Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

6 hours ago, Michał126 said:

Nie żartuj. W poprzedniej pracy miałem Octavię Combi 1.6 TDI z 2017 roku...

Sadzisz ze wtryski sterowniki i turbo od 2008/9 do 2017 roku sa dokladnie te same i tak samo wysterowane?  Bo o budzecie 17tys mowa 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mefONE napisał:

Sadzisz ze wtryski sterowniki i turbo od 2008/9 do 2017 roku sa dokladnie te same i tak samo wysterowane?  Bo o budzecie 17tys mowa 🙂

Nie sądzę, ale i nie spodziewam się, że z ich zmianą średnie zużycie paliwa w trasie spadło z np. 8l/100 km do 5l/100 km 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś siedzi w temacie PSA i silników 1.2 puretech? Chodzi o wersję bez turbo 82km, który siedzi w Peugeocie 208. Samochód z 2015r, przebieg 57 tys. km. Czy rozrząd w nich jest wadliwy? Rozpuszcza się w kąpieli olejowej?

Żona ma podobne wozidło (c3). Pasek wymieniony po 5 latach i 120kk kilometrów. Na smoku niedużo paska, ale pasek zużyty. Raczej nie dojeździlby do przepisowych 180k km.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak 208 odpada jak takie problemy z rozrządem...

Co byście polecili z miejskich samochodów? Budżet około 30 tys, rocznik 2015 i nowszy moc min. 80km

Na celowniku na ten moment 2 modele:

1) Fiesta 1,25 82km - Wszystko super, tylko podobno ten silnik to smok i pali 8L/100km, co mi się średnio uśmiecha przy takich gabarytach. Może 1.0 ecoboost 100km? Z tego co słyszałem są całkiem fajne.

2) Renault Clio 0.9 Tce 90km - Mamy w rodzinie Captura z tym silnikiem i prócz tego, że nie daje rady z większą budą nie można się do niczego przyczepić, w clio powinien być OK

Może coś innego? Nie ukrywam, że najchętniej bym chciał coś bez turbiny i dwumasu, bo samochód będzie użytkować kobieta 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eremsc  zdecydowanie clio 🙂 mam 2013 rok 73 nalotu, wersja bardzo bogata łącznie ze szklanym dachem, silnik 0.9 tce zero problemów 🙂 w domu sandero stepway z tym silnikiem 95kkm i również nic 🙂

tzn i w jednym i w drugim padła uszczelka termostatu za 20 zł i ubywało płynu chłodzącego. Poza tym clio ma wygląd, będzie świeże, świetne zabezpieczenie antykorozyjne 🙂 moja 4 idzie dla teściowej i zostaje w rodzinie bo szkoda tego auta sprzedawać a ja w listopadzie odbieram nową V z 1.0 tce 🙂  

Jak chcesz bez turbiny i dwumasu to weź w clio IV pancerne 1.2 bez turbo 🙂 

 

Ogólnie zapraszam na grupę na fb clio IV Polska 🙂 jestem tam administratorem i "trochę" wiem o tych autach 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eremsc pytanie jakiego auta dokładnie potrzebujesz? Jeśli typowo miejskie to nawet segment A bym atakował a nie B. Popatrz np. na Kię Picanto. W tej kasie masz 3-5latka. Niektóre na fajnym wypasie łącznie z grzaną kierownicą 🙂 Jak nie Kia to może UP! lub Citigo. Jeśli to ma być 2 auto w domu to wg mnie nie ma sensu wozić powietrza. Sam poszedłem po rozum do głowy i kupiłem Smarta 🙂 Zazwyczaj jeżdżę nim sam w promieniu max 50km... więc po co mi kolejne praktyczne auto w kombi? Smartem zaparkuję wszędzie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2020 o 09:22, Michał126 napisał:

Zejść tym poniżej 5l/100 km w trasie to nie był jakiś problem. Przy mega pałowaniu najwyższe średnie z trasy (...) to 6,7.

