Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 5


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Aby nie tworzyć nowego tematu zapytam tutaj.

Czy ma to generalnie jakiś sens. Mianowicie miałem zamiar kupić maszynę polerską dla początkującego np Krauss i jakąś lekko ścierną pastę(nie widzę się póki co w jakimś grubym cięciu) po czym chciałem popróbować na jednym z gorszych moich aut którego w razie niepowodzenia nie było by mi żal i jakbym się tego nauczył to generalnie robić takie rzeczy na własny użytek, no może czasem jakaś fucha. Tylko pytanie czy jest sens kupować maszynę polerską w takim wypadku? I tak przecież co roku nie będę jednego auta polerował. Czy lepiej sobie to wszystko odpuścić, zmniejszyć ryzyko niepowodzenia i lepiej po prostu raz na czas użyć glinki i wosku? Robiłem tak dotychczas i wyniki są zadowalające ale mogły by być lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oczywiście że ma sens, a jak kupisz maszynkę DA i odpowiednie pasty, to żadnej krzywdy lakierowi nie zrobisz.

 

No tak ale chyba nie będę jej co roku używał bo zawsze trochę bezbarwnego się ściera pasowałoby nie przegiąć?

Czyli jakbym kupił jakąś niezbyt inwazyjną pastę i pad to raczej poradził bym sobie z usunięciem drobnych swirli? Jak patrzę na moje auto obecnie to nie wygląda źle poza takimi właśnie ryskami widocznymi pod światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał DA dla początkujących jak znalazł nikłe ryzyko uszkodzeń czy bałaganu a poza korekcją powłoki lakierniczej możesz używać do cleanerów, wosków czy czegokolwiek co nadaje się do użycia maszynowego....

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi proszę jeszcze o opinię jak często można taką drobną polerkę (mam na myśli maszynka DA + pad z mikrofibry i pasta lekko ścierna jak opisane w jednym z tutejszych tematów dla początkujących) żeby nie przegiąć i nie uszkodzić - spolerować bezbarwnego? Jak często się to robi w granicach rozsądku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to dziwne pytanie ale czasem po robieniu czegoś nawet długi czas okazuje się że coś się robiło źle.

W jaki sposób nakładać apc? Ja używam atomizera ale zwykłego, nie spieniającego. Czy jest lepszy sposób?

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#ff3366]Prox[/ref], Na zewnątrz auta spokojnie można używać zwykłego atomizera, do wnętrza polecam zaopatrzyć się w pianowniczkę. cos takiego

 

0_0_productGfx_52b511b65b54195db7cc807a2757f3bc.jpg

 

Lepiej się nią pracuje zwłaszcza przy różnorakich pokrętłach czy przełącznikach, mniejsze jest ryzyko ich przemoczenia. Jeżli nie ma pianowniczki to jak wyżej lepiej aplikować APC na pędzel i dopiero go wypracowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Parkuje samochód przy torach kolejowych. Często lakier jest tak "zmasakrowany" , że nawet regularne glinkowanie nie oczyszcza powierzchni do gładkiej . Jaki produkt / jaką czynność wykonać ( oprócz polerowania maszynowego ) , żeby uzyskać gładki lakier ?

 

Dziękuję za odpowiedzi , pozdrawiam Mateusz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]niron[/ref], Ścieraj mokrą/wilgotną szmatką a potem drugą do sucha.

[ref]Mati-Gdynia[/ref], przy torach to nie będą opiłki metalowe ? Jeśli tak to jakiś deironizer potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że parkujesz przy kolejce skm , u mnie spokojnie daje radę deironizer, .-zalecam spryskać auto dwa razy, sporo tego dziadostwa wchodzi w lakier , i później Glinka i u mnie efektem jest gładki lakier.

Cześć.

 

Parkuje samochód przy torach kolejowych. Często lakier jest tak "zmasakrowany" , że nawet regularne glinkowanie nie oczyszcza powierzchni do gładkiej . Jaki produkt / jaką czynność wykonać ( oprócz polerowania maszynowego ) , żeby uzyskać gładki lakier ?

 

Dziękuję za odpowiedzi , pozdrawiam Mateusz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]niron[/ref], Ścieraj mokrą/wilgotną szmatką a potem drugą do sucha.

[ref]Mati-Gdynia[/ref], przy torach to nie będą opiłki metalowe ? Jeśli tak to jakiś deironizer potrzebny.

Hm zanim otrzymalem odpowiedz przelecialem troche bez scierania. Chyba nie zje plastiku ? Nie widac aby cos sie dzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]niron[/ref], też nic się nie stanie. Ale "mokrą szmatką" lepiej zbierzesz pozostałości brudu i APC. Ja przynajmniej wole taką opcję.

Do wnętrza polecana tu na forum była też woda deminarelizowana do APC żeby jakiegoś osadu nie zostało w razie co. Bo kranówka jak wiadomo różna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.