Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Vw polo czwarta generacja, chodzi mi o tego "okularnika". Który silnik najlepiej wziąć głównie na dojazdy do pracy po 5km w jedną stronę, dziecko z przedszkola odebrać itp. Zastanawiam się nad 1.2 lub 1.4 ale z jaka mocą wziąć. Zależy mi na jak najmniejszym spalaniu na takich dystansach.

Zastanawiałem się nad Fabia ale u siostry 1.4 w takich warunkach żłopie nawet 14l :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szpyrek Szukałbym 1.9 SDI bez turbo albo 1.4 jak już .

1.2 miały fabryczną wadę (bodajże napinacza łańcucha rozrządu)

Dziadkowie kupili w/w nowe w salonie i przy 60~ tys strzelił :)

 

@Pływak

"Merc i Audi to nie ten budżet wiec porownujesz auta marek premium do taniego francuza. ( ...)"

Pisałeś ogólnie o hatchback'ach, a więc dlatego porównałem mimo cen ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma tą polówkę okulara przed liftem 9N. Były silniki, 1,2  55 i 65 konne. Ten słabszy jest za słaby to tego auta.  Mocniejszy do miasta jest OK, nim jeździ moja siostra. Auto bez obsługowe nic się z nim nie dzieje zero korozji, wymian oleju, filtrów i leje paliwo i tak 3 lata bezawaryjnej jazdy. Fakt, silniki miały problemy  z ślizgiem łańcucha rozrządu (za krótki) i łańcuch mógł przeskoczyć. Od któregoś roku poprawili to,  przy zakupie auta wymienić rozrząd(w każdym aucie trzeba wymienić rozrząd niezależnie czy łańcuch czy pasek) założyć poprawiony i cieszyć się jazdą.
Silnik 1,4 miał też wadę fabryczną za małe tłoki i stukają. Ewentualnie szukać polówki po lifcie 9N3, poprawione ma te mankamenty silnikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szpyrek @piotrek233 potwierdzam, że 1.2 to bezproblemowa "kosiarka" (tak mówiła o niej moją żona). Mieliśmy taki silnik o mocy 70KM (z tą mocą w Polo tej generacji występował pod koniec produkcji) w nowej Fabii II. Oddaliśmy ją potem rodzicom. Teściu dobija teraz do 250 tyś. i zero problemów. Regularnie wymieniam olej, filtry i świece. Dwa razy wymieniana była poduszka skrzyni (śmieszne ceny), bo przy 3 cylindrach dostaje ona w dupę. Spalanie od 6 do 8 l, zależy jak się turlasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gardor nie jezdzilem natomiast sam zastanawialem sie nad tym silnikiem... rozmawialem nawet z kolega, ktory posiada focusa od nowosci wlasnie z tym silniczkiem i zlego slowa nie chce powiedziec. Zaznaczam, ze nie nalezy do osob, ktore chwala to co posiadaja. Bardzo merytoryczna i obiektywna osoba, ktora przerobila juz troche aut. Moge zapytac o jakies szczegoly jesli chcesz, tylko daj znac co konkretnie Cie interesuje.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w pracy Transita tego małego z 1.0 ecoboost, auto ma przejechane ~90kkm. 

Wiadomo jak to z służbówka, tam nikt turbiny nie chłodzi oleju nie rozgrzewa.

Póki co samochód bez grubszych awarii. Minus jest taki że powyżej 120-130 ma duży apetyt na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się powoli rozglądam za jakimś 4 drzwiowym kompaktem. Warunek taki, że musi jechać i myślałem nad jakimś Leonem fr TDI 170KM z 2010 albo właśnie focusem 1.6 T.
Opinie te silniki 1.6 mają całkiem niezła. Najbardziej chciałbym st 250, ale jeszcze póki co trochę drogawe są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bienek napisał:

Też się powoli rozglądam za jakimś 4 drzwiowym kompaktem. Warunek taki, że musi jechać i myślałem nad jakimś Leonem fr TDI 170KM z 2010 albo właśnie focusem 1.6 T.
Opinie te silniki 1.6 mają całkiem niezła. Najbardziej chciałbym st 250, ale jeszcze póki co trochę drogawe są.

Może Citroen C4 II  z 2.0hdi 150km sam mam bardzo fajnie się odpycha części tanie spalanie małe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bienek napisał:

 Najbardziej chciałbym st 250, ale jeszcze póki co trochę drogawe są.

