Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, Michał126 napisał:

Francuz z dobrymi blachami plus HDI to zestaw z długowiecznymi blachami i długowiecznym HDI. Więcej długowiecznych elementów w nim nie ma.

mało ? w dzisiejszych czasach to praktycznie wszystko. a blachy są najdroższych elementem w naprawie, skomplikowane silniki również 🙂

czego chcieć więcej ? elektryka też jest ok, mam 3 francuza, zaraz czwartego 🙂 nigdy nie miałem problemów ale jak już to wolę mieć problem z elektryką niż z silnikiem biorącym olej czy z dziurami w progach 🙂

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, piotrek305 napisał:

czego chcieć więcej ? elektryka też jest ok, mam 3 francuza, zaraz czwartego 🙂 nigdy nie miałem problemów ale jak już to wolę mieć problem z elektryką niż z silnikiem biorącym olej czy z dziurami w progach 🙂

A ja mam pierwszego i ostatniego 🙂 Jeździ się fajnie, jak akurat nie postanowił wysrać czegoś w instalacji elektrycznej 🙂 Tak się odwdzięcza za same najdroższe części i coroczne przeglądy w ASO. Co do rdzy, to ciepło pomyślę o Tobie, jak zaraz będę do niego wsiadał i popatrzę na prawe przednie drzwi, lewy próg i lewy tylny błotnik. 🙂 Żabojadom szkoda było kasy nawet na baranka pod tylnymi nadkolami. Volkswageny to są auta z innej galaktyki przy Citroenach.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, piotrek305 napisał:

nigdy nie miałem problemów ale jak już to wolę mieć problem z elektryką niż z silnikiem biorącym olej czy z dziurami w progach 🙂

Ostatnio moja koleżanka zapłaciła prawie 5000 za naprawy elektryki w Clio 1,2 z 2013 roku. U miejscowego mechanika z dobrą opinią a nie w ASO. Nie wiem jaki wpływ na cenę miało to, ze jest kobietą i się zna. Przeszczep silnika w tym wypadku byłby chyba mniejszym kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, psemo napisał:

Mondeo MK4 to francuz?  :-o

hehe 🙂  od półtora roku nie mam juz mk4 🙂  ale fakt miałem dwa..

Obecnie od półtora roku jeździmy clio z 2013 roku bo na dwoje nam starczy, a w listopadzie odbieramy nowe clio V a nasza IV zostaje w rodzinie bo zbyt fajna i dopasiona sztuka żeby ją oddawać 🙂 kiedyś miałem też megane 🙂 mam chęć na talismana ale zona ma dostać służbowy wiec pewnie bedzie służbowy i nowe clio V 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, psemo said:

Mondeo MK4 to francuz?  :-o

Nie drogi Watsonie, ale jak tylko troche wmasz czacze to wiesz, ze volvo swoje diesle produkuje przy wspolpracy z francuzka spolka motoryzacyjna w ktorej macza tez palce bmw, mazda, citroen, peugeot i pewnie Pan zbyszek z polmozbytu.

Francuzkie auta sa tak jakby z gory zaprojektowane pod styl jazdy w krajach gdzie temeratury wplywaja na kolor skory... albo gdzie ludzie nacodzien jezdza jakby dostali udaru od slonca i nagle nie widza ile maja miejsca na parkingu czy cos 😉 

Silniki dopracowali, elektryka jak zawsze na tym samym poziomie, blachy poli nie rudzysz tez niczego sobie. VW to inna bajka. Tlumaczylem to wielu, ale najlepsze sa miny ludzi ktorzy brali odemnie paska a po paru latach zamienialismy to na jakies audi. Zawsze slyszalem cos w stylu - myslalem ze ten passat to juz serio jest taki prestiz, tak komfortowy wyciszony samochod a przy tym to to jakas zwykla taczka jest 😉  
Wiec wszystko zalezy od indywidualnego punktu odniesienia.

