ghost Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Mam obecnie zestaw hamulców OEM, czyli oryginalny producenta. Zastanawiam się nad zwiększeniem bezpieczeństwa. Jeżdżę dość rozsądnie ale zdażają się większe prędkości przy zachodnich autostradach dlatego nie zaszkodziłyby klocki o podwyższonym współczynniku tarcia i większej odporności termicznej. Wiem, że zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wsadzenie większych tarcz albo gotowych zestawów BBK. Można też przynajmniej wrzucić nacinane tarcze AP, StopTech, Ebc, Dba, Black Diamond itd.... Ale nie jeżdżę na torze, więc szukam samych klocków. Ceramiczne: Ate Ceramic, Jurid White, Textar Epad oczywiście odpadają... Odpowiedniki OE: Textar, Jurid, Ferodo Premier, Ate, Zimmermann, Ebc Ultimax są ok, ale szukam czegoś więcej we w miare rozsądnej cenie. Poświęciłem czas i znalazłem kilka różnych firm i modeli: Ebc Green Stuff - ma opinię, że niewiele lepsze od OEM a sporo droższe i głownie marketing mocny. SP Performance - w USA tanie, u nas mało informacji, słabo dostępne Ferodo DS Performance - piszczą, ale ogólnie dość dobra opinia Mintex M1144 Jednak najbardziej interesują mnie dwa poniższe modele na przód, przystępne i na drogi publiczne: Black Diamond Predator Fast Road Galfer Sport FDT 1055 Ktoś do samochodu o większej mocy wrzucał je i czy warto dopłacić x2 w stosunku do standardowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 3 godziny temu, ghost napisał: Wiem, że zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wsadzenie większych tarcz albo gotowych zestawów BBK. To czemu kombinujesz? Ja dla przykładu będę wrzucał do e36 320i zaciski wraz z tarczami od e46 330i zestaw plug&play. Zaciski do regenearcji i malowania proszkowego, tarcze z klockami nowe i mam sporo skuteczniejsze heble w ułamku ceny tych gotowych zestawów. Do jakiego auta szukasz hebli? Jeśli już koniecznie chcesz jakiś gotowy zestaw to polecam jeszcze odwiedzić racingforum tam jest sporo wiedzy na ten temat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Black Diamond Predator Fast Road. Te mogę polecić. W porównaniu do jurid roznica odczuwalna zwlaszcza po ostrym hamowaniu. Auto honda accord VII. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ochlapusek Opublikowano 2 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 Jak kolega @DaV mówi. Najlepiej zrobić swap z mocniejsze wersji. Sam u siebie mam w Ibizie 6L zestaw z Audi S3 jest P&P a różnica kolosalna. U mnie było 288/232 a mam teraz 312/256 i do tego wentylowany tył. Pojemności cieplnej tarczy nie przeskoczysz także co nie założysz większe tarcze zrobią lepsza robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 2 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2018 @DaV @Ochlapusek wiem, że swap zawsze górą, ale opisałem wszystko w temacie, nie startuję w kjs, obecne hamulce w mercedesie mi wystarczają. Ale jak wymianiam elementy eksploatacyjne lubie żeby były wysokiej jakości co może wiązać się z poprawą bezpieczeństwa przy okazji. Na tuningi nie mam czasu i troche z tego wyrosłem. A jeżeli przy następnej wymianie klocków w serwisie zamiast OEM podrzucę im Predatory albo Galfery raczej tylko zyskam... @mlun dzięki za opinię, co raz bardziej przekonuję się do bd fast road, choć galfer też zbiera dobre opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Polecam tarcze + klocki Zimmermanna. Na allegro mają oficjalny sklep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 5 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 @ghost - ja od siebie mogę polecić zmianę tarcz i klocków za jednym razem. Miałem u siebie oem w Pajero i siadały bardzo szybko - jeden wyjazd w góry potrafił tarcze dojechać, 2,5 tony robi swoje. Wymieniłem wpierw klocki na lepsze, ale przez to, że miały większą siłę tarcia bardziej/szybciej nagrzewały tarcze i wykończyłem zestaw tarcz oem po 7 tys. km. Założyłem zestaw tarcze DBA xgold i klocki dedykowane od Hawk'a - teraz to hamuje w końcu Wcześniej jeździłem z dużym odstępem żeby nie przydupić komuś, a teraz bez stresu. Co ważne, to dobre tarcze nie tracą swoich właściwości ciernych przy bardzo dużym nagrzaniu (nie pływają, nie krzywią się i nie ślizgają) i częstym hamowaniu (niekoniecznie ostrym) - np. tereny górzyste gdzie jedzie się kilometrami w dół i samo hamowanie silnikiem nie wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 W dniu 3.06.2018 o 14:39, W1Michal napisał: Polecam tarcze + klocki Zimmermanna. Na allegro mają oficjalny sklep. Też polecam, bardzo dobre tarcze. Zwłaszcza gładkie. Sporty nawiercane to troche ściema. A nacinanych do moich modeli nie widziałem. Klocki powiedziałbym, że okej na tył gdzie mniejsza siła hamowania. Na przód szukałbym innych. @Birkhof Tu sie zgodzę, słusznie, że wymieniłeś zestaw. Miałem kilka Mitsubishi i o ile samochody ogólnie ok, to hamulce miałyvw porywach przeciętne lub słabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 5 Czerwca 2018 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 W dniu 2.06.2018 o 21:44, Ochlapusek napisał: Jak kolega @DaV mówi. Najlepiej zrobić swap z mocniejsze wersji. Sam u siebie mam w Ibizie 6L zestaw z Audi S3 jest P&P a różnica kolosalna. U mnie było 288/232 a mam teraz 312/256 i do tego wentylowany tył. Pojemności cieplnej tarczy nie przeskoczysz także co nie założysz większe tarcze zrobią lepsza