Skocz do zawartości

Co mi dziś poprawiło humor 3


Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, damiano2007 napisał:

@Fredi88 w Polsce usługi ostatnimi czasy to jakiś kabaret. Ceny w budowlance na przestrzeni trzech lat wzrosły 2, 2.5 razy

Taaa... ale jak do podstawówki/gimnazjum chodziłem to "ucz się, idź na studia" a dziś nauczyciela pewnie nie stać żeby takie schody sobie sprawić a gdzie reszta?! Początkujący nauczyciel ma 2.5k zł...  a wystarczyło iść do zetki na hydraulika i teraz wybrzydzać jak ten co miał do mnie przyjechać, że za 20 tys zł/msc mu się nie opłaca... Masakra jakaś.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Arkadio_Gdansk napisał:

Początkujący nauczyciel chciałby mieć 2500.
Mowa o kwocie netto.
Podstawa stażysty to jakieś 2100netto

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie i to jesCze zależy czy ma całe etat, więc się nie dziwmy że nauczycieli młodych brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audicoupe napisał:

Dokładnie i to jesCze zależy czy ma całe etat, więc się nie dziwmy że nauczycieli młodych brak.

Jak moja żona szukała 6 lat temu pracy jako nauczycielka to miejsc nie było nigdzie. A nie jest nauczycielką jakiegoś dziwnego przedmiotu tylko polonistką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malwin41 To teraz będzie trzeba wbić go w dowód 😄 A tak z ciekawości, jak w Niemczech jest ze zmianą rozmiaru opon na taki, który nie występował fabrycznie w danym modelu samochodu, jest to do przejścia przy TUV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał82 napisał:

@lukasz_byd Logo jest usunięte czy to z  Lemfo czy z TRW, bo nie idzie do producenta auta tylko na aftermarket. 😉 

Na ten temat jest tyle opinii co na temat doboru i wyboru oleju.

Ja wiem z pierwszej ręki że jest inaczej, ale każdy może wierzyć w to w co zechce 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lukasz_byd napisał:

Na ten temat jest tyle opinii co na temat doboru i wyboru oleju.

Ja wiem z pierwszej ręki że jest inaczej, ale każdy może wierzyć w to w co zechce 🙂

Z tego co mi wiadomo to Lemforder szedł na pierwszy montaż w fabryce Audi, więc nie wiem czemu twierdzisz, że nie spełnia norm producenta skoro sami zakładają takie same tylko z logo audi/vw. A nie ma logo, bo jak kolega wyżej napisał, nie są z ASO. No ale oczywiście mogę się mylić 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem, że na Lemie, czy TRW, oznaczenie producenta samochodu jest szlifowane, jeśli dana część nie spełnia normy producenta, żeby można było uznać część za oryginał, wtedy (podkreślam) podobno zostaje tylko logo producenta części(spełniając normy fabryki, zostając zamiennikiem), ale ile w tym prawdy nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marros napisał:

Kiedyś słyszałem, że na Lemie, czy TRW, oznaczenie producenta samochodu jest szlifowane, jeśli dana część nie spełnia normy producenta, żeby można było uznać część za oryginał, wtedy (podkreślam) podobno zostaje tylko logo producenta części(spełniając normy fabryki), ale ile w tym prawdy nie wiem.

No więc właśnie o tym ja napisałem.

 

12 minut temu, Sebalbn napisał:

Z tego co mi wiadomo to Lemforder szedł na pierwszy montaż w fabryce Audi, więc nie wiem czemu twierdzisz, że nie spełnia norm producenta skoro sami zakładają takie same tylko z logo audi/vw. A nie ma logo, bo jak kolega wyżej napisał, nie są z ASO. No ale oczywiście mogę się mylić 🙂

Zgadza się.

Tak jak wycieraczki dla BMW robi Bosch a oleje Shell.

 

Tylko że Bosch czy Shell to nazwa producenta, który ma w ofercie X produktów.

Dana firma jak np. BMW może sobie zamówić u Shella olej na swoje potrzeby i np. mówi:
Shell, robicie fajne oleje, są spoko. My będziemy od Was brać trochę paliwa, umieścimy Wasze logo na ulotkach i na korku oleju np. a Wy zrobcie dla nas olej. Będziemy brac go np. mld litrów rocznie.

