Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.12.2022 o 07:37, Vujek napisał(a):

wspomniana pewnie Panda z 155/80r13.

W dniu 14.12.2022 o 13:02, Michał126 napisał(a):

Kupiłem kilka lat temu te MS Plusy do Corsy C

😉

Co do reszty - no cóż, racja jest jak dupa. Kleber HP3 to niezła opona, ale porównywanie go do Continentala TS870, Michelina Alpin 6 czy nawet Nokiana WR Snowproof to nieporozumienie. Napisałem o stajni Continental ze swojego doświadczenia z różnymi oponami, letnimi i zimowymi, z ostatnich kilku lat. Na pewno nie zgodzę się, że opony Uniroyal są jakieś słabe, także zimówki. Trakcja na nich jest bez zarzutu, minusami są zdecydowanie opory toczenia, szybkie zużywanie się i w przypadku zimówek - hałas. Poza tym w przypadku markowych produktów rzadko spotyka się jakieś dyskwalifikujące różnice, zwykle to o czym rozmawiamy zakrawa na aptekarstwo i ktoś, kto szuka tanich zimówek nie będzie doktoryzował się, czy lepszy będzie Kleber, czy Uniroyal, czy Fulda (takie przykłady, żeby były trzy różne koncerny - Michelin, Continental i Goodyear), tylko zagłosuje portfelem.

Jak mam powołać przykład gównianych zimówek, to będą to opony, które w swoim samochodzie (Megane 3) ma moja obecna dziewczyna, renomowanej marki LANVIGATOR. Chiniole w swoim geniuszu tak zaprojektowali te opony, że wzięli swój letni bieżnik, wycięli w nim lamele i elegancko, jak dla obcego XD Mieszanka też jest taka se miękka, jak dla mnie to coś jak miękki plastik. I dzisiaj rano miałem biedę wyjechać na tych oponach z mojego podwórka (pod górkę), chociaż wcześniej wyjechałem swoim na 10-letnich Dunlopach Winter Sport 4D i to nawet bez włączenia się kontroli trakcji - wrzuciłem D, lekko się rozpędziłem i wyjechałem. A Meganką rozpędziłem się z dołu, a i tak zatrzymała się prawie na samej górze i musiałem się rozbujać, żeby ruszyć - na szczęście złapała przyczepność na kawałku odśnieżonej kostki brukowej. I te opony w rozmiarze 215/50 R17 podobno kosztowały 1000 zł za komplet jesienią 2020 r. Tragedia, jak ten związek przetrwa do przyszłej zimy, to sam wybeceluję te dwa koła na Nokiany albo Dunlopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam wymienialiśmy opinie o całorocznych. Zrzuciłem conti założyłem good year. Po tych śnieżycach to na gy jestem super zadowolony - śmigam jak na zimówkach, wykopuję się, podjeżdżam pod zaśnieżone górki. Conti na śniegu odstaje. Komfort jednoznacznie na plus gy czy szum czy wybieranie. Conti na plus reakcja i feedback ale akurat temu autu nie do końca to było potrzebne. Jeździłem po suchym mokrym i sniegu zobaczymy co pokaże wiosna/lato. Zupełnie inne opony. Ciekaw jestem jak będzie w lecie i przy wyższych prędkościach gdzie conti radziło sobie fajnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2022 o 17:18, Michał126 napisał(a):

😉

Co do reszty - no cóż, racja jest jak dupa. Kleber HP3 to niezła opona, ale porównywanie go do Continentala TS870, Michelina Alpin 6 czy nawet Nokiana WR Snowproof to nieporozumienie. Napisałem o stajni Continental ze swojego doświadczenia z różnymi oponami, letnimi i zimowymi, z ostatnich kilku lat. Na pewno nie zgodzę się, że opony Uniroyal są jakieś słabe, także zimówki. Trakcja na nich jest bez zarzutu, minusami są zdecydowanie opory toczenia, szybkie zużywanie się i w przypadku zimówek - hałas. Poza tym w przypadku markowych produktów rzadko spotyka się jakieś dyskwalifikujące różnice, zwykle to o czym rozmawiamy zakrawa na aptekarstwo i ktoś, kto szuka tanich zimówek nie będzie doktoryzował się, czy lepszy będzie Kleber, czy Uniroyal, czy Fulda (takie przykłady, żeby były trzy różne koncerny - Michelin, Continental i Goodyear), tylko zagłosuje portfelem.

