siewcu Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Diesle były, są i będą... Technologia idzie do przodu, może być tak, że zaraz diesle będą miał spalin podobny do benzyniaków, bo pojawi się jakieś nowe rozwiązanie inne niż dpf i katalizator... Kiedyś nikt nie myślał, że kompaktem da radę zejść do 4 l/100 km w trasie a teraz się da. Że z 2 l będzie seryjnie grubo ponad 300 KM... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 diesle już są często czystsze niż benzyny, szczególnie te z bezpośrednim wtryskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 15 minut temu, piotrek305 napisał: diesle już są często czystsze niż benzyny, szczególnie te z bezpośrednim wtryskiem. bez bajek, czystsze... chyba jak nie odpalane, skupmy się na faktach, diesle mogą mieć co najwyżej niższy wskaźnik emisji CO... co oczywiście ma jakiś wpływ na środowisko i pośrednio na nas, problem w tym, że diesel emituje np. zdecydowanie więcej tlenków azotów, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 2 godziny temu, Birkhof napisał: Przecież UE nie zrobi tego widząc, że koncerny nie są na to gotowe UE ma to głęboko w 4 literach... poczytaj sobie ile aut zostało ostatnio wycofanych ze względu na wprowadzenie normy euro6c. Diesle zanikają czy tego chcecie czy nie wszystko idzie w kierunku elektryków co mi też się nie podoba. Benzyna jest mimo wszystko czystsza od diesla więc jeszcze jakoś się broni (zobaczymy jak długo) diesle są już na końcu swojej przygody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Jak na końcu? Chciałeś chyba napisać na początku, czyli zostaną w ciężarówkach i traktorach, czyli tam skąd je przeszczepiono do osobówek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 24 minuty temu, Fredi88 napisał: UE ma to głęboko w 4 literach... poczytaj sobie ile aut zostało ostatnio wycofanych ze względu na wprowadzenie normy euro6c. Diesle zanikają czy tego chcecie czy nie wszystko idzie w kierunku elektryków co mi też się nie podoba. Benzyna jest mimo wszystko czystsza od diesla więc jeszcze jakoś się broni (zobaczymy jak długo) diesle są już na końcu swojej przygody Mówisz o wycofaniu czy o niedopuszczeniu/rezygnacji z wprowadzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 hehe to zobaczycie diesle jeszcze dłuuuuugo będą audi byłoby takie głupie, że ładowało by kasę w rozwój diesla ? w nowej a6 na początek będą 3 diesle i jedna benzyna.. głupi są ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 3 raz to samo... w nowym a6 i w nowym a6. A w tym samym koncernie porsche zapowiedziało rezygnację z diesli... głupi są? Cały koncern toyoty też do końca roku wycofuje się z diesli... głupi są? Fiat z tego co kojarzę też. Wszystko kwestia czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazman Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Nie ma co się podniecać. Myślę, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim to się stanie. Zresztą benzyny też to czeka nieuchronnie. A na razie zaczynają już je psuć jak choćby seryjnym dpf-em w up-ie gti 1.0, żeby spełnić normę spalin euro 6d temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-M Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Do tego produkcja baterii do elektryków i ich utylizacja bardziej szkodzi niż te wszystkie diesle. Pompowanie balonika i nabijanie kowalskiego w butelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 2 godziny temu, tazman napisał: Myślę, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim to się stanie. I tak i nie... Nie wiem jakie plany ma vag ale wprowadzając nowy model i dając diesla pewnie jeszcze chcą tych silników trochę zrobić. Są już marki jak toyota gdzie woda już upłynęła i diesla nie kupisz. 21 minut temu, zibi-M napisał: Do tego produkcja baterii do elektryków i ich utylizacja bardziej szkodzi niż te wszystkie diesle. Pompowanie balonika i nabijanie kowalskiego w butelkę. To już inny temat oczywiście pewnie masz rację. Niestety nie mamy wpływu na motoryzację. Wszystkie fajne silniki już poznikały zamiast v6 wkładają r4 i krzyczą że segment premium... