Skocz do zawartości

Pre-wash - produkty, dyskusja


Domel

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie,a raczej poradzicie czy jest duża różnica pomiędzy BH AF,a BH TL.

Pytam bo od jakiegoś czasu przymieram się do zakupu. Pierwotnie myślałem o AF,ale w międzyczasie pojawił się TL i gdy już miałem kupić w SCS to się skończył i teraz będzie nowsza wersja ale narazie 1 L.  Auta tylko swoje i raczej zadbane tzn. bez zalegającego filmu drogowego,zabezpieczone przeważnie woskiem ewentualnie powloka lite

Rozważam jeszcze Ewocar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim.

Kupiłem nowego BH TL 1l.

Byłem po południu na myjni (lakier zimny po deszczu 2h i bez słońca) testując nowy produkt BH w stężeniu ok 2% (max co zaleca producent), dokładnie poniżej 2%, czyli 38 ml na 2000 ml ciepłej wody. Poleżał ok 5 min od rozpoczęcia nakładania marolexem 3000 alka końcówka 110. Szczerze mówiąc nie domył auta no ale mogłem coś spieprzyć 😅. Wróciłem do domu i zauważyłem że są jakieś takie tłuste plamy na aucie. Sprawdziłem na aucie na folii i zaczęło to schodzić pod mikrofibrą. 

Rozrobiłem jeszcze raz BH i tym razem dałem 35 ml na 2000 ml zimnej wody i zastosowałem końcówkę z regulacją. Auto nie jest raczej domyte, tak jak w postach na forum + dalej są te tłuste plamy które schodzą pod fibrą po jakichś delikatnych dwóch przejazdach.

Wiecie co to może być albo co ja mogę źle robić? Nie było tego na pewno wcześniej, bo myłem przednią szybę zaraz po pierwszej myjni a po drugim nałożeniu BH TL na szybie znowu się to pojawiło.

IMG20240323173547.jpg

IMG20240323173557.jpg

IMG20240323172542.jpg

IMG20240323172538.jpg

IMG20240323171950.jpg

IMG20240323171929.jpg

IMG20240323172545.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, norti napisał(a):

Na forach zagranicznych pokazują że jest mocniejszy niż poprzedni więc nie wiem. Ja może w tygodniu wypróbuję i dam znact

Tak, jest 2x mocniejszy. W nowym max to 2% a poprzedni to 4. 

Ja dałem nawet mniej, 1.9% i 1.75%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest 2x mocniejszy. W nowym max to 2% a poprzedni to 4. 
Ja dałem nawet mniej, 1.9% i 1.75%
Nigdy sam prewash nie umyje ci w 100% samochodu... Możesz lac nawet i 20% a zawsze coś zostanie
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@siws00n oczywiście. W pełni się zgadzam i o tym wiem. Tylko ja miałem takie wrażenie wczoraj, że skuteczność domywania była na podobnym poziomie co przejechanie zwykłą wodą + jeszcze pojawiły się te tłuste plamy niewiadomo skąd.

Nie oceniam jeszcze skuteczności, bo ja mogłem coś spieprzyć no i nie czekałem do wyschnięcia tylko od razu pojechałem mokrą drogą. Teraz chodzi mi o te tłuste plamy, bo nie wiem co to może być.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, zeea napisał(a):

Weź gąbkę z szamponem i umyj samochód. Problem się rozwiąże 😉

Gdybym mógł to zrobić to bym teraz nie pytał, tylko po myciu ręcznym i kolejnym zastosowaniu BH (gdyby pojawiły się znowu) zadał pytanie o te plamy. 

 

Dostęp do wiadra/szamponu/gąbki będę miał niestety dopiero za tydzień 😧

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilt Hamber Touch Less v.2

Szybka akcja na bezdotyku, pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne przy stężeniu 2% wydaje mi się że lepiej domywa i lepiej się wypłukuje w porównaniu ze starszą wersją. 

