Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Michał126 napisał:

A czemu nie znowu Michelin?

jak nie znajdę nic ciekawego na pewno wskoczy Michał, klei zajefajnie i nigdy mnie nie zawiódł... zwyczajnie jestem ciekawy fuldy, na etykiecie jest imponująco- szkoda, że firmy walą je jak im pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to z Rainsportami jest ciekawe, bo Rainexperty 3, które mam w dwóch autach, też są asymetryczne i moim zdaniem są zupełnie ciche, a przy tym trakcyjnie dają wszystko to, co kierowca bolidu segmentu B może sobie zamarzyć.

Ile zrobiłeś na tych Primacy 3? Wydawały mi się wyjątkowo długowieczne, coś jak Pirelli P7. Mieliśmy raz w jednym, ale poszły razem z nim. W stanie w sumie eleganckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rainsporty bardziej przez mieszankę, aniżeli bieżnik są głośne. Trzymają jak szalone biorąc pod uwagę, ze to średnia półka jednak są głośnie i znikają tak szybko jak nasza kasa w ZUSie. Miałem komplet w AR147. Jak ktoś robi 30K rocznie to będzie je co sezon wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rygryss napisał:

w okolicach 50kkm, minus klejących opon jest szybkie znikanie... 

Ale to właśnie nie są tak dobrze klejące opony. Klejące to są Pilot Sporty. Na P7 (nie Cinturato, tylko tych poprzednich) ojciec zrobił koło 100 tys. Cinturato P7 ma matka i myślę, że jest dobrze ponad 30 na nich, a zużycie raczej mizerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rygryss napisał:

a ja jestem z nich bardzo zadowolony.

I ja to rozumiem i podobnie stwierdzam, że to kawał fajnej gumy :D Tylko że nie ma co na siłę robić z nich klejących, bo to są normalne, ale bardzo porządne opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KapselK napisał:

A jak z zużyciem Conti Sport Contact 3 i 5? Przymierzam się do nich na lato, ale jak mam je za dwa sezony wymienić to ich nie chce. 

 

 

Ustalmy jedno opony typowo do aut o "sportowych" osiagach szybko sie zuzywają i wyniki rzedu 30-40K km to nic nadzwyczajnego. Miałem RainSporty, miałem P Zero Nero, mam Pilot Sporty i wszystkie zużywają się dość szybko w porównaniu do ich normalnych odpowiedników. Chcesz trwały kapieć bierz PremiumContact, a nie Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko opisane poniżej uważałem za absurdalne (opona to opona) - dopóki mnie samego nie dotknęło.

Michelin Energy Saver - przejechane 5 sezonów - ok. 70kkm - do wymiany

Fulda EcoControl - 2 sezony (!!!) - 25kkm - przy wymianie na zimowe wulkanizator zasugerował warunkowy następny sezon letni.

Kierowca ten sam, samochód ten sam... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@czarekcw nie jeżdżę, lecz mocno rozważałem zakup michałków. Poczytałem opinie i obejrzałem kilka filmów z testów. Kupiłem zimówki. Jeśli mieszkasz i jeździsz głównie po mieście to ok. Jeśli wieś i trasy, a szczególnie u nas na Mazurach, to podaruj sobie wielosezonówki i nalewki. Już lepiej kupić używaną i niezjechaną zimówkę dobrej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie opony "wielosezonowe" to jedno wielkie bagno. Taka prawda, że zimą to i w mieście warunki potrafią być tragiczne, a miałem okazje jeździć na takich oponach i nie dają takiego poczucia bezpieczeństwa jak dobre zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Chat napisał:

Kazde wielosezonowe sa gorsze od najslabszych sezonowych. 

Ok, czyli przeprowadzane testy są o kant tyłka rozbić i chińczyk lub nalewka je przebija.

 

Masakra po prostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Chat napisał:

Kazde wielosezonowe sa gorsze od najslabszych sezonowych. 

WOW, to tak z doświadczenia czy z głowy?

Mam dwóch kolegów z pracy, obydwoje mają Crossclimate i sobie chwalą. Mają ok.40km do pracy, trochę polną, reszta asfalt i czy błoto czy śnieg problemów brak. Sam nie raz jechałem z nimi w warunkach zimowych i nie czułem się zagrożony. Na pewno do miasta, a zwłaszcza dookoła komina kupiłbym takie. Zamiast zimowe Kormorana wziąłbym Crossclimate, zamiast letniego Nankang'a wziąłbym Crossclimate. Wielosezonowe, a wielosezonowe to nie to samo, jedne lepsze inne gorsze. Crossclimate - marnego słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównajcie zimowego/letniego michelina do crossclimate a nie jakiś tani badziew. Też będzie lepszy? Wątpię. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. ;)

Zgodzę się jedynie że jak ktoś jeździ wokół komina to taka opona ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.