Zazdroszczę. Co bym nie robił to zawsze mam ponad 2x większe spalanie 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up! pomieści i dziecko i psa. Moja żona do upa i to jeszcze 3D pakuje wózek, psa, dziecko w foteliki i jeszcze torbę z rzeczami dla Młodej. Nie lubię vw ale zakup up! To był najlepszy wybór. Pies buldog angielski wiec trochę mniejszy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał82 napisał:

Zazdroszczę. Co bym nie robił to zawsze mam ponad 2x większe spalanie 😎

Ogólnie bardzo dobrze wspominam to auto, można o kurach mówić co się chce - że tanio zrobione, albo że wstyd jeździć takim bieda-VW, ale to auto jest bardzo przemyślane w tym po co jest zrobione, czyli jest duże, foremne, w miarę wygodne, przyzwoicie jeździ (silniki, trzymanie się drogi) i nie jest drogie. Wersję miałem ultra biedną (stalowe 15", korbki z tyłu, czarne klamki i lusterka), ale już taki podstawowy nowożytny infotainment miała, różne systemy bezpieczeństwa też.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eremsc a polo? Fabia? Rapid? hyundai i30? i20? Może coś od fiata? Jakaś dacia? Micra? Kia segmentu i20/i30? Opel Adam? Focus jakiś? albo ford Ka! Suzuki Swift?

Jest tego od cholery, ale osobiście w segment A bym się nie pakował. Może i to głupie podejście i @Fredi88 mnie połknie w całości 😄 ale zderzenie z królikiem przy 50 generuje strefę zgniotu kończącą się za bagażnikiem 😄😄 Wiem, że kolega ma jasno określone cele, ale może warto się zastanowić nad czymś z segmentu B, gdyż troszkę to bezpieczniejsze, a nie da się ukryć, że przy przepisowych 50 w mieście można narobić kuku 😛 

Skoro i tak ma to być miejski pogromca dróg, to może nie ma co szukać w tym jakiejś przesadnej jakości wykonania wnętrza a warto się skupić na bezobsługowej jednostce i "najnowszym" aucie aby przeciągnąć na ile się da usługi serwisowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie używane, a nowe. Rodzice planują zakup nowego Renault Kadjara lub Nissan Quashqai  - może ktoś z Was pracuje w salonie i jest w stanie zaproponować ciekawą ofertę?

Ewentualnie jak wygląda sprawa z pośrednikami którzy bardzo często oferują dużo większe zniżki niż salon dla klienta prywatnego? Miał ktoś doświadczenie w tym temacie? Polecicie kogoś?

Zakup tylko gotówka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj znajomy sprzedaje swojego z 2019roku 18 tys przebiegu - salonowa i 1 wł.  mam w pdf specyfikacje jak go konfigurowal gdy us byl zainteresowany. wiem tez ze jest sklonny oddac go lekko ponizej 80tys zl. 
 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus ja mam Insignie 1.8 z 2010 nieco ponad 3 lata. Owszem demonem przyspieszenia nie jest, ale jak już się rozpędzi to fajnie jedzie:) Ten silnik, mimo że najmniej atrakcyjny, jest jednym z najbezpieczniejszych. Skrzynia niestety m32, narazie odpukać nie sprawia problemów. Więcej na rynku jest na pewno diesla 2.0 ale ja bym się w niego nie pakował, bo ma co nieco mankamentów, jak obracające się panewki, czy wadliwa uszczelka smoka no i dpf, który do jazdy głównie po mieście średnio się sprawdza.

Z kolei w 2.0 benzyna we wcześniejszych modelach zdarzały się pękające bloki silnika.

