Skocz do zawartości

Jaki wosk polecacie i dlaczego?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
2 godziny temu, menior napisał:

dekontaminacja jak najbardziej ale nie koniecznie za kazdym razem,ja pelny cykl robie raz w roku

Dekontaminacja powinna być ZAWSZE przed każdym położeniem wosku.

Już po miesiącu na dolnych partiach auta zbiera się sporo zanieczyszczeń, które należy usunąć.

Detailing to nie droga na skróty...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, psemo napisał:

Dekontaminacja powinna być ZAWSZE przed każdym położeniem wosku.

Już po miesiącu na dolnych partiach auta zbiera się sporo zanieczyszczeń, które należy usunąć.

Detailing to nie droga na skróty...

Dokładnie... zawsze coś zbiorę w dolnych partiach drzwi czy na zderzaku z tyłu gdzie spod kół leci. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@psemo mam co 3 miesiace dekontaminacje robic 🤣 robie raz w roku i bardziej dla zasady bo wlasciwie nic nie zbieram,rozumiem ze pasja ale nie wchodzmy w paranoje,nie droga na skroty ale i nie paranoja,chyba ze ktos mieszka i porusza sie w specyficznych warunkach,ja i po roku prawie nic nie mam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, menior napisał:

bo wlasciwie nic nie zbieram

Znam to, w poprzednim aucie,tuga zarastała pajęczyną,bo nie miała co robić. Aktualnie powinienem przerzucić sie na 5l baniaczki,bo praktycznie każde mycie powinno być poprzedzone deironem. Takze róźnie to wygląda.

W handbooku SV rekomenduje cleaner co drugie woskowanie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
12 minut temu, menior napisał:

mam co 3 miesiace dekontaminacje robic 🤣

Jeżeli wtedy nakładasz świeży wosk to zdecydowanie tak.

12 minut temu, menior napisał:

robie raz w roku i bardziej dla zasady bo wlasciwie nic nie zbieram

Było sporo tutaj relacji z zabezpieczenia nowych aut i wtedy było widać ile potrafi zebrać Prickbort i Iron na autach, które nie jeździły po drogach.

No offens. Ale skoro Ty tak robisz i uważasz że jest ok, to nie mam nic przeciwko, Twój wybór.
Ale jeżeli tak mocno się angażujesz w tym wątku to nie doradzaj tej drogi innym, bo nie tak powinno wyglądać przygotowanie powierzchni pod wosk.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ad.am dokladnie,znam takie przypadki jak ktos mieszka np. przy stacji kolejowej czy jakiejs fabryce,dlatego uwazam ze nalezy to robic z glowa,a nie robic byle robic

@psemo z calym szacunkiem ale zbyt dlugo sie bawie tymi preparatami by nie widziec na oko czy jest koniecznosc czy nie,owszem sa przypadki jak pisze @ad.am ze trzeba to robic czesciej lub na calkiem nowym, w innym przypadku jest to strata czasu i produktu,ale jak ktos lubi i lepiej sie dzieki temu czuje to moze i codzien 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestesmy tu po to by wymieniac sie doswiadczeniami a nie narzucac innym sztywne reguly,bo w tym przypadku kazdy przypadku  jest inny,pamietam jak kiedys sie osmieszylem gdy znajomy poprosil mnie bym mu jakis z tych moich woskow nalozyl na jego odebranego z salonu merca,uparlem sie ze niezbedna jest i dekontaminacja nawet jesli auto prawie nowe co tez chcialem mu udowodnic 🤨 no i udowodnilem ....glinka nic nie zebrala ani zadnej reakcji ze strony irona 😑 nie tak to mialo wygladac 😑 chcialem mu zademonstrowac ile glinka zbierze i efekt irona a tu nic 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, menior napisał:

Jestesmy tu po to by wymieniac sie doswiadczeniami a nie narzucac innym sztywne reguly,bo w tym przypadku kazdy przypadku  jest inny,pamietam jak kiedys sie osmieszylem gdy znajomy poprosil mnie bym mu jakis z tych moich woskow nalozyl na jego odebranego z salonu merca,uparlem sie ze niezbedna jest i dekontaminacja nawet jesli auto prawie nowe co tez chcialem mu udowodnic 🤨 no i udowodnilem ....glinka nic nie zebrala ani zadnej reakcji ze strony irona 😑 nie tak to mialo wygladac 😑 chcialem mu zademonstrowac ile glinka zbierze i efekt irona a tu nic 🙄

