Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.01.2020 o 16:37, damiano2007 napisał:

@KZFR @MMCzysci NAT - popularny, tani, trwały, w miarę wytrzymały. 

Bardzo słabe pady. Wczoraj np. żółty NAT na DA zapadł się po 3 przejazdach. Niestety wypranie go nie przywróciło jego dawnego kształtu. Innym razem niebieski NAT 75 mm na rotacji zaczął się strzępić,. ADBL pod tym kątem wypada duuuużo lepiej. Mogę z tymi padami robić co tylko chcę i nic złego się z nimi nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, xadamx napisał:

Bardzo słabe pady. Wczoraj np. żółty NAT na DA zapadł się po 3 przejazdach. Niestety wypranie go nie przywróciło jego dawnego kształtu. Innym razem niebieski NAT 75 mm na rotacji zaczął się strzępić,. ADBL pod tym kątem wypada duuuużo lepiej. Mogę z tymi padami robić co tylko chcę i nic złego się z nimi nie dzieje.

@xadamx gdzies słyszałem/czytałem że Nat robi gąbki dla adbl"a 🤔 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
13 minut temu, xadamx napisał:

Bardzo słabe pady. Wczoraj np. żółty NAT na DA zapadł się po 3 przejazdach.

Ja za to nigdy nie miałem z nimi żadnego problemu. Bardzo je lubię. Mój ulubiony to zółty slash. Trwałe solidne, robią świetną robotę mam ich najwięcej.

Teraz, CarlosBlack napisał:

3 przejazdy?

Nie wiemy w jaki sposób kolega ich używa ani jaką ma technikę. Nigdy nie miałem problemów z NATem a nie które zółte stały się zielone - jakims cudem pofarbowały przy wypraniu i dalej robią swietną robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile lakieru jest na lampach ? Jeżeli lampy są jeszcze w dobrym stanie to  da  sie usunąć z nich drobne rysy i hologramy nie zdzierając powłoki ochronnej ? taka lampę traktujemy wtedy tylko delikatną pastą czy można je polerować tak samo jak lakier na karoserii  nie uszkadzając wtedy tej powłoki ochronnej ?

 

zna ktoś odpowiedź ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Domel napisał:

Ja za to nigdy nie miałem z nimi żadnego problemu. Bardzo je lubię. Mój ulubiony to zółty slash. Trwałe solidne, robią świetną robotę mam ich najwięcej.

Nie wiemy w jaki sposób kolega ich używa ani jaką ma technikę. Nigdy nie miałem problemów z NATem a nie które zółte stały się zielone - jakims cudem pofarbowały przy wypraniu i dalej robią swietną robotę.

Wojtek, tak jak każdy inny pad. Koła tutaj nie wymyślę.

Padł po trzecim fragmencie na tym błotniku - ostatnim, przednia część tego błotnika.

IMG_20200128_215158.jpg.6f0ba66a991db8e33851d529963610fa.jpg

NAT

 IMG_20200129_213556.jpg.6f77cab3ba5aed7e0168b0e73b9d126e.jpg

ADBL, którym zrobiłem całą maskę, i dach.

IMG_20200129_213713.jpg.94e62bbcd1b7eeeaad56dfa91276c7b2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
10 godzin temu, xadamx napisał:

tak jak każdy inny pad.

Nie, nie zgodzę sie :) Możecie mnie hejtować. Uważam, że to kwestia techniki.

image.png.28c1075210e3fc683edcd0ff9df917b7.png

Identycznie "wypalone" pady robiły mi się dobre kilka lat temu na początku mojej "kariery amatorskiej", kiedy pady były zapchane pastą, nie czyszczone regularnie, przemoczone pastą i dopalone rotacja lub DA na wysokich obrotach. Zrobię fotki bo mam te pady jeszcze :) Uszkodziłem tak samo ponoć nie zniszczalne Lake Country :D :D :D

Od tamtej pory i kilku szkoleń nie uwaliłem ani jednego pada a niektóre maja po 6 lat i tylko barwę zmieniły.

