Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 11.08.2017 o 09:40, ostry2407 napisał:

 Lecz dużo ludzi patrzy na kraj pochodzenia i się krzywi że w Polsce produkowane. Pirelli jest robione np. w Rumunii

Każdy producent ma kilka fabryk i przeważnie opony w topowych modelach i rozmiarach produkowane są w innych fabrykach niż te modele niższe w małych rozmiarach. Przykład? Mam Pirelli P Zero z Włoch jak również zimową Dębice z UWAGA: Niemiec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powoli powoli powoli zastanawiam się nad opcją zimową. Pytanie do was czy macie doświadczenie w handlu oponami na allegro ?
Mam dosyć drogie opony w świetnym stanie ale stare. Mają około 5 lat.

Continental TS830P https://www.oponeo.pl/model-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p
GoodYear ULTRA GRIP 8 https://www.oponeo.pl/model-opony/goodyear-ultra-grip-8

Kupiłem je razem z alusami 

Albo zostawiam je sobie i dokupuję stalówki 16 cali.
Albo sprzedaje je i kupuje opony 15 cali bo fele 15 mam. 


Jeżeli te opony mają około 5 lat ( nie pamiętam dokładnie ale coś koło tego) to jest sens bawić się w allegro ?
Patrzyłem teraz ale żadnych danych nie wyciągnę bo jeszcze ludzie się nie zaopatrują.  Jak jest okres przygotowawczy to ludzie chętnie kupują takie starsze opony ale w super stanie i po dobrej cenie ?  Ktoś bawi się w takie klocki i coś może powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, david2888 napisał:

CHętnie bym kupił 16'' zimówki :) 

Polecam standardowo - Continentale Winter Contact, Nokiany WR D4 albo może nie tak popularną opcję (ale naprawdę w ostatnich latach koreańczycy mocno poprawili opony) Hankooki Winter i*Cept RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
18 minut temu, kedar napisał:

Czy ktoś używał zimówek Matador Sibir Snow lub Dayton DW510? Remont mieszkania pochłonął więcej kasy niż myślałem, a opony 215/55/r16 XL do tanich nie należą, zwłaszcza klasa premium.

Na Daytony sie u mnie kolega z pracy w zeszlym roku skusil,narzekal ze glosne i na mokrym tragiczne :/Jesli chcesz cos budzetowego z zimowek to postaw raczej na np.Barumy,Nexeny,Vikingi,czy nawet nasze Debice 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barumy są ok, kiedyś miałem, do Nexen trochę sceptycznie podchodzę. Mowa o Winguard Snow, bo to nie europejska firma, ale Viking to już w ogóle nie znam. Co to za firma? Skandynawska?

Ktoś używał Nexen Winguard Snow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, menior napisał:

Na Daytony sie u mnie kolega z pracy w zeszlym roku skusil,narzekal ze glosne i na mokrym tragiczne :/Jesli chcesz cos budzetowego z zimowek to postaw raczej na np.Barumy,Nexeny,Vikingi,czy nawet nasze Debice 

Dębice, ale tylko Frigo HP2 - zwykłe Frigo 2 to jest nędza i nie rozumiem jakichkolwiek pozytywnych opinii na ich temat, nie wspominając o peanach na temat ich zdolności. To, że się dobrze grzebią w śniegu, to zasługa tylko i wyłącznie jodełkowatego bieżnika i gęsto rozmieszczonych lamelek, a to nie są jedyne opony o tego typu rzeźbie bieżnika. Na mokrym można się zabić, szumią strasznie, wysokie opory toczenia.

Miałem w C3 (mówię: a, przebieduję jeszcze sezon) i jak dostałem zastępczą C1 z Daytonami DW510, nowymi, to było niebo a ziemia. Nie mówię, że jakieś super opony, ale trafiły dwa dni takiego deszczu ze śniegiem i były w porządku. Ale niezbyt ciche. Niemniej po doświadczeniu z ząbkującymi i dosłownie lichymi (pod względem sztywności osnowy) Daytonami D110 w Corsie nie polecę tej marki nikomu.

Też uważam, że Barum jest jednym z najlepszych rozwiązań. Jak budżet pozwala, to jeszcze Uniroyal MS Plus 77. Zdolności na śniegu i trakcja na mokrym naprawdę ponadprzeciętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kedar napisał:

Barumy są ok, kiedyś miałem, do Nexen trochę sceptycznie podchodzę. Mowa o Winguard Snow, bo to nie europejska firma, ale Viking to już w ogóle nie znam. Co to za firma? Skandynawska?

Ktoś używał Nexen Winguard Snow?

Viking to Norweska firma i zimowki ponoc calkiem przyzwoite ;) Co do Nexen to wprawdzie z zimowkami nie mialem do czynienia ale letnie zakladalem na wielu autach juz i jestem mega zadowolony,zwlaszcza ze cenowo wychodza najlepiej z budzetowych(Chinszyzny i innych egzotycznych marek nie biore pod uwage)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kedar napisał:

A Sava Eskimo? Znalazłem kpl. za ok.1100zł. Czytam, że to dobre oponki. Podzielacie opinie internautów?