Panowie, a może złoty środek - mi ktoś kiedyś powiedział, że na oko to chłop w szpitalu zmarł. I podpowiedział mi sposób na to - to kontrolne psiknięcia drzwi, błotnik, zderzak - jak krwawi/rozpuszcza smołę to wjeżdża chemia - jak nic nie ma to nie wjeżdża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy glinkowac to przejezdzam reka po karoseri w rekawicy lub woreczku foliowym,karoseria musi byc gladka jak pupa niemowlaka,jesli wyczuwasz chropowotosc to znaczy ze glinka ma co zbierac 

plamy asfaltu/zywicy sa ewidentne a co do zanieczyszczen metalicznych to tez widac takie mikroskopijne kropki ale na ciemnych kolorach moze byc to trudne wiec probnie psikanam na roznych partiach by zobaczyc czy bedzie reakcja,jesli sa zanieczyszczenia to reakcja jest bardzo ewidentna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli użyjemy cleanera do zdjęcia wosku (recznie czy maszynowo) to docieramy go fibra i na to wosk ? tak myślę czy używając cleanera na nawoskowana powierzchnie nie złączy się ten wosk z naszym cleanerem ? można najlepiej wymyć to ipa ,ale znowu trzeba nałożyć cleaner .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, menior napisał:

Cleaner to jak polish,wypracowujac go sciagasz resztki wosku,i robi to o wiele lepiej niz ipa 

chodziło mi ,że po wypracowaniu cleanera wymyć jeszcze raz wszystko ipa ,ale znowu dużo więcej zabawy ,dobra to już wiem jak to wszystko wygląda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
16 godzin temu, altagor napisał:

Polecicie jakiś wosk (lub coś innego) na lakier mieszany mat/połysk. Mam motor ciemnografitowy matowy z malowaniami czarnymi (połysk), chciałbym go jakoś zabezpieczyć.

ADBL SSW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, altagor napisał:

Polecicie jakiś wosk (lub coś innego) na lakier mieszany mat/połysk. Mam motor ciemnografitowy matowy z malowaniami czarnymi (połysk), chciałbym go jakoś zabezpieczyć.

https://autonablask.pl/produkt/angelwax-luminosity-30ml-wosk-lakierow-oraz-folii-matowych/

https://sklep.motogo.pl/folie-lakiery-matowe-c58

lakiery matt i folie mat wymagaja 2 X wiekszej  dbalosci , bo inaczej latwo z matu stana sie satyną  a potem półpolyskiem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie ostatnio myślałem, że w pogoni za nowościami, niekończąca się opowieść testowania kolejnych produktów sprawia, że zapominamy o klasykach 🙂

 

Trafiłem przy okazji na przyjemny test sealantów:  CarPro Relaod CarPro Hydro2 . CarPro Hydro2 Lite CarPro Essence PlusConcours Nova Jet Zaino Z2  Wolfgang Deep Gloss  Poorboy's EX-P  Duragloss 111 Clear Coat Prima Hydro Seal  Menzerna Power Lock  Gyeon Cure  Gyeon Wet Coat  Dodo Juice Supernatural  Optimum Opti-Coat

 

 

 

Warto wrócić do klasyków. Z wymienionych moimi ulubieńcami są:

Wolfgang DGPS 3.0, król,  za genialny look, dosyć odporny na czynniki środowiskowe i trwałość do pół roku.

Duragloss 111 Clear Coat Polish, za to że jest bardzo przyjemny w aplikacji, dosyć odporny chemicznie, trwały, oferuje bardzo dobry wygląd jak na relatywnie niską cenę.

no i może bym dorzucił Poorboys Wold EX-P za bardzo przyjemną pracę z nim, jak większość produktów tej marki mozna aplikować w słońcu, ma też całkiem przyzwoita cenę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ghost napisał:

Wolfgang DGPS 3.0, król,  za genialny look, dosyć odporny na czynniki środowiskowe i trwałość do pół roku.

