Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@paperson Jak diesel to 3.0 M57, ale w razie serwisu koszty są spore, oba diesle 2.0 bym omijał, w 136km sypie się droga pompa, a w 150km pękają korby. Jak benzyna to każde R6 przed liftem o oznaczeniu M52, po lifcie byłbym ostrożny co do silników M54 (wadliwe pierścienie olejowe, problemy z odmą, usczelniaczami, kolega ostatnio w pięknie zachowanym egzemplarzu E39 z pewną historią z M54B25 robił remont ze względu na mega pobór oleju, chociaż rok wcześniej była zakładana pełna nowa odma, remont wyszedł ponad 5000zł). W miarę pancerne jest też stare poczciwe M43 jeszcze z E36. Niech kolega unika też valvetronic'ów, szkoda pakować pieniądze w ten silnik. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby przedliftowe 320/323/328i i do tego samemu założyć gaz ;) Ile kumpel ma na wydanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić jakieś autko do driftu na torze w miarę rozsądnej cenie (maks. 15 tyś ale ta kwota ma zawierać już wszystkie wydatki). Oprócz tego mam tylko jeden warunek, nie chcę Bmw (po prostu szukam czegoś innego). Póki co myślałem nad:

-Ford sierra

-Opel omega

-Mercedes clk (obawiam się że będzie za ciężki)

-Mazda rx7/8

Jakieś pomysły/porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić jakieś autko do driftu na torze w miarę rozsądnej cenie (maks. 15 tyś ale ta kwota ma zawierać już wszystkie wydatki). Oprócz tego mam tylko jeden warunek, nie chcę Bmw (po prostu szukam czegoś innego). Póki co myślałem nad:
-Ford sierra
-Opel omega
-Mercedes clk (obawiam się że będzie za ciężki)
-Mazda rx7/8
Jakieś pomysły/porady?
Omega tez bedzie za ciezka moim skromnym zdaniem.
Mazda rx8 mozna kupic anglika w rozsadnej cenie ale mam kilku znajomych, ktorzy maja rexa i wszystkie juz maja inne serca niż wankla.
Wkładają tam albo 2.0t lub 2.3t z saaba, albo 1.8t z vaga.
Ziomek ma rexa z silnikiem vaga co.prawda rozwiert na 2.0 zakuty dół turbo hybryda i ponad 300koni

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Arkadio_Gdansk napisał:

Mazda rx8 mozna kupic anglika w rozsadnej cenie ale mam kilku znajomych, ktorzy maja rexa i wszystkie juz maja inne serca niż wankla.

Kiedyś na allegro była RX-8 z silnikiem 1.6 90 KM z Renault. I to z gazem. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na allegro była RX-8 z silnikiem 1.6 90 KM z Renault. I to z gazem.
To już profanacja ala Janusz.
Mam sportowe auto z wygladu ale ekonomia tez ważna haha

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2018 o 21:22, paperson napisał:

Panowie, kumpel szuka e46. Chce najmniej problematycznego diesla lub sprawdzoną benzynę pod ewentualne zagazowanie. Co mu doradzić? Podajcie jakieś argumenty za i przeciw :good:


Moje 320d M47N ;p Pamiętaj że trudno znaleść dobre BMW, trzeba szukać bo łatwo wdepnąć w minę. A koszty serwisu BMW e46 pomimo że to jest stary model, nie są małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2018 o 07:45, zdanek napisał:

@paperson Powinno starczyć na zadbane M43, ewentualnie 320i ;)

Tylko nie 320i ta pojemność to jakas pomyłka. 

 

W dniu 29.04.2018 o 11:43, Gardor napisał:

A koszty serwisu BMW e46 pomimo że to jest stary model, nie są małe

Naprawa zajechanego e46 będzie podobna w cenie jak naprawa więkoszości aut. Jedyne co to w 6 garach masz więcej wszystkiego, 4x lambda, 24 zawory itp no i jeszcze disa. Reszta cenowo wychodzi podobnie. Btw myślałem o kupinie e46 z dość pokaźną kwotą na poszukiwania ale odpuszczam temat, za stare auta za duże wymagania a nie chce mi się jechać do niemiec i płacic chore akcyzy za wysoką pojemność. Ostatecznie zaczynam się rozglądać za poliftowym e91 tak czy inaczej życzę powodzenia bo to fajne auta :) Nie podoba mi się dokońca wygląd generacji e90 ale w tych latach same jakies brzydkie auta wychodziły :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaV Zawsze możesz zaprosić pod dom rzeczoznawcę, wymontować kolektor z samochodu, na umowie z niemcem dopisać "motorschaden", zmienić koła na stalówki, i zapłacisz akcyzę od połowy wartości samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 godziny temu, YOBACK napisał:

@DaV Zawsze możesz zaprosić pod dom rzeczoznawcę, wymontować kolektor z samochodu, na umowie z niemcem dopisać "motorschaden", zmienić koła na stalówki, i zapłacisz akcyzę od połowy wartości samochodu. 