Jako, ze już raz sparzyłem się na oponach od chinczyków szukając budżetówek na zimę zaryzykowałem i kupiłem w zeszłym roku Dębice HP2 za nieco ponad 1100zł w rozmiarze 225/50R17, które dopiero co weszły na rynek. Byłbym ignorantem pisząc, ze jest najlepsza ale jestem przekonany, że poniżej 350zł za sztukę w moim rozmiarze byłby problem znaleźć coś wyraźnie lepszego. Następny brany pod uwagę Hankook I'cept kosztował prawie 4stówki, a nokiany czy inne continentale jeszcze więcej. Opony w moim rozmiarze produkuje Goodyear w niemczech, a savy to bliźniaczy model, różni się minimalnie rzeźbą bieżnika i na pierwszy rzut oka są prawie identyczne. Ja kupowałem w październiku, a już w grudniu był problem z dostępnością HP2 w hurtowniach bo cały zapas się wyprzedał, a Ci co je mieli na stanie potrafili wołać po 1500zł za komplet dlatego polecam kupić opony maksymalnie do października.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy kupować opony wzmacniane z indeksem XL? Obecnie mam letnie Rainsporty 235/45/r17 z oznaczeniem XL, ale z powodu niskiego profilu jest to zrozumiałe. Na zimę też powinny być takie? Chyba wystarczy zwykły indeks czyli 93H, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś szukał dobrych letnich opon w przystępnej cenie to polecam Nexeny N'Fera SU1. Bardzo długo kminiłem czy kupić prawie nówki continentale czy całkowicie nowe Nexeny do mojej foki. Musiałem założyć troszkę nietypowy rozmiar ze względu na niskie zawieszenie i problemy z obcieraniem i wybór padł na 215/35/18.

Powiem, że jestem mega zaskoczony.. Opony są ciche, bardzo dobrze trzymają na mokrym, a na suchym to już totalna bajka. Mój ST może demonem prędkości na prostej nie jest (chociaż najgorzej też nie jest), ale na zakrętach jest "krul". Opony pozwalają na bardzo dużo jeśli chodzi o bardzo szybkie wchodzenie w ciasne zakręty. 
Co mnie zaskoczyło to to, że mimo bardzo niskiego profilu opony, nie tłucze w aucie. Nie jest to tylko moja opinia i kilka osób stwierdziło, że absolutnie nie czuć, że mam taki niski profil opony. Nawet stare 16 w poprzedniej foce mniej amortyzują.

Z minusów to tylko taki, że jak jest bardzo gorąco i auto stoi np. 2-3 dni to opony przez pierwsze kilka kilometrów są jakby "kwadratowe" i troszkę auto drży, ale po chwili to przechodzi.

Aaa i jeszcze jedna sprawa! Jeżeli kupujecie nówki to uważajcie podczas pierwszych 100-200 km bo chyba sporo silikonów pakują w formy i opona jest mega śliska zanim się nie dotrze. Ja się wręcz przeraziłem bo auto pływało jak na lodzie. Po dotarciu jest już wszystko super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście wybrali 205/55/16 cena do 1500zł, do tej pory jeździłem na alpin 5 i były ok. Głównie latam po ekspresówkach oczekuje pewnego prowadzenia.

- Nokian WR d3

- Nokian WR a4

- Pirelli Snowcontrol Serie III

- Goodyear Ultra Grip 9
- Michelin Alpin 5

-Dunlop Winter Sport 5
- Continental WinterContact TS 860

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mati73 napisał:

A co byście wybrali 205/55/16 cena do 1500zł, do tej pory jeździłem na alpin 5 i były ok. Głównie latam po ekspresówkach oczekuje pewnego prowadzenia.

- Nokian WR d3

- Nokian WR a4

- Pirelli Snowcontrol Serie III

- Goodyear Ultra Grip 9
- Michelin Alpin 5

-Dunlop Winter Sport 5
- Continental WinterContact TS 860

 

Michelin Pilot Alpin i Dunlop WS - oba bardzo fajne, na każde warunki zimowe,

Goodyear UG też dobre, ale powiedziałbym, że bardziej na miasto lub ciężkie warunki śniegowe niż szybkie trasy

Comtinentale są po prostu ok, oczywiście zawsze wygrywają w "bezstronnym" ADAC

Pirelli bym odrzucił, bardziej nadają sie na włoską południową zimę niż polską

 

A co do nokianów to sie nie wypowiem, bo nie jeździłem, tylko zasłyszane opinie, że bdb stosunek jakości do ceny

seria D do mniejszych prędkości i głębszego śniegu, natomiast A są asymetryczne, bardziej uniwersalne na różne warunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.