Skocz do zawartości

Firmy zainteresowane reklamą na forum Kosmetyka Aut zapraszamy do zapoznania się z tematem w poniższym linku.

Partnerzy forum - zasady współpracy.

Malinek

Użytkownik
  • Zawartość

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutral

O Malinek

  • Urodziny 20.04.1992

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Auto
    BMW E46 2001
  • Województwo
    Opolskie
  1. Witajcie Przedstawiam Wam relację z prac nad Oplem Vivaro. Zadzwoniła do mnie znajoma czy dałbym radę zająć się jej passetem, odpowiedziałem że nie ma problemu tak więc dogadaliśmy co do zakresu prac jakie mam wykonać , co do czasu ile będę przetrzymywał jej samochód Nadeszła sobota, tak więc czekam na znajomą, która nagle wjeżdża na podwórko nie passatem ale właśnie oplem i przy wysiadaniu mówi, że zmiana planów, że jednak opel i czy się podejmuję. Bez dłuższego zastanowienia się zgodziłem Wbrew pozorom, że niby więcej roboty bo większe auto byłem bardzo zadowolony no bo w końcu większe pole do popisu Całość prac zajęła mi około 20 godzin, bez zbędnego pośpiechu. Mówione też było, że ma to być zrobione z lekkim przymrużeniem oka. Nie bawiłem się dlatego w glinkowanie, nie było żadnych korekt, nawet cleaner nie wleciał prawdę mówiąc. Na pierwszy rzut oka auto brudne bo myte tylko na bezdotyku, felgi chyba nie widziały nigdy nic do nich dedykowanego. Gdy zobaczyłem wnętrze to wiedziałem, że tutaj to będzie roboty bo sprzątania to chyba nie wiadziało dłuuuugo Chemia użyta przy pracach będzie opisywana na bieżąco przy zdjęciach. Koniec gadania, zaczynamy Samochód przyjechał do mnie w takim stanie Tak to wyglądało z zewnątrz, tragedii nie ma ale czysto też nie było. Natomiast jeśli chodzi o wnętrze ... Zaczynamy od paki. Niby miejsce do przewożenia każdego rodzaju towaru do sklepu spożywczego jaki znajoma posiada ale też w sumie nie jest źle Odkręcamy " parapet " ( nie wiem jak się to fachowo nazywa ) a tam No i miejsca kierowcy i pasażerów Tak wyglądało wnętrze. Dłuuugo nie było sprzątane Koniec inspekcji, przechodzimy do pracy W sumie to nie wiedziałem od czego by tu zacząć czy wnętrze czy z zewnątrz. Wybrałem z zewnątrz, najpierw koła. Na opony trafił Excede Tire & Rubber Cleaner w stężeniu 1:2 czyszczone zwykłą szczotką z marketu Brudu było sporo, opona potrzebowała 2 podejścia, za trzecim piana była już biała. Felgi zostały potraktowane zieloną Tugą i pędzelkiem Zdjęcie krawienia bardzo mocno rozmazane także nawet nie wstawiam, felgi jak widać bardzo mocno zapuszczone, Tuga oczywiście nie dała rady za pierwszym razem zebrać całości więc na drugi strzał wybrałem klasyka CarPro IronX i tak samo pędzelek w ruch Krwawienie przy CarPro nastąpiło momentalnie Tyle ile zebrało tyle zebrało, felgi i tak są w bardzo kiepskim stanie wizualnym.. Dlatego też odpuściłem jakiekolwiek zabezpieczenie. Z kołami by było na tyle, zabieramy się za mycie. Niestety nie posiadam pianownicy, chciałem kupować ręczną ale w przyszłym miesiącu prawdopodobnie kupuję myjkę ciśnieniowa także odpuściłem. Zrobiłem lekką dekontaminację, na suchy lakier wpadł najpierw ADBL Tar & Glue Remover, następnie jako deironizer budżetowo K2 Roton. Miały co robić Lecimy detale przy pomocy pędzelka i ADBL APC 1:5 Auto spłukane i przechodzimy do mycia na dwa wiadra, rękawica z frędzlami i ADBL Shampoo Pro Zdjęć