Gardor Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 1 godzinę temu, analyzator napisał(a): Michelin wersja 2 Mam w swoim clio od wiosny jestem zadowolony, pytanie co powiem po zimie Dodam tylko że autem na tych oponach byłem na Motopark Kraków na jeździe doszkalającej i świetnie sobie opony radziły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Na mokrym Michały ustępują czołówce jak Goodyear czy Vredestein. Słaby stosunek trwałości do ceny. Po 2 zimach nadają się już tylko do jazdy w umiarkowanych warunkach. Testowane na X5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 do mnie w poniedzialek zawita nowy kpl Kleber HP3 , czekam na zime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebiasz Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Jaka jest mniej więcej żywotność opon całorocznych? Rocznie pokonuje około 10kkm. Mam aktualnie letnie 18stki i zimowe 16stki którym wybije niedługo 5lat i stoję przed wyborem albo dwóch kompletów opon sezonowych albo jednego kompletu opon całorocznych w rozmiarze 18”. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 czasowo do 7 lat max totalny , a przebiegi rozne , zalezne od drogi , mieszanki itp itd 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 2 godziny temu, gtszudi napisał(a): do mnie w poniedzialek zawita nowy kpl Kleber HP3 , czekam na zime Bardzo dobry wybór. Dzielnie dawały radę w moim e36 przez 5 lat. Co prawda już przy 4 zimie czuć było, że to już nie to samo co wcześniej ale mimo wszystko poziom przyczepnośći więcej niż zadowalający w tym przedziale cenowym. @belzebiasz kolega bardzo zachwala opony całoroczne, zeszłej zimy 4 razy go wypychałem z parkingu pod firmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtszudi Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 22 minuty temu, DaV napisał(a): Bardzo dobry wybór. Dzielnie dawały radę w moim e36 przez 5 lat. Co prawda już przy 4 zimie czuć było, że to już nie to samo co wcześniej ale mimo wszystko poziom przyczepnośći więcej niż zadowalający w tym przedziale cenowym. @belzebiasz kolega bardzo zachwala opony całoroczne, zeszłej zimy 4 razy go wypychałem z parkingu pod firmą. od paru lat tylko takie ujezdzam , i to w niejednym aucie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 13 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 W dniu 12.11.2022 o 17:17, belzebiasz napisał(a): Jaka jest mniej więcej żywotność opon całorocznych? Rocznie pokonuje około 10kkm. 5 lat to górna granica czyli 50tys.km na porządnym komplecie. Nie ma co liczyć na bezpieczną jazdę zimą po takim przebiegu i wieku, chyba że będzie cały czas na plusie. Latem owszem. Nawet do 8 lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelus Opublikowano 13 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 A ja dodam ze nie zawsze warto patrzeć na cyferki. Mam zimowe Kleber HP3 i sa z 2017 roku, guma mięciutka żadnych spękań. Mam tez letnie hankooki z 2019 roku i juz widac delikatne spekanie, guma twarda ale to moze taka mieszanka. Czasami 5 letnia opona będzie w lepszym stanie niz 2-3 letnia. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 14 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 Zgadzam się, ale pytanie dotyczyło całorocznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-drummer Opublikowano 20 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 Premium, który nie do końca jest premiumem. Kolejny producent i kolejny przykład jak można się "przejechać" Znalezione w internecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 21 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 Premium, który nie do końca jest premiumem. Kolejny producent i kolejny przykład jak można się "przejechać" Znalezione w internecie Michelin ciężka sprawa z reklamacja. Ja chyba pisałem tutaj o swoim problemie. Michelin umywa ręce od odpowiedzialności dla nich zawsze jest ok. U mnie był wyjechany środek ja dwóch szt. Problem pojawił się w w 3 sezonie użytkowania ale tylko na 2 szt. Ciśnienie książkowe raz w miesiącu kontroluje. A najciekawsze było to że odrzucali reklamację z powodu tego że opona miała łatkę. Zakręcili się sami bo powiedzieli ze gwarancję tracę po naprawie opony a gdzie sami na stronie mieli baner z opisem "przebita opona to nie koniec jej życia" nowa gwarancja ma już zapis nt. tego że po naprawie opona traci gwarancje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 21 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 3 godziny temu, kepa416 napisał(a): tego że po naprawie opona traci gwarancje. Kazdy producent ma taki zapis w karcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 21 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 No cóż, najwyraźniej czasy kiedy wszystko było dobre już minęły i nie powrócą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 22 Listopada 2022 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2022 @maciek-drummer dlatego ja jestem staroświecki i wole na zime zimowki a na lato letnie opony i nikt mnie nie przekona do całorocznych 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Tylko że akurat całoroczne są coraz lepsze, w sensie właściwości jezdnych w odniesieniu do sezonowych, ale kto nie miał ,nie uwierzy jak nie spróbuje. Osobiście nie wrócę do opon sezonowych i nie będę karmił gumiarzy co rok. Żaden z nich nie przyzna ci że całoroczne są obecnie nie gorsze od sezonowych bo by sobie sam zaszkodził