Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem nowym użytkownikiem forum. Ze względu na przymusowy czas wolny, chce się zabrać za polerowanie lamp przednich BMW e38 (szkło) mam Krussa 5800 i kilka padów i kilka różnych past. Pomóżcie drodzy forumowicze jak sobie tym poradzić w warunkach domowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ogarniałem swoje lampy w fordzie c-macie I na początku rozprowadzałem pastę na 3cim biegu a potem jechałem wolnymi przejazdami na 4tym biegu... Oczywiście wcześniej jechane papierami i tak się po prostu zastanawiam na jakich biegach polerujecie? Mowa o rotacji nie DA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lamp z tej Toyoty - nie wiem ile wytrzymały. To auto z ulicy i widać, że ktoś polakierowal klarem ale nie poszło.

Co do polerowania lamp w tym e38 to zapomnij o pastach i procedurze, jaka jest tu często wynieniana jeśli te lampy to szkło. Jeżeli nie czujesz uszkodzeń pod paznokciem to możesz się pokusić o odświeżenie szkła ale to się robi tlenkiem ceru i padem bardziej filcowym. No i sporo czasu trzeba przy tym posiedzieć.

Lampy wchodzące pod błotnik - choćby skały srały to bez wyciągnięcia lampy nie zrobisz w 100%. Po prostu - okleic solidnie rant taśmą i ogarnąć tyle, ile jest się w stanie dojść sprzętem.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprzed paru dni - Renault Laguna. Lewa lampa już bardzo mocno wypalona przez słońce, prawa jeszcze nie była tak tragiczna ale należało się już ogarnięcie tego tematu.

Po ogarnięciu nałożona powłoka Cquartz DLUX.

aveEZBv.jpg?1

wy55Qdw.jpg?1

H9pUtn0.jpg?1

DYDX5Qg.jpg?1

FbUJKTO.jpg?1

Po łaskotaniu:
iI2tdND.jpg?1

wsEnoc4.jpg?1

syFgTFG.jpg?1

451XwLP.jpg?1

JjPbSQ0.jpg?1

uDjZKta.jpg?1

mXETpg9.jpg?1

Klient bardzo zadowolony a to najważniejsze.

Pzdr.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Manolito77 możesz przyfocić patencik z przekladka i tasmą rzepową na maszynie oscylacyjnej? Szukam inspiracji, u siebie działalem troche i z oscylacja i małą pneumatyczna DA 50mm o małym skoku (nie ma sie czym chwalić, bo miałem pianke obita skóra, do której papier kleilem na tasme dwustronną, ale zdarzalo sie, ze papier odlatywal w trakcie pracy  ☺️  )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanie. Może pierdoła na którą nikt nie zwraca uwagi, ale dla domowych amatorów każdy aspekt jest jeszcze ważny 😄
Z miesiąc temu (albo dwa) pytałem się o polerowanie, pady itd. Wtedy również polerowałem lampy w C4 Picasso według porad oraz przeczytanych tutaj opisów i wyszło całkiem całkiem nieźle. Jak na pierwszy raz to byłem bardzo zadowolony z efektu. Prawa lampa wyszła ładnie, lewa trochę gorzej, ale to raczej zacieki w środku, bo papierem tarłem bardzo dokładnie. Po wszystkim zabezpieczyłem megsem headlight protectant. Tylko że po około jednym, może półtora miesiąca znowu zauważyłem taki lekki nalot na tych lampach (jakby przydymienie). Więc dzisiaj jeszcze raz przejechałem pastą F400 i FF3000 i rzeczywiście mgła
zeszła i reflektory ponownie były przejrzyste.

I teraz jak ponownie to zabezpieczyć megsem, żeby tym razem efekt był trwały?

Meguiars zastosowałem wówczas bezpośrednio po polerowaniu (dotarłem szmatką bawełnianą resztki pasty i odczekałem kilka minut przed megsem żeby uprzątnąć graty z polerowania). Czy nieumycie lamp po pastach mogło sprawić że "wosk się źle położył"? Albo czy wycieranie reflektorów ręcznikiem kuchennym z płynem do szyb (W5 z lidla 🙄) może usuwać powłokę zabezpieczającą. Jeśli tak, to czym myć lampy z zacieków, syfu z dróg i zaschniętych owadów, żeby nie usunąć powłoki zabezpieczającej? Staram się dbać o przejrzystość lamp, które przecieram mniej więcej raz w tygodniu (częściej niż myję samochód), po to żeby samemu widzieć więcej w nocy, oraz żeby innych nie oślepiać przez rozpraszane światło na lampie.