 

Ostrzę sobie zęby na zestaw od WolfGang'a od jakiegoś czasu czy czasem ktoś nie będzie na giełdzie sprzedawał, ale najwyżej wleci nowy 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu zaciekawił mnie bardzo Prostaff CC Wax Gold - dobre opinie, ładna puszka, cena już z tych wyższych biorąc pod uwagę 100g produktu... do tego został mi jeszcze Kiwami więc postanowiłem poświecić klape i zrobić pół na pół. 

3 tygodnie wcześniej klapa została przepolerowana Menzerna (1100, 2500, 3000) i padami Flexipad (efekt jak efekt, jest lepiej ale szału nie robi, ale mniejsza o to). Przygotowując się do położenia wosku całe auto zostało porządnie umyte: pianownica + sg citrus oil -> mycie na dwa wiadra (SG sleek&bubbly) -> d-tox ->glinka soft99 -> ponowne mycie ->carchem pre wax cleaner -> IPA -> po lewej CC Wax Gold - po prawej Soft99 Kiwami.

8669667182025121987%253Faccount_id%253D1

 

Na całe auto poszło 10g CC Waxa.. trochę dużo, ale jak na pierwszy raz nakładania fibra chyba nie ma tragedii. Wosk był nakładany na początku czerwca, ok 7-ego. (czyli miesiąc temu!). Od tamtej pory 3 razy opłukane na bezdotyku wodą demineralizowaną i wytarte do sucha. Raz umyte ręcznie na dwa wiadra i także wytarte do sucha. Podczas tego okresu żadnego QD. Wczoraj auto odwiedziło kolejny raz bezdotyk tym razem z piana, mycie chemią i woda demineralizowana. Bez wycierania - jazda na ekspresówce ładnie osuszyła karoserie. Było ładnie... rano deszczyk i można było zweryfikować stan wosku. Ogólnie widać, że szału nie ma ani z jednej, ani z drugiej strony... Mimo wszystko Kiwami lepiej się zachował (z prawej), dokładając jeszcze łatwość nakładania, docierania, cenę i ilość, według mnie lepiej się sprawdza Kiwami. A na moje potrzeby? Chyba czas na jakiegoś długodystansowca... :-)

Auto w tym czasie garażowane "pod chmurka", przejechane jakieś 4300 km głównie ekspresówkami.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@soulem fajnie, że sam się bierzesz za porównywanie produktów :good:

W Twojej krótkiej relacji zaskoczyły mnie dwa stwierdzenia:

Godzinę temu, soulem napisał:

Na całe auto poszło 10g CC Waxa.. trochę dużo, ale jak na pierwszy raz nakładania fibra chyba nie ma tragedii.

Aplikowałeś wosk za pomocą mf?

Godzinę temu, soulem napisał:

Od tamtej pory 3 razy opłukane na bezdotyku wodą demineralizowaną i wytarte do sucha.

Nie szkoda Ci lakieru i włożonej pracy w korektę?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, paperson napisał:

@soulem fajnie, że sam się bierzesz za porównywanie produktów :good:

W Twojej krótkiej relacji zaskoczyły mnie dwa stwierdzenia:

Aplikowałeś wosk za pomocą mf?

Nie szkoda Ci lakieru i włożonej pracy w korektę?

Dzięki! 

Tak, aplikowałem przy użyciu mikrofibry z zestawu tak jak właśnie zaleca producent (jako jedna chyba z dwóch opcji). Drugą jest nakładanie aplikatorem i docieranie wilgotną mf. 

Co do korekty... to jej w sumie nie było :-) Polerowałem tylko samą klape, wiesz w ramach nauki tylko ;-) A co do wycierania auta do sucha to wielkich szkód mu nie narobię. To nie jest auto wystawowe tylko autko na codzienne dojazdy do pracy... ale fakt, fajnie jak będzie cieszyć oko ;-) Na pełną korektę przyjdzie jeszcze czas... 

Zanim zdecyduje co zrobię z puszką CCWaxGolda spróbuje jeszcze aplikacji drugim sposobem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.