Żadnych plam nie zostawił 😃

Jak dla mnie król nadal zostaje królem 😃

https://youtu.be/3kuxeEfqsnI?si=O4YwHz6oPeL4OtOH

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja szczerze to w żaden sposób nie jestem urzeczony skutecznością BH TL, mówię tutaj o tej pierwszej wersji, nie tej nowej.

Stężenie 1:20 zaaplikowane z oprysku na auto znajomego - brudne, ubłocone doły, myte ostatni raz jak powiedział miesiąc wcześniej.

TL posiedział ze 2 minuty, ciepło było więc szybko przysychał - po spłukaniu ciśnieniowym na lakierze pozostał dość gruby film brudu. 

Szczerze powiem że umyło to jak jakaś piana neutralna.

Co ciekawe, miałem już wcześniej podobne spostrzeżenia jak myłem swoje, tyle tylko że ja to wtedy spłukiwałem Karcherem oc3 a więc niskim ciśnieniem i zrzuciłem winę na to właśnie.

 A tym razem normalna, regularna myjką ciśnieniowa i wcale nie lepsze efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja szczerze to w żaden sposób nie jestem urzeczony skutecznością BH TL, mówię tutaj o tej pierwszej wersji, nie tej nowej.
Stężenie 1:20 zaaplikowane z oprysku na auto znajomego - brudne, ubłocone doły, myte ostatni raz jak powiedział miesiąc wcześniej.
TL posiedział ze 2 minuty, ciepło było więc szybko przysychał - po spłukaniu ciśnieniowym na lakierze pozostał dość gruby film brudu. 
Szczerze powiem że umyło to jak jakaś piana neutralna.
Co ciekawe, miałem już wcześniej podobne spostrzeżenia jak myłem swoje, tyle tylko że ja to wtedy spłukiwałem Karcherem oc3 a więc niskim ciśnieniem i zrzuciłem winę na to właśnie.
 A tym razem normalna, regularna myjką ciśnieniowa i wcale nie lepsze efekty...
Mam podobne odczucia. Jakoś nie rzucil mnie na kolana ten bh tl. W pianownicy mleko, z oprysku wcale jakoś mega zajebiście nie domywa. Znam produkty które dużo lepiej sobie radzą.. choćby z pierwszy z brzegu bays wash.. zrobisz nim mega pianę, a po spłukaniu nawet długo nie myte auto domyte jak na bezdotyk mega dobrze.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

Panowie należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:

Przede wszystkim BEZPIECZEŃSTWO produktu:  większość Typowych TFR-ów ma szanse domyć mocniej ale skład jest kompletnie inną bajką.

Jak na jego bezpieczny skład to moim zdaniem produkt nr 1.

Odnośnie samego domycia to też wpływ ma na to pełno zmiennych: 

- jakie mamy LSP

- jaki brud (zima, lato)

- jak dawno auto nie było myte ręcznie (może być całe w błocie ale takim 3 dniowym i domyje się super, a może mieć lekki film ale 2 miesięczny i nawet dimer tego nie ruszy)

- Jakie ciśnienie  w myjce i jaka odległość od panelu podczas płukania, temp. wody

 

Osobiście jestem po kilkuset myciach z Touch Less i Auto Foam i sam widzę że  poziom domycia jest bardzo różny od prawie idealnie czystego do pokrytego minimalnym siwym filmem brudu. 

Tylko nawet jak zostanie widoczny film to jest to tylko film i nie zrobi nam krzywdy podczas mycia klasycznego czy rinseless. 👍

 

