Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie,

Dużo już pomogliście, ale jeszcze kilka pytań muszę zdać.

Pasty menzerny (HC400 i FF3000) dojechały. Zapewne wszystko do tej pory robiłem źle więc potrzebuję dopytać.

1. Czy polerowanie powinienem przeprowadzać na sucho czy na mokro? Dotychczas wszystko robiłem na mokro.

2. Jak długo powinienem polerować pastą HC400? Jaki będzie po niej efekt? Dopytuję, bo nie wiem czy będę wiedział kiedy przejść już na FF3000.

Opublikowano

Polerowanie na sucho. Papierami robisz z użyciem wody. 

Zrób parę przelotów po całej lampie menzerna 400 i jeśli dobrze pracowałeś papierem wcześniej to efekt już powinien byz zadowalający - chyba, że klosz jest zmatowialy od wewnątrz. 

Po papierze 1500 w czasie pracy na mokro już lampa się powinna robić w miarę przejrzysta. 

Pasta wykończeniową oczywiście można uzyc żeby usunąć ewentualne ślady po pascie mocno ściernej. Najlepiej poświecić latarka inspekcyjna by sprawdzić czy jest taka potrzeba. 

Jeśli nie będzie niemal idealnie przejrzysta po 400 to lepiej jeszcze raz powtórzyć ten sam krok niż przechodzić na finishową bo to nic nieda

Ja często odpuszczam ten ostatni krok przy polerowaniu bo efekt jest zadowalający po - w tym przypadku - menzernie 400. Po prostu plastik jest twardszy od lakieru i często pasta Cuttingowa nie narobi takiego bałaganu jak na lakierze, a przynajmniej nie jest to tak widoczne bo klosz jest przezroczysty. 

Gneralnie jak wszystkie wczesniejsze kroki wykonane były prawidlowo - o ile lampa nie jest zajechana od wewnątrz - to będziesz wiedział, że to ten moment 😊

Opublikowano

Dzięki.

Właśnie zrobiłem polerkę HC400 (FF3000 wjedzie jutro). Lampa wygląda jak nowa!! 

Dzięki wszystkim za świetne rady!

P.S Foto jutro - po przejchaniu 3000 i położeniu powłoki

  • Okay 1
Opublikowano

Zamiast się męczyć 400 a potem poprawiać 3000 lepszy, szybszy efekt jest po CarPro ClearCut jako one step.

Opublikowano

Wczorajsze macanie lamp w Astrze. Lampiony na "zenonie" ale podjechane już. W lewej trochę wilgoci w narożniku przy grillu i ogólnie trochę kropek i plam po wilgoci od wewnątrz.

ICxFN6G.jpg?1

Zu9oNlo.jpg?1

gDbxKB7.jpg?1

S5rRnFP.jpg?1

Wymacane:

CN3Qtjk.jpg?1

mJGMqVA.jpg?1

ZdDrBTr.jpg?1

BWhLFxZ.jpg?1

Na lampy wlecial Megs Headlight Protectant.

Pzdr.

  • Lubię to 2
  • Okay 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie od jakiego papieru zacząć polerkę takich lamp, pierwsze podejście do tematu. Na mokro czy na sucho:c43f49b0a3d8423a44467db51002386e.jpgb112fdb39f9fb0b26190cf75b8e0d286.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

  • Moderator
Opublikowano
1 godzinę temu, #kris napisał:

Panowie od jakiego papieru zacząć polerkę takich lamp, pierwsze podejście do tematu. Na mokro czy na sucho:

75 stron wątku, w tym z dokładnie podanymi kombinacjami jakie papiery i pasty użyć...

Te lampy są jakieś unikatowe, czy po prostu nie chce się Tobie czytać?

Opublikowano
75 stron wątku, w tym z dokładnie podanymi kombinacjami jakie papiery i pasty użyć...
Te lampy są jakieś unikatowe, czy po prostu nie chce się Tobie czytać?
Racja racja poniosło mnie, przecież dzięki temu tematowi zakupiłem wsio co potrzebne..

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

  • Okay 1
Opublikowano
19 godzin temu, #kris napisał:

Panowie od jakiego papieru zacząć polerkę takich lamp, pierwsze podejście do tematu. Na mokro czy na sucho:
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Zacznij od 400 na mokro.

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolędze tą 400 chyba trochę średnio doradzono. Wygląda to na całkiem odpadnięty klar czyli ja bym zaczął koło 800. To raczej już goły plastik, nie ma co go gryźć grubszym papierem. 

