Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

No przecież Ci pisałem, że te nie będą dostępne w sklepach tylko dla akredytowanych detailerów poza tym jeszcze nie są dostępne bo dopiero co zmienili etykietki na korrka ;)

Nic dziwnego zatem, że w sklepach nie ma. Także nawet nie będę pytał bo dostałem wyraźną wiadomość w mailu, że interesuje ich współpraca jedynie ze sklepami/studiami.

Chcesz mail do typka wyślij PW ;)

 

WP_20170705_16_45_34_Rich_800_x_600_zpsm

 

WP_20170705_16_53_58_Rich_800_x_600_zpsx

WP_20170705_16_46_42_Rich_800_x_600_zpsy

 

 

Prawa strona nie gotowa lewa gotowa

 

WP_20170705_16_53_53_Rich_800_x_600_zpsa

 

Nawet na białym coś tam się odbija ;)

 

WP_20170705_17_28_38_Rich_800_x_600_zpsn

WP_20170705_18_08_36_Rich_800_x_600_zpsw

WP_20170705_18_08_48_Rich_800_x_600_zpsn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana akumulatora oraz wgranie go do kompa, kasacja starych błędów, sprawdzenie przebiegu auta (to co na liczniku się zgadza :) ) oraz zaprogramowanie DRL oraz kilku innych pierdołek w iDrivie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Michał126 napisał:

Ten olej to, mam nadzieję, tylko w celu wypłukania? :D

Jeszcze się nie przekonałem do drogich hi-endowych olejów. Lałem różne: Lotos, Orlen czerwony i złoty, mobil 1, elf(nie pamiętam dokładnie jaki) Total quartz, shell i nie słyszałem żadnej różnicy w pracy silnika, branie oleju też było takie samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MTfoto napisał:

Jeszcze się nie przekonałem do drogich hi-endowych olejów. Lałem różne: Lotos, Orlen czerwony i złoty, mobil 1, elf(nie pamiętam dokładnie jaki) Total quartz, shell i nie słyszałem żadnej różnicy w pracy silnika, branie oleju też było takie samo.

Nie chodzi nawet o high-end w sensie marki (chociaż być lepszym niż Orlen to żaden wyczyn), ale dziadowski minerał (bo tak to trzeba nazwać) 10W40 do niestarego, coś wartego auta to nieporozumienie. No ale Twoje auto, Twoja sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Michał126 napisał:

Nie chodzi nawet o high-end w sensie marki (chociaż być lepszym niż Orlen to żaden wyczyn), ale dziadowski minerał (bo tak to trzeba nazwać) 10W40 do niestarego, coś wartego auta to nieporozumienie. No ale Twoje auto, Twoja sprawa :)

Jak będę miał troszkę czasu to przewałkuję wątek o olejach i może przy następnej wymianie się poprawię. Do tego auta co mam na obrazku leję 5w40( citroen c5 na liczniku 230kkm) ten orlen jest do C5 z 2004 i na liczniku niecałe 280kkm. Wcześniej robiłem wg zaleceń jednej osoby: jeśli auto bierze olej to lejemy gęstszy, do starszych aut nie lejemy syntetyka bo to za rzadkie a powyżej 250kkm tylko mineralny. Na szczęście powoli rezygnuję z takiego przekonania bo osobiście sprawdziłem, że jeśli auto bierze olej to nie ma różnicy czy lejemy syntetyk czy prawie tawot 20w50 i tylko remont silnika pomoże Zmiana kosmetyków z K2 i inne marketowe na normalne przyniosły pozytywne zaskoczenie pomimo początkowo dużej ceny. mam nadzieję że przesiadka na inne oleje też przyniesie taki rezultat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj:
Pełna dekontaminacja lakieru
- ADBL Vampire Liquid
- Nielsen Tar&Glue Remover
- Glinka ValletPRO


Dzisiaj:
- cleaner Poorboy's Word Black Hole

Jak dla mnie efekt mega przycienienia, śliskości. Plus za wypełnienie małych rys i ten zapach jagody :good:

1jpg_qpxwneq.jpg

poljpg_qpxwnwq.jpg

3jpg_qpxwnsp.jpg

 

4jpg_qpxwnsn.jpg

Dzisiaj/jutro wpada wosk :)
Zaczynam od klasyka czyli Collinite 476s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MTfoto, to jest miejska legenda :) Jeżeli silnik już bierze olej, to właśnie syntetyka bierze mniej. Po prostu jest mniej podatny na spalanie się ze względu na właściwości użytych baz, oczywiście jeżeli mówimy o syntetyku z prawdziwego zdarzenia. Tak samo w trakcie normalnej eksploatacji olej syntetyczny ("cywilny", nie wyścigowy na bazie estrowej) wolniej traci właściwości, ergo można na nim więcej przejechać od wymiany do wymiany (nie przesadzając).