finansowo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMCzysci Opublikowano 23 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Dokładnie. W przypadku auta, które robi 5 tysięcy kilometrów w ciągu roku przy obecnych zimach średnio widzę sens posiadania dwóch kompletów.Wyryte w skale z S20 FE 5G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 23 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Powiedział bym że i 10tys.km. Sam robię ok.15 na rok i komplet starcza mi na 3 zimy bezpiecznej jazdy oraz 4 letnie sezony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineke Opublikowano 23 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Ja po zakupie auta od razu sprzedałem nowe opony letnie o kupiłem całoroczne , chciałem premium typu Goodyear, ale 3 wulkanizator mi rozradzało że zachodnie wielosezony są na bazie opony letniej i w pierwszym roku będzie lepsza od polskiej ale od 2 sezonu to nasze będą lepsze gdyż robione są na bazie opony zimowej i wskoczyły Dębice całoroczne, minęło 3 zimy teraz będzie 4 ta, zrobione 40 tys na oponach 5-6 mm bieżnika jest dalej, z tym że autem jeździ żona o na ostatnim przeglądzie mechanik mi powiedział żebym czasami przejechał się tym autem dał w pizdę hamulcom bo tarcze jak nowe ale zardzewiałe z braku używania, żona bardzo delikatnie jeździ, tzn szybko ale mało mocno hamuje . Więc czasami deptam to odrdzewiam tarczę, dogrzewam opony i odmulsam silnik. Auto jeździ tylko po dobrych drogach wojewódzkich zawsze odśnieżonych lub po mieście i nie chciało mi się 2 kompletów zmieniać. Jak bardzo sypnie i leży śnieg to na podwórku stoi Subaru 4x4 z zimówkami i tym zawsze się wyjedzie i dojedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Co do różnic zagraniczne a polskie całoroczne to bzdury gada. Goodyear G2 iG3 to najwyższa półka i znakomita żywotność. Polskie całoroczne niestety nie mają z nimi szans. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineke Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 @Vujek w tym rzecz że każdy ma swoje zdanie, na Vito mam Goodyeary zimowe i .....staram się tym autem jak najmniej jeździć w śniegu napęd tył , na pusto to i najlepsze opony zimowe nie dadzą radę. Ba nawet na trawie czasami trzeba mnie wypychać, na nic najlepsze opony. Ja tam na Dębice nie narzekam zrobione 40 tys i myślę że spokojnie jeszcze 30 tys żona zrobi. Ba kiedyś w 2 lata zrobiłem 40 tys na bieżnikowanych Profilach i nie widziałem różnicy , fakt że po 2 latach 1 oponę wybrzuszylo to wszystkie na śmietnik poszły ale kosztowały bodajże po 65 zł szt na promocji allegrowej. Ja tam wielkich różnic nie widzę w oponach byle były młode rocznikowo, min 4 mm bieżnika i bezproblemu jeżdżą.No i muszą się świecić !!!!Takie zboczenie i dewiacja auto może być brudne ale opony mają się świecić. Miałem w życiu 30 kilka samochodów , kilka firmowych więc trochę marek przeżyłem , od markowych po bieżniki czy ostatnio jakieś chińczyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaszek96 Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 Co do różnic zagraniczne a polskie całoroczne to bzdury gada. Goodyear G2 iG3 to najwyższa półka i znakomita żywotność. Polskie całoroczne niestety nie mają z nimi szans.Miałem G2 i zaskoczyły żywotnością ponad 60tys do ogranicznika. Zimą w Vito z lekkim tyłem słabo, teraz mam continental ts815 i na śniegu zdecydowanie lepiej, ale myśle ze będą żyły sporo krócej od goodyear. Goodyear 4season są tez bardzo ciche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kM3 Opublikowano 24 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2022 kormoran snow bądź Dębica w stosunku do Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 dużo gorsze? planowałem kleber, ale może jest cos tańszego godnego polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lodowa Opublikowano 25 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 kM3 od klebera lepiej kup debice hp2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 25 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 20 godzin temu, marcineke napisał(a): @Vujek w tym rzecz że każdy ma swoje zdanie, na Vito mam Goodyeary zimowe i .....staram się tym autem jak najmniej jeździć w śniegu napęd tył , na pusto to i najlepsze opony zimowe nie dadzą radę. Ba nawet na trawie czasami trzeba mnie wypychać, na nic najlepsze opony. Ja tam na Dębice nie narzekam zrobione 40 tys i myślę że spokojnie jeszcze 30 tys żona zrobi. Ba kiedyś w 2 lata zrobiłem 40 tys na bieżnikowanych Profilach i nie widziałem różnicy , fakt że po 2 latach 1 oponę wybrzuszylo to wszystkie na śmietnik poszły ale kosztowały bodajże po 65 zł szt na promocji allegrowej. Ja tam wielkich różnic nie widzę w oponach byle były młode rocznikowo, min 4 mm bieżnika i bezproblemu jeżdżą.No i muszą się świecić !!!!Takie zboczenie i dewiacja auto może być brudne ale opony mają się świecić. Miałem w życiu 30 kilka samochodów , kilka firmowych więc trochę marek przeżyłem , od markowych po bieżniki czy ostatnio jakieś chińczyki. Czytać ze zrozumieniem. Chodzi o opony całoroczne.A Dostawczak jak Vito trochę słaby do oceniania wszystkich parametrów jezdnych opon. 14 godzin temu, kM3 napisał(a): kormoran snow bądź Dębica w stosunku do Kleber Krisalp HP3 205/50 R17 dużo gorsze? planowałem kleber, ale może jest cos tańszego godnego polecenia? Raczej słabe przy HP3. Dębica HP 2 jest porównywalna tylko na śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się