Panowie, car pro clear cut robi dużą różnice w porównaniu z FG400 przy lampach? 

 

Opublikowano

Cześć wszystkim. Pisałem już post w tym wątku o ratowaniu swoich popękanych lamp z lexua is200. Nie podchodziłem nawet do renowacji, tylko kupiłem nową lapmę (1/2) i wygląda ona dużo lepiej. Ma jednak ona lekko zbrązowiałe obszary, które przyatakuje papierami 600-800-1000.

Z tego co się wyedukowałem na forach, są dwie możliwości wykończenia lampy po zeszlifowaniu rys: 

1. papiery ...-1000-1500-2000-2500 + cutting i finish + powłoka cermaiczna

2. papiery ...-1000 i lakierowanie bezbarwnym dwuskładnikowym

Pierwsza opcja jest o wiele droższa bo zakładając, że nie mam swojej polerki i padów, past, powłoki ceramicznej, to wychodzi kilka razy drożej niż kupno lakieru bezbarwnego i mniejszej ilości papieru.

Czy między opcją 1 i 2 jest drastyczna różnica w efekcie wizualnym? Trwałość na pewno ma większą lakier niż powłoka ceramiczna, ale jak jest z wyglądem? Czy lakierowanie będzie podobne w efekcie do polerki? W większości renowacji w tym wątku widziałem polerki a nie lakierowania. Dzięki za pomoc!

Opublikowano

Lampy będą przejrzyste, ale rysek sporo. Twój wybór, ale różnica będzie widoczna.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@laszek11 Jak patrzysz w taki sposób to oddaj to komuś zapłacisz po 50 dych za lampe . I bedziesz zadowolony. A jak kupisz sprzęt do zabawy . Papiery pasty itp to potem możesz przy browarku znajomym robić lampy. Aaa z tego co kojarze niektóre sklepy mają możliwość wypożyczania maszyn.

  • Moderator
Opublikowano

@laszek11 opcja pierwsza jest zdecydowanie lepsza i tak jak wyzej napisano jezeli nei masz sprzętu to podjedz do jakiegos studia w okolicy albo kogos z forum to Ci to ogarnie. Malowanie klarem jest taka opcja która nie daje takiego efektu jak opcja numer 1 ponieważ klar musisz idealnie rowno położyć i najlepiej jest go jeszcze wpolerować, znajomy hydraulik ostatnio mi sie chwalił ze odnowił sobie lampy w lagunie swojej własnie poprzez papier 1000 plus klar i jak z daleka jeszcze jakoś to wygladało tak z bliska było widac whłębienia plus lampa była lekko mleczna 

Opublikowano

Jakich obrotów używacie przy usuwaniu bałaganu po papierze? Ja na rotacji nie przekraczam 1500-2000 ale nie do końca jestem pewny czy dobrze robię 

Opublikowano

Powiem wam  że nadal mam problem żeby ładnie i szybko ogarnąć lampy. Zawsze mam problem wycięciem szlifu po papierach i czasem mam wrażenie że to zostaje coś po grubszych papierach a nie po ostatnim. Mimo żmudnego szlifowania coś mi zostaje po grubszych po potem na futrze muszę jeździć po 5 razy żeby to jakoś wyglądało i to nie zawsze jest super...

Opublikowano
5 godzin temu, Lukaso napisał:

Powiem wam  że nadal mam problem żeby ładnie i szybko ogarnąć lampy. Zawsze mam problem wycięciem szlifu po papierach i czasem mam wrażenie że to zostaje coś po grubszych papierach a nie po ostatnim. Mimo żmudnego szlifowania coś mi zostaje po grubszych po potem na futrze muszę jeździć po 5 razy żeby to jakoś wyglądało i to nie zawsze jest super...

Robisz zawsze papierami na przemian ? Tzn np. 400 w jedną stronę, 600 w przeciwną itd. ?

Opublikowano

Jak robiłem ręcznie na przemian to też szlifowałem i szlifowałem i nadal było widać rysy w przeciwnym zacieranym kierunku. Po prostu strasznie mozolnie to szło. A oscylacja nie widać czy zatarłeś. 

Opublikowano

Berotex - w tym sklepie kupuję  - taśmę 25m o szerokości 10cm. Też koło 100pln kosztuje. Wygląda,  że to chyba nawet to samo jest.

Co do zużycia papieru - jeśli lampa duża to po około 2-3 krążki 70mm na każdą lampę w gradacji 320. Następne gradacje to o 1 krążek mniej na każdą lampę.

  • Lubię to 1
  • Okay 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.