Jak mam powołać przykład gównianych zimówek, to będą to opony, które w swoim samochodzie (Megane 3) ma moja obecna dziewczyna, renomowanej marki LANVIGATOR. Chiniole w swoim geniuszu tak zaprojektowali te opony, że wzięli swój letni bieżnik, wycięli w nim lamele i elegancko, jak dla obcego XD Mieszanka też jest taka se miękka, jak dla mnie to coś jak miękki plastik. I dzisiaj rano miałem biedę wyjechać na tych oponach z mojego podwórka (pod górkę), chociaż wcześniej wyjechałem swoim na 10-letnich Dunlopach Winter Sport 4D i to nawet bez włączenia się kontroli trakcji - wrzuciłem D, lekko się rozpędziłem i wyjechałem. A Meganką rozpędziłem się z dołu, a i tak zatrzymała się prawie na samej górze i musiałem się rozbujać, żeby ruszyć - na szczęście złapała przyczepność na kawałku odśnieżonej kostki brukowej. I te opony w rozmiarze 215/50 R17 podobno kosztowały 1000 zł za komplet jesienią 2020 r. Tragedia, jak ten związek przetrwa do przyszłej zimy, to sam wybeceluję te dwa koła na Nokiany albo Dunlopy.

Najwięcej do powiedzenia czy skrytykowania mają jak zwykle ci co nie mają czy nie mieli Kleber Hp3. Też kiedyś miałem takie podejście ale nie ma co się sugerować poprzednim modelami. Hp3 a poprzedniki to przepaść podobnie jak Uniroyal do HP3. Podobnie jest z Nokianem poprzednie modele były bardzo dobre na zimę , pomijając że szybko leciały a obecnie produkowane to niestety odwrót w drugą stronę czyli lipa nie godna polecenia ani tej ceny identyczne jak Dunlopy. Tak że sentymenty na bok bo sytuacja na rynku się szybko zmienia. Kleber HP3 bez problemu może konkurować z najwyższą półką w co nie wierzyłem a jednak jak pojeździłem kopara opadła.

W dniu 16.12.2022 o 22:01, analyzator napisał(a):

Coś tam wymienialiśmy opinie o całorocznych. Zrzuciłem conti założyłem good year. Po tych śnieżycach to na gy jestem super zadowolony - śmigam jak na zimówkach, wykopuję się, podjeżdżam pod zaśnieżone górki. Conti na śniegu odstaje. Komfort jednoznacznie na plus gy czy szum czy wybieranie. Conti na plus reakcja i feedback ale akurat temu autu nie do końca to było potrzebne. Jeździłem po suchym mokrym i sniegu zobaczymy co pokaże wiosna/lato. Zupełnie inne opony. Ciekaw jestem jak będzie w lecie i przy wyższych prędkościach gdzie conti radziło sobie fajnie.

Będzie tylko  lepiej. Powtarzam,  są na tą chwilę bezkonkurencyjne.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szanowni,

Potrzebuję zakupić komplet całorocznych do mojego drugiego Bobka. Rozmiar 185 60 r14.

Co będzie najsensowniejsze?

- Viking FourTech

- Dębica Navigator 3

- Barum Quartaris 5

Auto jeździ wokół komina. Nie rozważam innych opcji, gdyż te 3 mieszczą się w budżecie jaki planuję na to przeznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bratowa miała Navigatory 3 w Scenicu na 16'. Byli zadowoleni, price-quality ratio całkiem niezłe, jazda w koło komina po mieście, właśnie jak piszesz. Mozna tym oponom zaufać. Barum też powinny się sprawdzić. Vikinga nie znam, nie wypowiadam się, ale jakoś najmniej zaufania budzi u mnie ta firma.
Falken AS210 - te były u nas polecane jako zamiennik ww.

Wyryte w skale z S20 FE 5G







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być tak tanio to najniżej mierz w Falken. Jak już nie jednokrotnie pisałem całoroczne jakby nie było to pewien kompromis i w tym przypadku trzeba sobie odpuścić oszczędności aby się bezpiecznie poruszać kilka lat. Jest dosłownie kilka opon godnych polecenia, dających radę zimą jak i latem. Wcześniej wszystko już pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Vujek napisał(a):

Jak ma być tak tanio to najniżej mierz w Falken. Jak już nie jednokrotnie pisałem całoroczne jakby nie było to pewien kompromis i w tym przypadku trzeba sobie odpuścić oszczędności aby się bezpiecznie poruszać kilka lat. Jest dosłownie kilka opon godnych polecenia, dających radę zimą jak i latem. Wcześniej wszystko już pisałem.

Ja to doskonale rozumiem. Ale tu jest trochę inna sytuacja. Małe auto "awaryjne", do podskoczenia na zakupy do sklepu i odwiezienia córki do przedszkola. Jak warunki są bardzo złe to wsiadam w "duży" 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie zdanie o michelin całorocznych?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Uważam, że niezłe, mam od roku w służbowym aucie i lepiej się spisują niż fabryczne Klebery. Jednak po wielu dylematach do swojego kupiłem Goodyeary Vector 3gen. Porównać nie mam jak bo między oboma autami jest spora różnica, jak i rozmiar opon. Ja wybieracjac opony patrzę w rankingi, np. Auto Świata i z wybranych 3 modeli porownuję naklejki energetyczne, z których wybieram te o najlepszych parametrach. Jeszcze się nie zawiodlem.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Viento jak auto jeździ wokół komina, to wybierz z tych trzech. Porównaj tylko naklejki energetyczne i wybierz te o najlepszych paramatrach - zużycie paliwa, hamowanie na mokrym i głośność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie, żona jeździ Skodą tylko wokół komina i w tamtym roku w marcu założyłem jej Dębice Nawigator 3. Całkiem spoko opona.