Serio to działa? Skupie się na e91, lata lecą a już pierwsze wypusty e46 zaczyna zjadać rdza. Chcę czegoś bez większych wkładów abym mógł sie zajmować jakimis drobnymi pierdołami. Oglądałem już kilka i paradoksalnie im drożej wystawione e46 tym bardziej zajechane :lol:  A nie były to małe kwoty w ogłoszeniach. Tak jak już pisałem za stare auta za duże wymagania.

 

23 godziny temu, paperson napisał:

@DaV dzięki :good:

Rozwijajac moją wypowiedź powiem tak, 320i nie jest warte uwagi ze względu na swoje osiągi i apetyt na paliwo. Nie wiem co masz u siebie pod maską ale w mojej e36 właśnie mam taki motor, na zakrętach objedzie cie is a na prostej z palcem w tyłku połknie cię 323i. Jedyny plus to kultura pracy na 6 cylindrach i dźwięk silnika. W generacji e36 polecił bym ci 318is ale w e46 masz taki odpowiednik na valvetroniku i tego silnika ci z pewnością nie polecam bo to proszenie się o problemy. Jeśli faktycznie trafi się mega zadbane 320i to od biedy można brać ale jednak zostaje niedosyt. Serwis 4 cylindrowego e46 będzie tańszy a jak już się pchać w 6 garów to tylko od 323i w górę chociaż tak jak napisałem to rynek wtórny tutaj się zabardzo nie wybiera :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki Diesla m47d20 te 136 konne który mam i ja to jest masakra :D Szczególnie te sypiące się pompy Vp44 i Koła pasowe (jedno i drugie już robione po pól roku po kupnie) to żart. Bolączki e46 to tuleje na dyfrze, rdza na lewym przednim błotniku, czujnik poziomu oleju, (kontrolka) uszkodzona mata pasażera, No i tunel i dekory w środku (też czeka mnie robota), i trudności z wrzuceniem wstecznego i 5-ego biegu (ile osób tyle opinii po olej "będę mieniał to zobaczę".) :/ No i pewnie coś jeszcze by się znalazło.

Z tego co wiem to 2.8 są pancerne choć też jest problem z falowaniem (wtedy potrzeba magii, by dowiedzieć się co to) ale sam bym 2.8 przygarnął :)

Kolega ma 323ci i też ma problem bo coś telepie budą, gaśnia i wypada zapłon i walczy z tym już ponad miesiąc ;)

BMW - Będziesz Miał Wydatki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim e46 mam diesla 2.0 m47n 150konnego polifta. Jest to model zdecydowanie lepszy niż poprzednik co ma kolega powyżej. Nie ma problemu z pompa vp44 ponieważ już jest na szynie CR. Jedyna rzecz o którą trzeba zadbać to klapki wirowe w kolektorze które trzeba wymienić albo zdemontować. 

@Alfa47 Nie wymieniałem w swoim aucie żadnej rzeczy z tych co wymieniłeś i nie mam takich problemów. Zrobiłem w niej program w gcs tuning w Krakowie w grudniu 2015 na lekko ponad 180koni i 390Nm. Ja nie narzekam, wiadomo że kasy wpompowałem sporo ale zaczynam też myśleć o sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak się ma prawo drogowe do przewożenia drugiego auta na przyczepie/lawecie. 

Są jakieś ograniczenia jakie auto może ciągnąć takowa przyczepkę ?

Czy potrzebne są uprawnienia na C+E ? 

na się ktoś na tym lub sprowadzał tak auto z za granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomas22 Jeżeli masz tylko kategorię B to nie możesz ciągnąć przyczepki o masie większej niż 750 kg. Dodatkowo ciągnięta przyczepa nie może mieć DMC większej niż auto którym ją holujesz. 

 

Cytat

Art. 6 ust. 1 Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

ust. 2: Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ktm950 dzięki i trochę mój świat runął :)

Bo doczytałem że jeśli masa auta i lawety z załadunkiem nie przekraczają 3.5 tony to można na "B" oczywiście zakładając że auto o wadze 1.5 i podobnie z załadunkiem + przyczepa :)

Dobrze że ojciec ma wszystkie kategorie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.