Skocz do zawartości

Jakubo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Neutralna

O Jakubo

Informacje

  • Imię
    Jakub
  • Lokalizacja
    Tarnów
  • Województwo
    Małopolskie
  1. Apc - natrzeć szczotka i wypilukac parownicą. Tylko para z wyczuciem bo też lubi czasem wybielic plastik. Może taka kombinacja da radę.
  2. Ja jeśli alcantara nie jest bardzo brudna i wymaga tylko odświeżenia to stosuje np. Kenotek textile cleaner stężenie 1:10 i przecieram na zasadzie bonetowania, albo pianowniczka i szczoteczka. Jeśli zabrudzenia są mocniejsze to piore tak jak zwykła tapicerkę czyli prespray i odkurzacz. Staram sie tylko ostrożniej opryskiwać żeby nie przemoczyć i nie używam ciepłej wody. Oczywiście parownica też odpada a czasem ja stosuje przy mocno zabrudzonych "zwykłych" tapicerkach. Jako zabezpieczenie stosowałam ostatnio sonaxa do impregnacji.
  3. @Ajo futro czy fibra ma teoretyznie mocniejsza siłę cięcia, więc jeśli mamy mocno porysowana i do tego twardą powierzchnię to może być to odpowiednia kombinacja, która przyspieszy etap wycinania. Ostatnio polerowalem czarnego Passata b6 i była masakra na lakierze. Z miejsca zacząłem od futra (wełna merino flexipad) i tak miejscami musiałem powtarzac po trzy razy bo nadal coś zostawalo. Nie chciałem robić jeansem bo czasem zostawia niezły bajzel, trudny do wyprowadzenia zwłaszcza na czarnym lakierze. Dodam, że pracowałem pasta Menzerna HCC 400. Co do grzania to chyba futro będzie trochu mniej grzalo niż jakieś twarde pady, ale 100 % pewności tu nie mam co do takiej zaleznosci. W kwestii obrotów to raczej rzadko przekraczam 1500 czyli poziom 3 na rotacji. Czasem na płaskich powierzchniach 3.5 do 4. Docisk naturalny.
  4. @Ajo ja futra używam typowo do etepu wycinania gdy lakier jest mocno zmęczony. W takim przypadku pracuje na rotacji. Generalnie jestem zwolennikiem takiej szkoły, że Cutting na maszynie rotacyjne, a finishing na DA. Choć zdarzają się odstępstwa od tej reguły. Zdarza się, że wszystkie etapy pechodze z maszyną orbitalna w ręku, ale raczej wełny wtedy nie używam, raczej twarde pady do wycinania. Wszystko zależy od tego jak twarda jest powierzchnia nad którą pracuje i w jakiej jest kondycji.
  5. Polerowanie na sucho. Papierami robisz z użyciem wody. Zrób parę przelotów po całej lampie menzerna 400 i jeśli dobrze pracowałeś papierem wcześniej to efekt już powinien byz zadowalający - chyba, że klosz jest zmatowialy od wewnątrz. Po papierze 1500 w czasie pracy na mokro już lampa się powinna robić w miarę przejrzysta. Pasta wykończeniową oczywiście można uzyc żeby usunąć ewentualne ślady po pascie mocno ściernej. Najlepiej poświecić latarka inspekcyjna by sprawdzić czy jest taka potrzeba. Jeśli nie będzie niemal idealnie przejrzysta po 400 to lepiej jeszcze raz powtórzyć ten sam krok niż przechodzić na finishową bo to nic nieda Ja często odpuszczam ten ostatni krok przy polerowaniu bo efekt jest zadowalający po - w tym przypadku - menzernie 400. Po prostu plastik jest twardszy od lakieru i często pasta Cuttingowa nie narobi takiego bałaganu jak na lakierze, a przynajmniej nie jest to tak widoczne bo klosz jest przezroczysty. Gneralnie jak wszystkie wczesniejsze kroki wykonane były prawidlowo - o ile lampa nie jest zajechana od wewnątrz - to będziesz wiedział, że to ten moment
  6. Ja miałem okazję korzystać z dwóch mierników z tej firmy. Pierwszy tańszy bez sondy miałem rok i działał bez zarzutu do momentu kradzieży. Drugi za 300 zł z sonda mam do dziś, czyli ponad 3 lata i nadal działa, a dość często jest uzywany. Łatwe w obsłudze i raczej dlos precyzyjne. Myślę, że ten model z allegro też będzie dobrym wyborem.
  7. Jakubo