Shell, odpowiada OK, jaki olej chcecie. No i BMW podaje swoje kryteria.

Wycieraczki Boscha które wyglądają jak te ori BMW mają inną mieszanke gumy... i są gorsze niż te kupione w ASO.

Klocki hamulcowe Textar - też robi dla BMW... ale te ori starczają na 80 tys, a te w pudelku Textara na 50.

 

 

Tak samo jakaś firma proponuje produkcję części zawieszenia dla BMW. np. Lemforder. I tak, części wyprodukowane przez Lemforder idą na pierwszy montaż. Można też je kupić w ASO z logiem BMW.


ALE...

W InterCars czy gdzie indziej w kartonie Lemforder będzie... ta sama część ale jednak z jakiś powodów nie będzie spełniała kryteriów jakościowych BMW. Nie będzie na tyle zła aby wycofać ją z użytku, ale jest taka że BMW nie podpisze się swoim logiem pod nią i nie zamontuje jej do nowego auta ani nie sprzeda jej 'w okienku w ASO'.

Wtedy, aby minimalizować straty sprzedawana jest pod wlasna marką.

Jeśli jest jeszcze gorzej to jest pakowana pod inną nazwą - choć to już bardzo rzadko się zdarza bo... procesy są zautomatyzowane.

Dodam jeszcze jedno.
Jest sobie forma w któej są odlewane pewne kształty czy są też one wykrawane. I jeśli coś jest popularne to jest 3 albo nawet 5 takich samych. Jeśli nawet jest jedna, to jest zmieniana co jakiś czas.

I teraz pytanie.

 

Co jest tańsze? Każdorazowe usuwanie loga, czy po prostu wykonanie czegoś od razu bez loga?

A może robienie bez loga i dobicie tego loga?

 

Poczytajcie o LEAN. To jest waste. Tak się nie robi bez przyczyny.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz_byd mistrzowski wykład! Pracowałem w ic i stąd moje przekonanie o usuwaniu loga, bo jest sprzedawane pod własną marką a nie pod marką producenta auta. A sama produkcja tylko dla fabryki i ASO jest po prostu nie opłacalna. Muszę trochę kiedyś pownikać głębiej w temat. Tym bardziej, że takie stanowisko utrzymują też na szkoleniach. 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, lukasz_byd napisał:

No więc właśnie o tym ja napisałem

Poczytajcie o LEAN. To jest waste. Tak się nie robi bez przyczyny.

Okej, no to sporo rozjaśniłeś, ma to sens. Bo w sumie czemu za samo logo miało by sie dopłacać prawie dwu krotnie w ASO. Dlatego tak często się słyszy " kupiłem LEMA i po 100k coś tam sie rozpadło". Dodam tylko, że można spotkać auta co mają ponad 300 tyś km przelotu i 15-20 lat a dalej częsciowo zawias jest fabryczny. Ale dużo ludzi twierdzi wlaśnie, że wszystko idzie w jednej fabryce, na jednej taśmie i część idzie do ASO a część szlifują i do hurtowni. Chyba nigdy się nie dowiemy jak to wygląda, bo kto by sie chciał dowiedzieć, że ma "odpad" za nie małe pieniądze 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marros napisał:

Kiedyś słyszałem, że na Lemie, czy TRW, oznaczenie producenta samochodu jest szlifowane, jeśli dana część nie spełnia normy producenta, żeby można było uznać część za oryginał, wtedy (podkreślam) podobno zostaje tylko logo producenta części(spełniając normy fabryki, zostając zamiennikiem), ale ile w tym prawdy nie wiem.

To prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kanale m4g na YouTube był test kiedyś wahaczy do jednego auta różnych producentów i był m.in. Wahacz firmy x i wahacz firmy x ze znaczkiem vw. Niestety ale różnice między tymi wahaczami były. Co nie zmienia jednak ze przeważnie producent który produkuje produkt x dla producenta nie robi kaszany po zdarciu logo. Co jednak ori z aso to ori.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.