Manolito77 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2018 Yaris: papiery 600-800-1200-1500 - Menzerna FG400 + pad mikrofibry NAT - Menzerna FF3000 + żółtą karbowana gąbka 3M Co do zabezpieczenia lamp - do tej pory nakladalem Megsa Headlight Protectant (kilka miesięcy jest w stanie poleżeć) Od niedawna na życzenie klienta nakładam powłokę kwarcowa Gyeona Trim. Z tego co było testowane na forum to leży jak zły około 13 miesięcy Na tworzywach. Pzdr. 1
chris18404 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2018 Jeką paste polerską polecacie, nie chce kupować pasty za 40zl, potrzeba tanio na jeden komplet reflektorów
StreamHD Opublikowano 18 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2018 2 godziny temu, Manolito77 napisał: Megsa Headlight Protectant (kilka miesięcy jest w stanie poleżeć) No to można powiedzieć, że to strata pieniędzy. Coś co nie poleży minimum rok to w sumie strata czasu. Pewnie wchodzi na to, że albo folia albo klar.
Manolito77 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2018 Najbardziej skuteczną ochroną jest klar - ale pod warunkiem, że jest to klar 2 składnikowy, z utwardzaczem. Są już takowe w sprayu - oznaczone jako 2K (mają w środku 2-gą puszkę, która się od dołu zrywa i miesza z utwardzaczem - puszkę trzeba zużyć w ciągu 24h). Tyle tylko, ze trzeba wtedy najlepiej wyjąć lampy, przeszlifować papierem tak przynajmniej do gradacji 2000-2500, polakierować i zostawić do wyschnięcia utwardzenia. Czyli jest to operacja przynajmniej na jakąś dobę aby lakier się odpowiednio utwardził. Robiąc lampy klientom z reguły jest oczekiwanie aby auto można było użytkować natychmiast po wypolerowaniu. Dlatego zawsze informuję klienta, że Megs nie jest wieczny (z reguły doradzam kupno butelki Megsa i aplikację jego co około 4-5 miesięcy) i bardziej długotrwała jest powłoka kwarcowa - oczywiście cena usługi trochę wyższa bo i cena samych powłok nie jest najniższa. Folii nie aplikowałem ale nawet tutaj ktoś pisał, że też potrafi być po roku już matowa (pewnie zależy to od jakości użytej folii). Tyle, że jeśli spełnia swoją rolę i sam klosz ochroni przed wypiaskowaniem to nie jest wielki problem ją ściągnąć i nałożyć nową. Pewnie jest to mniej problematyczne niż wcięcie zużytego klaru, wypolerowanie kloszy i położenie nowego lakieru. 7 godzin temu, StreamHD napisał: No to można powiedzieć, że to strata pieniędzy. Coś co nie poleży minimum rok to w sumie strata czasu. Dla przypomnienia - jeszcze parę lat temu nie było żadnych środków do ochrony lamp po polerowaniu i znakomita większość takich usług kończyła się pozostawieniem kloszy "gołych" - i też ludzie byli zadowoleni. Zwłaszcza, że spora część kloszy potrafi bez zabezpieczenia około roku wytrzymać zanim zacznie żółknąć. Więc nie ma też co narzekać - każda powłoka ochronna jakoś tam przedłuża żywotność klosza po wypolerowaniu. Inna sprawa, że od kamieni i tak jest on ciągle obijany i piaskowany i choćby nie wiem jaka powłoka była to i tak pewnie w okolicy 1,5 roku / 2 lat trzeba klosz na nowo ogarnąć. Po to wymyślono klosze z plastiku, które oprócz tańszej produkcji, możliwości kształtowania bardziej fantazyjnych kształtów mają się po prostu szybciej zużywać... Pzdr.
chris18404 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2018 Jaką polecacie paste polerską do renowacji reflektorów? Kupiłem papierki ścierne od 1000 do 2500, I jeszcze muszę dokupić pastę, tylko szukam czegoś niedrogiego ale dobrego gdyż będzie odnawialny tylko jeden zestaw reflektorów. I pasta nie będzie używana. Bardo proszę o pomoc.
siewcu Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2018 Pytania dwa mam. 1) Kładł ktoś Mr Fixa na lampy? 2) Lampy fabryczne, Mazda 2. Zrobione z jakiegoś tworzywa z widocznymi, ale nie wyczuwalnymi pęknięciami(tak jak plastik nieraz pęka od naprężeń). Jest na to jakaś metoda inna niż kupno nowych lamp? Korektę póki co odpuszczam, brak sprzętu a ze swoim szczęściem po użyciu wiertarki będę musiał wyczarować hajs na nowe lampy...
