Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

 

1 minutę temu, kamykmm napisał:

zostawiłem auto pod drzewem (świerk) z którego kapie żywica - efekt jest taki że całe auto teraz mam upaskudzone w żywicy i nie bardzo mam pomysł czym sobie z nią poradzić, żeby nie zostały klejące ślady

Np. ADBL Tar & Glue Remover, albo Prickbort MAC 124 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam czarne kropki na całym samochodzie, widoczne tylko z bliska. Już kiedyś pytałem czym to usunąć ale nic mi nie pomogło, najprawdopodobniej  jest to środek do konserwacji podwozia.

Szczotka tego nie rusza, glinka też nie (3m niebieska i adbl claysponge) , ADBL Tar & Glue Remover trochę ruszył, z dużych kropek popłynęło trochę, wypsikałem 3/4 butelki na coupe a kropki jak były tak są. 

Na kawałku maski udało mi się usunąć te kropki całkowicie, biały pad fg500 na rotacji ale musiałem mocno grzać lakier żeby to schodziło, tylko to trochę zabawa w sapera :D

Zastanawiam się jeszcze czy nie spróbować papierem 2500 lub 3000 na DA, ale na 24 letnim lakierze to znowu zabawa w sapera :D Niby miernik grubości lakieru mam ale może są jakieś bezpieczniejsze opcje. Jakieś rady?

 

Tak to wygląda: 

20161111_211232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamykmm  @xnolb ewentualnie Nielsen Tar & Glue Remover? 

Albo psikanie na element, odczekać kilka minut i przetarcie MF, albo bezpośrednio produkt na MF i lekko docierać.  (Z tym ze ten produkt podobno nie lubi sie za bardzo z elementami plastikowymi więc trzeba trochę uważać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest powodem tego, że jak wewnątrz zaparują mi szyby, to widać takie koliste ślady po myciu płynem?

Płyn do szyb z ADBL. Docieranie od razu jedną szmatką przeznaczonądo szyb,  o innej strukturze, docieranie po chwili drugą

Gdy szyby nie są zaparowane - nie widać, tych śladów, wszystko czyste, jak należy. Problem jest wtedy, gdy zaparują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xnolb napisał:

@Grzechu23 

Skoro ADBL nie ruszył to Nielsen ruszy? ADBL musiał leżeć dobre 30min żeby trochę to ruszyło...

ADBL na smołę mnie osobiście tyłka nie urwał, jeden z najsłabszych produktów w ich ofercie moim zdaniem, do prickborta jest daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, xnolb napisał:

Mam czarne kropki na całym samochodzie, widoczne tylko z bliska. Już kiedyś pytałem czym to usunąć ale nic mi nie pomogło, najprawdopodobniej  jest to środek do konserwacji podwozia.

 

Mi konserwacja bajecznie ADBL T&G schodziła. Chyba, że są różne. :D To nie był baranek, tylko taki gumowaty środek do konserwacji.

Ale klej do szyb (świeży, fakt) niedawno świetnie mi zszedł z plastiku... IPą. Zawsze można spróbować. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Gesiu_15 napisał:

@majeczek78 jak nie odłączyć aku to zapewne wywali ci błąd :) JAk masz kabel Vag to żaden problem , jak nie masz to ja bym raczej odłączył aku :)

Dzięki za odpowiedz. Tak podejrzewałem tylko czy nie będzie problemu jak autko postoi dłużej bez prądu? chodzi mi ogólnie o wszystkie nie tylko te z grupy Vag ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy z jakiego auta chcesz wyciagnac ( w roznych markach roznie dzialaja sterowniki) i czy sa w fotelach airbagi czy nie znam przypadki ze na podlaczanym aku i majstrowaniu przy kostkach wywalilo poduchy. Jak airbagi sa a odepniesz kostki bez aku na pewno po podlaczeniu nie zobaczysz bledu bynajmniej mi sie nie zdazylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, majeczek78 napisał:

Witam. Panowie jak to jest w końcu z wyciąganiem foteli do prania. Trzeba odłączać aku czy nie ? W sieci pełno jest sprzecznych informacji ....