bezpośrednio z mycia nie robiłem niestety, żeby dostać się do dachu musiałem mieć pomoc Po spłukaniu wygląda to tak, następnie suszymy. Dwa ręczniki fluffy to stanowczo za mało na takiego byka Szyby zostały umyte Meguiar's Clarity Glass Cleaner, zdjęcia niestety brak. Po umyciu szyby przetarte ipą i wpadła Niewidzialna Wycieraczka AUTOLAND Po wysuszeniu wjazd do garażu. Tak jak pisałem wcześniej nie użyłem cleanera, jedynie przetarłem lakier Tenzi IPA Przyszedł czas na zabezpieczenie lakieru. Nie posiadam w arsenale zbyt dużego wyboru ale wybrałem coś bardziej trwałego czyli Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax Smalcujemy Trochę tego smalcowania było po około 10-15 minutach dotarte mikrofibrą Wax Pro. Czas zająć się wnętrzem. Zaczynamy od paki. Wjeżdża ADBL APC 1:10 Było brudno. Wnęki też potraktowane ADBL APC 1:10 Kabina. Zaczynamy od odkurzania, co zajęło mi około 2 godzin Plastiki, uszczelki i inne detale także czyścimy Woda po płukaniu fibry... Na dywaniki gumowe porcja Excede Tire & Rubber Cleaner Fotele prane ręcznie w celu odświeżenia przy pomocy Excede Encapsulator Cleaner Plastiki wewnętrzne zabezpieczone Poorboy's World Natural Look Plastiki zewnętrzne, uszczelki i opony Good Stuff Black Mamba To by chyba było na tyle. Auto po wyjeździe z garażu tak się prezentowało. Dziękuję Wszystkim którym chciało się oglądać moje wypociny do końca. Jak na początkującego w detailingu myślę, że praca całkiem dobrze wyszła. Wiadomo, że dużo rzeczy można było zrobić lepiej, ale starałem się zrobić wszystko jak najlepiej oraz na tyle ile mój skromny arsenał chemii i sprzętu mi na to pozwolił. Wielki szacunek dla ludzi z forum którzy robią bardzo obszerne relacje, bo moim zdaniem nie jest łatwe, samo robienie zdjęć ile to więcej pracy i wybijania z "rytmu" a co dopiero sklejanie takich relacji. Mi po paru godzinkach udało się coś ukulać, mam nadzieję, że z następnymi pójdzie lepiej. Ciekawy jestem jak to wyszło w Waszych oczach Pozdrawiam ! Czekam na Wasze zdanie
  2. Cześć Wszystkim ! Jako, że Panowie z ADBL udostępnili mi tester swojego nowego produktu jakim jest Synthetic Spray Wax (za co serdecznie dziękuję) wypadało by go sprawdzić. Chciałem zaznaczyć, że do tej pory dane mi było tylko oglądać/czytać testy innych użytkowników forum także nie ma się co porównywać do wyjadaczy jest to mój pierwszy test i mam nadzieję, że nie będzie aż tak źle. No ale przejdźmy do rzeczy. Opis producenta: ADBL SYNTHETIC SPRAY WAX PURE AND SIMPLE PERFECTION Szybka i łatwa w aplikacji mieszanina syntetycznych polimerów. Można go stosować samodzielnie oraz jako dodatkową warstwę na wcześniej położony wosk lub sealant. Nadaje niesamowitą głębie koloru oraz połysk. Pozostawia niezwykle gładką powierzchnie hydrofobową, antystatyczna formuła zapobiega osiadaniu kurzu i pozostawaniu odcisków palców. Trwałość ADBL SYNTHETIC SPRAY WAX to od 1 do 2000 kilometrów w zależności od warunków atmosferycznych oraz sposobu mycia. Sposób użycia: Gotowy do użycia. 1. Rozpylić produkt na czysty lakier - suchy lub mokry. 