Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Jak tak teraz myślę, to można kupić ogólnie mega przyczepne Rainsporty za połowę tej kwoty i jak się zajadą (szybciej niż Michaśki, Pirelki czy Conti, bo mieszanka miększa), to dokupić drugie - i tak wyjdzie ok. 1500. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

To moze i ja sie wypowiem . Do golfa zawsze bralem Nankang z racji ze pasowal mi rozmiar do naciagow i za ta cene bardzo fajne opony :) dobrze trzymaja w deszczu iraz na suchym . Mialem tez dunlopy i toyo  to jednak stosunek cena jakosc to Nankang bije je na glowe :P zawsze kupuje nowe odkad 5 lat temu podczas jazdy podbilo mnie na muldzie i na uzywanej oponie wyszła bańka . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nowe Nankanga NS2 w rozmiarze 225/40R18 wywaliłem to ścierwo z auta zanim się zużyło i zmieniłem na RainSporty 3. Na mokrym dzieliła je przepaść, a różnica w cenie rzędy kilkudziesięciu złotych na sztuce. Nankang tylko trzymał na suchym ciepłym asfalcie ale przy szerokości 225 w kompakcie to żaden wyczyn, no ewentualnie do plusów można zaliczyć cisze i zużycie w porównaniu do Rainsportów. OD tamtego czasu powiedziałem sobie nigdy więcej chińczyków. Aktualnie ujeżdżam P ZERO Nero GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BiałyGTi a jaki model tych nankangów miałeś? Jeśli ns2 to się nie zgodzę. Na mokrym te opony to porażka. Przy trochę mocniejszym aucie ślizgają się jak szalone. Miałem też zimówki sv2 i o nich złego słowa nie powiem. Super się wgryzały w kopny śnieg i żadnych niepożądanych akcji na mokrym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Fredi88 mialem juz 4 komplety NS2 i zlego słowa nie powiem . Mam dosc mocne auto bo 280 ps i lepiej mi sie kleja jak toyo badz dunlop . A co do zimowek to sv2 mam na audi i pieknie sie w zime jezdzi 

 

@Pływak to nie chinoke a tajwanczyki ale to mało wazne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie polecam GoodYear F1 asymetric 3 wcześniej jeździłem na dunlop sport max 225/40 r 18 , ostatnio kupiłem te goodyear bo maja rewelacyjna opinie i się nie zawiodłem. Lepiej kleją od dunlopa do tego są cichsze i mają lepszy rant chroniący felgę. Ogólnie dunlop również jest dla mnie super oponą ale goodyear jednak trochę lepszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mateusz65 napisał:

No zależy, bo chciałbym troche mało zużywające się, bo akurat mam samochód z napędem na tył i co kilka miesięcy na zlotach lubię "poszaleć"

Dnia 22.06.2017 o 15:48, Mateusz65 napisał:

Witam. Szukam dobrych opon "NOWYCH" 195/65 R15 które nie będą szumieć itd. Cena to jakaś do 1500zł mnie interesuje za 4szt. oczywiście :)

Podaj jeszcze markę auta i moc żeby dobrze dobrać indeks nośności i indeks prędkości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co byście polecili do Hondy Civic, w rozmiarze 205/55 r 16?

Jeżdżę raczej dynamicznie, miasto trasa 50/50, zależy mi głównie na przyczepności, szczególnie na mokrym. Budżet około 1000 zł. Myślę nad RainSportami - a Wy macie jakieś inne typy?

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś za coś. podane typy zresztą jak @Pływak piszę będą miała super przyczepczność w zakrętach, ale przez zastosowaną miękka mieszankę gumy, w dodatku przy dynamicznej jeździe, szybko się zużyją. Mój typ dla Ciebie to Continental ContiPremiumContact 5 lub Micheli Primacy. Masz i oponę premium, i przyczepność, i trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop SP Sport BluResponse - najlepsza relacja jakości do ceny. Trwałość również bez zarzutów. 4 sezon i nadal mają się nieźle, choć mondeo lekkie nie jest. Z tym, że bez kosmicznych przebiegów - ok. 20k km rocznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio też w wyniku awarii stanąłem przed koniecznością zakupu nowego kompletu letnich 205/55/16. Nie szaleję zbytnio, ale lubię jak auto się pewnie prowadzi, nawet za cenę komfortu, ale już np. hałasu nie znoszę.  Nie szukałem raczej oszczędności, bo opony to jedyny punkt styku auta z podłożem, a na komplecie ile można zaoszczędzić? max 200-300 zł? Nie wiem czy warto jeśli komplet kupuję na min. 3-4 sezony.