Ja w swoim mam Goodyear, końcem grudnia ściągnąłem Vector 4 season Gen 2 po przebiegu 54 tyś i były jeżdżone od marca 2019. Jeszcze nieźle sobie radziły, miały 4,5 i 5,5 mm. Teraz założyłem Goodyear Vector 4 season Gen 3. 

Jeżeli postawiłbym laikowi Navigator 3 i Vector 4 Season Gen 3 koło siebie to ich nie odróżni nie będzie wiedział która to która, mają bardzo zbliżone bieżniki. Navigator 3 był jednym z rozważanych wzorów dla Goodyeara. Wiadomo, że na pewno różnią się mieszanką. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na zbliżający się sezon musze dokupić 2 opony letnie, rozmiar 205/55r16. DO tej pory jeździłem na Uniroyalach, najpierw Rainsport 3 (po 3 sezonach idą do utylizacji, stąd potrzeba zakupu), później Rainsport 5 (po 2 sezonach wyglądają jakby jeszcze 2 miały przetrwać bez problemu). Czy do 300zł za sztukę znajdę coś lepszego niż Vredestein Ultrac?  Czy może jednak znów Uniroyale? 

Chętnie wysłucham wszelkich za i przeciw 🙂

Auto lekkie, miejskie. Natomiast styl jazdy bardzo zróżnicowany, mimo stosunkowo małej mocy czasem lubię poszaleć. Zależy mi też na dobrej przyczepności w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym został na rainsportach. Do małych i średnich lekkich aut są znakomite.

1 godzinę temu, dpniemczyk napisał(a):

Dodam coś od siebie, żona jeździ Skodą tylko wokół komina i w tamtym roku w marcu założyłem jej Dębice Nawigator 3. Całkiem spoko opona.

 

Jeżeli postawiłbym laikowi Navigator 3 i Vector 4 Season Gen 3 koło siebie to ich nie odróżni nie będzie wiedział która to która, mają bardzo zbliżone bieżniki. Navigator 3 był jednym z rozważanych wzorów dla Goodyeara. Wiadomo, że na pewno różnią się mieszanką. 

Po dokładnym porównaniu różnice jednak są, a porządna mieszanka to podstawa ceny i trwałości. Między Navigatorami a G3 jest przepaść oczywiście w skrajnych warunkach oraz żywotności. Z tymi opiniami jest jak z aparatami w telefonie. W dobrych warunkach oświetleniowych każde cykają fajne foty, ale w ciężkich dopiero widać za co płacimy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, yas napisał(a):

@dpniemczyk wyrzuciles opomy z 5mm bieznikem ?? nie wierze

 

Oczywiście, że nie. Poszły dalej w świat 🙂 Dwie  już były bez szału 4.5 mm i trochę ścięte od wewnątrz więc kupiłem komplet nowych. No i już im 5 rok wybił bo były z 2018. Dla mnie 5 lat i 4 mm to taka granica. Opony wielosezonowe raczej trzeba raczej traktować jak zimówkę jeśli chodzi o wysokość bieżnika.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od siebie NIE POLECAM zimówek Falken Eurowinter HS01. Kupiłem auto na tych oponach, 245/45R18, dot 2020, dużo bieżnika a mimo napędu Quattro na śniegu i błocie pośniegowym jest słabo. Uniroyale MS Plus 77 z 2016 roku z mniejszym bieżnikiem radzą sobie o wiele lepiej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać co użytkownik, to inne doświadczenia. Bardzo dużo zależy od rozmiaru opon. Przy jednych będą fajne, przy innych nie. Ja np. nie jestem zadowolony z Kleberów Dynaxer HP2. Na suchym spoko, jak każda prawie opona, ale wystarczyło że popadało i był problem z ruszaniem spod świateł. Wymieniłem na Crossclimate 2 i problem zniknął, jestem zadowolony, choć czytałem tu również negatywne opinie o tych oponach

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam mały dylemat. Kupi Forda Galaxy. Mam zimówki które raczej wymagają wymiany. Letnich nie mam tak samo. Auto głównie będzie jeździło po mieście wożąc dzieci. Rozmiar 225/50 R17.

Kupowanie zimowych teraz i letnich za 2 miesiącem średnio mi się widzi. Na pewno muszę kupić letnie.

Mieszkam prawie w górach śniegu się pojawia sporo. Myślałem nad wielosezonowymi tylko o ile lato bym przeżył to zima mnie przeraża jeśli będzie tego śniegu sporo. Jak wyglądają wasze spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej sam musisz sobie odpowiedzieć czy idziesz w wielosezon czy nie. Jak wielosezon to z górnej półki, wtedy da Ci akceptowalna przyczepność zimą. Jeśli faktycznie zimy są srogie, ta jednak poszedł bym w dwa komplety.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.