robotę Przy masie auta nieco powyżej tony to hamulce 288/232 i tak są na wyrost Skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Ale faktycznie oczko wyżej jest jeszcze fajniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ochlapusek Opublikowano 5 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 5 godzin temu, krd napisał: Przy masie auta nieco powyżej tony to hamulce 288/232 i tak są na wyrost Skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Ale faktycznie oczko wyżej jest jeszcze fajniej Ibiza w serii 1260kg Aktualnie jest niecale 240KM także 312/256 maja co robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 5 Czerwca 2018 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 To nie wiem skąd miałaby być cięższa o 200kg względem mojej Fabii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 8 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Musisz rozważyć jedną rzecz - skuteczne vs ciche. Ja osobiście celowałbym w DS2500(tak, wiem, że nie mają homologacji) albo CL RC5+. Coś kosztem czegoś, u mnie klienci nie są zbyt zadowoleni po wymianie na ceramiczne i po niewielkim przebiegu dzwonią po następne, bo się źle jeździ. Poza tym na temat Ferodo albo CL sporo opinii znajdziesz, czego o BD nie można powiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałES Opublikowano 9 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Ja uzytkuje ferodo ds2500 i sa sa na tyle efektywne i relatywnie miekkie ze nie zaoraja tarczy, tylko przy malych prędkościach piszcza niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelus668 Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Czy tarcze ATE zwykłe szybko rdzewieją? Ponoć ta ich powłoka srebrna jest do kitu. TRW lakierowane jest lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 31 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 Zimmermann ma jakąś warstwe Coat coś tam :) że niby nie rdzewieją. Polecam zresztą mam u siebie i są lux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 31 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 ATE pokryte jest na calej tarczy cienka warstwą srebrnej farby, ktora w miejscu styku z klockiem się ściera po pierwszym hamowaniu, a na reszcie tarczy zostaje, taką sama warstwe spotkałem na boschu i textarze . TRW natomiast mialem ostatnio w rękach i na miejscu styku tarczy z klockiem nie jest malowane ale pozostała część tarczy pokryta jest gruba warstwą czarnej farby i przynajmniej wizualnie wygląda to na lepsze zabezpieczenie niz ta "srebrzanka" w pozostalych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekcw Opublikowano 31 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 W dniu 28.07.2018 o 19:05, pawelus668 napisał: Czy tarcze ATE zwykłe szybko rdzewieją? Po roku czasu już jest rudy nalot :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 hgk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crasher Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 Odgrzebie temat. Zadalem pytanie w innym ale znalazłem dedykowany. Tarcze aso czy zamiennika a może coś z półki wyżej? Brembo/zim 700, ori 1600, ebc 1600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 12 Lutego 2022 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 @Crasher zalezy czego oczekujesz? Osobiście miałem tarcze ATE i byłem z nich bardzo zadowolony wiec jak na moje nie ma co przepłacać za ORI tylko kupic dobrego zamiennika typu ATE/Zimmerman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crasher Opublikowano 12 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 3 godziny temu, Streat napisał: @Crasher zalezy czego oczekujesz? Osobiście miałem tarcze ATE i byłem z nich bardzo zadowolony wiec jak na moje nie ma co przepłacać za ORI tylko kupic dobrego zamiennika typu ATE/Zimmerman Żeby zniosly niemalże torowe obciazenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 13 Lutego 2022 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 18 godzin temu, Crasher napisał: Żeby zniosly niemalże torowe obciazenie No to troche zmienia postać rzeczy bo co innego tarcze na normalan jazde a co innego do upalania. Z tarczami do upalania nie mialem styczności niestety i nie pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 13 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 Przecież ori w ASO to dokładnie te same tarcze co da się kupić w hurtowniach tylko 3-4x taniej. Tłumaczyłem chyba z 3 razy na tym forum jak to działa. Nacinane ATE power disc są spoko, jak zalega ci trochę więcej kasy to bierz zimmermany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzator Opublikowano 13 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 Miałem kiedyś set zimmermana i nie byłem zadowolony. Owszem hamowanie ok. Powracający problem z piszczeniem. I to taki że jak dojeżdżałem do przejścia dla pieszych to ludzie się za głowę łapali Mocne pylenie. Pojawiły się zauważalne rysy/pęknięcia na tarczy. Zdaje się że były nawiercane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 13 Lutego 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 Piski pochodzą od drgań, tarcza do tego nic nie ma. Chyba, że się rozwaliła w środku. 12 minut temu, analyzator napisał: Pojawiły się zauważalne rysy/pęknięcia na tarczy. Zdaje się że były nawiercane. Nawiercanych nie polecam na daily Nacinane owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się