Ja te ulissesy, 807 czy Lancie Phedra bralem zawsze jak widzialem ze diesel. Bardzo wdzieczne niedocenione i dobrze sprzedajne auta. W holandii o dziwo zawsze najtanszy wychodzil bo taki 8 latek tam to byl koszt max 1500euro a nawet ponizej 1000 sie udawalo za jezdzace sprawne do wypicowania auta... to multipla wowczas byla drozsza 😉 nie wiem czemu tak bylo ale Gratuluje ze mimo upywajacego czasu udalo Ci sie to wdzieczne autko tak dobrze utrzymac. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mefONE napisał:

Nie drogi Watsonie, ale jak tylko troche wmasz czacze to wiesz, ze volvo swoje diesle produkuje przy wspolpracy z francuzka spolka motoryzacyjna w ktorej macza tez palce bmw, mazda, citroen, peugeot i pewnie Pan zbyszek z polmozbytu.

Francuzkie auta sa tak jakby z gory zaprojektowane pod styl jazdy w krajach gdzie temeratury wplywaja na kolor skory... albo gdzie ludzie nacodzien jezdza jakby dostali udaru od slonca i nagle nie widza ile maja miejsca na parkingu czy cos 😉 

Silniki dopracowali, elektryka jak zawsze na tym samym poziomie, blachy poli nie rudzysz tez niczego sobie. VW to inna bajka. Tlumaczylem to wielu, ale najlepsze sa miny ludzi ktorzy brali odemnie paska a po paru latach zamienialismy to na jakies audi. Zawsze slyszalem cos w stylu - myslalem ze ten passat to juz serio jest taki prestiz, tak komfortowy wyciszony samochod a przy tym to to jakas zwykla taczka jest 😉  
Wiec wszystko zalezy od indywidualnego punktu odniesienia.

Ja te ulissesy, 807 czy Lancie Phedra bralem zawsze jak widzialem ze diesel. Bardzo wdzieczne niedocenione i dobrze sprzedajne auta. W holandii o dziwo zawsze najtanszy wychodzil bo taki 8 latek tam to byl koszt max 1500euro a nawet ponizej 1000 sie udawalo za jezdzace sprawne do wypicowania auta... to multipla wowczas byla drozsza 😉 nie wiem czemu tak bylo ale Gratuluje ze mimo upywajacego czasu udalo Ci sie to wdzieczne autko tak dobrze utrzymac. 

a co masz na myśli, że VW to inna bajka ? pytam bo pracuje w VW 🙂 i jakoś nie ciągnie mnie do tej marki żeby prywatnie jeździć 🙂 no może nowa Octavia to tak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz poki mowimy o jakism bidulu tylko comfortline w gore to sa zawsze lepiej wyciszone i trwalosc materialow wydaje sie duzo wyzsza(poza tymi nowymi z ekranami polyskunacymi na pol kokpitu bo to faktycznie traci tandeta, jeszcze jakby dali ten ekran matowy z oleofobowym filtrem...) niz we francuzkich autach. A jesli brac najbiedniejsze wersje to porownaj takie C 3 z 2015 a np golfa czy tam polo. Nawet bidny wydaje sie zwarty i sztywny nawet jak wsiadasz juz wiesz ze jestes w konserwatywnym niemcu.  W C3 wbijasz jak na tapczan u babci, nie zebym mial cos do ich tapicerek bo te welury bardzo mi podchodzily ale materialowa tapicerka...pralem taka pare dni temu i stwierdzam ze  tak mocno pijacej a zarazem malo oddajacej wody przy ekstrakcji tapicerki chyba nikt inny nie robi. zaznacze ze to nie sa tylko moje spostrzeżenia, bo pralem polowe odedzwala sie kontuzja i reszte konczyl ktos inny i tez taki wniosek wysunal. Mysle ze powiazanie tego z jakoscia materialow to jak chodzenie po nitce do klebka. Zobacz jak znosza one ciezar grubszych osob. Te gabki krusza sie dolem fotela po kilku praniach a w niemcu przetrze sie material i gabka conajwyzej traci swoje pelne wlasciwisci - ale jest i trzyma. Nie kruszy sie jakbys golebie karmil 😉 Ja tez pare lat w grupie vaga spedzilem, tez wolalbym octawie na fulu niz paska ale jesli budzet by mnie nie ograniczal szedlbym w olimpiade 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mefONE napisał:

