Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czarna strona jest twarda, a żółta miękka. Myślałem, że twardą stroną wypracowuje się UC a miękką wypracowuje się politury i woski.

 

Nie chodzi tylko o "twardość", ale również o strukturę. Twarda jest mniej porowata i bardziej... hmmm... "płaska" i "zamszowa", co nie pomaga w wypracowaniu środków ściernych.

Opublikowano

xMarcin95x, słoneczkiem idzie trochę opornie. Osobiście ręcznie pracowałem z twardym aplikatorem Valet PRO.

Opublikowano
Czarna strona jest twarda, a żółta miękka. Myślałem, że twardą stroną wypracowuje się UC a miękką wypracowuje się politury i woski.

 

Nie chodzi tylko o "twardość", ale również o strukturę. Twarda jest mniej porowata i bardziej... hmmm... "płaska" i "zamszowa", co nie pomaga w wypracowaniu środków ściernych.

 

Dzięki za instrukcję. Teraz rozumiem :) Dobrze, że nie pogorszyłem lakieru, zamiast go poprawić :oops: Trzeba zabrać się do roboty i trochę pomachać. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pytanie tylko, czy jeżeli po umyciu i odsmoleniu auta wypastuję go UC i nie przemyję IPA (bo jeszcze tego nie mam), później nałożę cleaner PB, to czy bardzo zmniejszę trwałość wosku? Dysponuję Nattysem Blue. Pod wosk mogę jeszcze dać Black Hole :o

Opublikowano

Teoretycznie po UC nie trzeba koniecznie kłaść cleanera, ale UC ma trochę wypełniaczy, więc bez IPA nie dokonasz dokładnej inspekcji lakieru. Cleaner (chodzi Ci o PB Pro Polish ?) oczyści trochę lakier z pozostałości po UC, więc będzie ok. Położenie BH pod wosk trochę na pewno osłabi trwałość wosku, ale poprawi efekt optyczny całej pracy. A skoro mamy sezon letni - warto moim zdaniem poświęcić trochę trwałość na rzecz wyglądu - po prostu szybciej będziesz musiał znowu popracować przy swoim autku :good:

Opublikowano

Witam,

Amator prosi o poradę :)

Pacjentem jest honda accord vii kolor czarny - lakier miękki (rysuje się od patrzenia)

Do dyspozycji mam polerkę celma PRAs175II (bez regulacji obrotów ale to sobie dorobię), talerz oporowy 125 mm, pasta meguiar's UC, brakuje mi tylko gąbki lub gąbek.

I teraz pytanie do fachowców jaki gąbki?

Takie będą OK?

Monster Shine - Pad polerski średni żołty 135mm Lite Polishing Pad

Monster Shine - Pad polerski wykańczający czarny gładki 150mm Finishing Pad

Opublikowano

tata jest elektronikiem :) jedyne co mogę (na tą chwilę więcej nie wiem) teraz powiedzieć to będą zastosowane takie elementy jak triak, optotriak i jakiś element do regulacji obrotów np. suwak lub kółeczko :)

a wszystko to będzie w jakiejś małej puszce przy przedłużacz. I tym sposobem będę miał przedłużacz z regulacją obrotów do polerki, wiertarki itp.

Opublikowano
tata jest elektronikiem :) jedyne co mogę (na tą chwilę więcej nie wiem) teraz powiedzieć to będą zastosowane takie elementy jak triak, optotriak i jakiś element do regulacji obrotów np. suwak lub kółeczko :)

a wszystko to będzie w jakiejś małej puszce przy przedłużacz. I tym sposobem będę miał przedłużacz z regulacją obrotów do polerki, wiertarki itp.

 

Generalnie robota jest prosta. Twój Tata niech pomyśli nad dołożeniem układu scalonego, który zapewni "miękki start" silnika :good: Do wymienionych przez Ciebie elementów na pewno dojdą kondensatory i kilka rezystorów. A element regulujący wielkość mocy dostarczanej do urządzenia (czyli regulujący obroty) to potencjometr obrotowy :good:

  • Moderator
Opublikowano

wiocha7, UC to nie jest najlepszy pomysł na one step do Hondowego lakieru.

Jeśli chcesz koniecznie trzymać się Megsa to dokup jeszcze Ultimate Polish do finiszu. Co do padow to polecam żółty i niebieski od 3M - sprawdzają się u mnie od lat.

Opublikowano

myślałem że ręcznie coś zdziałam dlatego kupilem UC z gąbką tri color ale przy przednim błotniku sobie podarowałem, mi głòwnie chodzi o odswierzenie lakieru. Wiem że lepszy byłby zestaw past menzerna z odpowiednimi padami.

  • Moderator
Opublikowano

wiocha7, jeśli to pierwsza przygoda Twojego auta z pastą polerska to działaj śmiało zgodnie z planem - na pewno będziesz zadowolony z efektu.

Jak się wciągniesz to pogadamy ;)

Opublikowano

Eryczek, mowisz ze do hondowkiego lakieru po UC na rotacji da rade Ultimete polish?To jest przeciez cleaner/glaze. Pytam bo bede mial stycznosc z hondowskim lakierem w przyszlym tygodniu i akurat te srodki posiadam.

  • Moderator
Opublikowano

639, UP to wg mnie mało ścierna pasta finiszowa / lekko ścierny cleaner. Radę daje ale na czarnej Hondowskiej perle, po rotacji zostawały mi holsy :/

  • Moderator
Opublikowano

SF 4000 do Hondy to akurat kiepski pomysł. Polecam SONAX ProfiLine Perfect Finish i kończymy OT bo to nie o tym temat.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jak to jest z tym UC.

Chce przejechać całe auto UC na średnim padzie.. Po tym koniecznie musze zrobić auto ipą czy wystarczy dokładnie umyć?

Później chce na to połozyć wosk finish kare 1000p .

Opublikowano

Dobrze by było przetrzeć auto ipą, ale wtedy niektóre rysy które nie były widoczne po aplikacji UC, powrócą, ponieważ UC ma właściwości wypełniające. ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od paru dni mam Audi A6C5 i w czwartek przed wyjazdem usiałem jej odświeżyć na szybko lakier bo mało czasu było, żeby ładnie wszystko spolerować

 

Użyłem pada z MF na maszynce DA, no i oczywiście UC

 

Wiadomo grubsze rysy zostały, ale jestem mega zadowolony z efektu, 1 step na agresywnym padzie bez holsów, a lakier znów zaczął błyszczeć

 

POLECAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.