Oczywiście nie jestem alfą i omegą mogę się mylić. Bazuje na moich doświadczeniach, dlatego konstruktywnie nie zgadzam sie z Twoja opinią, że to są słabe pady :)

Sa różne techniki i bardziej doświadczeni koledzy mogą napisać jak poprawnie używać padów. Np jeden element, czyszczenie i odkładamy pada na bok żeby pianka "ostygła" i bierzemy drugi.

Oprócz NAT'a bardzo dobrze podeszły mi jeszcze pady Detailing Mafii.

Teraz "testuję" sobie ADBLe - właśnie przez nie umiejętną technikę żółtym ADBL 150' "holosowałem" lakier - wszystko przez pośpiech i nie przeczytanie instrukcji obsługi pasty polerskiej i nie dostosowanie prędkości. Szybka rozmowa z @AreK i naprostował mnie jak należy.

Temat rzeka ;)

 

 

 

45 minut temu, xadamx napisał:

A nie pierzesz ich czasem razem z mikrofibrami ?

Tak, zdarzył sie w tedy taki fail właśnie ;) poszedł kolor od jakiejś szmaty ;)

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Domel napisał:

Sa różne techniki i bardziej doświadczeni koledzy mogą napisać jak poprawnie używać padów. Np jeden element, czyszczenie i odkładamy pada na bok żeby pianka "ostygła" i bierzemy drugi.

Wojtek jak wyżej. Koła na nowo nie wymyśliłem. Ten błotnik był brany na 3 części. Pada czyszczę po każdym wypracowaniu pasty poprzez przedmuchanie kompresorem. Ponieważ ten element nie jest jakiś mega wielki, pasty było po 4 groszki. Uwierz mi. ADBL-a mogę bardziej męczyć i nic się z nim złego nie dzieje. Jak robiłem swoje A6 niedawno, to na rotacji  uwierz mi naprawdę te ADBL-e nie miały lekko i jakoś żaden mi się nie rozleciał. Niebieski NAT tak teraz wygląda, że tylko do kół go użyję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
41 minut temu, Domel napisał:

Nie, nie zgodzę sie 🙂 Możecie mnie hejtować. Uważam, że to kwestia techniki.

Zgadzam się. 
Pracuję NATem dość często i takich problemów nie dostrzegam. 
Dzieje się tak np. w akademii gdzie kursanci nie czują padów i cisną nimi za długo, przemaczają je, rozgrzewają itd
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AreK napisał:

Zgadzam się. 
Pracuję NATem dość często i takich problemów nie dostrzegam. 
Dzieje się tak np. w akademii gdzie kursanci nie czują padów i cisną nimi za długo, przemaczają je, rozgrzewają itd

Ja bym się tu skupił nie na marce tylko na konkretnym modelu. 

Niebieskie robią swoją robotę bo są w innej technologii. Czerwone średnio-miękkie też się sprawdzają bo mają lekkie warunki pracy (mało pasty finishowej, mało ciepła).

 

Natomiast żółty jak dla mnie to chybiona konstrukcja do one-step lub delikatnego cięcia. Co najwyżej jako 2gi etap finishowy do bardzo twardych lakierów, bo do całej reszty też bym wybrał co innego.

Właśnie z tego powodu, że jak ma popracować trochę ciężej to szybko przesiąka pastą i trzeba czyścić częsciej niż inne. A jak go się połączy np Sonax EX to komfort spada jeszcze bardziej. Gdzie dla porównania Royal pomarańczowy one step 3 razy dłużej utrzymuje sprężystość. 

Techniką, doborem pasty ilości, czyszczeniem, pilnowaniem temperatury można oszczędzić żywot żółtego nata, ale to nie zmienia faktu, że jest masa innych padów pośrednich z którymi pracuje się znacznie bardziej komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem totalnym amatorem i miałem podobny przypadek własnie z żółtym padem NATa. Myślałem, że to może wadliwa seria bo stało się tak tylko z jednym. Nałożone trochę pasty Enzo, maszyna DA15mm, prędkość 3,5 i po dosłownie jednym przejeździe w # pad się tak odkształcił i zaczął odrywać się od rzepa. Pozostałe pady NAT, SS, ADBL czy Royal Pads bez zastrzeżeń. Teraz przynajmniej wiem, że to kwestia nauczenia się poprawnej techniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

ja osobiscie pracowałem na padach ADBL, Royal pads, APP, Rupes, Nat czy nawet na RRC i jak dla mnie nawet to hejtowane rrc robi całkiem dobre pady 😄 W swojej hondzie uzyłem pomaranczowego pada RRC i paste 4000 od menzerny i wyszedł piękny one step 🙂 jak na moje to pokazany pad wyzej z Nata został przegrżany plus nadmiar pasty sam na początku tak robił ze za duzo pasty plus zbyt długa praca i tak sie działo z padami