Wiesz poki mowimy o jakism bidulu

Kolega @piotrek305 już w postach "co Ci dziś popsuło humor" wyjaśniał nie raz, że pracuje w vw ale nie jeżdżą nimi wcale pracownicy, francuzy są zajebiste itd. 😄 

Taki jakby fanboj motoryzacji francuskiej 😛 

Moim zdaniem każdy wybiera autko pod siebie. Ja np. przesiadam się do C4 z 2005 roku i czuje się zajebiście w fotelach itd. no i prowadzenie jest mega lepsze niż w Rapidzie z 2014 roku 😄 ps. Miałem przyjemność podróżować passatem b7 z 2.0tdi oraz bmw e90 2.0d, może i gadam głupoty i nie mam czucia... Ale ten passat prowadził się jakby był na szynach w porównaniu do tej bmw. Zakręty, pewność, konsekwentność podczas manewrów, podjarałem się passkiem 😄 

Ale faktem jest, że jeden lubi bułki, drugi córkę piekarza 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Dyskusja na temat która marka samochodowa jest lepsza to jak dyskusja która żona jest ładniejsza, jeden woli jak auto jest komfortowe i płynie po drodze a drugi lubi beton i pewne prowadzenie. Osobiście jeździłem nie jednym autem i w każdym jest coś dla każdego nie ma co mówić że BMW jest najlepsze czy audi bo nie ma idealnego auta 🙂

A żeby nie było ot to dzisiaj  odkurzyłem swoje zimówki i chyba pora je zakładać na auto 🤔

IMG-20201016-090537464.jpg

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie dzielil tego na marki tylko kraje. Niemcy sztywni konserwatysci, francja elegancja tylko gdzie gwarancja 😉 w kazdej marce znajdzie sie czarna owca i tez opcja bezkonkurencyjna w swojej klasie.  Prywatnie nie patrzylbym nawet na bmw bez m packa lub audi bez sline i tylko wowczas gdy mowa o tych wersjach to wiem ze nie ma nic wygodniejszego do mojego stylu jazdy i anatomii. Wygodna jest werurowa kanapa we francuzach jednak na rondzie musisz sie skladac jak na moto bo te boczne profile tylko wygladaja jakby mialy trzymac 😉

wczoraj o 18 zaczalem myc na 2 wiadra a o 3.30 skonczylem pranie.

Poszedl szybki onestep na fajnym autku, ale taki ulep ze chyba tylko dach i tylna klapa jest ori... tylna klapa tylko dlatego ze dokupiona a dach... coz zastanawialem sie czy cos na niego spadlo czy zfalcowało go tak po strzale...w kazdym razie wyszedl nawet spoko jak na 3,5godziny polerowania. Po myciu zauwazylem ze to nie akryl tylko metalik... 😉
Szwagr ogarnal wnetrze i poszlo z gorki.

Z wszystkich tematow w kolejce ten wydawal mi sie najbardziej satysfakcjonujacy i efektu takiej pracy potrzebuje przed tym weekendem bo bedzie ciezki.

 