Początkowo myślałem o RainSportach 3, ale odstraszyła mnie ta miękka mieszanka i rzekoma niska trwałość. Potem brałem pod uwagę Dunlop SP Sport BluResponse, ale też przeczytałem kilka opinii, że miękkie boki dają się wyczuć. Conti SportContact i Michelin były z kolei odpowiednio wycenione, mam poczucie, że trochę "za dobrą markę".

Finalnie padło na Pirelli Cinturato P7 - cenowo były wyjątkowe rozsądne, etykietą UE nie odstawały od topowej konkurencji, a w opiniach powracał wątek dobrej przyczeponości na mokrym, ciszy i nieco usportowionej charakterystyki. I faktycznie, po blisko 3 miesiącach użytkowania, wszystko się potwierdza. Opona jest dość sztywna, ale nie traci na komforcie, przyczepność na wyjątkowo dobrym poziomie, a w aucie jest cicho jak nigdy dotąd. I co ważne - spalanie w mieście spadło o jakieś 0,7 litra / 100 km. Mogę szczerze polecić.  Zauważyłem też ta opona szła na pierwszy montaż do BMW z ostatnich roczników, czyli jakiś poziom reprezentować musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszdłem w kilku autach kilka róznych kombinacji opon, dla tego uważam że w zalezności od samochodu i stylu jazdy warto bądź nie dopłacać do lepszych opon.

- jeździmy litrową kosiarką, spokojnym stylem jazdy, wystarczy nam podstawowa guma która będzie się kleiła na mokrej nawierzchni (na suchym większość miękich gum się sprawuje)

 

- jeździmy samochodem, dość żwawo i energicznie, potrebujemy dobrej gumy, która klei się w każdych warunkach, a dodatkowo chcąc jeździć w dłuższe trasy musi być cicha.

W tej sytacji miałem toyo, yokohame, kuhmo i powiem, że pozytywnie dawały radę. Teraz mam drugi raz Dunlopy Sport Maxx i na nic innego bym nie wymienił. Klei jak głupia, przy czym jest mega cicha. Nie wiem skąd opinia o głośności, skoro to jedna z najcichszych opon.  Niby ma wady: Niska trwałość, choć 3 sezony i prawie 40tys km to wcale nie mało, przy tej klasie opony. Druga wada cena.. 600-800zł za oponę (w zależności kiedy kupujesz), to wcale nie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak na chwilę obecną wygląda "rzetelność" sklepów typu oponeo, sklepopon itd, albo gdzie najlepiej szukać i kupować teraz opony?

Ja mogę polecić oponeo bo:
- brałem od nich 4 komplety opon i nie było wadliwej
- gdy brałem u nich komplet felg stalowych i jedna była trefna to wymienili mi ja (kurier przywiózł nową i zabrał stara) bez zbędnych formalności zaraz na drugi dzień po moim zgłoszeniu telefonicznym. Kontakt super bo odbierali tel. od razu i śledzenie reklamacji też ok, numer zgłoszenia, info na maila.

Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie numerem jeden jest ContiPremium. Miałem contipremium2, teraz mam contipremium5. Obie są rewelacyjne na suchym i mokrym. Jedyny minus to że są miękkie. Mam też w innym aucie Dunlop sportbluresonse i Yokohama A-drive, na suchym są ok, na mokrym Dunlop troszkę nieobliczalny- na wyslizganym asfalcie jak na lodzie. Za niedługo zmieniam na ventus prime 3 zobaczymy jak się spisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2017 o 10:22, zabiello napisał:

Panowie jak na chwilę obecną wygląda "rzetelność" sklepów typu oponeo, sklepopon itd, albo gdzie najlepiej szukać i kupować teraz opony?

Nigdy nie miałem kłopotów z Oponeo. Wiem, że takie się zdarzają, ale na pewno nie jest to żadna lipa, jak pewne sklepy z super cenami z Tychów. Zresztą firma jest ogromna i obecna na wielu rynkach. Na minus tylko wysokie ceny w niektórych przypadkach. Zdarza się, że jest bardzo tanio, a czasem wprost przeciwnie - nie ma na to reguły.