No i kolejna sprawa to piana: to jest oprysk i on się słabo pieni, po spłukaniu nie zostawia niewidocznego filmu charakterystycznego dla produktów mocno zasadowych, dlatego po nim rozsądniej trzymają się hydrowoski.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:
Przede wszystkim BEZPIECZEŃSTWO produktu:  większość Typowych TFR-ów ma szanse domyć mocniej ale skład jest kompletnie inną bajką.
Jak na jego bezpieczny skład to moim zdaniem produkt nr 1.
Odnośnie samego domycia to też wpływ ma na to pełno zmiennych: 
- jakie mamy LSP
- jaki brud (zima, lato)
- jak dawno auto nie było myte ręcznie (może być całe w błocie ale takim 3 dniowym i domyje się super, a może mieć lekki film ale 2 miesięczny i nawet dimer tego nie ruszy)
- Jakie ciśnienie  w myjce i jaka odległość od panelu podczas płukania, temp. wody
 
Osobiście jestem po kilkuset myciach z Touch Less i Auto Foam i sam widzę że  poziom domycia jest bardzo różny od prawie idealnie czystego do pokrytego minimalnym siwym filmem brudu. 
Tylko nawet jak zostanie widoczny film to jest to tylko film i nie zrobi nam krzywdy podczas mycia klasycznego czy rinseless. 
 
No i kolejna sprawa to piana: to jest oprysk i on się słabo pieni, po spłukaniu nie zostawia niewidocznego filmu charakterystycznego dla produktów mocno zasadowych, dlatego po nim rozsądniej trzymają się hydrowoski.
 
 
 
 
 
Nie neguje choćby jednej rzeczy, którą napisałeś, tylko wokól bh tl zrodziła się taka trochę legenda, że jest mega skuteczny i super domywa bezdotykowo. I to akurat jest trochę nad wyrost moim zdaniem.
A z tym bezpieczeństwem, to przez te kilkanaście lat od kiedy coś tam działam nie zdarzyło mi się żeby jakikolwiek produkt typu pre wash uszkodził cokolwiek w samochodzie. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę do listwy "chromowane" czy "shadow line" w połysku bo te nie lubią zbyt mocnej chemii. Jeżeli tego nie masz na aucie to raczej cokolwiek zastosujesz zgodnie z założeniem producenta nie zrobi żadnej szkody.
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

Jest tyle produktów na rynku że na pewno każdy znajdzie sobie coś odpowiedniego 😉 Potestuj trochę różne opcje z TL, bo moja opinia może być nieobiektywna, ale jak to mówią "cały świat nie może się mylić" 😄.

Odnośnie bezpieczeństwa to mam inne zdanie i staram się zwracać na to uwagę, bo sam to odczułem:

Na przednim reflektorze miałem spolerowaną rysę, po kilku miesiącach mycia TL i auto foam wszystko było ok. Na testy wpadł jeden nowy TFR z rodzimego rynku i niestety po jednym oprysku i spłukaniu reflektor w tym miejscu ponownie do spolerowania bo piękna mleczna plama wyszła. 😉 Kolejna sprawa to klasyczny "kowalski" który latem na rozgrzany lakier zrobi oprysk z takiego agresywnego TFR-a i potem pytania na grupach "skąd mam dziwne plamy,zacieki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji bieżącego mycia porównałem w oprysku BH TL 1:25 (stara wersja) vs Cleantle CF2 1:20. Oprysk na aucie trzymam z reguły 8-10 minut. Ponieważ auto myłem o 6:30 rano, więc nie odpalałem myjki - dobry zraszacz też daje radę. Na prawie całym aucie leży świeży wosk Finish Kare 1000p, a po stronie kierowcy na drzwiach Soft99 Water Block Super Splash i Soft99 Water Block Gloss (drugi rząd drzwi).

Wnioski:

-> BH TL lepiej domywa, film brudu wyraźnie mniejszy

-> Obydwa woski Soft99 biją na głowę FK, również w kwestii mycia wstępnego

Do mycia zasadniczego użyłem gąbkę jiu-jitsu i szampon Enzo Car Soap. Dziś było stężenie 15ml/10l. Ogólnie - słabo. Miałem wrażenie mycia wodą. Słaba piana, mizerny poślizg. Moje top 3 codziennych szamponów to nadal Cleantle DS2 (30ml), pomarańczowy Sonax (60ml) i zielony Carlab (40ml).

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.