    C1 na naklejkach

    I tu wracamy do punktu wyjscia. Czy halo przyjmie się na lakierze? Pewnie jedna i druga się " przyjmie" tylko z trwałością może być kiepsko, a cenowo wiadomo, że gtechniq kosztuje. Jeszcze na auto tych rozmiarów. Może bezpieczniej, prościej i taniej zaaplkowac fusso, jedli zależy ci na jaki takiej trwałości.
  8. Jakubo

    C1 na naklejkach

    Nie wiem z jakiej folii jest wykonana ta reklama, ale do tego typu nawierzchni dedykowanym produktem tej firmy jest gtechniq halo. Producent przewiduje aplikacje powłoki na większość folii dostępnych na rynku. Co do c1 to trudno powiedzieć jak się zachowa na takiej nawierzchni. Raczej to nie jest jej "naturalne srodowisko" i z jakiegoś też powodu wypuszczony te powłokę do folii ( chyba że to zabieg czysto marketingowy). Z mojego doswiadczenia to aplikowalem z dwa razy c1 na plastikowe lampy - czyli teoretycznie nie zgodnie z przeznaczeniem - wyglądało, że jest ok. Połysk zrzut wody na normalnym poziomie. Niestety nie mam możliwości obserwacji tych samochodów więc nie wiem jak z trwałością.
  9. Witam. Korekta lakieru na wysłużonym lakierze w Lancii Y z 2000 r. Efekt 50/50. Pewnego popoludnia mi sie troche nudzilo, a pojawil sie na chwile kolega z naprawde mocno zajechanym samochodem, takze nie tracac wiele czasu zabralem sie do pracy. Po uwczesniejszym umyciu elementu przeszedłem do szlifowania papierem ściernym od 3M na szlifierce. Gradacje: 1200 - 1500 - 2000 - 2500. Nestepnie rotacja i pad jeansowy flexipad i Menzerna 400. W kolejnym kroku maszyna DA, oraz miekki pad w połączeniu z Menzerna 3500. Koncowy etap to odtłuszczanie i zestaw od Meguiars: Ultimate Polish i Ultimate Liquid Wax.
  10. Witam. Podziele sie efektemi pracy przy lampie w Peugeot 207 Jak widac na zdjeciach poniżej klosz dosc mocno naruszony zębem czasu. Ze względu na fakt, że na powierzchni były tylko śladowe ilości oryginalnej powłoki, zdecydowałem, że nie ma sensu atakować papierami o bardzo niskiej gradacji P400 czy P320. Dużo było jednak do usuniecia zdegradowanej warstwy wiec zdecydowałem se zacząć od P500 na mokro. Nastepnie P800 - P1000 - 1200 - 1500 - 2000 - 2500 i na tym teoretycznie powinienem skonczyc bo zazwyczaj tak robie, ale przejechalem jeszcze P 3000. Wykończenie było juz na tyle zadowalające, ze polerowanie rozpocząłem małą twarda gąbka (cutting) i Menzerna 400 ( czasem jade futrem lub jeansem Menzerna 400 albo nawet 300), a nastepnie miekka gąbka i Menzerna Medium Cut 2500 dla pełnego połysku. Całość po odtłuszczeniu zmywaczem do silikonu zabezpieczona powłoka Gyeon Pure i na to Gyeon Cure. To akurat mi zostalo z aplikacji na inny samochód. Nie miałem niestety pod reka powłoki dedykowanej do plastików, ale sądze, ze ta tez powinna poleżeć odpowiednio długo. I tu pytanie czy żywotność powłoki, ktora jest dedykowana do lakieru(Gtechiq C1 lub do felg jak Gyeon rim) sprawdzi sie we własciwy sposób na reflektorach w porównaniu do tych, które są do tego przeznaczone przez producenta jak Gyeon trim czy wspominany tu CarPro dlux ? Aha papiery, które wykorzystałem to czesciowo Mirka i Indasa. Pracuje mi sie na nich naprawde dobrze. Choc wydaje mi sie, ze te od Mirka sa trwalsze. Pepiery wczesniej wymoczone we wiaderku z woda jakies 10 minut przed rozpoczeciem pracy.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.