Polecam też oficjalny sklep allegro, jeśli mowa o popularnym rozmiarze i popularnym modelu. Kupując jesienią Nokiany WR D4, zaoszczędziłem sto złotych na komplecie w stosunku do oponeo. :) Dostawa za darmo i natychmiast - na drugi dzień kurier zaniósł mi je do garażu - odebrał mój dziadek, więc poprosił kuriera o zaniesienie. ;)

21 godzin temu, M!hau napisał:

Ja ostatnio też w wyniku awarii stanąłem przed koniecznością zakupu nowego kompletu letnich 205/55/16. Nie szaleję zbytnio, ale lubię jak auto się pewnie prowadzi, nawet za cenę komfortu, ale już np. hałasu nie znoszę.  Nie szukałem raczej oszczędności, bo opony to jedyny punkt styku auta z podłożem, a na komplecie ile można zaoszczędzić? max 200-300 zł? Nie wiem czy warto jeśli komplet kupuję na min. 3-4 sezony.

Początkowo myślałem o RainSportach 3, ale odstraszyła mnie ta miękka mieszanka i rzekoma niska trwałość. Potem brałem pod uwagę Dunlop SP Sport BluResponse, ale też przeczytałem kilka opinii, że miękkie boki dają się wyczuć. Conti SportContact i Michelin były z kolei odpowiednio wycenione, mam poczucie, że trochę "za dobrą markę".

Finalnie padło na Pirelli Cinturato P7 - cenowo były wyjątkowe rozsądne, etykietą UE nie odstawały od topowej konkurencji, a w opiniach powracał wątek dobrej przyczeponości na mokrym, ciszy i nieco usportowionej charakterystyki. I faktycznie, po blisko 3 miesiącach użytkowania, wszystko się potwierdza. Opona jest dość sztywna, ale nie traci na komforcie, przyczepność na wyjątkowo dobrym poziomie, a w aucie jest cicho jak nigdy dotąd. I co ważne - spalanie w mieście spadło o jakieś 0,7 litra / 100 km. Mogę szczerze polecić.  Zauważyłem też ta opona szła na pierwszy montaż do BMW z ostatnich roczników, czyli jakiś poziom reprezentować musi.

Potwierdzam - te opony są przyzwoite, a do tego wolno się zużywają. Narzekań nie rozumiem - chyba, że ktoś przeciwstawia im Sport Contacty w mocnym aucie. U nas takie były i są w normalnych samochodach, z silnikami o mocy góra 160 KM. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie o oponach i teraz pozostały mi 3 główne typy:

1.Uniroyal Rainsport3

2. Dunlop Sport Maxx 

3. Continental Conti Premium Contact 5

Zależy mi na tym by na mokrym podłożu, przy dynamicznym ruszaniu opona nie buksowała, dobrze odprowadzała wodę - co polecacie z tej trójki?

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Makaveli napisał:

Dziękuję wszystkim za opinie o oponach i teraz pozostały mi 3 główne typy:

1.Uniroyal Rainsport3

2. Dunlop Sport Maxx 

3. Continental Conti Premium Contact 5

Zależy mi na tym by na mokrym podłożu, przy dynamicznym ruszaniu opona nie buksowała, dobrze odprowadzała wodę - co polecacie z tej trójki?

Dziękuję i pozdrawiam

Pozycja numer 3. Uniroyal to bardzo dobra opona ale to średnia półka gdzie już są pewne kompromisy typu dobra przyczepność na mokrym ale kosztem hałasu i szybkiego zużycia. PremiumContatcy to półka wyżej i jeśli Cię na nie stać bym się nie zastanawiał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pływak napisał:

Pozycja numer 3. Uniroyal to bardzo dobra opona ale to średnia półka gdzie już są pewne kompromisy typu dobra przyczepność na mokrym ale kosztem hałasu i szybkiego zużycia. PremiumContatcy to półka wyżej i jeśli Cię na nie stać bym się nie zastanawiał. 

Finansowo nie ma dużej różnicy na oponeo.pl więc jeśli chodzi o koszta to obydwa typy są w moim zasięgu. Pytam tak o tę przyczepność na mokrym bo niestety moja Honda nie ma kontroli trakcji i przy ruszaniu podczas deszczu koła potrafią niemiłosiernie zabuksować i chcę zmniejszyć ten efekt oponą najlepiej odprowadzającą wodę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.