2. Przetrzeć mikrofibrą do sucha. Dodatkowe wskazówki: Przed użyciem wstrząsnąć W przypadku zastosowania za dużej ilości, należy produkt dopolerować drugą czystą i suchą mikrofibrą Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Chronić przed światłem słonecznym. Nie przemrażać. Dostępne pojemności: 500 ml - 44,99 zł 1 L - 69,99 zł 5 L - 184,99 zł Tester otrzymałem w małej 100 ml buteleczce. Atomizer pracował dobrze, oszczędnie obchodził się z produktem. Zapach gumy balonowej podczas aplikacji tylko umilał pracę. Test przeprowadziłem na masce mojej E46, której lakier aż prosi się o korektę. Maskę dokładnie przygotowałem aby była jałowa, żeby sprawdzić wytrzymałość SSW, na reszcie samochodu leży końcówka SOFT99 KoG. Auto zostało umyte na dwa wiadra szamponem ADBL Shampoo Pro. Potem T&G też od ADBL następna zielona Tuga. Nie robiłem jeszcze wtedy zdjęć. Potem w ruch poszła glinka - pomarańczowa od ValetPro, jako lubrykant woda z szamponem. Glinka nie za bardzo miała co robić Myjemy znów, spłukujemy i suszymy. Maska umyta, wysuszona to pora na cleaner. Poorboys Pro Polish 2 nakładany ręcznie aplikatorem od NAT-a, potem wymyty IPĄ 50:50. Tutaj już maska w jałowym stanie. Tyle jeśli chodzi o temat przygotowania maski pod test. Teraz zaczynamy pracę z produktem podanym w tytule i do porównania użyłem SG Quick Detail Spray. Może i nie ma co porównywać tych produktów ale nie miałem nic innego "na stanie". Maskę podzieliłem na połowe. Z lewej SG, z prawej ADBL. Do docierania żeby było sprawiedliwie chociaż tu wziąłem dwie nowe mikrofibry Kirkland. Aplikacja w taki sam sposób, jeden strzał na fibrę dwa na element i docieramy. Na pierwszy ogień SG. Po dotarciu. Czas na ADBL. Dotarte. SSW aplikowałem również na mokry lakier, następnie wysuszyłem. Działanie na suchym i na mokrym lakierze takie samo. Moim zdaniem przy aplikacji na mokro łatwiej jest wysuszyć auto fluffym. Produkt ADBL dość mocno przyciemnia lakier w porównaniu do SG. Zdjęcie nie oddaje efektu na żywo ale coś tam widać. Zrzut wody również bardzo dobry. Po stronie SG robi się tafla po stronie ADBL wszystko spływa. Przypominam lewa strona SG, prawa ADBL. Jeśli chodzi o moje odczucia, to produkt jest bardzo fajny, aplikacja jest bardzo prosta nawet dla kogoś to nie ma doświadczenia w detailingu. Zapach przyjemy, wydajność dosyć dobra, po zrobieniu testu obleciałem całe auto SSW i z próbki 100 mml zostało jeszcze troche w buteleczce. Postaram się aktualizować temat w celu sprawdzenia wytrzymałośći, producent mówi, że do 2000 km. U mnie w momencie aplikacji na liczniku widnieje 179 986km. Produkt polecam każdemu, sam pewnie kupię butelkę przy następnym zamówieniu. Mam nadzieję, że chociaż trochę przedstawiłem działanie oraz aplikacje produktu, tak jak mówiłem był to mój pierwszy test. Jeszcze parę zdjęć całego auta po aplikacji.
  3. Panowie jak mam wrzucić odniśnik z youtube? Tak żeby można było od razu oglądać filmik a nie trzeba klikać w link?
  4. Do mnie też tester dotarł wczoraj jak w weekend będzie pogoda to będziemy testowac
  5. Foto nie działa
  6. 1. Michał126 2. lolomanolo; oprócz Waszych były botox, amulet, Megs qw, AF, OID; garaż wspólny; do porównania zostały Wasze QD i QW i końcówka finale. 