Do tego chcę dodać, że meguiars dotarłem ręcznie raczej dokładnie, ale mimo to było widać taką tłustą powierzchnię na lampach. Nawet przejeżdżając po nich palcem było widać że zostawał ślad na lampie w tym "tłuszczu". Mi to wyglądało tak jakby ten megs się nie chciał wetrzeć, ale robiłem pierwszy raz to myślałem że tak ma być 😳
Dzięki za przeczytanie wypocin laika i pozdrawiam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

Chciałbym zanabyć pierwszy zestaw do polerowania lamp. Lampy będą wyjęte z auta i zdemontowane z nich klosze. Chcę przygotować klosze do ponownego montażu na nowy klej butylowy i chciałbym zaopatrzyć się w zestaw do polerki. (najpierw będzie to polerka na wkrętarce, chce zobaczyć jak to pójdzie - mam stare lampy na których będę robił próbę, o maszynie pomyślą innym razem może przyda się też do lekkiej polerki samochodu)

Czy takie gotowe zestawy z allegro z okrągłymi papierami i jakąś pastą do polerowania są czegoś w ogóle warte?

Gdzie ewentualnie mógłbym się zaopatrzyć w taki podstawowy zestawik? Papiery + pasta + zabezpieczenie np powłoką... Chciałbym też nie wydać niewiadomo jakiej sumy.
Proszę pomóżcie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowych zestawów jest pierdyliard więc to też zależy jaki kupisz. Na pewno odpuść sobie te, które są tylko do ręcznej roboty - szkoda czasu i kasy. 
Jeśli kupisz taki na wkrętarkę, gdzie masz ze 3-4 gradacje papieru (aby zaczynały się od około 300-400 i kończyły na 2000) + 2 pasty i jakieś pady do tego to jest szansa, że może wyjdzie z tego całkiem przyzwoity efekt. W każdym razie - na pojedynczą robotę jeśli kupisz jakiś sensowny zestaw to powiedzmy, że ma to sens. Przy bardziej regularnych robotach to wiadomo, że ekonomiczniej wyjdzie skompletowanie sobie zestawu pod siebie z konkretnymi pastami, padami i zabezpieczeniem klosza bo jakieś zabezpieczenie trzeba nałożyć.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Manolito77 

Dzięki za info

Taki wlasnie jest plan, że jak wyjdzie całkiem zadowalający efekt to bede powoli kompletował zestaw pod siebie. Teraz w zasadzie pytałem czy np takie coś

Taki zestaw na początek?

Jest czegoś warte?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przygotowałem sobie ''koszyk'', którego zadaniem będzie głównie regeneracja reflektorów oraz lamp tylnych. Prosiłbym kogoś z większym doświadczeniem o ewentualne zamienniki (jeśli są wymagane) co do wymienionych produktów.
- Papierki: 400, 600, 800, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000, 5000. Wszystkie do pracy ręcznie, na mokro.
- Pady: 80mm - Żółty, czerwony i niebieski NAT, Twardy pad mikrofibrowy flexipads, Czarny honey combination. 35mm - Pady Royal'a o różnej twardości plus jeden mikrofibrowy
- Pasty: Menzerna Super heavy compound 300, Menzerna PF 2500, Sonax NP 03/06
- Zabezpieczenie: Gyeon Prep i Q2 Trim
Całość na maszynie Evoxa HDR200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dzisiejszą pracą. Vectra c lampy bardzo mocne wypiaskowane dużo domków od kamieni. Robione dwa razy dopiero po zmatowieniu na sucho 320-400 wyszły ok. 

IMG_20200523_104543.jpg.5f4f027ec174fc3617dd21dc88be36d9.jpgIMG_20200523_104546.jpg.e92eea0ab981da53c2e4a5507360afb4.jpgIMG_20200530_153521.jpg.63b5783c7218525955615d257fbc930b.jpgIMG_20200530_153525.jpg.612fe2c4711e0e3a6714969e774c94d9.jpgIMG_20200530_153530.jpg.9f0319b6fabe2cfb965614c51cbcab1f.jpg

@seba03 papiery moga być ok a o pastach nikt ci nic nie powiem bo nie wiadomo co w nich jest jaka pasta. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2020 o 12:45, Wrobel12n napisał:

