Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

@kepa416 mam te Continentale 235/40/19 od jakichś 3 lat i złego sowa nie powiem. Wcześniej miałem wcześniejszy model i też sprawowały się bez żadnych zastrzeżeń niezależnie od warunków, śnieg, twardy, mokry, sypki, błoto, cokolwiek. Trudno mi jednak porównywać do innych opcji bo wcześniej miałem różne edycje Nokiana WD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vujek napisał(a):

Całoroczne Vector G3 jak najbardziej. Vredesteiny Ultraki  są trochę głośne. Nie rozumiem czemu nie bierzesz pod uwagę Nokian całorocznego to świetna trwała opona o naj głębszym bieżniku z wymienionych, bezkonkurencyjna zimą i nie jest głośna. Słychać ją tylko w ostrzejszych zakrętach. Cena z najlepszą relacją do jakości.

To nr 1 na tą chwilę bo Goodyear nie jest tak trwały że względu na głębokość bieżnika i cena dość wysoka. Polecam kupić XL bo na lato są znacznie lepsze. Nie kładą się tak w upale, lepiej się prowadzą w zakrętach i odporność na uszkodzenia ze względu na dodatkowe 4 płótno. Poprzednie miałem zwykłe a teraz na takim samym aucie mam Nokiany XL i nie spodziewałem się takiej różnicy.

Co do Uniroyal Rainsport5 to już nie pływają tak jak wcześniejsze modele tylko zdążają się problemy z jakością.Jak się dobrze trafi to warte swojej ceny Z letnich osobiście bym wybrał Bridgestone Turanza T005.

Mój osobisty ranking cena/jakość:

Wielosezon Nokian seasonproof

Lato Bridgestone Turanza T005

Zima Kleber Krisalp HP3

Ciekawa opinia Na temat Nokianów. Sam stoję przed wyborem wielosezonu i do tej pory brałem pod uwage Michellin lub Goodyear.

Teraz zacząłem się zastanawiać nad Nokianami. Czy one mają rant ochronny? Bo nigdzie nie widzę takiej informacji. Potrzebuję rozmiar 225/24/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kedar napisał(a):

@Vujek  a miałeś doświadczenie z Continental wielosezonowe? Zdecydowałem się na nie i o ile do 140km/h są zaje... trzymają na mokrym, suchym, w zakrętach, to powyżej 160km/h staja się głośne, a powyżej 180km/h to naprawdę głośno. A gdzie tu sprawdzić do ilu auto dociągnie 😅

Auto pokroju dużego, więc płynie ładnie na autostradzie, na szczęście mandaty dosyć wysokie więc staram się jeździć "w zakresie przystępnej głośności opon" 😜 

 

CONTI jak to CONTI . Nigdy nie należały do cichych. Całoroczne są niezłe ale cena nie adekwatna do jakości. Szybko się skończą dobre właściwości zimowe. Moje Nokiany seasonproof przy 180km/h są tak samo głośne jak przy 130.  Szybciej nie jechałem bo mi "baba już mdlała" a dopiero się rozpędzalem.

34 minuty temu, blackfun napisał(a):

Ciekawa opinia Na temat Nokianów. Sam stoję przed wyborem wielosezonu i do tej pory brałem pod uwage Michellin lub Goodyear.

Teraz zacząłem się zastanawiać nad Nokianami. Czy one mają rant ochronny? Bo nigdzie nie widzę takiej informacji. Potrzebuję rozmiar 225/24/17

Niestety nie mają rantu ochronnego. Michelin crosklimaty odpuść, chyba że poruszasz się w terenie gdzie zimy bywają skromne - patrz zachodnia Polska. W swojej charakterystyce są bardzo podobne do tańszego Vredesteina. Pierwsze   3 zimy (przebieg po 10-15kkm)ok, później lipa. Cena także mocno przesadzona. Goodyear i Nokian polecam a się nie zawiedziesz i nie przepłacisz.

Pamiętajcie że jak auto dość ciężkie ( powyżej 1300kg) to brać XL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Vujek napisał(a):

Niestety nie mają rantu ochronnego. Michelin crosklimaty odpuść, chyba że poruszasz się w terenie gdzie zimy bywają skromne - patrz zachodnia Polska. W swojej charakterystyce są bardzo podobne do tańszego Vredesteina. Pierwsze  3 zimy ok, później lipa. Cena także mocno przesadzona. Goodyear i Nokian polecam a się nie zawiedziesz i nie przepłacisz.

Kurczę słaby jest brak rantu. W takim razie zostają chyba Goodyear'y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Vujek napisał(a):

Tak bardzo bym się tym nie martwił bo są dość szerokie i felga nie wystaje za obrys opony, ale jak ma kabieta jeździć to różnie bywa.

Akurat to czy opona wystaje czy nie zależy zarówno od szerokości samej opony jak i felgi. Mimo wszystko wolałbym mieć rant. Według mnie taka opona nawet lepiej wygląda.