Manolito77 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2018 Jeśli to są pęknięcia plastiku w strukturze to nic z tym nie zrobisz. Pzdr.
Szyszek Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2018 Pierwszy klosz za mną papierki 600-800-1000-1500, menzerna 400 na wełniaku, menzerna 3800 na gąbce no i poszło
Gold_Car Opublikowano 26 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2018 @Szyszek ładnie Ci to wyszło. Jaką maszyna robiłeś ?
Warczyburg Opublikowano 29 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2018 Ludziska potrzebuję pomocy, zabrałem się za przepolerowanie tylnych lamp z astry g, ponieważ były porysowane. Zrobiłem najpierw papier wodny 2000, następnie 2500 i na to następnie Farecla G3 i na pomarańczowej gąbce no i mam problem. Lampy z daleka wyglądają w porządku, ale pod światło widać mnóstwo rys, które sprawiają, że pod światło lampa jest delikatnie matowa. Co z tym zrobić? Jak wyciągnąć te rysy? Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem i to moja pierwszy raz z polerką
paperson Opublikowano 30 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2018 @Warczyburg użyj jakiejś lepszej pasty tnącej, np. Koch Heavy Cut H8.02 na twardej lub średnio twardej gąbce - to powinno wystarczyć Jeśli efekt będzie niezadowalający, to możesz wykończyć lampy pastą finiszową.
ghost Opublikowano 1 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2018 W dniu 8.06.2018 o 12:23, wilk30 napisał: Do tego użyłem polerki Eurotec DA skok 9mm z padami Royal Thin Soft Pads 87mm żółty średnio miękki i czerwony miękki Gdzie kupiłeś talerz 75mm o zwiększonej masie do DA? Bo na zwykłym małym jest straszne bicie w eurotecu. Z tego co widziałem tylko Dodo Juice Supernatural 75 DA robi cos takiego, ale w sklepach brak.
wilk30 Opublikowano 1 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2018 cześć kupiłem ten najzwyklejszy https://sklep.motogo.pl/Flexipads-Dysk-wsporczy-ultra-miekki-rzep-5-16-UNF-75mm
ghost Opublikowano 1 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2018 18 minut temu, wilk30 napisał: cześć kupiłem ten najzwyklejszy https://sklep.motogo.pl/Flexipads-Dysk-wsporczy-ultra-miekki-rzep-5-16-UNF-75mm Dzięki za info, myślałem, że to ten https://dodojuice.net/products/supernatural-mini-orbital-packing-plate-70mm Jest jakaś różnica w komforcie pracy w porównaniu do 125mm ?
wilk30 Opublikowano 1 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2018 jeszcze dużym nie pracowałem padem jedynie polerka kloszy była przeprowadzana na 4 autach.
Michu188 Opublikowano 1 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2018 Cześć, za mną pierwsza polerka przednich reflektorów, ale nie wyszło idealnie :/ pozostało wiele rys po matowaniu, leciałem papierami na mokro 800 - 1000 - 1500 - 2000 - 2500, później padem mikrofibrowym NAT'a na DA pastą kocha H8.02, białą gąbką NAT'a z tą samą pasta i na końcu czarna gąbka NAT'a i koch antihologram. Może wiecie gdzie popełniam błąd?