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, ghost napisał:

Techniką, doborem pasty ilości, czyszczeniem, pilnowaniem temperatury można oszczędzić żywot żółtego nata, ale to nie zmienia faktu, że jest masa innych padów pośrednich z którymi pracuje się znacznie bardziej komfortowo.

Być może żółty NAT przy one stepie wymaga jakiegoś specjalnego traktowania, którego akurat ADBL nie potrzebuje. Nie wiem. W każdym bądź razie ja osobiście się zawiodłem na tym produkcie. Gdybym jeszcze nie miał porównania z odpowiednikiem innego producenta, na dodatek w tej samej klasie cenowej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktoś odróżnia pady otwarto oraz zamknięto-komórkowe 🙂 bo tutaj bym szukał przyczyn 🙂

Żółty nat - piana zamknięto-komórkowe. 

NIEBIESKI Nat zupełnie inna konstrukcja. Otwarto. 

Adbl -...... Nie wiem 

 

NAT-tabela-gabek.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@david2888 ja tak właśnie patrzę na tego z foto Onestepowego nata , widać inny kolor piany, a zamknięta komorka ma ciut bladszy kolor niż otwarte komórki to by  rozwiązało problem  @xadamx . Zamknięta komorka na DualAction niestety automatycznie robi flaka z piany Jeszce na 8 mm czy 10mm skoku i finishu jak najbardziej okej, ale już przy pracach bardziej  tnaco wykanczajacych a tym bardziej onstepie gdzie jednak próbujemy zrobić coś więcej z lakierem bo zawsze maly niedosyt, to tak zachowa się przegrzana piana , deformuje się😋 

To tylko potwierdza ze na DualAction trzeba stosować piany otwarto komórkowe. 

@david2888 jak możesz sprawdź dla pewności organoleptycznie, przyłożyć pada do ust z bocznego profilu i dmuchnij w niego i sprawdź przepływ powietrza czy jest odrazu czy ciężko przechodzi lub wcale, też zależy z jakiej gdzie spieniony bo piana są albo z Belgii albo Niemcy i pian jest ogrom do wyboru i to odróżnia producentów padów, szukają wyselekcjonowanej piany ale to muszą sprawdzać i testować co zajmuje długie miesiace jak nie lata, rzepa jak i klej tu jest wyzwanie również , pozniej juz jest design padów jak wygląd w stożek, przyciety rant wysokość jak i grafika z tyl na rzepie czyli logo producenta do tego opakowania i idzie w świat.  Dlatego niektórzy stawiają na jakość a nie wygląd padów bo to wszytsko wpływa na cenę końcową produktu, a co można zauważyć jeszcze jak ktoś wypuszcza produkt za produktem a testy nie miały nawet paru tygodni a później wychodzą kwiatki, jak puszcanie kleju na rzepie, sam rzep słabo trzyma sie backingpada , deformacje piany , piana sie wykrusza, albo piana nie spełnia podstawowej funkcji. Jeszcze podkreśle  ze piany maja zastosowanie w całkiem innej branży, motoryzacja i zastosowanie pian kiedyś wyglądało inaczej, tak naprawdę od kilku lat jest selekcja przez producentów w celu szukania tych najlepszych!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, boT napisał:

jak możesz sprawdź dla pewności organoleptycznie, przyłożyć pada do ust z bocznego profilu i dmuchnij w niego i sprawdź przepływ powietrza czy jest odrazu czy ciężko przechodzi lub wcale

Znam tą metodę sprawdzenia piany 🙂 niestety moje pady są 100km ode mnie w innej miejscowości 🙂 ale dobrze ze napisałeś, będzie dla potomnych/ adeptów polerowania 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.