2 godziny temu, skrzat06 napisał(a):

A to przypadkiem nie o taki rant chodzi? U mnie w 225/45R18 jest coś co nazwałbym rantem ochronnym.

Zdjęcie WhatsApp 2023-07-13 o 13.10.12.jpg

To są te Nokiany? Wygląda na to, ze faktycznie mają rant ochronny. Jak Ci się sprawują. Zastanawiam się czy nie będzie z nimi takiego problemu jak z WR D4, które dosyć szybko parciały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kedar miałem continentala w lexusie - założone na nowe auto. Jeździłem na nich z prędkościami 180+ i szum opon był lepiej niż w normie. Oceniam je jako ciche opony.

Jak u Ciebie resorowanie na tej oponie? u mnie był beton 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blackfun napisał(a):

Zastanawiam się czy nie będzie z nimi takiego problemu jak z WR D4, które dosyć szybko parciały.

Mam od dwóch lat Snowproofy (zimówki). Nie dość, że w śniegu idą lepiej niż po suchym, to jeszcze rozwiązali problem z pękaniem - przynajmniej u mnie tego nie ma. Polecam, świetna opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, blackfun napisał(a):

 

To są te Nokiany? Wygląda na to, ze faktycznie mają rant ochronny. Jak Ci się sprawują. Zastanawiam się czy nie będzie z nimi takiego problemu jak z WR D4, które dosyć szybko parciały.

Seasonproof nie mają rantu i nie ma z nimi znanych problemów jak ze starszymi WRD. Są dobrze zrobione i trwałe teraz dają nawet wydłużone gwarancje bo przez tamte wpadki stracili trochę klientów. Mają tak wyprofilowane boczki że nie ma problemu z brakiem rantu co wyraźnie widać na zdjęciach.

W Lexusie to każde opony będą ciche bo to porządnie wyciszone auto premium. W klasie niższej już czuć że CONTI do najcichszych nie należy. Nokian seasonproof jest znacznie cichszy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach gdzie mocno zaskakuje jak opona z taką rzeźbą i głębokością bieżnika 8,7mm tak jest niesłyszalna. Jak już pisałem słychać ją tylko zakrętach. Co do komfortu to nie ma się do czego przyczepić. Wręcz powiem że na XL zwłaszcza latem lepiej mi się jeździ niż na standartowej.

IMG_20230714_065225.jpg

IMG_20230714_065519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rantem musieli wprowadzić niedawno bo pół roku temu jeszcze nie było na naszym rynku. Polecam XL jak większe auto. Większa odporność na przebicia, przetarcia i przeciążenia dzięki dodatkowemu czwartemu płutnu.

Na prawdę znakomity produkt z najlepszą relacją do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek Nie polecasz conti bo głośne (fakt sam zjechałem 2 komplety i nie były najcichsze) a w co 2 poście polecasz największy chłam jakim są bridgestony T005 🤣 opony które wydają dźwięk toczącego się walca o szerokości 2m przy 60kmh. Opony niewyróżniające się niczym szczególnym poza największym hałasem z jakim miałem do czynienia. Nie są ani wybitne na suchym ani na mokrym. Zwykłe średniaki z ponadprzeciętną głośnością. Ostatni raz tak głośne opony miałem mając chińczyki chyba fortuna się nazywały. To było tuż po zdaniu prawka i skończeniu liceum gdzie z kasą było jak było. Nigdy więcej chińczyków, nigdy więcej t005. Jeden komplet zjechałem (seat leon 5f na nich wyjechał z salonu). Drugim kompletem uraczyła mnie cupra w tym roku. Już kupiłem 19" i inne opony a ten chłam leci zaraz na sprzedaż i na 18 założę sobie zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Fredi88 napisał(a):

@Vujek Nie polecasz conti bo głośne (fakt sam zjechałem 2 komplety i nie były najcichsze) a w co 2 poście polecasz największy chłam jakim są bridgestony T005 🤣 opony które wydają dźwięk toczącego się walca o szerokości 2m przy 60kmh. Opony niewyróżniające się niczym szczególnym poza największym hałasem z jakim miałem do czynienia. Nie są ani wybitne na suchym ani na mokrym. Zwykłe średniaki z ponadprzeciętną głośnością. Ostatni raz tak głośne opony miałem mając chińczyki chyba fortuna się nazywały. To było tuż po zdaniu prawka i skończeniu liceum gdzie z kasą było jak było. Nigdy więcej chińczyków, nigdy więcej t005. Jeden komplet zjechałem (seat leon 5f na nich wyjechał z salonu). Drugim kompletem uraczyła mnie cupra w tym roku. Już kupiłem 19" i inne opony a ten chłam leci zaraz na sprzedaż i na 18 założę sobie zimówki.

Co za opony kupiłeś? Tak z ciekawości pytam. 🙂 Plan na zimówki już masz?

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, maciek-drummer napisał(a):

Co za opony kupiłeś? Tak z ciekawości pytam. 🙂 Plan na zimówki już masz?