7163F71B-8F9A-4C9C-B47C-211FCBBDAE0D.jpeg

33BA31F8-A0AE-4EF2-A886-0C00EEF08D26.jpeg

2B9A385D-81E3-48B3-A316-FE649DDFA424.jpeg

51998443-CDE0-4DB9-A828-CB119F3CD25C.jpeg

0FD4F5DD-A5FF-4F87-9997-0272410E98D5.jpeg

2A439F73-0472-4860-A959-6BE52A839C0F.jpeg

2F3208A0-14D8-4D23-9283-2AC95CA9C654.jpeg

58E66DB9-79A8-4CF8-A112-64C4E1E023A4.jpeg

09F5C0FE-B0D9-4A58-92DE-227518C5DB09.jpeg

BF50E63A-493A-416A-87F9-33228ABCDDC8.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako właściciel tego, jak to się wypowiedziałem grata, powiem tak. Są w tej klasie Sharany, Espacy i tym podobne. Czy któreś z nich jest bardziej trwałe od C8? Być może. Natomiast w kategorii cena-wyposazenie-rocznik i praktyczność C8 wygrywa (3 oddzielne, demontowalne fotele + przesuwne drzwi). Są jeszcze amerykańce, ale spalanie 16/100 nie za bardzo mnie konweniuje. Potrzebuję auta towarowo-osobowego i trafił się akurat Citroen, w niezłej cenie i niesamowitym, w porównaniu do swojego poprzednika, wypasie. Przyznaję uczciwie, że nie jest idealnie zmontowany w środku, ma miękki lakier, kapryśną elektrykę i nie wszystko do niego łatwo dostać, ale nauczyłem się z tym żyć. Poza tym w Sharanie odrzuca mnie dosyć prymitywne i zrobione ze średnich materiałów wnętrze, do tego 1.9 TDI o kulturze pracy bociana zmieszanego z traktorem.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wy jak tam? Millers? Motul? Liquid Moly? Cyk serwis olej + fitry w SDIku i za 140 zł spokój na rok xD Do tego wycieraczki 2x10 zł

Przyszedł też kolejny grid guard z ali

Edit: dałem dupy bo na zdjęciu pokazałem kabinówkę do 1,9TDI zamiast paliwa do SDI xD tyle z flexowania

IMG_20201016_130043.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przy swoim, bo od 2 tygodni jestem bez swojego i na etapie poszukiwań następcy.

Oczywiście w międzyczasie nie wytrzymałbym bez wiadra i szmaty...

Tak, więc zimowy setup na Toyocie Yaris(tej z mojego testu NW).

Był:

-Prickort

-D-tox

-Bilt hamber Auto Wash

-Carpro Reflect

-Carpro Eraser

-S99 F7 Coat Light

Był to mój pierwszy raz z Fusso. Co prawda nie legendarną pastą do butów, tylko odmianą w płynie.

Aplikator z zestawu jest tragiczny. Jedyne do czego się nada to może do szyb i aplikacji dressingu na opony...

Szybka zmiana aplikatora na mikrofibrowe słoneczko i odrazu aplikacja stała się przyjemnością. No prawie... Czemu prawie? Zapach Fusso to jakaś pomyłka, w dość dużym i dobrze wentylowanym garażu nie dało się wytrzymać. Uchylenie bramy pomogło mi dokończyć aplikację.

Dotarcie nie idealne, ale bez większych problemów.

Po 4h dałem drugą warstwę mimo, że producent nic nie wspomina o możliwości warstwowania. Moim zdaniem druga warstwa nadała większej śliskości.

Efekt wizualny na srebrnym pominę 😉


839232D7-98E2-408D-8E75-9214060AC862.jpeg.cb2443f3d4140efafa683181ab4aa2b7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis oblecialem Pole Star od kocha wszystkie skórki w Q7, ktore dzis wystroiliśmy w zaprzyjaźnionej hamowni. Kukułka wyplula optymalne dla siebie 280kucy, jeszcze wymiana przewodow wysokiego napiecia z mechanicznych spraw i śmiem twierdzic ze ta babcia zawstydzi niejednego ancymona 😉 

to co matowe generalnie po wyscnieciu staje sie bardziej miekkie i elastyczne. Czasem przy autach na sprzedaz nawet nie daje niczego na skory, wystarczy ten PO i serio robi dla mnie mega robote. Porownanie oczywiscie robilem zroznymi producentami i stosunek cena jakosc jest poki co dla mnie najlepsza. co innego gdy przeprowadzamy rewitalizacje wowczas podchodze inna kombinacja. Ponizej 50/5038B5D84B-6CA6-42CE-9913-81593C60619A.jpeg.0c0153344d2303afec48a1d867b0757b.jpeg

Po korekcie mialem kilka dni przerwy z tym autem. nie mam tu presji czasowej a tez mam inne tematy. Zdazylem za to polozyc kilka woskow dla wlasnego porownania, zreszta jak na kazdym aucie z ktorym mam kontakt na codzien. 