Moj model jest raczej ubogi w dodatki, ale zakup był trochę na spontanie, bo znajoma taty sprzedawała. Babka po zakupie, zrobiła gruntowny przegląd w ASO, wymienili rozrząd itp. Ja od czasu zakupu wymieniłem tylko cewkę i pompę wody (bo nie wymienili jej razem z rozrządem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Karbo napisał:

Może i to głupie podejście i @Fredi88 mnie połknie w całości 😄 ale zderzenie z królikiem przy 50 generuje strefę zgniotu kończącą się za bagażnikiem

Masz prawo myśleć jak chcesz. Ale prawda jest taka, że strefy zgniotu i systemy bezpieczeństwa poszły tak do przodu, że kilkunastoletnie auto segmentu C na pewno nie jest bezpieczniejsze niż nowe segmentu A. Poza tym w mieście nie osiąga się autostradowych prędkości 😉 Każdy kupuje oczywiście co chce. Ja drobny raczej nie jestem bo mam prawie 190cm i 95kg a mimo to smartem jeździ mi się dobrze i w mieście lepszego auta sobie nie wyobrażam. Kolega chce renaulta to kupi 🙂 Ja bym nie kupił bo wnętrza tych aut są nie dla mnie. Poza tym są kiepsko wyciszone. Wystarczy przejechać się clio i potem polo... Różnica kolosalna. Polo oczywiście o wiele bardziej ciche.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fredi88 napisał:

Wystarczy przejechać się clio i potem polo... Różnica kolosalna. Polo oczywiście o wiele bardziej ciche.

A Laguna III to już w ogóle porażka pod tym względem

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć szukam dla żony auta budżet 27000 +/-. Obecnie jest UFO z 2006 1.8 pb.

Zmiana trochę mała patrząc na budżet, ale obecne się już znudziło. Patrząc na auta to podoba się Mini, E90/E91 raczej 2.0 Diesel oraz rozsądne Golf VI z 1.6 TDi.

Focus się nie podoba w środku to samo Astra. Francja elegancja też nie podchodzi. Japończyki trochę uraz zostaje po wyciszeniu i korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kepa416 napisał:

Cześć szukam dla żony auta budżet 27000 +/-. Obecnie jest UFO z 2006 1.8 pb.

Zmiana trochę mała patrząc na budżet, ale obecne się już znudziło. Patrząc na auta to podoba się Mini, E90/E91 raczej 2.0 Diesel oraz rozsądne Golf VI z 1.6 TDi.

Focus się nie podoba w środku to samo Astra. Francja elegancja też nie podchodzi. Japończyki trochę uraz zostaje po wyciszeniu i korozji.

E90 bardzo fajne auto. Mini podobnie choć silniki 1.6 bardziej problematyczne niż 2.0d zaś 2.0d w Mini nie ma dodatkowych wałków i jest 'dokuczliwe' tj. głośne, wibrujące i nie pasujące do charakteru auta.

Nie znam Ciebie a tym bardziej żony więc cieżko dopasować Wam auto ale E90 to na prawde smaczne BMW. Sport sitze + xenon + navi prof i nagłośnienie HiFi to absolutne minimum żeby nie zakłócało to auta w odbiorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam osobiście przekonania do tych nowych segmentów. Była opcja, ale ja nie mam przekonania a kobiece się ani Fiesta ani Corsa nie podoba więc nic na siłę.

E90 bardzo fajne auto. Mini podobnie choć silniki 1.6 bardziej problematyczne niż 2.0d zaś 2.0d w Mini nie ma dodatkowych wałków i jest 'dokuczliwe' tj. głośne, wibrujące i nie pasujące do charakteru auta.
Nie znam Ciebie a tym bardziej żony więc cieżko dopasować Wam auto ale E90 to na prawde smaczne BMW. Sport sitze + xenon + navi prof i nagłośnienie HiFi to absolutne minimum żeby nie zakłócało to auta w odbiorze.
Wydaje mi się najbardziej uniwersalne i wyglądające świeżo z częściami i mechanikiem nie ma problemu bo mam wszystko na miejscu pod domem dwa że swoimi e39 i e60 przetarłem szlaki.

Co do wyposażenia to wiadomo wymagania dla mnie to będzie stan techniczny i blacharski bo to wciąga najwięcej hajsu. Chociaż sporty z alacantra no i wyświetlacz w desce mógłby by być z VIN bo to potem ciężka opcja przeskoczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.