Hankooki evo3. Mam w seacie 225/40/18 i do cupry zamówiłem 225/35/19. Zadowolony z nich byłem. Szukałem czegoś innego ale te chyba najlepiej wypadają cena/jakość. 123€ za sztukę dałem.

Na zimę jeszcze nie zdecydowałem. Teraz jeździłem na michelinach alpin 6. Dobre były 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba stare Bridgestone R300 miałeś albo jakieś wadliwe lub podrabiane. To co piszesz to jakiś kosmos.

To co piszesz o Bridgestone mógłbym przekopiować i powiedzieć o hankook. Na Audi A3 kupionym w salonie były i po 2 latach z przebiegiem rocznym 10kkm zaczęły wyć niemiłosiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vujek napisał(a):

To chyba stare Bridgestone R300 miałeś albo jakieś wadliwe lub podrabiane. To co piszesz to jakiś kosmos

Podrabiane opony? Ty się z choinki urwałeś? 2 salonowe auta na podrabianych oponach? 2 wadliwe komplety? Heh

 

Godzinę temu, Vujek napisał(a):

To co piszesz o Bridgestone mógłbym przekopiować i powiedzieć o hankook

Właśnie zdjąłem z auta szajs T005 produkcja 2023 i wrzuciłem 19" hankooka... Efekt? Auto sunie bezszelestnie, a wcześniej słyszałem tylko opony. 

Ja rocznie robię 35 tys km. Nie 10. Hankooka mam na leonie od 2019r. Przejechały 50 tys km, opon starczy na jeszcze 1 sezon spokojnie. Nic nie huczy, nic nie buczy.

Nie tylko ja jestem takiego zdania, zapraszam do zapoznania się z rzetelnymi testami. 

Bridgestone-Turanza-T005-test-6-1.jpg.703e473432e2570f51bb7ab8b1a62f9f.jpg

 

Ja tego badziewia nie chcę widzieć więcej na oczy. Zamawiam zimówki na 18" a to leci do żyda z 1000km przebiegu.

Dodam jeszcze że 1 komplet T005 zjechałem w całości do ograniczników. Dochodziło do takiego paradoksu że cieszyłem się na zimówki bo w aucie cicho było. W przeciwieństwie do letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88 Ja mam ventusy s1 evo2 w 5f i turanzy w cuprze i szczerze mówiąc jakoś nie zauważam różnicy. Może Curpa jest lepiej wyciszona? Chociaż na plakietce od opon, poziom hałasu się zgadza i jest 72.

Z drugiej strony, dopiero jak założę inne zimówki to będę w stanie porównać. 

W 5f mam zimówki, które dostałem w salonie - matador sibir snow no i szczerze mówiąc, między nimi, a hankookami, też praktycznie nie było różnicy. 

W megane na przykład miałem Michelin Energy saver mające etykeite 70dB i zimówki CONTIWINTERCONTACT TS 860 z 72dB na etykiecie i tutaj było słychać duża różnicę - na korzyść teoretycznie głośniejszych Continentali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie dołacze do tematu. Szukam jakiś wielosezonowych opon 225/45 R17 do accorda (tak wiem, ta szerokość to overkill do 2.0, ale takie są od zakupu to sie trzymam, a nie wiem czy cos weższego na tej feldze usiądzie v:). Widziałem wcześniej że polecane są nokiany seasonproofy, jednak cena ~2000 za kpl troche dla mnie za wysoka - chce za jakis czas zmienić auto + nie robie jakiś dużych przebiegów. Idzie znaleść coś sensownego tak do 1.5k plnów? Na początku myślałem zeby iść w letnie rainsporty, bo w ok. 1200-1400zl powinienem sie zamknąc, ale przy takich zimach jak mamy, uznalem ze szkoda mi kasy na osobne zimówki. Kierowcą rajdowym też nie jestem, przebiegi w znacznej wiekszosci w trybie mieszanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl zwracam na to uwagę od kiedy robię duże trasy jak z AT do PL. Poziom hałasu na dystansie 700-1000 km na prawdę wpływa na samopoczucie, ból glowy itp. Dziś jechałem autem na T005, po pół godziny na s1 evo3 bo tyle mi mniej więcej przekładka zajęła. Różnica jest znaczna.

Teraz tylko ból głowy co na zimę kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88jest też jedna zależność, większość autostrad w Austrii to są te bardziej betonowe jezdnie, a przynajmniej tam, gdzie ja jeżdżę na narty, a jednak w Polsce raczej spotyka się te bardziej asfaltowe rozwiązania, które jednak są zdecydowanie cichsze.

No i ja też jeżdżę zgodnie z przepisami, 120, bo głównie ekspresówki, góra +10kmh. Jak odebrałem samochód, to wracałem 4h autostradami, pierwszą połowę 150 na tempoamcie, potem 140, bo faktycznie betonowa droga to nieźle huczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.