Rozglądałem się za takim jak zmienialem auto. Większość w okolicach 5dych to szroty z jueseju ciągnięte. Za europejski bezwypadkowy egzemplarz w dobrym stanie trzeba bylo kilka miechów temu położyć od minimum 65k zl w górę i jakoś na szybki spadek cen nie ma co liczyć bo ST to najbardziej udana wersja z calej gamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 ecoboost można "przepiąć" mapę ze 150KM na 182KM. I z tego co wiem, to spokojnie go chipują w okolice 200-210KM, więc i tak nieźle jeździ jak na "seryjnego". No i oczywiście właściwości jezdne - klasa sama w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aeropro 

Tanio: Bravo 1.4 T-jet 120/150hp - moich dwóch znajomych ma (oba z lpg) zrobione po 50-160kkm) i sobie chwalą, 

Optymalnie: Laguna III 2.0T (silnik f4t) - pojemne, ładne (seria GT) i tanie w eksploatacji. 

Górny pulap: SEAT Exeo 1.8T (stary dobry benzyniak - bodajże BFB/163km) - sprawdzona technika (to nadal tzw 'Małysz' po lifcie) i z racji małego popytu można negocjować ceny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aeropro rozważ też Citroena C4 I ze zwykłą benzyną 1.6 (unikałbym THP i Vti) lub 2.0 (najlepiej VTS). Bezawaryjne auto i spokojnie założysz lpg. Jeśli sporadycznie wozisz kogoś z tyłu, to wersja 3-drzwiowa dużo lepiej wygląda i ma praktyczniejszy kształt bagażnika :good: W tej kasie kupisz full opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik forda 1.0 ecoboost . Dużo jeździłem autami w tym silniku .

Fiesta mk7 moc 100 km dawało radę jak szalone nawet trasy dało się zrobić dość dynamicznie . 

Focus ( ten najnowszy ) moc 120 zdecydowanie za mało mocy o ile w mieście alceptowalne to trasa z tym silnikiem to męczarnia brakuje mocy .

Paradoksalnie moja słabsza Fabia ( 1.2 Tsi 110 km ) dużo lepiej radzi sobie niż focus . Który niema podejścia w żadnym stopniu do Fabii . Wiem ze Fabia lżejsza jest od fokusa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od początku roku dojeżdżam do pracy 150km, 5 razy w tygodniu. Doszedłem do wniosku, że potrzebuje taniego, dość małego pożeracza kilometrów. Szukam już miesiąc i w oko wpadło mi volvo s40 1.9d polift 2002. Jutro jadę go obejrzeć - jakie są bolączki tego modelu i na co zwrócić szczególną uwagę?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w planach jechać do Niemiec i tak sobie myśle nad sprowadzeniem pod siebie, ale bardziej pod sprzedaż pewnie pójdzie.

 BMW E39 528i czyli 2.8 cena do jakiej szukałbym tego auta to 1500€ i czy opłacalne będzie sprowadzenie takiego autka ? Wiadomo za 1500 cudów nie będzie, ale czy da się zarobić coś na tym, chyba że okaże się w miarę dobrym samochodem to bym zostawił sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Hubee napisał:

Auta o wartosci <1500€ oddaje sie w Bawarii przy pierwszej awarii na zlom, a jak jest jeszcze sprawne, to co najwyzej sprzedaje do Alibaby i do afryki.

Dokładnie to samo napisałem na poprzedniej stronie. Ale niektorzy dalej wierzą, że sprowadza się z zachodu auta gdzie niemiec płakał jak sprzedawal, 10 letni diesel ma 160-170kkm a to, że w PL auto po sprowadzeniu jest tańsze niż na zachodzie nikogo nie interesuje. A przecież handlarz też zarobić musi. Nie oszukujmy się, przywożą zwłoki albo konkretnie uderzone, podpicują i na allegro. Wiem, że Alfa sam chce jechać, ale albo wrócisz rozczarowany z niczym i stracisz tylko na paliwo albo kupisz złom bo za 1500e nie ma nic rozsądnego. Znajomy się ostatnio zastanawiał co zrobić z golfem 4 bo auto warte 2-2,5k € a naprawa 1600€ go wyszła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.