Powoli robie tez rekonesans i przymiarki do pierwszej ceramiki w zyciu 😉 serio nigdy przenigdy nie dalem sie na nia namowic.  teraz jednak stwierdzilem, ze trzeba nabyc zestaw startowy typu Carpro lite i dla porownania artdeshine graphen nano ultra turbo diesel intercooler czy kakos tak 😉 Wsrod morza ofert oblatac ciekawsze i porownywac. Poszukać czegos dla siebie zwyczajnie. Pozniej moze bede nawet rower przed gorami ceramika polrywal 😉 zartuje. 
Co polecacie na pierwszy ogien? Czy te z  powyzszych w polaczeniu z brakiem doswiadczenia juz brzmia ciekawie 😉

11E5E995-4C53-4692-AB5C-E4EFEA839847.jpeg

FA64F7B6-3275-4DE4-97F7-EC1942053A5F.jpeg

6F52BA65-0CB9-4F6D-9B1B-4D2A513CEE8A.jpeg

3345F9F0-C215-49EF-AD8B-BE69D90AE036.jpeg

3648FFBD-B6E2-490B-BCBD-307D685F7884.jpeg

B8D70847-0CD8-4C84-B430-897DAEABA3E3.jpeg

5986701F-FEF6-4CB9-A29B-C9C4C13207F8.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem porządek pod maską w moim Berlingo. Jakieś dziwne te plastiki, dressing dziwnie siadł, ale przynajmniej mam świadomość że jest czysto 🙂

20201020_172753.jpg.6001fe2670d8f2e700f3fb04e0ec60a4.jpg

Nałożyłem Owatrol Polytrol na plastiki zewnętrzne:

20201020_133606.jpg.e042a85d530a741d76dbab77be728c2e.jpg

20201020_133717.jpg.390ba15583c41307b175b2d81a6f8a04.jpg

20201020_133439.jpg.11412b82adecd8c523e89720dd200be9.jpg

20201020_133450.jpg.66e229e9ec34e9dc7a50748cb7b7bf5f.jpg

20201020_133506.jpg.6e6af88d3b466e6ae0c3806a1580ac28.jpg

20201020_133523.jpg.51f68abed8c6c6b487cdfa9c0e9db300.jpg

 

Jakiś czas temu zrobiłem detailing wnętrza pierwszy raz po zakupie:

20200915_181613.jpg.773e45d4f59b4b29d581824bcf7cee92.jpg

20201006_174347.jpg.060f942ebcf5c69e7ae26a295376d797.jpg

20200915_181819.jpg.36791f19ed433c8c94a17cda3fffa1d7.jpg

20200915_181925.jpg.d5f2415be64bacf3e44a2e3282970c30.jpg

20200915_181713.jpg.4ff7f3d8c4d9c6fd60282064d7a98a84.jpg

20200915_182724.jpg.f97f48b55d2b5aabed0be4f43acc1813.jpg

Przed zimą chcę nałożyć jeszcze Fusso. Kupiłem auto pod koniec lipca ale na lakier nic jeszcze nie kładłem 😕 Przydała by się korekta lakieru oraz reflektorów ale to zostawiam na przyszłość.

  • Lubię to 6
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, damian_acc napisał:

Nałożyłem Owatrol Polytrol na plastiki zewnętrzne

Jak Ci się aplikowało Owatrol? Kryło bez problemu? Ja ostatnio nałożyłem Valet Pro Trim Glitz na czarne zderzaki w Berlingo, które po czterech latach wyglądają fatalnie, tak wypłowiały i dressing ładnie się aplikował i wchłonął, ale po trzech tygodniach ani śladu. Ciekawy jestem jak długo Owatrol będzie u Ciebie siedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.