak nie będzie schodzić to może problem w technice pracy. Finish na twardym lakierze robi się bez problemu średnimi padami (żółty nat/adbl/SS) i pośrednią pastą. Jak chcesz próbować MF to spróbuj i zobaczysz jak to będzie wyglądało. Kwestia czy mf zostawi duży bałagan czy nie. Jeśli lakier twardy to może wystarczy cięcie MF+h8, Polish PF+średni pad. No ale może też okazać się że po MF będzie trzeba zebrać bałagan twardą gąbką i dopiero robić Polish i ewentualnie finish np kochem antiholo lub sonaxem 0306 na przykład z czerwonym padem. Past jest dużo i wszystko wychodzi w pracy.. Ok, spróbuję koch h8 czy może 9.01 i fibrę? Chociaż tutaj innego rozwiązania nie widzę na lepsze cięcie na twardym lakierze, ponieważ futro może zostawić jeszcze gorszy bałagan z tego co czytałem wyżej. Polecasz coś delikatniejszego do cuttingu? Czy lepiej zastosować inny pad? Co oznacza skrót PF ? Co do polishu byś polecał?
PPatryk Opublikowano 5 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 @salvien może menzerna 400. Chodziło mi o sonaxa Perfect finisha. Ładnie wykańcza i ma też trochę siły.
salvien Opublikowano 5 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 3 godziny temu, PPatryk napisał: @salvien może menzerna 400. Chodziło mi o sonaxa Perfect finisha. Ładnie wykańcza i ma też trochę siły. Na detailing mafia koles robil kochem 8 na hdo od lc one stepa i wyszlo naprawde kozacko na vw t5. Poczytam jeszcze
D@ViD Opublikowano 5 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 2 minuty temu, salvien napisał: Na detailing mafia koles robil kochem 8 na hdo od lc one stepa i wyszlo naprawde kozacko na vw t5 Przecież jak dobierzesz odpowiednią kombinacje i dobra technika, to czemu miałbyś nie wykonać OS pastą Cuttingową - Koch H08 Wszystko idzie Kolega @marco80 może potwierdzić, bo wiem, że nie raz tak robił.
PPatryk Opublikowano 5 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2020 @salvien zauważ, że na rynku jest przynajmniej kilkanaście past danego rodzaju więc to, że ja lubię jedna nie znaczy, że nie zmienisz kilkoma innymi. Raz jeszcze napiszę, że nie istnieje gotowa kombinacja także trzeba kombinować..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się