Skocz do zawartości

Hamulce - wyższej jakości, jakie polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie zestaw hamulców OEM, czyli oryginalny producenta.

Zastanawiam się nad zwiększeniem bezpieczeństwa.

Jeżdżę dość rozsądnie ale zdażają się większe prędkości przy zachodnich autostradach dlatego nie zaszkodziłyby klocki o podwyższonym współczynniku tarcia i większej odporności termicznej. 

Wiem, że zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wsadzenie większych tarcz albo gotowych zestawów BBK.

Można też przynajmniej wrzucić nacinane tarcze AP, StopTech, Ebc, Dba, Black Diamond itd.... 

Ale nie jeżdżę na torze, więc szukam samych klocków.

 

Ceramiczne: Ate Ceramic, Jurid White, Textar Epad oczywiście odpadają...

Odpowiedniki OE: Textar, Jurid, Ferodo Premier, Ate, Zimmermann, Ebc Ultimax są ok, ale szukam czegoś więcej we w miare rozsądnej cenie.

 

Poświęciłem czas i znalazłem kilka różnych firm i modeli:

Ebc Green Stuff - ma opinię, że niewiele lepsze od OEM a sporo droższe i głownie marketing mocny.

SP Performance - w USA tanie, u nas mało informacji, słabo dostępne

Ferodo DS Performance - piszczą, ale ogólnie dość dobra opinia

Mintex M1144

 

Jednak najbardziej interesują mnie dwa poniższe modele na przód, przystępne i na drogi publiczne:

Black Diamond Predator Fast Road

Galfer Sport FDT 1055

Ktoś do samochodu o większej mocy wrzucał je i czy warto dopłacić x2 w stosunku do standardowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost napisał:

Wiem, że zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wsadzenie większych tarcz albo gotowych zestawów BBK.

To czemu kombinujesz? Ja dla przykładu będę wrzucał do e36 320i zaciski wraz z tarczami od e46 330i zestaw plug&play. Zaciski do regenearcji i malowania proszkowego, tarcze z klockami nowe i mam sporo skuteczniejsze heble w ułamku ceny tych gotowych zestawów. Do jakiego auta szukasz hebli? Jeśli już koniecznie chcesz jakiś gotowy zestaw to polecam jeszcze odwiedzić racingforum tam jest sporo wiedzy na ten temat.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega @DaV mówi. Najlepiej zrobić swap z mocniejsze wersji. Sam u siebie mam w Ibizie 6L zestaw z Audi S3 jest P&P a różnica kolosalna. U mnie było 288/232 a mam teraz 312/256 i do tego wentylowany tył. Pojemności cieplnej tarczy nie przeskoczysz także co nie założysz większe tarcze zrobią lepsza robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV @Ochlapusek wiem, że swap zawsze górą, ale opisałem wszystko w temacie, nie startuję w kjs, obecne hamulce w mercedesie mi wystarczają. Ale jak wymianiam elementy eksploatacyjne lubie żeby były wysokiej jakości co może wiązać się z poprawą bezpieczeństwa przy okazji. Na tuningi nie mam czasu i troche z tego wyrosłem.

A jeżeli przy następnej wymianie klocków w serwisie zamiast OEM podrzucę im Predatory albo Galfery raczej tylko zyskam...

@mlun dzięki za opinię, co raz bardziej przekonuję się do bd fast road, choć galfer też zbiera dobre opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ghost - ja od siebie mogę polecić zmianę tarcz i klocków za jednym razem. Miałem u siebie oem w Pajero i siadały bardzo szybko - jeden wyjazd w góry potrafił tarcze dojechać, 2,5 tony robi swoje. Wymieniłem wpierw klocki na lepsze, ale przez to, że miały większą siłę tarcia bardziej/szybciej nagrzewały tarcze i wykończyłem zestaw tarcz oem po 7 tys. km. Założyłem zestaw tarcze DBA xgold i klocki dedykowane od Hawk'a - teraz to hamuje w końcu 🙂 Wcześniej jeździłem z dużym odstępem żeby nie przydupić komuś, a teraz bez stresu. Co ważne, to dobre tarcze nie tracą swoich właściwości ciernych przy bardzo dużym nagrzaniu (nie pływają, nie krzywią się i nie ślizgają) i częstym hamowaniu (niekoniecznie ostrym) - np. tereny górzyste gdzie jedzie się kilometrami w dół i samo hamowanie silnikiem nie wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2018 o 14:39, W1Michal napisał:

Polecam tarcze + klocki Zimmermanna. Na allegro mają oficjalny sklep.

