Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

No to i ja dodam coś od siebie. Właśnie dzisiaj miałem okazję przetestować Dębice frigo 2, warunki od białej nawierzchni do mokrego czarnego asfaltu i powiem w skrócie rewelacja. Oponki nowe założone na citroena C2, naprawdę trzeba mocno deptać na hamulec żeby ABS pracował, z ruszaniem też jest bardzo dobrze, fakt demon prędkości i mocy to to nie jest ale ode mnie pozytyw dla tych opon. I z tego co wiem frigo 2 również jest produkowana w Niemczech. Dla porównania mam w drugim citroenie C5 teraz Nokian wrd4 (oponki również rewelka) ale wcześniej były nexeny winguard sport i tych bym już nie kupił (kłopoty z wyważeniem i jedna odrazu poszła na reklamacje), właściwości jezdne bardzo przeciętne. W przeszłości miałem styczność z Fulda (szajs produkowany w Polsce), Kumho-ok, no i marka Vrederstain do której na pewno jeszcze wrócę i mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BiałyGTi napisał:

A ja kupilem na ta zime nowe opony Imperial Snowdragon 3 zobaczymy jak to w sniegu sie zachowuje. Bedzie lipa to zmienie na inne 

To po co kasę wydawać, jak ma być lipa? :D

Pojeździłem teraz 1600 km na Frigo HP (nie HP2). Na mokrym bardzo w porządku i co mnie zaskoczyło - naprawdę ciche. Ale na śniegu już trochę załamka. Pod każdą, nawet najmniejszą góreczkę kontrola trakcji dawała o sobie znać. Autu przy 40 km/h na trzecim biegu trudno było utrzymać trajektorię. Ale szczerze mówiąc śmiać mi się chce z kształtu lamelek w tych oponach - zamiast zrobić zygzakowate, tak jak zwykle, to zrobili proste. Może po części dlatego. Ale ogólnie opony na lekką zimkę i nie dziwię się, że zastąpili je HP2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Michał126 napisał:

Autu przy 40 km/h na trzecim biegu trudno było utrzymać trajektorię.

Miałem 3 sezony Frigo 2 i biły na głowę polecane tutaj Nokiany (w moim przypadku WR A3) na śniegu czy błocie pośniegowym. Teraz ruszając na śniegu cały włącza się kontrola trakcji, a przy hamowaniu ABS. Jedynie na suchym asfalcie spisują się o wiele lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Slovak napisał:

Miałem 3 sezony Frigo 2 i biły na głowę polecane tutaj Nokiany (w moim przypadku WR A3) na śniegu czy błocie pośniegowym. Teraz ruszając na śniegu cały włącza się kontrola trakcji, a przy hamowaniu ABS. Jedynie na suchym asfalcie spisują się o wiele lepiej. 

Miałem również frigo 2 w bmw e46 i na śnieg rewelka z podwórka wyjeżdżałem po 20 cm śniegu bez odśnieżania i tylko trakcja kilka razy mrugała i jazda a porównując w toyocie Avensis na bridgestone blizzak musiałem odśnieżyć żeby wyjechać bo nie było szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
1 godzinę temu, Michał126 napisał:

To po co kasę wydawać, jak ma być lipa? :D

A kto bogatemu zabroni :D nie no wzielem na próbę  auto w zime to przewaznie 100% miasto wiec zobacze jak sie spisza bedzie kicha to kupie co innego lepszego za 600 zl za nowe to nie majatek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozmiary do wózków golfowych robią w PL ;) Jak to koło do Fabii to powinny spełnić twoje oczekiwania :)

 

Ostatnio zaczęła się zimowa aura, śnieg z deszczem, ujemne temperatury i muszę przyznać, że Dunlopy Winters Sporty 5 na RSie naprawde dają radę. Jak narazie zero rozczarowania no ale chyba przy tej półce trudno było by się rozczarować. Styl jazdy niewiele się zmienił po przesiadce z letnich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Dębice Frigo HP2 225/45 R17  Made in Germany

Przejechane 1000 km

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, ruszanie na śniegu bajka, mam porównanie do NEXENA WINGUARD Sport-a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2017 o 15:38, Pływak napisał:

Ostatnio zaczęła się zimowa aura, śnieg z deszczem, ujemne temperatury i muszę przyznać, że Dunlopy Winters Sporty 5 na RSie naprawde dają radę. Jak narazie zero rozczarowania no ale chyba przy tej półce trudno było by się rozczarować. 

Zgadza się, wintersporty dunlopa polecam z czystym sumieniem, nawet z tylnym napedem pięknie się spisują.

Jedne z moich ulubionych razem z Michelin Pilot Alpin.

Choć przyznam, że goodyer ug też bardzo fajne.

W ostateczności continentale.

 

Vredestein, pirelli, fulda, hankook nie zrobiły na mnie wrażenia.

 

Natomiast Nexen i Firestone gorąco - nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co byście polecili w rozmiarze 195/55 R16 do około 220zł za opone? Mogą być głośne aby dobrze radziły sobie na śniegu. Trochę dobrego słyszałem o Kormoran Snowpro 2 i narazie jestem na nie nastawiony ale może znacie coś lepszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DaV napisał:

Panowie co byście polecili w rozmiarze 195/55 R16 do około 220zł za opone? Mogą być głośne aby dobrze radziły sobie na śniegu. Trochę dobrego słyszałem o Kormoran Snowpro 2 i narazie jestem na nie nastawiony ale może znacie coś lepszego :)

W tej cenie wziąłbym savy eskimo czy omawiane tu debice,lub trochę droższe barumy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was użytkuje Hankook Winter i*cept evo 2 ? Bedą dużo gorsze od opon z klasy premium Dunlop, Conti? Pytam bo szukam zimówek i akurat znajomy ma praktycznie nówki po kilku tys km do sprzedania za dobre pieniądze, z tym że nigdy z Hankook nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turzol ja mam drugi sezon w Insigni 4x4 wcześniej miałem Conti TS850P i z różnic jakie zauważyłem Hankook jest bardziej miękki (nie ma problemów z zakrętami)  i jest ciszej w porównaniu do Conti kopny śnieg itp. identycznie dodatkowo nie ma problemów z wyważeniem ( opinie wulkanizatorów że "lepiej niż Conti i Nokian wrd4 które mam w innych samochodach)  po zimówkach kupiłem i letnie  naprawdę warto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, looki12 napisał:

@turzol ja mam drugi sezon w Insigni 4x4 wcześniej miałem Conti TS850P i z różnic jakie zauważyłem Hankook jest bardziej miękki (nie ma problemów z zakrętami)  i jest ciszej w porównaniu do Conti kopny śnieg itp. identycznie dodatkowo nie ma problemów z wyważeniem ( opinie wulkanizatorów że "lepiej niż Conti i Nokian wrd4 które mam w innych samochodach)  po zimówkach kupiłem i letnie  naprawdę warto ;)

Dzięki, chyba się jednak na nie skusze. Zmierzyłem też bieżnik w tych oponach i jest 7,50mm na przodzie, 7,20mm tył wiec jeszcze myślę z 2 sezony posłużą. DOT 2015 także w miare świeże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.