Cześć, przygotowałem sobie ''koszyk'', którego zadaniem będzie głównie regeneracja reflektorów oraz lamp tylnych. Prosiłbym kogoś z większym doświadczeniem o ewentualne zamienniki (jeśli są wymagane) co do wymienionych produktów.
- Papierki: 400, 600, 800, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000, 5000. Wszystkie do pracy ręcznie, na mokro.
- Pady: 80mm - Żółty, czerwony i niebieski NAT, Twardy pad mikrofibrowy flexipads, Czarny honey combination. 35mm - Pady Royal'a o różnej twardości plus jeden mikrofibrowy
- Pasty: Menzerna Super heavy compound 300, Menzerna PF 2500, Sonax NP 03/06
- Zabezpieczenie: Gyeon Prep i Q2 Trim
Całość na maszynie Evoxa HDR200

W zasadzie papiery 3000 i 5000 możesz pominąć. Pasty typu Menzerna zbierają już szlify od gradacji 1200.

Gąbki / pady to już indywidualna sprawa - kto co lubi, jaką firmę itp. 

Generalnie ja stosuję kombinację:

1. Dojeżdżam papierami wodnymi do 1500 - 2000.

2. Pasta tnąca typu Menzerna 400 (obecnie pracuję na 3D Car Care ACA 500 + futro, potem ta sama pasta na gąbce tnącej (np biały Flexipads)

3. Pasta wykańczająca Menzerna 3000 + gąbka wykańczająca (żółty karbowany 3M lub żółta płaska Flexipads).

I jeśli papiery są dobrej jakości to taka kombinacja w zupełności ogarnia. 

Ale jeśli masz obawy i nie robiłeś jeszcze dużo lamp to oczywiście możesz dojechać papierem do tych 3000 i potem zastosować jeszcze jakąś pastę pośrednią jak w opisie - Menzernę PF2500. Nie wiem jak Menzerna 300 ale 400 była o tyle fajna, że dość dobrze cięła ale również zostawiała po sobie już całkiem fajny połysk - stąd brak konieczności używania jeszcze pasty pośredniej. Wystarczyło po tym zakończyć Menzerną 3000. Ale być może w przypadku tej pasty tnącej 300 trzeba coś pośredniego rzucić bo zostaje po niej lekki mleczny efekt. Nie wypowiem się bo po prostu tej 300-tki nie stosowałem.

Pzdr. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia pierwszy raz reflektory w RX300.
Od jakiego papieru zacząć maszynowo...
Jest DA Roller9 z PB75 i ewentualnie LE1000.
Pasty jak na foto.
Chcę dokupić też pady...9986e4f36b10101c05bf500b9948c059.jpg3d8e8fa77a8c78f13e7333b0dd2c915e.jpg816d0a11ff302ca81b8634766740a2c0.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papiery wodne - zacznij od 320 lub 400 na sucho.

Potem 600 - 800 - 1200 - 1500 (lub 2000) na mokro.

ACA500 + futro

ACA500 + jakas gąbka tnąca

ACA520 i 502 to zdaje bardzo podobne pasty (nie testowałem więc piszę "zdaje się") + jakaś gąbka wykańczająca.

I powinno być gucio.

Na pewno musisz wyciąć dokładnie fabryczny lakier bezbarwny z lamp. 

Po robocie jakieś zabezpieczenie kloszy (choćby Megs Headlight Protectant a w opcji bardziej trwałej jakaś powłoka kwarcowa).

Pzdr.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Manolito77

Dziękuję Alladynie za odpowiedź.

Trzeba dokupić futro plus żółtego/niebieskiego Nata (coś mam ale nie pamiętam) i będziem działać.

Mam nadzieję że nic nie spie#$@&$#.

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie przykantujesz gdzieś mocno futrem lub nie będziesz długo w jednym miejscu gąbką ciął to nie powinieneś nić zepsuć. 

Nawet jeśli przytrafiłby Ci się kant futrem no to papier wodny koło 800-tki, i miejscowo zebrać tą mleczną sznytę, dojechać papierem w tym miejscu do tych 1500 - 2000 i znowu pasty. 

Jak sznyta lekka to nawet pasta sama powinna dać radę - sprawdź czy nie nagrzane za mocno i przejazdy ale niezbyt upierdliwie w tym miejscu (niech ma chcilwe czasu na załapanie powietrza i przechłodzenie co jakiś czas). 

Pzdr. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.