Też polecam, bardzo dobre tarcze. Zwłaszcza gładkie. Sporty nawiercane to troche ściema. A nacinanych do moich modeli nie widziałem.

Klocki powiedziałbym, że okej na tył gdzie mniejsza siła hamowania. Na przód szukałbym innych.

 

@Birkhof Tu sie zgodzę, słusznie, że wymieniłeś zestaw. Miałem kilka Mitsubishi i o ile samochody ogólnie ok, to hamulce miałyvw porywach przeciętne lub słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
W dniu 2.06.2018 o 21:44, Ochlapusek napisał:

Jak kolega @DaV mówi. Najlepiej zrobić swap z mocniejsze wersji. Sam u siebie mam w Ibizie 6L zestaw z Audi S3 jest P&P a różnica kolosalna. U mnie było 288/232 a mam teraz 312/256 i do tego wentylowany tył. Pojemności cieplnej tarczy nie przeskoczysz także co nie założysz większe tarcze zrobią lepsza robotę

Przy masie auta nieco powyżej tony to hamulce 288/232 i tak są na wyrost 🙂 Skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Ale faktycznie oczko wyżej jest jeszcze fajniej 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krd napisał:

Przy masie auta nieco powyżej tony to hamulce 288/232 i tak są na wyrost 🙂 Skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Ale faktycznie oczko wyżej jest jeszcze fajniej 🙂

Ibiza w serii 1260kg 🙂

Aktualnie jest niecale 240KM także 312/256  maja co robic 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozważyć jedną rzecz - skuteczne vs ciche. Ja osobiście celowałbym w DS2500(tak, wiem, że nie mają homologacji) albo CL RC5+. Coś kosztem czegoś, u mnie klienci nie są zbyt zadowoleni po wymianie na ceramiczne i po niewielkim przebiegu dzwonią po następne, bo się źle jeździ. Poza tym na temat Ferodo albo CL sporo opinii znajdziesz, czego o BD nie można powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ATE pokryte jest na calej tarczy cienka warstwą srebrnej farby, ktora w miejscu styku z klockiem się ściera po pierwszym hamowaniu, a na reszcie tarczy zostaje, taką sama warstwe spotkałem na boschu i textarze . TRW natomiast mialem ostatnio w rękach i na miejscu styku tarczy z klockiem nie jest malowane ale pozostała część tarczy pokryta jest gruba warstwą czarnej farby i przynajmniej wizualnie wygląda to na lepsze zabezpieczenie niz ta "srebrzanka" w pozostalych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Moderator

@Crasher zalezy czego oczekujesz? Osobiście miałem tarcze ATE i byłem z nich bardzo zadowolony 🙂 wiec jak na moje nie ma co przepłacać za ORI tylko kupic dobrego zamiennika typu ATE/Zimmerman 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Streat napisał:

@Crasher zalezy czego oczekujesz? Osobiście miałem tarcze ATE i byłem z nich bardzo zadowolony 🙂 wiec jak na moje nie ma co przepłacać za ORI tylko kupic dobrego zamiennika typu ATE/Zimmerman 🙂 

Żeby zniosly niemalże torowe obciazenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
18 godzin temu, Crasher napisał:

Żeby zniosly niemalże torowe obciazenie

No to troche zmienia postać rzeczy bo co innego tarcze na normalan jazde a co innego do upalania. Z tarczami do upalania nie mialem styczności niestety i nie pomoge 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ori w ASO to dokładnie te same tarcze co da się kupić w hurtowniach tylko 3-4x taniej. Tłumaczyłem chyba z 3 razy na tym forum jak to działa. Nacinane ATE power disc są spoko, jak zalega ci trochę więcej kasy to bierz zimmermany 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś set zimmermana i nie byłem zadowolony. Owszem hamowanie ok. Powracający problem z piszczeniem. I to taki że jak dojeżdżałem do przejścia dla pieszych to ludzie się za głowę łapali 🙂Mocne pylenie. Pojawiły się zauważalne rysy/pęknięcia na tarczy. Zdaje się że były nawiercane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piski pochodzą od drgań, tarcza do tego nic nie ma. Chyba, że się rozwaliła w środku.

  

12 minut temu, analyzator napisał:

Pojawiły się zauważalne rysy/pęknięcia na tarczy. Zdaje się że były nawiercane.

Nawiercanych nie polecam na daily 🙂 Nacinane owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.