Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

24 minutes ago, Saczi said:

@czester wrażeń się nie doszukuj, bo są złudne. Jak będziesz miał na tyle determinacji, po przejechanym interwale, zrób analizę oleju przepracowanego.

Prawda. Miałem już to zrobić dla zrzucanego Millersa, ale zapomniałem wziąć słoik na próbkę. Ile kosztuje analiza? Rozumiem, ze wystarczy wysłać po prostu próbkę w zabezpieczonym słoiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polarisie to koszt max 150PLN.
Warto mieć analizę oleju świeżego jako referencję, a to akurat nie jest problemem, bo na oilclub już te oleje są przeanalizowane.
Zlecaj przez archoil.pl

PS
Tylko pamiętaj, olej musisz pobrać bez płukanki.
Najlepiej kup sobie wężyk i strzykawkę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2024 o 17:44, Saczi napisał(a):

@czester wrażeń się nie doszukuj, bo są złudne. Jak będziesz miał na tyle determinacji, po przejechanym interwale, zrób analizę oleju przepracowanego.

Ale jak kojąco działają na kierowce 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do @Saczi.

Audi Q3 z 2014 r. 2,0 TDI 140 KM CFFB DPF na miejscu przebieg 130 tys.

VW Tiguan II z 2017 r. 2,0 TDI 190 KM DFHA DPF i Adblue nie ruszane przebieg 111 tys.

Roczny przebieg obydwu do 10 tys. km. Codzienne, spokojne dojazdy do pracy po kilkanaście km.

Czy Orlen Oil Max Expert V + Archoil 9100 będzie dobrym rozwiązaniem?? a może Lotos Aurum 504 507 + AR9100 ??

I ostatnie pytanie to oleje do skrzyni biegów, haldexa i przekładni - lać oryginał czy coś tańszego i dobrego możesz polecić??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@starluk tak V+ może być, ale osobiście bym stosował V tak długo jak jest dostępny. Różnią się pakietem dodatków i z dużym prawdopodobieństwem olejem bazowym. Jak chcesz Lotosa, to raczej serie Synthetic. Jednak trzeba mieć na uwadze, że lotos został wygaszony i jego dostępność będzie się zmniejszala.

Inne alternatywy to tradycyjnie Shell/VW OEM, Castrol i Eurol.

 

Ar9100 i inne tego producenta jak najbardziej, tym, że nie ma obowiązku ich stosować. 

Unikaj jakichkolwiek super wynalazków, bo więcej możesz sobie zaszkodzić niż polepszyć. Ja stosuję ar9100, może wleje 9200 i więcej eksperymentów nie planuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@starluk , skoro chcesz V+, nie ma problemu. Olej posiada aprobatę VW i MB, czyli spełnia wymagania. Jednak to jest nowa formulacja i jej testów tego oleju było jak na lekarstwo. Tak naprawdę olej jest teraz bliźniakiem Mobil 1 ESP.

V to olej oparty o starszy pakiet z borem i jest taki sam jak OEM VW, czy Eurol FS 0w30. Ma również dość sporą domieszkę pao oraz antyoksydantów.

Nr olejów przekładniowych się nie wypowiadam. Sam stosuje zasadę "60 tys km i olej OEM".

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.