W temperaturze roboczej i tak lepkość kinematyczna oleju - czy to 0W40, czy 15W40 - jest porównywalna, ze względu na tę drugą wartość. Natomiast owa "gęstość" ma znaczenie tylko w przypadku wycieków - rzeczywiście minerała (15Wxx, 20Wxx) będzie uciekać mniej, bo gdy jest zimny, jego lepkość kinematyczna jest wyższa. Ale czy ma znaczenie taka "walka" z wyciekami, jeżeli sam silnik na tym cierpi?

Ogólnie to jest tak, że te mądrości podwórkowych januszy można sobie wsadzić w buty. Nie ma znaczenia przebieg, tylko stan techniczny. To po pierwsze. A po drugie, do jego utrzymania żywotnie przyczynia się jakość stosowanego oleju. Akurat PSA w silnikach z lat 90. i 2000. rekomenduje stosowanie olejów z pełną zawartością popiołów w klasie SAE 5W40, chociażby Total Quartz 9000, ze względu na łączącą PSA umowę z Totalem ;) Ale oczywiście nie musi być taki, zwłaszcza, że to w zasadzie kiepski olej w "technologii syntetycznej", czyli w zasadzie półsyntetyk. Od kiepskiej "dychy" lepszy byłby choćby nasz Specol Spec Gold 5W40, a także Elf, Ravenol, Meguin (ze wskazaniem na Super 5W40 - to już jest świetny olej) i sporo by jeszcze wymieniać, a to wszystko tanie marki bez marketingowego zadęcia.

A wątku olejowego nie poczytasz, bo ktoś go skasował. Zostały tylko propozycje, które kiedyś niejaki Arhih wrzucił na forum, a teraz je skopiowano z innego forum.

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MTfoto napisał:

Do tego auta co mam na obrazku leję 5w40( citroen c5 na liczniku 230kkm) ten orlen jest do C5 z 2004 i na liczniku niecałe 280kkm.

Do wszystkich CItroenów które miałem zawsze lalem Totala rekomendowanego przez producenta. Przebiegi po 250-300 kkm i zero problemów. 

 

Żeby nie było OT: Auto opłukane na bezdotyku i nałożony QD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszła kolej na odszczurzenie Citroena C4 Grand Picasso..... Nie dawno go kupiłem i zabrałem się do roboty w wolnej chwili :

Tar&Glue - Tenzi oraz ADBL ( wykończyłem resztke opakowania ). Ten TENZI strasznie śmierdzi, ma beznadziejny rozpylacz ale tylko to było"na stanie w sklepie". Najważniejsze, że działa.

Aktywna Piana z Pa - fruit snow

Deironizer - resztka CarPro, pozostała część Thuga zielony żel

APC w listwy Valetpro

Żółta Glinka Valet Pro - która o dziwo praktycznie nie miała roboty. Za poślizg woda + kropla szamponu

oczywiście mycie na 2 wiadra (grittów jeszcze się nie dorobiłem) z szamponem ADBL Cola

K2 klinkiet czy jakoś tak

wosk Collinte 476s.

Efekt dla mnie bardzo ok, zobaczymy ile będzie siedzieć na garażowanym aucie .

Opony potraktowałem ADBL Tire coś tam + twarda szczotka, po wyschnięciu Megs Endurance.

 

Jestem zadowolony, w sumie robiłem taki "komplet" 2 raz, wcześniej zajęło mi to 6h, teraz 4 więc jest progress...

Toyotę którą ogarnę w przyszłym tygodniu mam zamiar pierwszy raz potraktować dodatkowo clenarem na DA. Jak nie odwalę kaszany to następnym razem Citroena też to czeka ;)

Myślę nad cleanerem pod collinte lub w przyszłości też coś trwałego. Chyba pójdę w Prima Amigo czy to rozsądny wybór ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin, nie zjadłem obiadu, nie zjadłem kolacji, ale jutro nad morze dojadę pięknym autkiem :) 

Niestety zdjęcia i opis dam w niedziele bądź poniedzialek jak wrócę, gdyż jutro jeszcze na rano do pracy i już powinienem spać :D 

ps, bułkę ze śniadania miałem zjeść w czasie mycia... po tych 6 godzinach jak już sprzątałem bułkę zjadł pies :evil: ( wyczekał moment jak wszedłem do domu) 

b0b47ae1d6bc8ee1med.jpg


Gdybym miał tylko kilka godzin więcej czasu.... Zrobiłbym jeszcze więcej :ad:


PS2 -- GS Black Panther śmierdzi mi, w ogóle nie czuję czekolady :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfa47 czasem to jest wada fabryczna np Seicento były partie gdzie lakier schodzi z dachu. Są też przypadki gdzie ludzie jeżdżą na myjnie i bez pytania używają "wody" z wiadra - środków z kwasem które pracownik przygotował do mycia ścian z osadu. Dlatego nigdy nie bierze się czegoś bez pytania szczególnie na myjni automatycznej żeby poprawić, to lub tamto to znam z życia ludzie czasem są bezczelni .... I mają nauczkę. Może lakiernik coś popsuł ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.