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareme89 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 nie wiem jak w audi ale przyklad z mazdy: 6 z benzyna 2,5l kosztuje w maxie 160tys, w dieslu 2,2l 190tys. kto normalny kupi diesla? jak diesle byly tansze to te silniki jeszcze mialy sens teraz tak na prawde dopiero w pojemnosciach 3litrow oplaca sie kupic diesla bo juz pali o wiele mniej niz benzyna. ja wiem ze wiele osob patrzy przez pryzmat zakupu uzywki, tam roznicy w dieslu i benzyny przewaznie nie ma. ale koncern interesuje tylko klient salonowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 26 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 13 godzin temu, Fredi88 napisał: I tak i nie... Nie wiem jakie plany ma vag ale wprowadzając nowy model i dając diesla pewnie jeszcze chcą tych silników trochę zrobić. Są już marki jak toyota gdzie woda już upłynęła i diesla nie kupisz. I całe szczęście, że mamy wybór. Szkoda tylko, że na przykład w moim przypadku (i sądzę, że bardzo wielu klientów na Starym Kontynencie, a zwłaszcza na najważniejszym rynku, czyli w Niemczech) następuje polaryzacja pewnych stereotypów i uprzedzeń na podstawie takich działań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterG Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Panowie i Panie pytanie do użytkowników. Insteresuje mnie opel astra j z silnikiem 1.4 120/140 km ewentualnie golf VI z silnikiem 1.6mpi ostatecznie 1.4mpi ale to chyba totalny muł.... Jak sprawują się te auta ? Jakie są ich wady/bolączki ? Jakie spalanie ? Pozdrawiam. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 @SylPio Opel 1.4 turbo bardzo dobry silnik, dobra kultura pracy i możliwa współpraca z lpg; benzyna w VW - unikaj wersji z fabrycznym lpg - instalacja landirenzo to porażka; mam 1.4/80 w golfie plus i na codzień do pracy wystsrczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterG Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 @vangsta jakie spalanie w 1.4 80 km ? Trasa czy miasto ? Ja potrzebuję czegoś głównie do miasta. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 W astrach chyba była ta dosyć problematyczna skrzynia m32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 @SylPio około 7-8l przy dojazdach 5km do pracy - rozważam lpg, przy obecnych cenach paliwa odrobi się za kilkanaście tys. km - kiedyś miałem taki silnik w Ibizie ST 1.4 16v (STAG) i wszystko działało elegancko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterG Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Dzieki za informacje. Mnie takie spalanie spokojnie satysfakcjonuje. Robię rocznie ok 6-7 tys km. LPG raczej odpada.... Zbyt małe przebiegi roczne. Ciekawe co napisza inni użytkownicy.Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 35 minut temu, SylPio napisał: Dzieki za informacje. Mnie takie spalanie spokojnie satysfakcjonuje. Robię rocznie ok 6-7 tys km. LPG raczej odpada.... Zbyt małe przebiegi roczne. Ciekawe co napisza inni użytkownicy. Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka fiestę będziesz sprzedawał jak coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterG Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 @piotrek305 Raczej tak. Chociaż żona się jeszcze wacha.... Bo dość dużo za nią zapłaciłem. Powiedział bym bardzo dużo względem polskich okazji Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 1 minutę temu, SylPio napisał: Raczej tak. Chociaż żona się jeszcze wacha.... Bo dość dużo za nią zapłaciłem. Powiedział bym bardzo dużo względem polskich okazji Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka jestem zainteresowany bo szukam dla żony a wiem, że Twoja perełka ale to na priv jak cos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 W dniu 25.07.2018 o 16:10, zibi-M napisał: Do tego produkcja baterii do elektryków i ich utylizacja bardziej szkodzi niż te wszystkie diesle. Pompowanie balonika i nabijanie kowalskiego w butelkę. To chyba jest częsty argument powtarzany przez ignorantów. Sam jestem ignorantem w tej sprawie ale coś nie chce mi się wierzyć aby produkcja baterii była bardziej szkodliwa dla środowiska niż wszystkich części które są w dizlu / benzynie, a nie ma ich w elektryku. Mówimy o czystych elektrykach, a nie hybrydach? Przecież te auta są 100 razy mniej skomplikowane i czystsze niż auta spalinowe. Przecież tam nie ma nawet oleju silnikowego czy skrzyni biegów, a to tylko początek. Jak produkcja elektryka może wychodzić na brudniejszą od spalinowca, który po produkcji będzie nieprzerwanie kopcił z rury i pracował na oleju silnikowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopen Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 A ten prąd pewnie do naładowania baterii cały wyprodukowany z wiatraków i elektrowni wodnych....Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Wydobycie, przetworzenie, dostarczenie i spalanie paliwa to znacznie więcej procesów niż wytworzenie i dostarczenie prądu. Wpolsce może kopcić elektrownia węglowa, ale czystych i wydajnych elektrowni atomowych są na świecie setki / tysiące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się