Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Diesle były, są i będą... Technologia idzie do przodu, może być tak, że zaraz diesle będą miał spalin podobny do benzyniaków, bo pojawi się jakieś nowe rozwiązanie inne niż dpf i katalizator... Kiedyś nikt nie myślał, że kompaktem da radę zejść do 4 l/100 km w trasie a teraz się da. Że z 2 l będzie seryjnie grubo ponad 300 KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, piotrek305 napisał:

diesle już są często czystsze niż benzyny, szczególnie te z bezpośrednim wtryskiem.

bez bajek, czystsze... chyba jak nie odpalane, skupmy się na faktach,

diesle mogą mieć co najwyżej niższy wskaźnik emisji CO... co oczywiście ma jakiś wpływ na środowisko i pośrednio na nas,

problem w tym, że diesel emituje np. zdecydowanie więcej tlenków azotów, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Birkhof napisał:

Przecież UE nie zrobi tego widząc, że koncerny nie są na to gotowe

UE ma to głęboko w 4 literach... poczytaj sobie ile aut zostało ostatnio wycofanych ze względu na wprowadzenie normy euro6c. Diesle zanikają czy tego chcecie czy nie 🙂 wszystko idzie w kierunku elektryków co mi też się nie podoba. Benzyna jest mimo wszystko czystsza od diesla więc jeszcze jakoś się broni (zobaczymy jak długo) diesle są już na końcu swojej przygody 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Fredi88 napisał:

UE ma to głęboko w 4 literach... poczytaj sobie ile aut zostało ostatnio wycofanych ze względu na wprowadzenie normy euro6c. Diesle zanikają czy tego chcecie czy nie 🙂 wszystko idzie w kierunku elektryków co mi też się nie podoba. Benzyna jest mimo wszystko czystsza od diesla więc jeszcze jakoś się broni (zobaczymy jak długo) diesle są już na końcu swojej przygody 🙂

Mówisz o wycofaniu czy o niedopuszczeniu/rezygnacji z wprowadzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 raz to samo... w nowym a6 i w nowym a6. A w tym samym koncernie porsche zapowiedziało rezygnację z diesli... głupi są? Cały koncern toyoty też do końca roku wycofuje się z diesli... głupi są? Fiat z tego co kojarzę też. Wszystko kwestia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się podniecać. Myślę, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim to się stanie. Zresztą benzyny też to czeka nieuchronnie. A na razie zaczynają już je psuć jak choćby seryjnym dpf-em w up-ie gti 1.0, żeby spełnić normę spalin euro 6d temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tazman napisał:

Myślę, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim to się stanie.

I tak i nie... Nie wiem jakie plany ma vag ale wprowadzając nowy model i dając diesla pewnie jeszcze chcą tych silników trochę zrobić. Są już marki jak toyota gdzie woda już upłynęła i diesla nie kupisz.

 

21 minut temu, zibi-M napisał:

Do tego produkcja baterii do elektryków i ich utylizacja bardziej szkodzi niż te wszystkie diesle. Pompowanie balonika i nabijanie kowalskiego w butelkę.

To już inny temat 🙂 oczywiście pewnie masz rację. Niestety nie mamy wpływu na motoryzację. Wszystkie fajne silniki już poznikały  zamiast v6 wkładają r4 i krzyczą że segment premium... :-/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w audi ale przyklad z mazdy: 6 z benzyna 2,5l kosztuje w maxie 160tys, w dieslu 2,2l 190tys. kto normalny kupi diesla? jak diesle byly tansze to te silniki jeszcze mialy sens teraz tak na prawde dopiero w pojemnosciach 3litrow oplaca sie kupic diesla bo juz pali o wiele mniej niz benzyna.

ja wiem ze wiele osob patrzy przez pryzmat zakupu uzywki, tam roznicy w dieslu i benzyny przewaznie nie ma. ale koncern interesuje tylko klient salonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Fredi88 napisał:

I tak i nie... Nie wiem jakie plany ma vag ale wprowadzając nowy model i dając diesla pewnie jeszcze chcą tych silników trochę zrobić. Są już marki jak toyota gdzie woda już upłynęła i diesla nie kupisz.

I całe szczęście, że mamy wybór. Szkoda tylko, że na przykład w moim przypadku (i sądzę, że bardzo wielu klientów na Starym Kontynencie, a zwłaszcza na najważniejszym rynku, czyli w Niemczech) następuje polaryzacja pewnych stereotypów i uprzedzeń na podstawie takich działań 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie pytanie do użytkowników. Insteresuje mnie opel astra j z silnikiem 1.4 120/140 km ewentualnie golf VI z silnikiem 1.6mpi ostatecznie 1.4mpi ale to chyba totalny muł....
Jak sprawują się te auta ? Jakie są ich wady/bolączki ? Jakie spalanie ?
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SylPio Opel 1.4 turbo bardzo dobry silnik, dobra kultura pracy i możliwa współpraca z lpg; benzyna w VW - unikaj wersji z fabrycznym lpg - instalacja landirenzo to porażka; mam 1.4/80 w golfie plus i na codzień do pracy wystsrczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje. Mnie takie spalanie spokojnie satysfakcjonuje. Robię rocznie ok 6-7 tys km. LPG raczej odpada.... Zbyt małe przebiegi roczne.
Ciekawe co napisza inni użytkownicy.


Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, SylPio napisał:

Dzieki za informacje. Mnie takie spalanie spokojnie satysfakcjonuje. Robię rocznie ok 6-7 tys km. LPG raczej odpada.... Zbyt małe przebiegi roczne.
Ciekawe co napisza inni użytkownicy.


Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

fiestę będziesz sprzedawał jak coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, SylPio napisał:

Raczej tak. Chociaż żona się jeszcze wacha.... Bo dość dużo za nią zapłaciłem. Powiedział bym bardzo dużo względem polskich okazji emoji3.png


Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

jestem zainteresowany bo szukam dla żony a wiem, że Twoja perełka 🙂  ale to na priv jak cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2018 o 16:10, zibi-M napisał:

Do tego produkcja baterii do elektryków i ich utylizacja bardziej szkodzi niż te wszystkie diesle. Pompowanie balonika i nabijanie kowalskiego w butelkę.

 

To chyba jest częsty argument powtarzany przez ignorantów. Sam jestem ignorantem w tej sprawie ale coś nie chce mi się wierzyć aby produkcja baterii była bardziej szkodliwa dla środowiska niż wszystkich części które są w dizlu / benzynie, a nie ma ich w elektryku.

 

Mówimy o czystych elektrykach, a nie hybrydach? Przecież te auta są 100 razy mniej skomplikowane i czystsze niż auta spalinowe.  Przecież tam nie ma nawet oleju silnikowego czy skrzyni biegów, a to tylko początek.   Jak produkcja elektryka może wychodzić na brudniejszą od spalinowca, który po produkcji będzie nieprzerwanie kopcił z rury i pracował na oleju silnikowym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydobycie, przetworzenie, dostarczenie i spalanie paliwa to znacznie więcej procesów niż wytworzenie i dostarczenie prądu. 

Wpolsce może kopcić elektrownia węglowa, ale czystych i wydajnych elektrowni atomowych są na świecie setki / tysiące. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.