Manolito77 Opublikowano 2 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2018 Michu188 - spróbuj jeszcze raz etap past tylko na początek daj jakiś pad z futra, które będzie lepiej cięło - a wyciąć musi skoro cały czas masz rysy po matowieniu. Potem przejedź padem mikrofibrowym i potem teoretycznie wystarczy przejechac to gąbkąś wykańczającą z pastą wykańczającą. Przynajmniej tak się to sprawdza przy pastach Menzerna / Sonax - więc i w Kochu powinno pyknąć. W dniu 29.06.2018 o 23:41, Warczyburg napisał: Ludziska potrzebuję pomocy, zabrałem się za przepolerowanie tylnych lamp z astry g, ponieważ były porysowane. Zrobiłem najpierw papier wodny 2000, następnie 2500 i na to następnie Farecla G3 i na pomarańczowej gąbce no i mam problem. Lampy z daleka wyglądają w porządku, ale pod światło widać mnóstwo rys, które sprawiają, że pod światło lampa jest delikatnie matowa. Co z tym zrobić? Jak wyciągnąć te rysy? Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem i to moja pierwszy raz z polerką Myślę, że problem leży w tym, że: 1. od zbyt drobnego/delikatnego papieru zacząłeś - więc nie zniwelowałeś rys po myjniach, któe były na lampach (nawet na ów Farecli pisze, że należy matowić element minimum papierem 1500) 2. użyłeś Farecli, która do mocarzy nie należy więc pewnie nie poradziła sobie z wyprowadzeniem powierzchni po papierach. Jeśli te lampy miały dość mocno widoczne rysy po myjniach to powinieneś przejechać to papierem 800-1200-1500 i pastę typu Menzerna FG400 lub Sonax Excut na mikrofibrze (lub futro + potem gabka tnąca) i na koniec jakaś pasta wykończeniowa na sam finish dla uzyskania połysku. Z Fareclą procedury Ci nie doradzę zbytnio bo nie używam tych past jest masa znacznie lepszych past, które szybciej osiągają właściwy efekt i są "czystsze" w pracy niż Farecla na mokro. Pzdr.
Michu188 Opublikowano 2 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2018 Manolito77 - ok, spróbuję tak w takim razie, dzięki wielkie
Manolito77 Opublikowano 6 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2018 Wczoraj do ogarnięcia wpadły lampy z Renaty Megane II. Już w ubiegłym roku diagnosta kręcił nosem na przeglądzie, że lampy żółte więc właściciel auta zadzwonił (wcześniej ogarniałem lampy w jego aucie) z prośbą abym coś z tym powalczył. Lampy ogólnie nie były jakieś tragiczne jedynie w lewej lampie musiała sie pojawić wilgoć bo wzdłuż dolnej krawędzi, od wewnątrz było trochę ciemniejszych plam - co trochę psuło efekt po wypolerowaniu. To była rozgrzewka. Jutro (znaczy się dziś i w niedzielę) czeka mnie ogarnięcie całego auta - tym razem Seat Altea. Postaram sie zrobić parę zdjęć. Pzdr.
Crasher Opublikowano 8 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2018 mam pytanie, gdzie w sprzedaży internetowej zamowie krazki do matowania. Interesuja mnie gradacja 800 najbardziej.
dominiczek9518 Opublikowano 9 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2018 Manolito77, używasz teraz "zwykłych" papierów ściernych + rzep i to docięte pod szlifierkę?
Manolito77 Opublikowano 9 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2018 Tak - kupuję normalne papiery wodne i do tego rzep samoprzylepny w taśmie o szerokości około 100mm. Docinam sobie rzep pod pad maszyny Metabo 80mm. Dzięki temu mogę sobie te rzepy naklejać i docinać na całkowicie dowolny papier. W zasadzie jak przeliczyć to na koszt pojedynczego krążka to chyba lepszej ceny się nie uzyska.
Crasher Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 to w zasadzie byloby rozwiązaniem mojego problemu. Bo najgorsze , że z niewiadomych mi przyczyn nie występuje krążek p800 z którego moglbym dociąć pod bp 50 mm od maszynki Adler pneumatycznej (zakupiona w autonablask)
Manolito77 Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Dlatego dałem sobie spokój z wyszukiwaniem gotowych krążków. Bo nawet jak takowe uda się znaleźć to z reguły nie ma jednego sklepu gdzie można kupić wszystkie interesujące nas gradacje papieru a kupowanie w kilku sklepach i płacenie za kilka przesyłek mija się z celem. Muszę sobie jeszcze tylko jakieś metalowe matryce zrobić do wycinania krążków z rzepu i papieru - będzie jeszcze sprawniej. Pzdr.
Maacul Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Panowie, nie zlinczujcie tylko za nieprzerzucenie 59 stron tematu, cofnąłem się tylko 20 wstecz - mea culpa. Będę miał wypolerowane lampy, na życzenie mają mi je zostawić gołe bez niczego i chcę samodzielnie położyć na nie ceramikę (Gyeon Trim). Czym je dokładnie oczyścić i wymyć świeżo po polerce, sama IPA, czy jakieś dodatkowe cleanery zakupić? Reflektory oczywiście plastikowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się