Nic nie musisz odłączać, nie powinno być żadnych błędów, a już na pewno żadna poduszka nie strzeli jak to niektórzy wymyślają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymyslam to po 1 a po 2 to pobaw sie kolego airbagami ktore maja napiecie zobaczymy co wtedy napiszesz.Najprawdopodobniej tyle ze kolega na forum mial racje i nie dosc ze masz na desce blad airbagow to jeszcze polamany nos od poduszki. Kierownice np do obrzycia albo malowania tez bys kolego sciagal na podlaczonym aku skoro fotele tak smialo wypinasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładałem kilka kompletów foteli na inne w tym angliki, tak samo zdejmowałem całe kurtyny boczne w podsufitkach, zawsze na podłączonym aku, nigdy nie było nawet błędu. Jedyne poduszki jakie mogą strzelić to te w kierownicach starych modeli bodajże renault, czy tam jeszcze innych francuzów, ale to z samych wstrząsów, a nie odpinania/podpinania wtyczek, ale nie w siedzeniach w miarę nowszych aut. Nie tak działa system, bo przy pierwszym zwarciu prądu w aucie mogłoby wywalić poduszki. 

 

Ale jak chcesz się koniecznie bawić w odpinanie to czemu nie, gorzej jak komuś radio/navi/kompa zblokujesz, na pewno będzie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Umyłem detailingowo moja czarna meganke (piana,spłukanie,mycie ręczne ,splukanie) i chciałem nałożyć na nią wosk Car Plan Ultra Car Wax . Nakładalem go wg. Instrukcji , mikrofibra i pózniej docierałem tez mikrofibra . 

Wosk wcale nie chciał sie dotrzeć , mazał sie i zostawały białe ślady .

Dodam ze nie nakładem go na słońcu tylko w garazu i lakier był dobrze wysuszony ręcznikiem z mikrofibry oraz byl chłodny .

Robilem to pierwszy raz . 

W czym popełniłem błąd ? Jutro chce spróbować od nowa , jakies porady ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mario704 napisał:

Panowie potrzebuje czegoś niedrogiego na resztki owadów na aucie.Co polecicie?

Ja korzystam okazjonalnie z ValetPro Bug Remover. Jak chcesz polskie produkty to w podobnej cenie Shiny Garage Bug Off.

Jednym z najtańszych jest Good Stuff Bat Insect Killer Bug Remover.

 

Czego byś nie użył to spłucz bardzo dokładnie żeby nie zostało na lakierze. 

A najlepiej Bug remover > piana żeby dobrze zmiękczyć resztki > mycie właściwe. Po takiej kombinacji nie powinno być śladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, NeeRek napisał:

Witam . Umyłem detailingowo moja czarna meganke (piana,spłukanie,mycie ręczne ,splukanie) i chciałem nałożyć na nią wosk Car Plan Ultra Car Wax . Nakładalem go wg. Instrukcji , mikrofibra i pózniej docierałem tez mikrofibra . 

Wosk wcale nie chciał sie dotrzeć , mazał sie i zostawały białe ślady .

Dodam ze nie nakładem go na słońcu tylko w garazu i lakier był dobrze wysuszony ręcznikiem z mikrofibry oraz byl chłodny .

Robilem to pierwszy raz . 

W czym popełniłem błąd ? Jutro chce spróbować od nowa , jakies porady ? 

Robiąc to mikrofibrą podejrzewam, że nałożyłeś zbyt dużą warstwę wosku. A tu jest zasada im mniej, tym lepiej :) Do aplikacji wosku polecam aplikator gąbkowy okrągły, żółty tzw "słoneczko". Czekasz aż wosk zmieni się w taką siwy nalot, to będzie oznaczać, że już wysechł. Docierasz MF. Może też mieć znaczenie jaka mikrofibrą docierasz. Ja kupiłem kiedyś takie badziew, że nawet nie szło umyć lustra/szyb tym :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, etr napisał:

co jest powodem tego, że jak wewnątrz zaparują mi szyby, to widać takie koliste ślady po myciu płynem?

Płyn do szyb z ADBL. Docieranie od razu jedną szmatką przeznaczonądo szyb,  o innej strukturze, docieranie po chwili drugą

Gdy szyby nie są zaparowane - nie widać, tych śladów, wszystko czyste, jak należy. Problem jest wtedy, gdy zaparują 

Jak masz mazy to znaczy, że szyby jeszcze są brudne (tłuste). Spróbuj przeczyścić je IPA i potem płynem do szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, rkom napisał:

Jak masz mazy to znaczy, że szyby jeszcze są brudne (tłuste). Spróbuj przeczyścić je IPA i potem płynem do szyb.

Swoją drogą... Płyn jest od tego, żeby umyć te szyby... a nie żeby je umyć IPA przed "umyciem" płynem. Mi się ADBL nie maże ale tak jak pisałem w innym temacie po jakimś czasie, jak jest wilgotno w aucie to widzę przy delikatnej parze na szybie dokładnie jak tarłem fibrą :) Kupiłem płyny do szyb z FW, GS, DM i będę testował czy tylko przy ADBL takie cyrki czy każdy tak samo robi. Jak będzie nadal to samo to zacznę myć zwykłym Clin'em do szyb i spoko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.