3. Alfa47 No dobra, zgłoszę się, lecz nie posiadam aktualnie żadnego Quick Waxa tylko quick detailer'y SG Morning Dew i Funky Witch Botox. Mogę to porównać z tymi prduktami na Czarnym lakierze BMW(...) na gorącym też mogę coś spróbować Garaż mam ale chyba go nie zrobię do tej pory aby wykonać tam test(...) warunki moje na dworze się odbywają No i na mokrym lakierze też mogę coś zrobic i zobaczyć, no i tylo 4. Strus - kładłem Botox, Amulet, Luxury Gloss, Megs UQW, Detailer's Magic Wax Magic, OD1, Prostaff CC Water Gold, Good Stuff Wolf's Protection i pewnie jeszcze kilka innych których nie pamiętam :). Bez kombinowania zestawić mogę z Prostaffem, waszym QW Edycja 2, CArPro Ech2o ale mogę skombinować jeszcze jakiś QW żeby to było miarodajne. Maskę jak wiecie mam intrygującą Miejsce... pod chmurką i na bezdotyku jak zwykle 5. grabek246-wasz qw, sg morning dew, sonax bsd, DM Magic Wax, QD1 oże byc też TAC System Mystic Water Repellent oraz Fireball 6. ostry2407 7. Mumins - lakier czarny UNI. Aktualnie używam SONAX BSD do odświeżenia wosku lub SG Morning Dew by łatwo i szybko nadać wet-look po myciu. Chętnie przetestuję jak spisuje się QW, planowana aplikacja 4-5.08, w cieniu na przydomowym podjeździe, raczej na suchy lakier 8. Eidos71 - jeżeli możliwy jest termin >7 dni, zgłaszam akces. Do porównania wspomniany Bouncer's Bead Juice (jedyny sensowny dla mnie obecnie przeciwnik). Garaż remontowany z zewnątrz i delikatnie wewnątrz - nie wiem, czy ekipa skończy do połowy sierpnia, więc nie wykluczam testu jedynie pod zadaszeniem, lub pod chmurką. Lakier granatowy akryl, lub czarny metalik. 9. Faralyzeus - Do porównania mam DG Aquawax i Gyeon WetCoat. Garaż murowany, zawsze chłodniej niż na zewnątrz. Lakier oploski Carbon Schwarz. 10. matkot88 lakier to czarna perłą LC9Z, porównać mogę z prodetailerem od CG, Sonaxem BSD, woski to Lusso Oro, PB Nattys Red ew. Fusso od softa. Aktualnie testowanie na dworze, garaż zajęty. 11. ///MPower - testowałem FW Amulet, Tac System Moonlight, Waxaddict Fo'Show, ServFaces Hybrid Spray Wax. Miałem również doczynienia z m.in. SG Morning Dew, CG Pro Detailer, Duragloss 951. Obecnie mogę porównać z Zymol FG, Zaino Z8, Meg's UQD, Duragloss 921 i coś tam się pewnie jeszcze znajdzie. Miejsce do testów to przydomowe podwórko z garażem, także jest możliwość sprawdzenia produktu zarówno w cieniu jak i pełnym słońcu. 12. Malinek - miałem okazję działać z Waszym QD1 i Quick Waxem, UQD od Megsa i Shiny Garage Quick Detail Spray. Do porównania na ten moment jest tylko ostatni QD od Shiny Garage. Testować mogę i pod chmurką i w garażu
  7. No tak jak mówię, płyn hamulcowy i gąbka do naczyń tą szorstką stroną i powinno fajnie schodzić ( można też wrzątkiem ale idzie sobie poparzyć ręce ) i ja u siebie dałem dwie warstwy BOLL-a. Strukturalny do zderzaków, coś w tym stylu 😉
  8. KapselK, jak to jest taka sama struktura gumowa jak w E46 to polecam zdrapać tą gumę (płynem hamulcowym dobrze schodzi) i pomalować BOLL-em do zderzaków. U mnie jak nowe
  9. O Panie, szacunek za włożoną pracę. Konkretna robota
  10. Wysłane na FB 😉
  11. To może i ja spróbuję, byłby to mój pierwszy test zrobiłbym go na E46
  12. 1. Colli to raczej bardziej długo dystansowy wosk więc dziwne, być może po prostu się zapchał i wystarczy porządne umyć auto i wszystko wróci do normy. 2. Auto porządnie umyć na dwa wiadra jakimś szamponem który ma neutralne pH, np. ADBL Cola.
  13. Np. ADBL Tar & Glue Remover, albo Prickbort MAC 124
  14. Ja psikam 3 razy na aplikator i oblece tym ponad połowę opony. Psikanie na całą opone faktycznie mało ekonomicznie musi wychodzić.
  15. Również polecam Black Mambe od GS jeśli ktoś lubi naturalny mat wydajność również na duży plus !
×